Postoje oni koji vole strategije i oni koji nisu baš ludi za njima. Kojoj god grupi da pripadate, CIVILIZATION je uvek igra (bilo koji deo franšize) koja se navodi kao jedna od najboljih.
Dugo je Civilizacija Sid Meyer-a vladala kao kralj žanra poznatog kao turn-based, izgradnje društva. Civilizacija je preuzela 4X strateške igre (Explore, Expand, Exploit, Exterminate), sa fokusom na carstva, gradove i teritorijalnu kontrolu i pod kontrolom samo jednog studija - Firaxis Games.
Sada su se u okršaj uključili i drugi programeri, sa igrama poput Outer World, dizajnera Civilization IV Sorena Johnsona, i Humankind iz Amplitude Studiosa. Uz neke pluseve i manje nedostatke, Humankind blisko oponaša Civilization, ali njen svež interfejs i mehanika nude veću fleksibilnost u izgradnji sveta i brži tempo.
Ova igra postavlja zadatke na osnovu kojih vaše carstvo napreduje kroz sedam različitih istorijskih doba: neolitsko, antičko, klasično, srednjovekovno, rano moderno, industrijsko i savremeno. Za razliku od civilizacije, Humankind vas ne ograničava na jednu civilizaciju, poput američke, asteka ili japanske. Umesto toga, svako doba nudi 10 ključnih kultura iz istorije stvarnog sveta. Vi birate novu kulturu kako napredujete kroz svako doba, tako da je vaše konačno društvo mešavina ljudi i tehnologije. Interesantno, zar ne?
Svaka kultura ima osobine koje se prenose, kao i karakterističan okrug i celine. Na primer, igru možete započeti kao pleme nomada u neolitu, ali kasnije možete izabrati Egipćane kao svoju kulturu u antičkoj eri kako biste povećali svoj rang u industriji. Alternativno, možete izabrati Kelte u klasičnoj eri da biste primali bonuse za hranu. Ova fleksibilnost vam omogućava da odgovorite drugim civilizacijama dok igrate, umesto da budete zarobljeni unutar jednog stila igre tokom cele igre. na ovaj način prikladnije odražavate stvarni svet jer civilizacije nisu samo jedno kroz svoju istoriju.
Evolucija je ključ u ovoj strateškoj igri.
Osnivanje grada u Civilizaciji je značilo da ne možete stvoriti još jedan u određenom rasponu. Humankind vam, poput Endless Legend omogućava da polažete pravo na čitav region sa isturenom stražom. Možete videti isprekidane obrise oko svakog regiona dok gledate mapu. Opcionalno, predstražu te regije možete pretvoriti u grad ako poželite.
Položaj grada je i dalje važan, jer možete izgraditi specijalizovana unapređenja grada (četvrti Quarters) koja eksploatišu određene delove. Možete graditi samo četvrti pored centra grada ili drugih četvrti, pa je planiranje od suštinskog značaja. Alternativno, možete se držati ispostava. Oni drže region i eksploatišu resurse, ali ih je teže braniti i nedostaju im bonusi za četvrti. Fokus na teritorijalnom proširenju znači veća pomeranja tokom igre, posebno kada je u pitanju napad na druga carstva. U Civilizaciji zauzimanje grada znači zauzimanje grada, ali u Humankind to vam daje resurse cele teritorije. To je kao da uzimate ogromne zalogaje iz suparničke civilizacije, jer svaki put kada osvojite grad ili ispostavu, dobijete čitav region.
Humankind ima brz tempo! Kao da žurite kroz epohe dok igrate na standardnoj težini. S jedne strane, veštačka inteligencija prolazi kroz svoje pokrete, pa morate da držite korak. Sa druge strane, jednom kad se kultura integriše u civilizaciju, više je niko ne može koristiti. Dakle, ako želite da se igrate sa određenom grupom u određenom veku, morate da potvrdite da je to kultura pre AI. Na ovaj način vas igra prisiljava vas da budete fleksibilni i brzi u razmišljanju. Ipak, bilo bi dobro da ima opcija za biranje iste kulture u više civilizacija.
Brz tempo takođe znači da određenesimbolične jedinice nisu u potpunosti iskorišćene. Frustrirajuće je kada istražujete tehnologiju da biste dobili željenu jedinicu, a onda shvatite da ste u sledećoj eri i da ta jedinica više nije toliko korisna. Igra nekima od sredine do kraja može biti malo razvučena.
Teritorijalni sistem znači manje gradova, što znači i manje održavanja. Ovo dovodi do mnogih skretanja u kojima jednostavno skenirate sve u nekoliko sekundi, a zatim pritisnete kraj skretanja. Možda baš nećete donositi bitne i zanimljive odluke u tim momentima već ćete samo čekati da se izgrade određene stavke. Kako ćete rešiti ovaj problem, videćete kada počnete da igrate igru.
Pored par nedostataka, Humankind ima neverovatno mnogo potencijala!
Amplitude Studios ne samo da ima dobre rezultate u slušanju zajednice (Humankind je bilo predmet dugog perioda early access OpenDev), već kompanija konstandno i već dugo podržava svoje igre. Na primer, Endless Legend trenutno ima osam proširenja, dok Endless Space 2 ima četiri proširenja i dosta DLC -a. Humankind je vrsta takmičenja i spina koje su ovom žanru potrebni.
Vreme je da preuzmete istoriju u svoje ruke i srušite konkurenciju!
Uskoro ćemo objaviti našu recenziju igre.
Najnovije o ovoj igri možete proveriti i na zvaničnom Youtube kanalu.
Igrica Humankind Deluxe za PC se od danas prodaje u svim GameS radnjama u Beogradu, Kragujevcu i Novom Sadu po ceni od 6.499 dinara.
U slučaju da želite da unapred poručite neke igre, ili proverite šta se sve novo očekuje, pogledajte naš Preorder deo. Za sve preorder kupovine imate promo popust.
Games for all - imamo sve u svojoj ponudi. Na vama je da odaberete!