Chris Novak, Xbox-ov šef istraživanja i razvoja, napustio je kompaniju nakon što je skoro 20 godina radio na različitim pozicijama. Kao šef R&D, tokom pet godina, bio je zadužen za korisničko iskustvo za sve stvari koje se bave igranjem igara u Microsoftu, uključujući Xbox Live, Game Pass i Cloud. Takođe je pomogao u istraživanju First party igara.
Novak je započeo svoju karijeru u Xbox-u u novembru 2002. godine kao direktor dizajna, postao je arhitekta dizajna 2009. godine i bio na toj poziciji sedam godina. Na kraju je preuzeo Xbox-ovo R&D odeljenje i postatao je instrumentalna kreativna snaga u nekoliko Xbox-ovih najistaknutijih novitetaa. Novak se osvrnuo na svoj rad i vreme u Xsbox-u u intervjuu za Polygon.
"Microsoft je bio mesto na kome sam naučio mnogo u vrtlogu igara, od najboljih svetskih u industriji,"; rekao je Novak. „Moram da se osvrnem na sve jer sam ga video i u najboljim i najgorim vremenima. I taj proces učenja, izuzetno cenim." Novak je unapređen u šefa istraživanja i razvoja tokom strateške promene u Xbox-u.
"Koliko je veliki taj izazov kada pokušavate da izgradite iskustva čitavih igara na uređaju za koji nikada nije dizajniran? To je bio izazov," rekao je Novak. "Proveli smo ogromnu količinu vremena kao deo Cloud napora, sa Cloud inženjerima, jureći to i uveravajući se da nam sva tehnologija omogućava da ovaj izlaz prikažemo na bilo kom uređaju. To je jedan od mojih najponosnijih trenutaka." ovo je izjavio za Play Anywhere inicijativu koja je najavljena 2016. godine na E3.
Novak je rekao Polygonu da se neće odmah pridružiti nekoj drugoj kompaniji jer želi malo vremena da se ponovo fokusira na svoj život nakon smrti osobe koja mu je bliska.