Prvobitni tekst objavljen 24.05.2024.
Nekada najavljen pod radnim imenom Assassin’s Creed Red, sada znamo da je naslov nastavka - Shadows.
Priča je smeštena u Japan u 16. veku, a pratimo dva protagonista, Naoe i Iasuke dok se bore rame uz rame. Trejler ima mnogo toga što će vam privući pažnju, i sigurni smo da ćemo sa nestrpljenjem očekivati sledeći Ubisoft Forward 10. juna.
Assassin’s Creed Shadows je prvobitno trebao da izađe 15. novembra 2024. i to samo za PS5, Xbox Series X|S) i PC. Xbox One i Nintendo Switch nemaju sreće. Ali… kako je novi Switch na putu, možda će uskoro imati najavu i za tu platformu ali svakako ne za novembar. Pomeren je za februar a najnovija informacija je da ćemo igru zaigrati od 20. marta.
Lansiranje igre "Assassin’s Creed Shadows" pomereno je na 14. februar 2025 godine, umesto prvobitno planiranog datuma 15. novembra ove godine. Sada znamo da je izlazak dodatno pomeren na 20. mart. Izdavač igre Ubisoft je u sredu saopštio ovu vest, navodeći slabiji rezultat novog naslova "Star Wars Outlaws" i nižu zaradu u tekućem kvartalu kao glavne razloge za odlaganje sledećeg dela u serijalu "Assassin’s Creed."
Ova odluka dolazi samo dan nakon što je PlayStation otkrio nastavak igre "Ghost of Tsushima," pod nazivom "Ghost of Yōtei," koja takođe ima istorijski japanski ambijent sličan "Assassin’s Creed Shadows," i čiji je izlazak zakazan za 2025 godinu.
Šta je Assassin’s Creed Shadows?
Assassin’s Creed Shadows je zvanični naziv igre koju smo znali pod radnim naslovom Assassin’s Creed Red. To je nova velika RPG igra u franšizi Ubisoft Quebec, nakon uspeha koji je 2020. postigla igra Assassin’s Creed Valhalla. Opisujući Shadows, Programer Marc-Alekis Cote (koji je služio i kao kreativni direktor i producent u nekim od najboljih igara Assassin’s Creed), opisao je Shadows kao sledeći premium vodeći naslov Ubisofta navodeći da je to “budućnost naših RPG igara otvorenog sveta za Assassin’s Creed.”
Assassin’s Creed Shadows edicije i pre-order
Poručivanje unapred za Assassin’s Creed Shadows je aktivno.
Primetno je da nema PC opcije koja se čuva za online prodaju u Ubisoft store ili Stream. Verzije za PS5 i Xbox SeriesX koštaju 9.999 dinara, ali uz preorder popust plaćate 9,499 dinara. Ako želite Early Acess tri dana ranije, kao i sezonsku propusnicu, Gold izdanje košta 14.999 dinara ali uz preorder imate popust na 14.249. Collectors izdanje je 34.999 i na njega nema popusta zbog već sada najavljenih nedovoljnih količina.
Preorder Assassins Creed Shadows – Special Edition sadrži: bonus quest – Thrown to the Dogs
Preorder Assassins Creed Shadows – Gold Edition sadrži: bonus quest – Thrown to the Dogs i mogućnost igranja 3 dana pre izlaska igre
Preorder Assassins Creed Shadows – Collectors Edition sadrži: bonus quest – Thrown to the Dogs i mogućnost igranja 3 dana pre izlaska igre
Pakovanje za Assassins Creed Shadows – Special Edition sadrži igru i Sekiryu Character Pack: Sekiryu oklop, Sekiryuzver, katana Claw of The Dragon, Dragon tooth trinket.
U Assassins Creed Shadows – Gold Edition sadrži igru i Sezonsku kartu (uključujući bonus potragu sa dodatnim sadržajem koji se može otključati, kao i dve predstojeće ekspanzije) uz raniji pristup 3 dana pre izdanja igre.
Najbitniji a najteži za nabavku (i uz preorder) Assassins Creed Shadows – Collectors Edition sadrži:
- Osnovna igra
- Season Pass: dve ekspanzije
- Sekiryu Character Pack: Sekiryu oklop, Sekiryuzver, katana Claw of The Dragon, Dragon tooth trinket
- Naoe i Yasuke figura (40cm)
- SteelBook
- Collectros art book (84 stranice)
- Naoe’s katana tsuba
- Mapa sveta
- Creed wall scroll – poster 70 x 30cm
- Dva litografa
Igra nas vodi u Japan
Konačno nas ova dugotrajna serija vodi u Japan. To je nešto što su fanovi tražili više od jedne decenije zbog činjenice da stealth i nindže nekako idu ruku pod ruku. Nakon nekoliko prošlih iteracija franšize i Ubisoftovu posvećenost istorijskoj tačnosti, neverovatno je teško ostati hladan i ne pokazati uzbuđenje zbog očekivanog. Sigurno je da će Ubisoft tim ponuditi briljantnu verziju Japana samo za naše istraživanje. Znate i sami koliko smo pisali o trudu koji je uložen u stvaranje Bagdada za Assassin’s Creed Mirage, tako da smo sigurni da će stvoriti tačnu sliku Japana iz 16. veka.
Assassin’s Creed Shadows se odigrava u Azuchi-Momoyama periodu Japanske istorije. Ova priča počinje 1579 i traje do početka 1580-tih. Ovaj period nam ukazuje da se po prvi put u igri ovog serijala pojavljuju Asesini i Templari u klasičnoj formi viđenoj u Assassin’s Creed Syndicate. Istorijske ličnosti su uvek bitne za kampanje a ovde ćemo imati i poznatog ujedinitelja Oda Nobunaga, uz Fujibayashi Nagato, majstora nindže Iga klana.
Open world
Ovo je prvi Assassin’s Creed naslov koji će omogućiti igračima da kontrolišu osobu iz stvarnog života. Yasuke je nedavno bio centralni lik u istoimenoj Netfliks emisiji, a Ubisoft je koristio tog čoveka kao deo svoje multikulturalne ekipe. Verovalo se da su pravog Jasukea Portugalci ukrali iz njegove rodne zemlje i doneli u Japan gde je postao samuraj.
U igri ćemo imati smenu godišnjih doba jer je Ubisoft napomenuo da igra sadrži sezone koje prolaze. Naglasili su da će leti Naoe moći da se sakrije u visokoj travi koja će polako izumirati kako svet prelazi u zimu. Ona neće moći da se stalno krije u drveću posle jeseni jer će se lišće prorediti i opasti. Imaćemo veoma dinamičan vremenski i sezonski sistem uz nagoveštaj da bi se događaji mogli odvijati tokom nekoliko godina kako priča bude napredovala.
AI
Ubisoft je napomenuo da će AI NPC i neprijatelji reagovati na životniji i živopisniji način. Dali su primer sezonskih promena u igri gde će se tokom leta neprijatelji slobodnije šetati kroz područja kojima patroliraju, dok je zimi veća verovatnoća da će se okupljati oko vatre, što ih otežava za gašenje. Dinamička veštačka inteligencija je uvek povezivana sa Assassin’s Creed s obzirom na obrasce koje igrači moraju naučiti za atentate, tako da će biti zanimljivo videti kako se ovo razvilo.
Preuzima sve ispravne odluke za vas
Ponekad je pomalo neprijatno priznati, ali često smo paralizovani od previše opcija u RPG igrama!
Za sve koji dele taj osećaj, dok su prisiljeni da biraju između likova, Ubisoft je pripremio genijalan dodatak za Assassin's Creed Shadows pod nazivom "Canon Mode", koji bukvalno preuzima odluke iz vaših ruku.
"Opcije postaju važnije kada regrutujete saveznike i romantično se povežete sa nekim od likova," rekao je režiser Jonathan Dumont tokom nedavne AMA sesije na Reddit-u.
Šta je Assassin's Creed Shadows Cannon Mode?
Cannon Mode u Assassin's Creed Shadows je opcija gejmpleja koja omogućava igračima da igraju bez potrebe da biraju dijaloge. Ova opcija automatski odabira dijaloge za vas, osiguravajući da vaš lik postupa u skladu sa kanonskom pričom. "Cannon Mode" je savršen za one igrače koji žele jednostavnije i brže iskustvo, uživajući u priči bez prekidanja toka igre zbog donošenja izbora. Zvuči zanimljivo, zar ne?
Ipak, to je još jedan nedostatak igranja baziranog na izborima. Odluke koje donesete možda neće opstati kada izađe neizbežan nastavak a to može biti zaista iritantno. Još od 2017. godine, serijal je evoluirao od uglavnom stealth akcije do pravog akcionog RPG-a.
"Budući da je fan baza podeljena oko dijaloga sa granama, uveli smo opciju 'Canon Mode' koja vam omogućava da igrate igru sa već donetim odlukama, pružajući vam iskustvo bez izbora. Nadamo se da će ovo svima doneti zabavu."
Nisu svi koji prihvataju Canon Mode motivisani time što se boje da donesu pogrešne odluke - neki jednostavno ne mare za "glupe" sporedne stvari poput romanse. Šta god vas pokreće, ovo je pametan potez. Jedinstvena, linearna priča za one koji žele da prate "ispravan" put kroz igru, i neprekidna akcija za sve koji žele da se samo fokusiraju na borbu.
Dumont je takođe podelio informacije o tome kako su developeri pristupili naraciji u Assassin's Creed Shadows, u igri koja nudi nelinearnu kampanju, u kojoj će igrači odlučiti da li će doneti određene izbore ili ne.
"Većina misija vezanih za glavne ciljeve može se rešiti kroz istraživanje i nije predodređena redosledom (iako igra sugeriše optimalni put kroz istraživanje i napredovanje)," rekao je.
Dual protagonisti
Dvostruke protagoniste koji se bore rame uz rame nismo imali još od Assassin’s Creed Syndicate. Ubisoft nam sada vraća ovu funkciju!
Znamo da ćemo moći da kontrolišemo Naoe, ženu japanskog šinobija i zamišljenu ćerku Fujibayashi Nagato (otac ju je obučio da postane izuzetno dobar shinobi).
Kontrolisaćemo i Jasukea, samuraja koji potiče iz Afrike i kako smo rekli, pravu istorijsku ličnost. Jasuke je došao u Japan sa Portugalcima 1579. i ubrzo je postao samuraj u službi lorda Ode Nobunage. Shadows je prva Assassin’s Creed igra koja će nam omogućiti da igramo kao stvarna osoba iz prošlosti.
Kako će ovo biti strukturirano je još pod znakom pitanja. Sigurno je da će Ubisoft u junu objasniti na Ubisoft Forward da li ćemo moći da se slobodno prebacujemo između likova ili ćemo dobiti pravi karakter za svaku misiju. Ovo je igra otvorenog sveta, pa je sigurno da ćemo moći da slobodno prelazimo između njih tokom većeg dela igre, van misija zasnovanih na pričama.
Stelt i akcija
Par interesantnih protagonista navodi na ideju da će novi Assassin's Creed Shadows imati mešavinu stilova igre. Naoe je odgajana kao šinobi i oslanja se na skrivenost. Ona takođe ima mnogo manji health pool i zbog toga će biti krhka i osetljiva i moraće da se drži senki. To je svakako nešto što podseća na osnove franšize.
Jasuke je, bio poznat kao veliki čovek i u trejleru ga vidimo kako rukuje sa nekoliko oružja za mele, uključujući toljagu sa šiljcima. On je lik koji će uskočiti kada stvari treba da postanu prljavije. Jasuke može da koristi svoje oružje kako bi blokirao dolazeće napade i izvodi pariranja.
Naoe će biti u stanju da se uključi u borbu, ali ne ida blokira ili parira, već će umesto toga odbijati neprijateljske udarce. Jasuke i Naoe imaju individualna stabla veština i opremu, uz zajednički XP, prikupljeno oružje i resurse.
Senka iz naslova nas navodi da pomislimo da će svetlo i tama biti glavni deo stelt sistema ove igre. Zna se da sistem osvetljenja stvara dinamično svetlo i senke koje utiču na vid neprijatelja, a igrač se može sakriti u senke, napraviti mrak recimo uništavanjem fenjera ili na neki drugi način.
Svetlomer na korisničkom interfejsu će pokazati da li ste i koliko dobro sakriveni, od potpuno vidljivog do potpuno skrivenog.
Naoe ima kuku za hvatanje koja se može pričvrstiti za ivicu svakog krova uz niz drugih tačaka za pričvršćivanje. Njen konopac koristi simulaciju fizike da bi prikazao dinamičko ljuljanje koje će pomoći u borbama.
Vraća nam se Eagle vision, Orlov vid omogućavajući da se uoče siluete NPC-a kroz zidove. Ali, moraćete da obavite izviđački posao sami.
Kako je igra zasnovana na istorijskim činjenicama, a u ovom periodu se nisu koristili štitovi, ni vaša oprema neće uključivati nikakve odbrambene opcije osim vašeg oklopa.
Svako oružje ima svoje stablo veština i znamo da će uloženo vreme u korišćenje određenog oružja poboljšati vaše znanje o njemu. Bićete u stanju da napravite sopstvenu katanu od prikupljenih komponenti i napravite je tako da to bude samo vaša verzija. Katane će ostavljati neverovatno tačne tragove sečiva. Pored katana imate i kanabo ratni klub, jari koplja , šuriken, kunai i kusarigama…
Pred kraj trejlera, vidimo najpoznatije oružje serijala a to je ručni nož. Sada izgleda malo drugačije. Dok Naoe pruža ruku kako bi ubila, sečivo se okreće na sredini metala i okreće se u stranu, omogućavajući joj da ubode neprijatelja u stranu vrata.
Assassin's Creed Shadows je izazvao veliko uzbuđenje zbog svoje postavke u feudalnom Japanu.Dodatno uzbuđene je tu i zbog novih mehanika prikrivanja. Ipak. fanovi iznose svoje brige u vezi sa njegovom sveukupnom autentičnošću. To uključuje i prikaz Yasuke, koji se bazira na stvarnom samuraju koji je služio pod Oda Nobunagom u periodu Sengoku.
Assassin's Creed Shadows - konačno Japan
Jedna od najstarijih želja u svetu video igara će uskoro biti ostvarena!
Assassin's Creed Shadows konačno stiže u Japan, a svi smo se nekako trudili da odolimo uzbuđenju dok ne vidimo akciju. Previše je bilo razočarenja u poslednje vreme, zar ne? Ubisoft tvrdi da će Shadows vratiti serijal svojim korenima kao stealth igra, slično prošlogodišnjem Mirageu, ali isto su rekli i za Valhallu. Sumnja je bila opravdana.
Tokom Summer Game Fest eventa smo videli gejmplej za Shadows, a Ubisoft je takođe prikazao gejmplej tokom svog Ubisoft Forward događaja, i to su sve uglavnom dobre vesti. Steath izgleda podjednako duboko i izvodljivo kao u Mirage, borba izgleda iznenađujuće zabavno, i svi nekako želimo da saznamo što više o Naoe i Yasuke.
Najbolji izgled borbe u Assassin's Creed istoriji
Veliki deo demonstracije je fokusiran na borbu. Shadows se i dalje čvrsto drži teritorije borbe iz Valhalle a to je zaključavanje na protivnika, izbegavanje, otkazivanje animacija, ali primetna su neka poboljšanja.
Neprijatelji su delovali manje otporno. Yasuke i Naoe su generalno manje agresivni u svojim napadima. Tempo borbe bio je nešto sporiji, ali izgledao je zaista feomenalno! Neprijatelji savršeno reaguju na svaki od Yasukeovih udaraca. Znamo svi koliko nas je nerviralo, i nervira kada čuvari odolevaju udarcima kao da ih i ne dobijaju.
Shadows Izgleda kao prava stealth igra
Nastavljajući tamo gde je stao prošlogodišnji Assassin's Creed Mirage, stealth ovde izgleda mnogo bolje. Naoe može da se penje uz zidove, skače između klastera krovova i brzo se penje na viši teren pomoću svog kanapa. Ima alate za tiho ubijanje, ometanje ili premeštanje čuvara kako bi izbegla nasilje.
Naoe je Kul
Stealth igra s opcijom ležanja! Izvan serijala Metal Gear Solid, ova prikrivena taktika je bila iznenađujuće retka. Svma se dopalo kako je ležanje korišćeno u demonstraciji. Naoe pada na zemlju i polako se provlači kroz travu ispred očiju čuvara. Biti primoran da se provučeš kroz visoku travu da bi ostao sakriven je mnogo verovatnije i mehanički interesantnije nego moderni koncept stealth igara gde se krećeš kroz polja dok ti polovina tela viri.
Ponovo je dostupan režim istraživanja
Demonstracija je pokazivala misiju traženja korumpiranog samuraja. Slično kao u AC Mirage, Shadows vas neće uvek usmeriti direktno prema cilju. Daje vam instrukcije prikupljene od onoga ko zadaje zadatak a to je - opšti prostor gde se nalaze, kako izgledaju, kakav im je posao, i ostavlja vam da odradite ostatak sami.
Ova funkcija je prilično dobro funkcionisala u Mirage mada je nekada znalo biti lakše od pčekivanog.
Mreže špijuna kao pomoć
Mirage je imao posebnu valutu koju ste mogli koristiti da podmitite zvaničnike i saznate gde se nalazi vaš cilj. Čini se da će Shadows i njegova mreža špijuna obavljati sličnu ulogu. Nismo ovo videli u akciji, ali izgleda da možete odrediti oblast na mapi za vaše špijune da traže informacije o vašoj meti. Možda ćete morati pažljivo i štedljivo da koristite špijune.
Sposobnosti
Ubisoft tvrdi da je Yasuke sposobniji borac od dvojca, ali nas nešto nisu baš ubedili sa ovim što smo videli. Sigurno je da Yasuke ima brutalnije završne udarce, ali Naoe sa katanom nije za bacanje. Jedno od pitanja posle viđenog je i da li Yasuke ima još nešto osim što seče glave čuvarima svaki put kada pokrene završni udarac.
Yasuke može blokirati napade dok ih Naoe može samo izbegavati.
Osvetljenje
Ubisoft je pričao o novoj dinamičnoj osvetljenosti u Shadows i kako ona poboljšava skrivanje. Indikator svetlosti u centru gornjeg dela korisničkog interfejsa pokazuje koliko ste skriveni. Kada je Naoe potpuno u senci, deluje gotovo nevidljivo. Indikator pomaže jer sama okolina nije uvek veoma tamna. Ulice bez izvora svetlosti biće potpuno jasne.
Mnoge igre sa elementima skrivanja izbegavaju realno prikazivanje tame. To je zato što je to izazov a kontrast između svetlosti i tame je zaista važan kada od igrača tražite da se drže bukvalnih senki.
Neki od novinara koji su imali dodatnu mogućnost da igraju ovu igru pišu da ne mogu da prestanu da misle o njoj i mogućnostima koje donosi.
Ako želite da budete samo jedan lik, možete tokom većeg dela igre", izjavio je pomoćnik direktora Simon Lemay-Comtois novinarima. "Dakle, mi ne naoružavamo nikoga da se prebacuje napred-nazad. Postoje postavke koje su definitivno bolje sa Naoe, kao što je, ako postoji gomila bandita u pećini koja je veoma, veoma mračna. Naravno da možete ići sa Yasuke, ali ako idete sa Naoe, biće brže jer je u mraku. Dakle, ima nekih ovakvih nagoveštaja, ali osim misija priča koje su posebno skrojene za jednu ili drugu, ne preciziramo ko treba da se igra u ovom trenutku, to zavisi od igrača."
Novosti je sve više
Igra uvodi i jedinstvenu mehaniku koja omogućava glavnim likovima, Naoe i Yasukeu, da izraze svoju kreativnost kroz umetnost, čime igra dobija dodatnu dubinu.
Umetnost kao beg od bitke
Ubisoft je tokom detaljnog prikaza mehanike istraživanja otkrio ovu zanimljivu funkciju. Iako stvaranje umetničkih dela neće pružiti taktičku prednost u borbi, za Naoe i Yasukea to je nagrada sama po sebi – prilika da zastanu i uživaju u prirodnim lepotama sveta igre.
Aktivnosti specifične za likove
Pored umetničkog izraza, svaki od glavnih likova ima svoje unikatne aktivnosti van misija i zadataka:
- Yasuke može tražiti stručnjake koji će ga podučavati novim tehnikama u korišćenju Kate, što mu omogućava specijalne napade.
- Naoe se bavi Kuji-kiri meditacijom, koja otkriva više detalja o njenoj prošlosti.
Skauti kao ključni saveznik
Ubisoft je veliku pažnju posvetio ulozi skauta, koji olakšavaju navigaciju kroz ogromni svet igre. Skauti pomažu Naoe i Yasukeu u pronalaženju značajnih lokacija, organizovanju suptilnih napada na neprijateljske baze i čak otklanjanju privremenih uzbuna ako je neki od likova uhvaćen u kršenju zakona. Uz resurse stečene napadima skauta, igrači mogu prilagođavati svoje sigurne kuće.
Pogledi sa visine i brzo putovanje
Mehanika pogleda sa visine se vraća u Shadows, ali sa unapređenjima. Igrači sada mogu koristiti funkciju od 360 stepeni kako bi otkrili udaljene lokacije, koje se zatim označavaju na mapi. Kao i ranije, pogledi otključavaju tačke za brzo putovanje, ali ne garantuju sigurnost – neki od ovih punktova nalaze se na neprijateljski kontrolisanim teritorijama, što može dovesti do ozbiljnih sukoba.
Pathfinder funkcija za bolju orijentaciju
Kako bi igrači lakše pratili željene destinacije, pathfinder funkcija omogućava navigaciju na konju, sličnu sistemu korišćenom u Grand Theft Auto igrama.
Assassin’s Creed Shadows developeri - Izjava lil izvinjenje?
U novoj poruci upućenoj svojoj „japanskoj zajednici“, razvojni tim je adresirao ove brige zajedno sa drugim potencijalnim pitanjima. „Delimo vašu strast prema istoriji i duboko poštujemo vašu brigu za istorijsku i kulturnu integritet vašeg bogatog nasleđa.
Priznali su da su „neki elementi u našim promotivnim materijalima izazvali zabrinutost unutar japanske zajednice. Na to se iskreno izvinjavamo.“ Ovo se verovatno odnosi na uključivanje zastave za grupu za rekonstrukciju Sekigahara Teppo-tai u konceptualnoj umetnosti bez dozvole. Iako se Ubisoft izvinio za to i više neće koristiti istu, grupa je takođe zatražila uklanjanje iz Art Book uključene u fizičko izdanje Collector’s Edition.
Razvojni tim je pojasnio da „iako smo se konsultovali sa mnogim ljudima tokom procesa razvoja, oni nisu odgovorni za odluke koje su doneli kreativni timovi u interesu igranja i zabave.“ Zatražili su da se bilo kakva kritika ne upućuje „na naše saradnike, kako interne, tako i eksterne.“
Kada izlazi Assassin’s Creed Shadows?
Assassin’s Creed Shadows izlazi 15. novembra PC i konzole:
- AC Shadows za Xbox Series X/S:
- AC Shadows za PlayStation 5:
Uprkos navodnim kritikama, izveštaji kažu da su prednarudžbine „veoma jake.“ Ostanite uz GameS za više ažuriranja u međuvremenu.