Verovatno je da ranije niste igrali igru poput Deathloopa!
Tačnije, igrali ste verovatno dosta igara koje pomalo liče na Deathloop. Setimo se Dishonored, Hitman, Outer Wilds pa čak i Dark Souls, ali nikada ništa što se uklapa u toliko zanimljivih ideja da bi se stvorilo nešto tako fascinantno i jedinstveno. Dan koji se stalno ponavlja, lik osuđen na petlju sve dok je ne slomite ubijanjem osam meta je podloga za upečatljivu pucnjavu, upijanje istraženog rada, zadovoljavanje eksperimentisanja, pa čak i napete sukobe za više igrača. Precizna kalibracija svega ovoga od strane programera Arkane Studios čini Deathloop zamršenom izgrađenom mašinom sa satom koja ne zuji, već grmi.
Glavni lik je Colt Vahn, veliki čovek koji pati od amnezije. On se nakon što je ubijen od strane tajanstvene žene, budi na ostrvu koje je zaključano u vremenu. Da bi uklonio anomaliju koja drži ostrvo započinje beskrajnu žurku ubistava. Colt mora da ubije osam Vizionara Visionaries koji se nalaze na četiri odvojena područja. To uključuje i kopanje po ostrvskim duboko zakopanim tajnama, klanje bez kraja redovnih i večitih Besmrtnika Eternalists i razotkrivanje zagonetke sopstvenog prisustva. Među Vizionarima je Julianna, prethodno pomenuta misteriozna dama ubica. Ona konstantno izaziva probleme i ujedno je drugi igriv lik u igri. Ona je u režimu za više igrača gde upadate u svetove drugih Coltova i ubijate ih radi otključavanja.
Smeštena u neku vrstu alternativnih sedamdesetih koji više liče na daleku budućnost, ova igra donosi mešavinu pucanja, atentata, hakovanja i vračanja u prvom licu u kojem vi navijate i premotavate jedan dan kako biste eksperimentisali sa alatima i manipulisali ciljevima tako da ih sve možete masakrirati pre nego što padne mrak.
Deathloop govori o tome šta se dešava kada stvari ne idu po planu. Govori o panici i improvizaciji, o učenju na greškama i primenjivanju tih lekcija kasnije. Zarobljeni ste u vremenskoj petlji i nije važno kako prođete kroz borbeni susret nakon okršaja. Nije važno čak ni ako umrete i budete vraćeni na početak dana. Bitno je samo da ste time stekli neke informacije koje će vam pomoći sledeći put.
Informacije su vaš primarni cilj u igri Deathloop!!
Informacija je način na koji pronalazite i ubijate Vizionare koji se ponašaju kao šefovi ostrva. Ukupno ih ima osam, a vaš posao kao Colta Vahna koji ima amneziju, je da ih sve otkrijete u jednom danu kako biste prekinuli petlju. Vaš problem je što vam je dan podeljen na četiri dela: jutro, podne, popodne i veče. Tokom svakog perioda možete posetiti samo jedno od četiri područja na ostrvu. Vizionari se pojavljuju samo na određenim lokacijama u određeno doba dana. U početku se ne čini mogućim sve ih pobiti pre nego što se petlja resetuje i vaš rad ne bude poništen. Dok budete kopali po životima sa svoje liste za odstrel, otkrićete nove načine za njihovo manipulisanje. Ovo je najveći deo igre, a vaš napredak se prati i ažurira kako se svaki novi potencijal otkriva. Colt je jedan od samo dvoje ljudi čije pamćenje ostaje netaknuto kada se dan u petlji završi. To znači da ponašanje njegovih meta ostaje dosledno, pa se stoga može ponoviti. Neizmerno je zadovoljavajuće kada delovi počnu da se uklapaju na svoje mesto a vi vidite rezultate svojih postupaka i počnete da popunjavate svoj plan puta pripremajući se za taj savršeni dan. Proces prikupljanja informacija ne odnosi se samo na vaš primarni cilj. Ponavljanje u petlji dovodi do organskijeg osećaja otkrivanja. Dizajn nivoa koji je uradio Arkane je ispunjen tajnama, sakrivenim rutama i vratima koja nagoveštavaju nove pristupe i koja treba otključati.
Deathloop podseća na Dishonored sa oružjem i spravicama. Među prvim alatkama koje Colt ima u ruci su bežični hackamajig za borbu protiv sigurnosnih senzora i automatizovanih kupola, kao i fantastična bomba koja se može pretvoriti u okidač, nagaznu minu ili granatu. Mogli biste da prođete kroz celu igru samo sa ovim uređajima kreativno preuređujući odbranu. Ipak, mnogo više ćete se zabaviti ako koristite Slabs, magične sposobnosti izvađene iz hladnih tela Vizionara.
Postavka Deathloop-a se ne poništava u potpunosti između smrti. Određeni ključni pomaci se nastavljaju. Prvi je Colt-ovo proširenje memorije svega što se dešava, sa stvarima poput ciljeva misije i lozinki koje su prikladno sačuvane na ekranu vašeg inventara. Postoji opcija automatskog popunjavanja kada koristite tastature, vitalna prečica u igri sa desetinama kodova koje treba naučiti. Nakon što ste ubili određenog Vizionara i prikupili njihovo istraživanje, možete zadržati i oružje, moći i sitnice, poznate i kao manje nadogradnje. Poput bržeg nišanjenjaa ili eksplodiranja projektila između trčanja tako što ćete im uneti " Residium " energije prikupljene od objekata u svetu. Ovakvih predmeta ima dosta, a Residium uvek možete dobiti recikliranjem predmeta između napada, pa je skupljanje arsenala mnogo lakše nego u prosečnom roguelike-u. Slub modovi se dobijaju ubijanjem vlasnika iznova i iznova što je sjajan podsticaj da se ponovo posete vremena i mesta i iznova improvizuje koristeći moći i uvid stečen iz prethodnog ubistva. Ovo u potpunosti otklanja dosadu dok istovremeno naglašava etiku uradi sam po kojoj je Arkane poznat. Sami modovi, ponovo napominjemo, podsećaju na Dishonored, ali to ih ne čini manje zabavnim. Recimo, možete da modifikujete Nexus mod tako da se efekat širi između likova dok prolaze jedan pored drugog i primenite lekciju o važnosti društvene distance. Naravno, ukoliko je i vi primenjujete. Kada uklonite Eternalistu, oni istog trena nestaju u nekoj vrsti vrtloga eterične magle koju drugi mogu otkriti i na nju reagovati. To znači da ne možete provesti sate uredno čisteći mapu, sakrivajući svako telo tako da vaše delo nikada ne bude otkriveno. Deathloop želi da budete pritisnuti da pogrešite, da izazovete situaciju na koju ćete biti primorani da reagujete. A onda, kada to učinite, dozvoljava svom oružju i moćima da vas zabave dok ih koristite, i što je najvažnije, nikada vas neće kazniti zato što ste ih iskoristili. Ograničeni ste u broju oružja i moći koje možete uzeti za misiju, pa ako vidite nešto što želite na terenu, znajte da ćete to morati da zamenite sa nečim što već nosite. Izbačeno oružje i slabs su, logično, nedostupni do kraja dana. Ali zahvaljujući svojstvima infuzije, oni će vas čekati na početku sledeće petlje.
U igri postoje dva dela.
U prvom, ubijate vizionare jednog po jednog i dobijate njihove moći, infiltrirajući se i savladavajući ekscentričnosti jazbina. U drugom, koristite svoje predznanje o događajima i pristup skrivenim lokacijama kako biste okupili sve. Lore i misije igre su zapanjujuće intuitivni. Postoji lanac tragova o kojima možete razmisliti, ali sve što vam zaista treba su kratka uputstva kada izaberete oblast. Na početku, svaki dan nosite samo osnovno oružje koje Colt ima na sebi kad se probudi. Međutim, prilično rano otključavate mogućnost ubacivanja predmeta koje možete nositi između petlji. To se postiže trošenjem residum-a, resursa prikupljenog tokom misija ili zarađenog žrtvovanjem drugih, neželjenih delova opreme. Infusion vam omogućava da trajno otključate bolju opremu za upotrebu. Najbolje, naravno, drže sami Vizionari koji nose oružje visokog ranga, sitnice i potpisnu slab moć. Jedna od prvih moći vam omogućava da se dvaput ponovo prikažete na karti a da pri tome ne umrete i tako resetujete svoju petlju. To znači da možete odustati od povremene glupe greške ili neuspešnog sastanka. Ako se možete uspešno vratiti u svoje telo bez ponovne smrti, možete i izvući ostatke sa svog leša i nastaviti normalno. Oružje je krupno, moćno i kakofonično glasno. Povećani fokus na nasilje i borbu naglašava neke slabosti AI. Do borbenih susreta lako dolazite ako odlučite, koristeći uglove ili vrata za preusmeravanje neprijatelja u zonu ubijanja. Ali između pištolja, alata, slub moći koje su više fokusirane na borbu i besplatnih respawn-a dobijate haos za uživanje.
Sami Vizionari i Eternalisti su vojska klonova koji se mogu ubijati iznova i iznova, i to bez kazne i kajanja. Oni su takođe gomila izuzetno opijenih ljudi sa minimalnom obukom, što pomaže da se objasne nedostaci veštačke inteligencije, poput recimo kod onih koji vam bezbrižno ulete na nišan. Vizionari se kreću od elitnih naučnika do očajnih rok zvezda i razmaženih umetnika. U početku liče na klasične zloće ali dijalog kanališe taj spoj sociopatije u kojoj milijarderi pokušavaju da ponovo pokrenu čovečanstvo na nekoj drugoj planeti. Deathloop se izdvaja među blockbuster pucačinama po tome što ima dva glavna lika tamnije kože, a društvene podele koje istražuje manje se odnose na rasu, pol ili seksualne orijentacije a više na snagu koja menja stvarnost groznih količina keš novca. Vizionari su raznolika gomila, ali na kraju dana svi su oni jedna te ista koncentracija nemogućeg i neverovatnog bogatstva.
Deathloop podseća na mnoge hit igre ali će vam se verovatno više dopasti. Čak i tokom igre, glas vam govori da, zapravo, volite ovo. Ne vaš unutrašnji glas već postoji glas koji se oglašava svaki put kada zakoračite na novi nivo. To je Julianna, druga osoba na ostrvu čije sećanje traje svaki dan. Njen posao je da štiti petlju lovom i ubijanjem Colta. I to je zadatak u kojem uživa. I baš ta igra mačke i miša, lovca i plena, ili kako već želite, čini igru još uzbudljivijom. U jednom delu ona čak objašnjava Coltu da ne voli da gleda kako on umire, jednostavno voli da ga ubija. Njeno oduševljenje intrigira dok ste pomalo i zainteresovani da otkrijete prošlost i odnos kojih se Colt ne može setiti. Njen lov je poslednji deo sistemske zagonetke Deathloopa, ono što povezuje njegove različite rifove. Ona može da napadne bilo koji nivo koji ima Vizionara. Sa celim nivoom kao vašim poligonom za igranje, ovo dovodi do neverovatno napetih susreta, ali i dosta lukavstva. Julianna ne može da se ponovo pojavi kada je ubijena što daje prednost Colt-u. Na kraju, ta neravnoteža je najbolja. Za Colta, ulozi su veći. Umiranje tokom petlje znači gubitak pristupa oružju ili nadogradnji koje je prikupio tokom tog nivoa, kao i svakom pokupljenom ranije u toku dana koji još nije infuziran. U međuvremenu, kao Julianna, vaš napredak je vezan za podvige učinjene tokom vašeg lova. Čak i ako ne završite Coltov dan, pristojne performanse će vam i dalje ukazivati na otključavanje više oružja, moći i nadogradnje.
Deathloop mogu igrati svi i to je savšeno, bez obzira da li ste upoznati sa principom ovih igara sa vremenskim petljama, ili vam je sve novo. Igra kao sredstvo prinude i oslobađanja, snaga i motiv da izađete iz njih, razmatranje o nekoj mogućnost koja je na prvi pogled nemoguća ili jednostavno uživanje u otkrivanju ostrvskih misterija.