Vesti/Najnovije
06.09.2021.
Autor: Nikola Jovanović

WRC 10 FIA World Rally Championship - Recenzija

50 godina WRC-a

Nikola Jovanović nam je poslao svooj tekst napisan za IGN Adria.

 

 

49. sezona World Rally Championshipa se odvija upravo sada u 2021. godini što čini proslavu pedesetogodišnjice ove reli organizacije malo preuranjenom. Ipak, kako će se novi WRC 10 voziti i dobrim delom sledeće godine, a i posebno posle dve prethodne sezone koje je pandemija totalno istumbala - we'll take it, proslavićemo WRC rođendan ranije nije problem!

WRC igre koje izdaje Bigben Interactive a razvija Kylotonn su u blagoj uzlaznoj putanji još od veoma dobrog WRC 8 gde je ovaj studio pohvatao konce i po prvi put dostavio igru sa najvećom reli licencom koja je mogla da parira naslovima poput Dirt Rally-a. WRC 9 doneo je još istog uz blaga poboljšanja kao i prvi izlet na next-gen platforme dok ovogodišnje izdanje WRC 10 nastavlja tim stopama ili bolje rečeno istim tragovima guma a da li sleće u kanal na istim mestima kao prethodnici? Nastavite da čitate...

 

Najeća zamerka koju sam u svojoj prošlogodišnjoj recenziji imao za WRC 9 odnosila se na to da osim novih staza to izdanje i nije imalo mnogo toga da ponudi fanovima koji su već izgustirali WRC 8, pošto je igra delovala kao veći update odnosno content pack nego skroz novo izdanje - čak su i meniji a i mod karijere bili skoro identični.

WRC 10 stiže sa malo više promena i dodatnog sadržaja. Za početak meniji su napokon redizajnirani! To jeste sitna promena ali psihološki čini da pomislite makar da se radi o nečemu novom. Ipak, glavnu suštinsku novinu predstavlja najobimniji retro sadržaj do sada ubačen u reli igru od KT Racinga jer imamo mod u kome se slavi 50 godina WRC-a koji je prepun legendarnih reli automobila i autentničnih staza iz WRC takmičenja od 70ih godina pa do danas. Sve to je tu pored već veoma dubokog moda karijere i kompletnog pokrivanja sadašnje sezone sa aktuelnim timovima i stazama. Zbog toga ovaj 50th anniversary mode deluje kao neki sočni DLC koji ste dobili besplatno uz igru što je veoma cool.

 

Videćete prave fotografije iz legendarnih relija, pročitati nešto o njima i biti u prilici da odvezete neke od najlegenranijih momenata WRC istorije. Svi ti istorijski izazovi su u suštini one shot time trial trke kojih ima sasvim dovoljno ali ne očekujte da vodite full karijeru u 80im godinama. Naravno svi legendarni automobili i legacy staze dostupni su i za vožnju u quick play modu a pojavljuju se čak i u regularnoj WRC karijeri na veoma kreativan način.

Ne treba ponavljati priču o tome koliko je WRC najteži sport na svetu i kako to ova igra uspešno simulira sa brutalnom težinom čak i uz mnoga dostupna olakšanja - tako da mod karijere predstavlja jedan ozbiljan izazov u koji će moći da se upuste samo veoma vešti vozači-igrači.

Moje iskustvo sa karijerom je bilo veoma uzbudljivo posebno na samom početku. Nakon startovanja u nižoj WRC ligi ponovo i podsećanja kako se koristi robusni mod menadžmenta timom, video sam prvi event upisan u kalendaru kao trening... ok, par krugova na bazičnoj ovalnoj stazi da bi se upoznali malo sa fizikom vožnje, ok sasvim razumno... izgleda da će learning curve u ovoj igri biti malo blaži? Međutim, nakon tog treninga kao drugi unos u kalendaru pojavila se pozivnica na istorijski event u kome se vozi Audi Quatro iz grupe B na snežnoj stazi iz 80ih.

Ovo je kao kad bi vam u vojsci dali da uradite 10 čučnjeva pa vam zatim gurnuli pušku u ruke i spustili vas u sred najgoreg ratišta. Brutalnost grupe B i starih staza je nešto što lako može da obeshrabri i veterane modernog relija, posebno sa onom samoubilačkom retro publikom koja stoji na stazi a jedan piksel kontakta sa njima vas šamara ozbiljnim penalima.

Ako zaobiđete te posebne retro događaje koji su ubačeni u karijeru, osnovno iskustvo će biti manje više isto kao u prethodne dve igre. Zapošljavaćete članove tima, u RPG stilu otključavati nove skillove za vašu ekipu, žonglirati sa menadžmentom guma i vremenskim prognozama (koje zavise od toga koliko vam je dobar i izlevelovan meterolog), kao da sama vožnja nije dovoljno teška. Mod karijere je bar lepo podešen tako da odmah na početku u prvi plan stavlja skroz nove staze iz ove sezone, kao što je nama posebno interesantna Hrvatska.

Kada sam uspeo da odnesem svoju prvu ubedljivu pobedu u karijeri bilo je to zaista prijatno iskustvo, skoro da mi je jasno šta osećaju svi oni mazohisti nakon što savladaju bossa posle 1000 pokušaja u nekoj Souls igri. Samo što je ovo još teže. U karijeri ako napravite samo jednu grešku recimo tokom power stage-a na kraju, koji lagano može da traje i po 20 minuta, u vodu pada sva vaša "dijamantska koncentracija" iz prethodnih stejdžova. Održavanje maksimalnog fokusa toliko dugo, bez i jedne greške, kada su igre u pitanju zaista ne može da se poredi ni sa čim osim možda sa nekim suludim speed run pokušajima, ironično.

Naravno moguće je spustiti težinu, uključiti pomoći ali ni tada nećete dobiti arkadu. Jedini pravi cheat koji može donekle da obesmisli težinu karijere je potpuno gašenje oštećenja ali sa tim gubite ogroman deo iskustva menadženta popravkama i žongliranja sa finansijama. A da, u retro modu posvećenom istoriji WRC-a nije moguće spustiti težinu, tu igra jednostavno ne prašta. Get good, nema druge.

Naravno, trebaće vam kvalitetan volan i pedale za stvarno dobre rezultate, ali podrška za kontrolere je u ovogodišnjem izdanju dosta bolja. DualSense sa PlayStationa 5 se pokazao kao veoma precizan alat za sve brze mikro-korekcije uz solidan heptik feedback i zabavne zvuke kamenčića koji se odbijaju ispod auta.

Vizuelno nema tu nekih velikih promena u odnosu na prethodne verzije, nove staze izgledaju lepo samo prava je šteta što nedostaju mnogi stejdžovi iz WRC 8 i WRC 9 koji su izbačeni jer se ne uklapaju u kalendar ovogodišnje sezone. Ipak u izboru staza postoji i bonus tab koji je za sada nedostupan gde pretpostavljam da će biti dodate Poljska, Nemačka, Meksiko, Australija i Turska kojih za sada nema u igri.

Tehničko sletanje u kanal, za malo...

Što se grafičkih modova na PlayStation 5 tiče, situacija je nešto bolja mada i malo zapetljanija nego prošle godine. Najbolji mod je definitivno novi 120fps režim gde se po malu cenu grafike i rezolucije dobija fantastičan frame rate koji nenormalno mnogo znači kada je gameplay u pitanju. Za 120fps trebaće vam TV koji podržava HDMI 2.1 standard, a tu je i balanced mod koji cilja 60fps u kom grafika jeste nešto bolja ali primećuje se i ružan pop-in kao i druge grafičke anomalije koje će valjda popraviti nekim patchem. Na kraju tu je i potpuno nejasni "high visual quality" mod koji pretpostavljam da rendering diže na pravih 4k uz maksimalne detalje, što igru spušta u beskorisnih 30fps-a. Možda je ovo mod za pravljenje screenshotova, ali za vožnju nikako nije.

Malo je razočaravajuće da autori nisu uspeli da naprave malo smislenije modove i bolju optimizaciju na ovako jakoj konzoli sa igrom koja i ne izgleda toliko next-gen, tako da PC verzija čak i na prosečnim mašinama može i dalje bolje da se podesi.

Zvuk motora i ostali zvučni efekti su za nijansu utegnutiji nego u prošlom izdanju, muzike za vreme vožnje naravno nema, ali nisam mogao da odolim da ne odvezem retro Toyota Celicu na afričkoj stazi dok Spotify u pozadini gruva SEGA Rally OST. Neočekivano WRC 10 može da posluži i kao vremeplov za istoriju reli igara, posebno što su tu neka vozila kojih se sećamo iz legendarnih starih igara kao što su SEGA Rally ali i klasični nastavci Colin McRae Rally-a.

Za

  • Najviše autentičnih WRC retro sadržaja do sada
  • Nove staze izgledaju super
  • Po prvi put tu je i livery editor za sve strpljive umetnike

Protiv

  • Karijera je manje više ista kao u prošle dve igre
  • Optimizacija za next-gen konzole je mogla biti bolja

Zaključak

WRC 10 predstavlja najkompletnije izdanje koje je KT dostavio do sada. Gradeći se na solidnoj osnovni prethodna dva nastavka, ovogodišnje izdanje donosi dovoljno unapređenja i šminke da deluje kao potpuno nov naslov. Na to treba dodati i 50th anniversary mod koji donosi najviše retro sadržaja reli nostalgije do sada, koje bi neko drugi verovatno spakovao i naplatio kao DLC. Ako volite WRC i reli genralno nema boljeg naslova trenutno, autori iz KT uspeli su još jednom da unaprede svoj oprobani recept a po svemu sudeći imaće priliku da ga dodatno razrade još godinu dve jer od 2023. WRC licenca prelazi u ruke Codemastersa odnosno EA, tako da uživajte dok možete!

Povezani proizvodi

Sačuvano u omiljne
PS4 igre PS41169
Broj staza: 120 Broj automobila: 20 Broj timova: 52
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
2.999,00 RSD
Vrsta
Nova
2.999 ,00 RSD
Korišćena
1.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
PS5 igre PS50080
Broj staza: 120 Broj automobila: 20 Broj timova: 52
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
2.999,00 RSD
Vrsta
Nova
2.999 ,00 RSD
Korišćena
1.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
XBOX ONE igre XBO783
Broj staza: 120 Broj automobila: 20 Broj timova: 52
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
2.999,00 RSD
Vrsta
Trenutno nema komentara

Slični članci

22.
Jun.
2023.
Vesti/Najnovije
Nebo je granica...
31.
Aug.
2021.
Vesti/Najnovije
WRC 10 izlazi za dva dana i u pitanju je zvanična igra za World Rally Championship toko skoro cele 2022. godine. To će biti 50-ta vožnja za WRC od 1973, a WR...
09.
Aug.
2021.
Vesti/Najnovije
Posle nestabilne sezone Formule 1 prošle godine, pandemije, afera i kažnjavanja, ovogodišnja verzija igre nas vodi na stazu sa ne samo red...