Kada je XDefiant prvi put otkriven, reakcija je bila vrlo hladna. Igra nije bila samo još jedna live-service pucačina, već je nosila i određeni cringe stav koji je bilo teškoprihvatiti. Ubisoft je uprkos tome nastavio sa razvojem, sa ciljem da spoji svoje najpoznatije univerzume i omogući likovima iz serijala poput Splinter Cell, The Division, Far Cry i mnogih drugih da se bore u različitim frakcijama.
Koncept je na kraju delovao interesantno. Sa Mark Rubin-om, veteranom Call of Duty-a, na čelu, fanovi su verovali da će igra biti sjajna. U većini slučajeva, XDefiant je zaista izgledao i igrao se veoma dobro. Igrači su imali priliku da istraže raznovrsne frakcije, svaka sa posebnim sposobnostima i stilovima kretanja, dok je brz i fluidan sistem pucanja učinio iskustvo izuzetno zadovoljavajućim. XDefiant je podsećao na Call of Duty sa obrtom.
Zatvaranje XDefiant
Pre samo nekoliko dana, Mark Rubin je na Twitteru objavio pomalo šokantnu vest: XDefiant će biti ugašen po završetku treće sezone, sa serverima koji će biti isključeni u junu 2025. Svi oni koji su investirali u premium edicije igre poslednjih meseci biće refundirani. Ova odluka je, nažalost, došla u trenutku kada je Ubisoft već suočen sa brojnim izazovima u drugim segmentima svoje ponude.
Isti Rubin je samo nekoliko meseci ranije branio igru, tvrdeći da niski broj igrača nije rezultat kvaliteta već nedostatka marketinga i vremena za savladavanje tehničkih aspekata igre. Ove reči kako vidimo nisu mogle da spreče njen neuspeh. Ubisoft je odlučio da preseče gubitke i zatvori XDefiant, jer je finansijski previše rizično održavati live-service igru koja nije privukla odgovarajući broj igrača.
XDefiant nije Imao šanse
Ubisoft je nedavno odložio Assassin’s Creed Shadows zbog slabog prijema Star Wars Outlaws, što pokazuje da su svesni da industrija mora da se menja kako bi preživela. U svetu gde su igre poput Rainbow Six Siege i For Honor već na tržištu, kao i brojni drugi konkurenti na live-service, XDefiant jednostavno nije imao dovoljno prostora da se izdvoji.
Najveći konkurenti kao što su Fortnite, Apex Legends, Destiny 2, i Call of Duty već su stvorili posvećene zajednice. U takvom okruženju nova igra nije mogla da pronađe svoje mesto.
Koliko dugo će industrija insistirati na live-service igrama?
Ova godina će možda naterati industriju da razmisli o prekomernom oslanjanju na live-service igre. Iako ovakvi naslovi imaju svoje mesto u svetu, postaje očigledno da mnoge igre jednostavno ne mogu da opstanu u okruženju gde su svi već zaljubljeni u igre koje igraju godinama. Pokušaji da se postane najveća igra na svetu dovodi do prekomernih ulaganja, a developeri se teško bore za svakog igrača trenutno.
Mnoge od ovih igara, i svakako XDefiant, bile su dobro dizajnirane ali nisu imale dovoljno vremena da pronađu svoju publiku. Ovo je još jedan u nizu neuspeha u industriji koja je previše opterećena potragom za profitom, gde se umetničke vrednosti često gube u borbi za novac.