Priča, grafika, muzika i mehanika... Postoje igre koje će vas naterati da se zapitate šta je istina a šta realnost. neki bi to nazvali igrama koje će vam pomutiti razum.
Portal
Portal i njegov nastavak su apsolutni monoliti dizajna igara, pri čemu su oba što bliže zagonetnom savršenstvu. Njihova izgradnja sveta, suptilna pretnja i neobičan humor razumnih AI saputnika, zajedno sa zagonetkama portala koji prkose gravitaciji, prže mozak, sve zajedno čine jednu od najboljih igara ikada napravljenih. Obavezno odigrati!
Inscryption
Zavaravanje uma je Inscription-ov besprekorni spoj izgradnjedeka, roguelike igre iz sobe za bekstvo i mračnog, dubokog, intenzivnog horora. Da ne bude greška, Inscription je uznemirujući, ali mnogo njegovog nasilja, kao što su žrtvene životinje, okrutnost i samopovređivanje – podrazumeva se da se ne vide. Bez obzira na to, pravila igre karata sa crnim mastilom, koja je uglavnom posvećena divljim životinjama, uporno zahtevaju da se manje, nesrećnije životinje ubiju kako bi se nanela velika šteta većim, smrtonosnijim zverima.
I to nije sve, kako igra napreduje, uvode se složenija pravila, pri čemu Inscription postaje moralno i psihološko minsko polje dok pokušavate da pobegnete iz najprovalnije šumske kolibe u igricama.
Q.U.B.E. 2
Igra u istom stilu kao Portal.
To je zagonetka iz prvog lica koja menja portal pištolj za magičnu rukavicu sposobnu da pomera blokove kako bi stvorila nove strukture, platforme i rampe za napredak. Prva igra je bila sjajna, ali prošireni sistemi QUBE 2 su je doveli na granicu u odnosu na njenu prethodnicu. Progresija donosi sve više i više sistema za igru – magnete, lepeze, zapaljive predmete, površine zalizane od ulja. Svi se gomilaju na vrhu mehanike pomeranja blokova originala pružajući igračima priliku za radosno eksperimentisanje dok polako proširuju svoj kreativni um.
Quantum Break
Mnogo je igara sa temom putovanja kroz vreme.
Neke odovakvih igara su podbacile i često su pune rupa u zapletu i paradoksa, ali na neki način Quantum Break kompanije Remedi Entertainment istražuje ove teme jednako dobro kao i bilo koji medij fokusiran na alternativne dimenzije prostora i vremena. Razumeti igru znači pokušati da se uhvatite u koštac sa paradoksima kvantne superpozicije, kada se jedna stvarnost završava, a druga počinje? S obzirom da se protagonisti igre u duelu stalno sukobljavaju sa značenjem vremena, da li se događaji iz prošlosti mogu promeniti kako bi se sprečila neizbežna budućnost?
Koliko god da je ova tema složena, Quantum Break može biti zapanjujući čak i bez prethodnog znanja o kvantnoj fizici.
Perspective
Eksperimentalni platformer koji demonstrira moć promene tačke gledišta, Perspective zahteva od igrača da se kreću kroz avatar kroz 2D nivoe, ali da menjaju perspektivu u 3D prostorima kombinujući platforme u 3D carstvu. Na primer, da bi kreirali 2D oblik koji lik igrača može da se kreće preko. Ubeđivanje vašeg mozga da jaz između platformi koji postoji u 2D prostoru više ne postoji kada se posmatra iz drugog ugla uzima poseban oblik mentalne gimnastike i onu koja podiže perspektivu na isti nivo kao i druge prostorne zagonetke kao što su Fez i Crush.
The Swapper
Jednako zadovoljavajuće koliko i uznemirujuće iskustvo igranja, primarna mehanika The Swapper je njegova sposobnost kloniranja, sa igračima koji mogu da prenose svest između kopija sopstvenog tela kako bi dovršili platformske zagonetke igre. Zagonetke u igri nisu najizazovnije, a kopije i kopije klonova su jedino neophodni za prevazilaženje osnovnih prepreka igre.
Ali filozofske implikacije su ono što opterećuje um, sa svim ovim fotokopiranjem tela, da li je ostao ikakav ostatak duše? I da li je išta od ovoga uopšte važno?
Inside
slagalica-platformer Inside koju je uradio Playidead, iz 2016. zaradio je gomilu pohvala zbog svog jezivog, monohromatskog ambijentalnog zvuka praćenog nepokolebljivim strahom i mešanjem ugnjetavanja. Do kraja igre događaji se raspletu u vrhunac koji širi um, ali kada se prašina slegne pitanja agenture igrača, kontrole uma, paranoje i slobodne volje ostaju.
Obavezno odigrati!
Darq
O ovoj igriverovatno niste mnogo čuli.
Darq uranja mladića Lojda u očaj lucidne noćne more od koje ne može da pobegne. Programer Unfold Games je besramno koristio moć snova kada je pravio Darkove zagonetk. Aktiviranje prekidača okreće perspektivu sobe, pri čemu zidovi postaju plafoni, a plafoni podovi.
To je zadivljujuća mehanika koja nikada ne postaje dosadna, posebno kada se Lojdova glava može odvojiti da bi kontrolisala odvojeno od njegovog tela.
Monument Valley
Upečatljiva lepota pastelnih diorama Monument Valley prikriva lukave optičke iluzije i nemoguću arhitekturu koja se krije u njima.
Ove lebdeće paradoksalne strukture primoravaju igrače da neprestano menjaju perspektivu, pokretne platforme, stubove i mostove kako bi otkrili skrivene puteve neophodne za siguran prolaz lika princeze Ide. Spokojno, šarmantno iskustvo, Monument Valley II podiže dizajn slagalice na nivo dajući igračima zadatak da se kreću dva lika kroz suprotstavljene puteve.
Koju igru biste dodali na ovu listu?