Nekada davno, kada su prve Pokemon igre zapalile svet i vratile život u tada već veoma stari originalni GameBoy, Nintendo je kao i uvek gledao da pronađe načine kako da proširi svoju franšizu. Pored anime serije, sličica i tone drugih stvari, očekivali smo da će tadašnja Pokemania doći i u obliku video igre za kućne konzole. Za Super Nintendo je tada bilo previše kasno, a Pokemon igre koje su i našle svoj put do Nintendo 64 sistema su uglavnom bile baš alternativni naslovi, ni nalik “pravim” Pokemon igarama za džepne konzole.
Jedan od takvih naslova bio je Pokemon Snap, čudna igra za Nintendo 64 iz 1999. godine koja je bila interesantan način da se Pokemoni ožive u tada skroz novom 3D-u ali ne baš na način na koji su gameri očekivali. Kao nekakav 3D simulator fotografisanja prirode, Pokemon Snap je valjda baš zbog svoje unikatnosti i uspeo da sakupi dosta fanova. Obožavaoci ove igre su maštali o nastavku bukvalno generacijama, da bi evo sada 22 godine kasnije napokon dobili skroz novi Pokemon Snap.
Za ogromno vreme koje razdvaja ova dva izdanja, mnogo toga se desilo, posebno kada je Pokemon franšiza u pitanju. Sećamo se druge velike Pokemanie koja je usledila pre par godina kada je Pokemon GO ponovo napravio ludnicu širom planete, kao i sjajnih Shield and Sword nastavaka za Nintendo Switch. Novi Pokemon Snap je kao što mu ime kaže potpuno nova igra, nije u pitanju remaster ili remake igre iz 1999. već skroz nov naslov prilagođen današnjim fanovima Pokemona. Ipak, suština je ostala ista, krećete se kao na šinama u NEO-ONE fotografskom vozilu, kroz razne parkove i pejzaže dok vašim fotoaparatom pokušavate da napravite što bolje fotke Pokemona u svom prirodnom okruženju.
Novi Pokemon Snap donosi i propartnu priču. Pomagaćete Profesoru Mirror-u i njegovim asistentima u istaživanju vrsta Pokemona tako što ćete im dostavljati vaše fotografije na analizu. Postoji čitav sistem vezan za ocenjivanje fotografija i to na osnovu mnogih kriterijuma koji uključuju koliko se Pokemon vidi na slici, u kom trenutku ste ga uslikali, kakav je kadar, pozadina i slično. Slike pored zbirne ocene predstavljene poenima mogu dobiti i od jedne do četiri zvezdice u zavisnosti od različitih aktivnosti u kojima su Pokemoni uslikani, tako da je broj ukupnih slika koje treba da napravite da bi ste kompletirali Photodex album učetvorostručen. Fotografije koje napravite možete sačuvati i izvan Photodex albuma, i podeliti ih u online modu igre gde možete videti i slike drugih igrača. Tu su i razni filteri i elementi za dodatnu dekoraciju fotki koje ako želite možete i da eksportujete izvan igre i podelite recimo na socijalnim mrežama. Japanci ih čak i štampaju!
Ono što se najviše zameralo originalnoj igri bio je mali broj lokacija za slikanje kao i organičen broj Pokemona. Pretpostavljam da je to bilo zbog organičenja N64 kertridža, ali danas na Switchu definitivno nema tih problema. Okruženja ima mnogo i veoma su raznovrsna, a moguće ih je posetiti i za vreme noći kada se Pokemoni skroz drugačije ponašaju, druge vrste izlaze i sl.
Kako budete napredovali kroz priču otključavaćete i nove mogućnosti kao što su moć skeniranja terena, ali i predmeti koje možete da bacite Pokemonima da bi ste izazvali različite reakcije i tako stvoili priliku za bolju fotku.
Ono što je ipak došlo kao najveće izenađenje je kvalitet grafike u ovom izdanju. Normalno da smo očekivali napredak posle 22 godine, ali kvalitet slike i efekata skoro da prevazilazi mogućnosti Switch konzole. Efekat presijavanja na vodi recimo, osvetlejnje noću a i sama priroda kao i Pokemoni deluju pa odlično. Ovo je bez sumnje igra sa najboljom grafikom u Pokemon franšizi do sada, a sve radi skoro uvek u 60fps. Naravno zbog same prirode igre i skroz dobrih gyro kontrola sve preporuke su za igranje isključivo u portable modu. Postoje kontrole i za igranje na TV-u ali mnogo imerzivnije držati Switch u ruci poput fotoaparata.
Koncept Novog Pokemon Snapa je čudan i interesantan baš kao što je bio davne 1999. Iako su foto modovi u igrama u međuvremenu postali sasvim normalna stvar, pitao sam se koliko jedna igra koja se zasniva samo na tome može da bude interesantna danas? Nakon mnogo sati provedenih sa ovim izdanjem koji su uglavnom bili podeljeni u kratke opuštajuće sesije mislim da sam napokon ukapirao u čemu je fora. Ovo je jedno vrhunsko relaksirajuće iskustvo. Nakon napornih i stresnih runova u Returnalu po jedna dve foto-vožnje u Novom Snap-u, i sve je cool ponovo. Ova dinamika me je podsetila na prošlogodišnju DOOM Eternal i Animal Crossing kombinaciju, i što bi se reklo Nintendo has done it again. Zahvaljujući Novom Pokemon Snapu Switch je još jednom nezamenjiv sporedni sistem za sve svestrane gamere, a sudeći po prvim ciframa prodaje jasno je da i dalje generalno ima mnogo veću popularnost od “hardcore” igara.