Nema gejmera koji još uvek s nestrpljenjem iščekuje BioShock 4, iako ponekad deluje kao da isti nikada neće biti objavljen!
Prvi put najavljen 2019 godine, naredni naslov u serijalu BioShock često se činio kao nemoguća misija, jer o njemu skoro da nema nikakvih informacija. Ipak, prema nedavnom ažuriranju od strane 2K Cloud Chamber, razvoj BioShock 4 se „ubrzava“ sa 30 novih otvorenih radnih pozicija u studiju.
Ono što je interesantno jeste da će BioShock 4 biti prvi deo u seriji koji nije razvijen od strane Irrational Games, koji se sada rebrendirao u Ghost Story Games i trenutno radi na igri Judas, koja podseća na BioShock. Sada vođen od strane 2K Cloud Chamber, u kojem su angažovani i veterani iz BioShock serijala, BioShock 4 još uvek nema zvaničan naziv, datum izlaska niti poznat scenario. Sve što znamo potiče iz raznih glasina koje su se pojavile tokom godina.
Međutim, u martu je zvanični X ex Twitter nalog 2K najavio da tim još uvek „kuva“ četvrti deo. Kao odgovor na pitanje da li se radi na novoj BioShock igri, 2K je jednostavno odgovorio emoji simbolom kuvara i kašike, što je ukazalo da je igra trenutno u fazi izrade. Situacija je nakon toga bila prilično tiha, a nedavno smo dobili prvi uvid u linkovane screenshot prikaze iz BioShock 4. Na slici se može videti korisnički interfejs, mogući plazmidi, novo oružje i misteriozna struktura koja dominira ekranom. Nagađamo gde bi igra mogla biti smeštena, kako će se igrati, na kojim platformama će se pojaviti i slično.
Senior dizajner kinematografije u 2K Cloud Chamberu, Jeff Spoonhower, objavio je na LinkedInu spisak radnih mesta za BioShock 4. Pored pozicija, napisao je: „Tim za BioShock u 2K Cloud Chamberu se ubrzano razvija! Imamo mnogo otvorenih pozicija u različitim disciplinama, uključujući umetnost, animaciju, inženjering, dizajn, naraciju i produkciju.“ Spoonhower, koji je radio na BioShock 2 i BioShock Infinite, ima značajno iskustvo, što daje pravo na optimizam.
Još uvek nije poznato kada ćemo dobiti više zvaničnih informacija o BioShock 4 iako je prošlo skoro pet godina od najave. Ovo je pomalo nerazumljivo, s obzirom na to da je u pitanju jedan od najzanimljivijih i najhvaljenijih serijala u istoriji video igara.
Evo šta je do sada otkriveno o igri, uključujući i neke glasine a kada se pojave nove informacije, dopunićemo.
BioShock 4: šta znamo do sada
Šta je to BioShock 4?
BioShock 4 će biti četvrti deo retrofuturističkog serijala igara 2K Games.
Kada možemo da igramo BioShock 4?
Uskoro će biti objavljen release date za BioShock 4 - TBC
Koje će platforme podržavati BioShock 4?
Na čemu možemo da igramo? TBC (Konzole PS5, Xbox Series X|S i PC su verovatno), a s' obzirom da smo već duboko u generaciji PS5 i Xbox Series X|S, možemo pretpostaviti da će BioShock 4 biti ekskluzivno za trenutnu generaciju, a ne za prethodnu.
Ko pravi BioShock 4?
Cloud Chamber Studios (2K Games studio).
BioShock 4: igranje
Zvanično saopštenje 2K iz 2019. godine ukazivalo je na to da će igra ponovo biti u prvom licu. Predsednik 2K-a, David Ismailer, izjavio je tada da „ne mogu da dočekaju da vide u kojem će pravcu moćna naracija i ikonični gejmplej iz prvog lica otići u budućnosti sa novim timom iz Cloud Chambera na čelu.“
Ovo implicira da će se igranje u prom licu i nastaviti.
Moguća podešavanja za BioShock 4
Postavke BioShock igara uvek su bile važan deo svake igre. Od prvog pogleda na podvodni grad Rapture, pa sve do plutajućeg grada Kolumbije u BioShock Infinite, postavke su oduvek bile ključne za svaku igru u serijalu. Što se tiče mogućih postavki za BioShock 4, krajem 2021. godine kružile su glasine da će četvrta igra biti smeštena u 1960-te i u antarktičkom gradu Borealis, a da će njena priča povezati prethodne igre u serijalu. Međutim, ove tvrdnje nisu zvanično potvrđene.
Još jedna glasina iz 2021. godine ukazuje na to da bi BioShock 4 mogao biti otvorenog sveta, prema informacijama iz nekih oglasa za posao koji su naglašavali dizajn „bustle, crowd-filled, expansive open-world“ okruženja. I ovde, međutim, nema zvanične potvrde.
Razvojni tim za BioShock 4
Studio koji radi na BioShock 4 je Cloud Chamber, a studio vodi Kelley Gilmore, iskusni developer, bivši član Firaxis Games. Pored toga, u timu su i ljudi koji imaju iskustva u radu na BioShock serijalu, što daje nadu da će "BioShock DNK" ostati u igri, kako je Gilmore potvrdila u intervjuu za GamesRadar+.
Glasine o postavci igre u Antarktiku dodatno podstiču interesovanje, iako nisu zvanično potvrđene.
Postoji i najava za BioShock film u produkciji Netflixa, sa režiserom Francisom Lawrenceom i scenaristom Michaelom Greenom. Međutim, malo toga je poznato o filmu, a čini se da neće imati veze sa BioShock 4.
Spekulacije o gejmpleju
Osnovni element BioShock igara uvek je bio gejmplej. Dok će sigurno biti novih dodataka i mehanika, možemo zaključiti da će suština BioShock 4 biti fokus na pucačinu iz prvog lica i moći. Oblik tih moći i njihova uloga u postavci tek treba da se otkriju.
BioShock je takođe pratio linearnu strukturu sa povremenim vraćanjem unazad. Ako se glasine o otvorenom svetu za BioShock 4 pokažu tačnim, pretpostavljamo da će ceo grad biti potpuno istražljiv od početka, a ne podeljen na manje sekcije. Naša pretpostavka je da će struktura biti slična onoj u igri Prey iz 2017. godine, gde je cela stanica bila dostupna od početka, iako se igra polako otvarala kako napredujete.
Nekako se nadamo da će nam najnovije informacije u vezi BioShock 4 igre stići uskoro iz Nemačke sa sajma gejminga!
A u međuvremenu podgrejmo nostalgiju i podsetimo se BioShock kolekcije za konzole: