Vesti/Najnovije
08.08.2024.
Autor: GameS

Kada greške unaprede igru

Nije svaka greška loša

Kodiranje grešaka i bagova nije ništa novo u video igrama,i zapravo, prilično su uobičajeni. Čak ni AAA naslovi nisu pošteđeni ali ne moraju sve biti ispravljene.

Iz raznih razloga, neke igre su zapravo bolje sa netaknutim bagovima. Ponekad su jednostavno previše zabavni za uklanjanje, a u posebnim slučajevima, oni su zapravo korisni za imerzivno iskustvo igre. Određeni bagovi u video igrama postali su deo istorije igara koliko i same igre.

Hajde da vidimo koji su to najbolji od najboljih.... bagova?

 

Civilization II — Nuklearni Gandi je sada stvarni mehanizam u igri

Zbog greške u programiranju lidera u Civilization II, istorijski pacifista Mahatma Gandi mogao je iznenada postati agresivni nuklearni vojskovođa u tren oka. Ovaj neistorijski događaj nije samo izazvao da Indija postane neprijateljska nuklearna država, već je takođe stvorio poznati meme "Nuklearni Gandi".

Gandijev AI je bio isti kao i kod drugih lidera u Civilization II, ali činjenica da je mogao postati nuklearna pretnja bila je urnebesno smešna. Ove nuklearne tendencije su ostavljene netaknute, ali Firaxis Games ih je kanonizovao u Civilization V i VI. Sada, Gandi bi mogao namerno krenuti u termonuklearni rat kada bi bio dovoljno isprovociran.

 

Disco Elysium — Povećanje statova uz pomoć droge je prvobitno bio bag

Neki od najpouzdanijih predmeta u Disco Elysium su droge. Jednostavno rečeno, uzimanje PREPTIDE! pilula ili pijenje alkohola povećava Harryjeve statove na kratko vreme, iako je cena gubitak zdravlja ili morala. Još bolje, ako igrač koristi ovo privremeno povećanje da podignesvoj maksimalni nivo, ova promena ostaje čak i kad se otrezni.

Ali prema glavnom dizajneru i piscu Robertu Kurvicu, ova funkcija je zapravo bila nenamerna. Programeri u ZA/UM su to primetili tek kad su im beta testeri ukazali na to, ali im se toliko dopala da su je ostavili. Pored toga, ovo privlačno povećanje uz pomoć droge učinilo je postizanje potpuno trezvenog prelaska izazovnijim i primamljivijim.

Ako Vas interesuje Disco Elysium igra, u GameS online shop-u možete kupiti PS4 Disco Elysium - The Final Cut ili Switch Disco Elysium - The Final Cut po povoljnoj ceni.

 

 

Grand Theft Auto: San Andreas — Pad aviona je bio previše smešan da bi se uklonio

Legendarna GTA igra San Andreas ima ogromne mape pune smešnih Easter Eggova i šala. Jedna od najčudnijih uključuje avione koji se nasumično ruše u pejzaž ili jedan u drugi. Ovo je bio bag koji su Rockstarovi programeri uočili tokom pravljenja igre, ali su ga ostavili nakon što su yaklju;ili da je previše smešan.

Originalno, avioni su samo leteli da bi oživeli pejzaž. Zbog ograničenja hardvera, avioni su bili programirani da lete samo u jednoj pravoj liniji, bez obzira na prepreke. Rockstar nije samo smatrao da su padovi avioni smešni, već su mislili da doprinose komično haotičnoj satiri Amerike koju GTA predstavlja.

Svi fanovi GTA franšize ne bi trebali da propuste ovaj naslov, jer je kontinuitet priče najbitniji u celoj GTA Sagi. Ne propustite i nabavite PS3 Grand Theft Auto - GTA San Andreas u GameS online shop-u po sjajnoj ceni.

 

 

Kirby — Lik koji je bio folder

Govoreći o pronalaženju dizajnerskih prečica, okrugli Kirby nikada nije trebao da dobije svoj serijal igara. Dizajner Masahiro Sakurai jednostavno ga je ubacio u razvojni build kao privremeni karakter, zbog čega je on doslovno samo krug sa rukama i nogama.

Sakurai je nameravao da se vrati i zameni ga stvarnim karakterom, ali je verovatno shvatio da bi mogao da odmara umesto toga, nacrtao lice na tom krugu i završio posao.

Nintendo franšiza Kirby je jedna od najpopularnijih i najprodavanijih, a u GameS onoline shop-u možete povoljno nabaviti svog Kirbija za Nintendo Switch konzolu

 

 

Konami Code — Bag ili Easter Egg?

Konami Code (↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A) je postao jedan od najpoznatijih cheat kodova u istoriji video igara. Prvobitno se pojavio u Konamijevoj igri Gradius, gde je omogućavao igračima da dobiju set pojačanja. Kreator koda, Kazuhisa Hašimoto, uključio ga je za testiranje igre, ali ga je zaboravio ukloniti pre nego što je igra objavljena.

Umesto da ga isprave, Konami je odlučio da kod postane deo više njihovih igara, uključujući seriju Contra Switch Contra - Operation GalugaPS5 Contra - Operation Galuga i Castlevania - PS5 Dead Cells - Return to Castlevania EditionPS4 Dead Cells - Return to Castlevania Edition. Danas, Konami Code je deo pop kulture i koristi se u raznim medijima izvan video igara.

 

Lara Croft - Specijalne obline zbog greške u kucanju

Lara Croft ima veoma prepoznatljiv izgled, koji gotovo uvek uključuje veoma izražene  hmm… gornje delove. Međutim, to nije bio njen prvobitni izgled, i do njega je došlo kada je jedan autor pokušao da poveća veličinu grudi 3D modela za 50%, a slučajno je otkucao 150%.

Developerima se toliko dopao novi izgled da su odlučili da ga zadrže, stvarajući tako jednog od najprepoznatljivijih (i nesavršenih) likova u video igricama.

Takav 3D model se zadržao u Naslovima Tomb Raider I, II i III, koje možete povoljno mabaviti u vidu Tomb Raider Trologije:

 

 

Lara Croft: Tomb Raider — Plutajuće oružje

U prvim igrama Tomb Raider serijala, igrači su mogli naići na bag koji bi izazvao da Larin pištolj ostane da pluta u vazduhu nakon što ga ona odbaci. Ovaj bag je bio smešan i često se pojavljivao tokom igranja.

Umesto da isprave ovaj bag, programeri su odlučili da ga ostave zbog njegove bezopasne prirode i zabavnog aspekta. Plutajuće oružje je postalo deo šarma ranih Tomb Raider igara.

Poruči online u GameS shop-u Konzolu Evercade Tomb Raider Collection 1 po sjajnoj ceni i oživi nostalgiju za Larom Croft u legendarnoj Tomb Raider I-III remasterovanoj trilogiji. 

 

 

Mortal Kombat — Ermac je nastao iz greške u kodiranju

Dok je Mortal Kombat još uvek imao arkadne kabinete, njegov audit meni je imao nešto što se zvalo "ERMACS". Ovo je značilo "Error Macros", brojač grešaka u kodiranju igre. Ali pošto je ERMACS bio naveden ispod drugih brojača koji su pratili imenovane likove, igrači su mislili da ERMACS znači skriveni borac.

Glasine o tajanstvenom crvenom nindži po imenu "Ermac" su se širile, iako nije bilo konkretnih dokaza o njegovom postojanju. Nakon što su se šalili sa ovom pričom i shvatili da je Ermac inspirisao posvećeno sledbenike uprkos tome što nije postojao, Midway ga je kanonizovao u Ultimate Mortal Kombat 3, gde je dobio detaljan set poteza i priču.

Sve te "greške" su obeležile Mortal Kombat franšizu i usmerile je u pozitivnom smeru, što se je postalo "default" u kasnijim naslovima ove legendarne fajterske igre, zaključno sa poslednjim Mortal Kombat 1.

 

 

Pokémon Red & Blue — MissingNo. je postao legendarni bag u igrama

Prve dve Pokémon igre, Red i Blue, su poznate i voljene zbog mnogo toga, uključujući jedan od najpoznatijih bagova u istoriji igara. Ovo je MissingNo. (skraćeno od Missing Number), glitch-ovani  Pokémon koga igrači mogu susresti i uhvatiti. MissingNo. je bio samo greška koja nije uspela da pročita neke podatke, ali to nije zaustavilo njegovu trajnu popularnost.

Uprkos upozorenjima da MissingNo. može izbrisati sačuvane igre, igrači su pretraživali Kanto da ga pronađu. Pored noviteta da vide ili poseduju MissingNo., igrači su ga tražili jer je mogao povećati inventar šestog mesta u torbi za 128 predmeta. Iako nije kanon, MissingNo. je postao jedan od najpopularnijih Pokémon ikada i ponovo se pojavio u Red i Blue re-izdanjima.

Nintendo Pokemon igre su jedne od najigranijih, najzaraznijih i najvoljenijih video igara za Switch konzole, i zato ne propustite šansu i povoljno nabavite omiljenu Pokémon igru po sjajnoj ceni u GameS online prodavnici.

 

Portal "SpeedRun" — Brzi prelazak test komore 14 je postao dostignuće

Portalove test komore mogu biti toliko izazovne da čak i iskusni igrači mogu provesti nekoliko minuta pokušavajućida pređu jednu sobu. To nije slučaj sa test komorom 14, koju neki stručnjaci za puzzle igre zapravo prelaze za manje od 10 sekundi. Ovo je bilo moguće samo zahvaljujući iskorišćavanju terena, ali umesto da se ovaj bag ispravi, Valve ga je prihvatio.

Nakon što igrač pređe Portal, može ponovo igrati neke mape da osvoji dostignuća ili se izazove sa vremenski ograničenim prelascima. Jedini način da se osvoji zlatna medalja za ponovni prelazak test komore 14 je izvođenje pomenutog trika. Logika programera je bila da prelazak nivoa razmišljanjem van okvira treba nagraditi, a ne obeshrabriti.

 

 

Space Invaders — Greška u kodu je stvorila krivu težine

Space Invaders ima jednostavnu premisu: igrači moraju poraziti vojsku vanzemaljaca, ali što ih više ubiju, igra postaje brža i teža. Ova vrsta povećanja težine nije ništa novo danas, ali ovo se desilo zbog tehničkog ograničenja. Hardver Space Invadersa je mogao istovremeno prikazati samo određeni broj neprijatelja, ali kako su vanzemaljci umirali, procesor je mogao brže osvežavati igru.

Nije dugo trebalo da se shvati da je, zapravo, prva igra sa krivom težine bila rezultat hardverske greške. Kada su programeri primetili ovaj bag, ostavili su ga netaknutim zbog dodatnog izazova i uzbuđenja koje je davao igračima. Danas, bagovi i težinski sistemi inspirisani Space Invadersovom "greškom" su standardni deo industrije.

 

Super Mario 64 — Lov na 1-UP je postao omiljeni deo igre

Tokom igre Super Mario 64, igrači su mogli naići na neuhvatljive 1-UP pečurke koje su se kretale nasumično i bile veoma teške za uhvatiti. Ovaj bag je bio izazvan greškom u kodiranju, ali umesto da se ispravi, postao je deo šarma igre.

Lov na 1-UP pečurke je postao izazov za mnoge igrače i dodao dodatnu zabavu i teškoću igri. Nintendo je odlučio da ostavi ovaj bag zbog njegove popularnosti među igračima.

 

Super Mario - Izgled na kojem se štedelo

Mario je sigurno najprepoznatljiviji lik iz video igara. Zbog toga je očekivano da pomislite da je potrošeno vreme i da je on rezultat beskonačnog niza sastanaka i redizajniranja, bezbroj pokušaja da stvore savršenu video maskotu.

Iznenađujuće je da je izgled Maria u osnovi samo spajanje na brzinu raznih stvari koje su Shigeru Miyamoto trebale da uštede vreme dok je razvijao igru. Mario je nosio šešir kako Miyamoto ne bi morao da crta čelo ili obrve, ili animira kosu koja se pomera kada se lik skoči. Njegove crvene farmerke su ga činile vidljivijim u odnosu na pozadine koje je Miyamoto već koristio i olakšale su animaciju ruku. I na kraju, Mario je dobio ogromne brkove i nos, kako Miyamoto ne bi morao da animira usta ili bilo kakve facijalne ekspresije.

Ukoliko ste fan Super Mario franšize igara za Nintendo Switch konzole, obavezno poruči online ili kupi svoju omiljenu Mario igru i neki od Mario poklona. Izbor je ogroman a cene su extra-povoljne. 

 

Street fighter kombinacije su došle sasvim slučajno

Borbene igre i kombinacije su gotovo neodvojivi. Čudno je, međutim, što je ideja o korišćenju kombinacija napada potpuno slučajno nastala u igri Street Fighter II.

Tokom testiranja grešaka pre nego što je igra objavljena, glavni producent Noritaka Funamizu primetio je da možete iskoristiti grešku u igri da izvedete dodatne napade. Odlučio je da ostavi grešku kakva jeste, misleći da bi bilo previše teško dosledno izvesti napade u pravo vreme. Ispostavilo se da je bio u pravu, i kombinacije su postale osnovni deo žanra od tada.

S' obzirom da napredni i profesionalni gejmeri nne mogu da zamisle svoj fajterski stil bez upotrebe ovih kombo odaraca, Street Fighter serijal je usavršio do perfekcije taj način igre, što možete i probati u nekom od najpopularnijih naslova ove legendarne  franšize:

Team Fortress špijun je bio greška

Špijun The Spy, je možda najjedinstvenija klasa u seriji Team Fortress. Sa sposobnošću da se preruši kao član protivničkog tima, zadatak Špijuna je da se infiltrira u protivničke pozicije, čekajući pravi trenutak za napad. Ideja za ovu osobinu proizašla je iz slučajnog otkrića.

Dok je Team Fortress bio mod za igru Quake, grafička greška je povremeno uzrokovala da igrači izgledaju kao članovi protivničkog tima, što je dovelo do izuzetno iznenađujućih i nezaboravnih trenutaka u igri. Kreatori moda su se zapitali šta bi se desilo da su omogućili igračima da ovo rade namerno. Šta ako bi postojala klasa čija je uloga da unese haos u tok igre protivničkog tima? Uzeli su tu ideju i razvili je, što je na kraju dovelo do stvaranja jedne od najikoničnijih klasa u Team Fortress i Team Fortress 2.

 

The Stanley Parable — Ultra Deluxe verzija je zadržala popularni bag

U originalnom The Stanley Parable, igrači su mogli naići na bag gde su mogli izaći iz mape i hodati po površini između skela i zida. Ako bi se pomerili malo levo ili desno, zaglavili bi.

Moguće je ponoviti glitch u The Stanley Parable: Ultra Deluxe, ali umesto da budu primorani na ponovno pokretanje igre, igrači mogu dobiti dva različita završetka. Prvi ima Naratora koji priznaje originalni bug i sarkastično čestita igraču na ponovnom pronalasku, dok drugi (koji je zapravo sapunica) zahteva Kofu.

 

World Of Warcraft — Incident sa zaraženom krvlju je primorao na težak reset i zainteresovao epidemiologe

2005 godine, World Of Warcraft je ugostio najnoviji raid, Zul'Gurub, koji je sadržavao bosa koji je zarazio igrače smrtonosnim virusom. Međutim, čak i nakon što je Hakkar the Soulflayer poražen, igrači su ostali zaraženi i umirali. Infekcija se proširila izvan granica događaja, i ovo je bio samo početak ozloglašenog "Incidenta sa zaraženom krvlju".

Ovo se desilo zbog greške u kodiranju koja je, ukratko, pretvorila igračeve ljubimce u nosioce. Nakon mesec dana bezuspešnih zakrpa i najboljih napora igrača, Blizzard nije imao izbora nego da resetuje servere. Ponašanje igrača u igri toliko je ličilo na stvarni život da naučnici sada koriste Incident sa zaraženom krvlju kao studiju slučaja za odgovore i predikcije pandemija.

 

Slični članci

09.
Mar.
2024.
Nintendo
Od prve Super Mario igre na 8bit Nintendu iz 1985. godine, pa do danas… prošlo je 35 godina.
07.
Jun.
2023.
Vesti/Najnovije
Dešava se da se očekuje da neka igra postane hit, ali se i sami stvaraoci i fanovi oduševe kada se očekivanja prevaziđu.
17.
Jan.
2023.
Vesti/Najnovije
Sa više Silent Hill projekata u radu, Konami sada kaže da je zainteresovan da dobije više informacija vezanih za horor seriju.