U svetu video igara, kako nam je Cyberpunk 2077 recimo pokazao, otkazivanja su jedno od najgorih razočarenja sa kojima se igrač može suočiti. Tokom tizovanja i najava projekti mogu stvoriti ogromne količine uzbuđenja i nestrpljenje. Ovaj vremenski period može da stvori divno iskustvo zajednice, zbližavajući baze obožavalaca koji očekuju novi ulazak u svoju omiljenu seriju ili novu IP adresu koja ima šansu da bude sledeća velika stvar. Ipak, industrija igara može biti izuzetno nestabilna, a projekti mogu da budu otkazani u bilo kom trenutku, razbijajući taj osećaj uzbuđenja.
A šta nas je sačekalo ove godine?
Deus Ex nastavak
Poznato je da je Deus Ex serija je osvojila srca ljubitelja RPG naučne fantastike svojim snažnim pripovedanjem i raznovrsnim mogućnostima igranja. Već dugo su igrači željni da vide nastavak. Najnoviji unos u seriji, Deus Ex: Mankind Divided objavljen je davne 2016. U januaru 2024. otkriveno je da je novi Deus Ex projekat u jednom trenutku razvijao Eidos-Montreal. Nažalost, ova vest je otkrivena uporedo sa otkazivanjem igre od strane matične kompanije Embracer Group. Posle dve godine razvoja, naslov je otkazan nakon perioda teških otpuštanja. Iako nisu objavljene nikakve konkretne informacije o naslovu, mnogi fanovi su se nadali da je ovaj najnoviji unos mogao da evoluira seriju na sledeći nivo, omogućavajući još više kreativnosti sa kibernetičkim poboljšanjima i izborom igranja uloga.
Odyssey
Igre preživljavanja su postale su ogroman podžanr u industriji igara. Blizzard, kompanija koja stoji iza igre Overwatch i World of Warcraft je poželela da uhvati trend nakon uspeha igre Minecraft i nedugo nakon objavljivanja Overwatch, Blizzard je započeo razvoj projekta koji će kasnije biti otkriven kao Odyssey. Oko šest godina od razvoja igre došla je vest da je igra otkazana zbog restrukturiranja u Blizzard-u i problema sa motorom igre.
Mnogo se više nagađa nego što se o igri saznalo. Odyssey bi najverovatnije bilo izuzetno uglađeno i snažno iskustvo igre preživljavanja. Programeri igre su otkrili da prave sredstva za stvari poput režima za više od 100 igrača, uprkos tome što su znali da će morati da smanje liniju kada igra promeni motore. Uprkos pozitivnim odgovorima testera za igru, igri bi trebalo previše vremena da se završi svojom brzinom razvoja. Ali, kako mnogo ne znamo, pitanje je da li imamo za čime da žalimo jer je poznato da je neobjavljena igra istovremeno najbolja i najgora igra ikada napravljena, jer postoji samo u mašti ljudi. Ipak... šest uzaludno potrošenih godina razvoja nije malo.
Star Wars FPS
Fanovi su već neko vreme bili svesni neimenovanog naslova Ratova zvezda, pucačine iz prvog lica u razvoju od Respawn EA, sa izdavanjemod strane EA. Mnogi su sumnjali da će ova igra biti novi Star Wars Battlefront ali su bili iznenađeni kada su saznali da će ovaj projekat pratiti Mandalorian, sa igrom sličnim Doom-u. Iako se ova igra ne bi direktno bavila kontinuitetom The Mandalorian TV serije, popularnost iste je možda doprinela interesovanju kompanije za koncept. Međutim, nakon što su otpuštanja teško pogodila kompaniju početkom 2024. godine, projekat je otkazan. EA je odlučila da umesto toga da prioritet svojim igrama sa servisima uživo, uključujući Apex Legends.
Twisted Metal novi naslov
Još jedna omiljena franšiza trebalo je da dobije novu verziju 2024. To je klasik borbe protiv automobila Twisted Metal. Nakon objavljivanja TV serije, nostalgična ljubav prema igri je porasla više nego što je bila za mnogo godina. Slično povećanju prodaje koji je The Last of Us zabeležio nakon što je HBO adaptacija debitovala, Sony je naizgled bio spreman da se kocka na sličan način sa jednom od svojih franšiza. Ovo je dovelo do toga da je Firesprite razvio novi Twisted Metal projekat od 2012. Nažalost, projekat je takođe otkazan zbog velikih otpuštanja u kompaniji Sony.
Mnogi projekti su prekinuti mnogo pre nego što su čak i najavljeni. To je bio slučaj u februaru 2024. godine, kada je Bandai Namco najavio otkazivanje pet neimenovanih projekata koji su bili u radu u kompaniji. Prema izveštaju o zaradi od Bandai Namco-a ove igre nisu ostvarile pad zbog činjenice da su brojne nedavne Bandai Namco igre bile loše. Dok većina može videti uspeh Tekken i pretpostavimo da kompanija dobro posluje, Bandai Namco je tvrdio da je ozbiljna racionalizacija njenog poslovanja u redu. Postoje i projekti o kojima se ne zna ništa osim činjenice da su postojali. To je dovelo do toga da fanovi dosta spekulišu o tome šta su ove igre mogle biti. Neka nagađanja u vezi sa ovim projektima uključuju novi Digimon, Soulcalibur 7, Code Vein 2, Gundam i još mnogo toga. Sa toliko franšiza pod okriljem Bandai Namco, gotovo je nemoguće pogoditi šta je moglo biti. Da li je teško ne biti tužan zbog onoga što je moglo biti, posebno ako se uzme u obzir kvalitet Bandai Namco,ali je kompanija izvestila da su druga očekivana izdanja, uključujući novi Elden Ring sadržaj i Little Nightmares 3 još uvek u razvoju.