Radnja igre Atomfall se odvija unutar karantinske zone nakon nesreće u nuklearnoj elektrani. Iako nije potpuno otvoreni svet, igra se sastoji od povezanih otvorenih zona, u stilu Metro: Exodus. Studio Rebellion je odlično uhvatio atmosferu severozapada Engleske, do te mere da sam koristio Google Maps kako bih pronašao tačnu lokaciju.
Priča i svet igre
Osim nuklearne nesreće, postoji i vladina zavera oko nesreće i projekta Oberon – kodnog imena za tajni državni eksperiment, ali neću otkrivati previše detalja. Direktan uticaj ćete videti u napuštenosti regije i haosu koji je brzo zavladao.
Igra se sastoji od pet otvorenih zona:
- Wyndham Village – pod kontrolom vojske (Protocol), uglavnom prijateljska zona, osim u pojedinim delovima.
- Ostale tri zone kontrolišu Raidersi, Druidi i Protocol, ali određeni delovi su potpuno zabranjeni – ako vas vide, napadaju vas odmah.
- The Interchange – zona gde se otkrivaju glavni misteriji Atomfalla.
Kretaćete se između ovih zona, prateći tragove i zadatke koje dobijate od NPC-jeva, sve u cilju da pobegnete iz karantinske zone. Ne znate zašto ste tu, ali znate da želite da odete.
Sistem zadataka – „tragovi“ umesto klasičnih misija
Za razliku od standardnog quest loga, Atomfall koristi sistem „tragova“ (leads). Umesto jasnih ciljeva, imate kolekciju beleški i razgovora koji vas vode ka sledećem koraku. Ponekad su tragovi očigledni, ali često možete pronaći kraj misije pre nego što ste je i započeli – što nagrađuje istraživanje.
Međutim, sistem nije savršen – u nekim trenucima možete ostati zbunjeni jer tragovi nisu uvek jasni. Takođe, odluke koje donosite mogu zatvoriti delove priče. Na primer, ako u jednoj misiji kažete naučniku gde se nalazi drugi naučnik, on će je ubiti – što blokira jedan mogući način bega iz zone.
Borba i mehanike preživljavanja
Borba je kombinacija melee i ranged oružja, a municija je ograničena. Sistem je balansiran – možete nositi samo ograničenu količinu resursa, što dodaje strateški element. Igra vas podstiče na pažljivo planiranje:
- Melee borba – najkorisnija veština je šut, posebno ako ga nadogradite da obara protivnike.
- Ranged borba – ciljajte u glavu, štedićete municiju.
- Korišćenje okruženja – molotovi i eksplozivne naprave su ključni za preživljavanje.
Kraftovanje i nadogradnje
Na početku sam zanemarivao kraftovanje, ali kasnije postaje neophodno. Materijali ne zauzimaju prostor u inventaru, pa je bolje nositi resurse i praviti predmete po potrebi. Nadogradnja oružja (povećanje štete, dometa i preciznosti) je ključna za preživljavanje u kasnijim delovima igre.
Audiovizuelni utisci i tehnička strana
- Vizuelni stil – iako nije hiperrealističan, igra izgleda veoma dobro, čak i bolje od nekih Bethesda postapokaliptičnih igara.
- Optimizacija – na PS5 konzoli nisam imao nikakvih problema.
- AI i bagovi – nekoliko vizuelnih bugova i problema sa AI-jem (npr. roboti gube patrolnu putanju), ali ništa što kvari doživljaj.
- Dizajn zvuka – solidan, ali glasovna gluma može biti neujednačena. Likovi bi trebalo da zvuče više lokalno (Cumbria), ali van severa Engleske to niko neće primetiti.
Zaključak – da li je Atomfall vredan igranja?
Ne mislim da će Atomfall postati novi Metro: Exodus, ali je svakako osveženje na tržištu. Ovo je jedna od onih igara koje nisu AAA, ali imaju potencijal da izgrade bazu fanova i možda dobiju nastavak – slično kao Kingdom Come: Deliverance.
Za cenu nižu od standardnih AAA igara, dobijate 20+ sati zabave sa zanimljivom pričom, dobrom atmosferom i solidnim borbenim sistemom. Ako volite postapokaliptične igre sa jakim istraživačkim elementom, Atomfall je vredan igranja.
Nadam se da će igra ostvariti uspeh dovoljan da vidimo Atomfall 2 – možda budućeg lidera postapokaliptičnog žanra.
a Atomfall za sony playstation 5 i Playstation 4 možete kupiti u svim Games radnjama ili poručiti preko sajta