Vesti/Najnovije
11.01.2024.
Autor: Danica Manojlović

Šta nas očekuje u igri PRINCE OF PERSIA The Lost Crown ?

Donosi li ova igra nešto novo?

Preporučujemo Vam da pročitate sledeće tekstove PRINCE OF PERSIA THE LOST CROWN PS5 GURA DO 4K/120 FPS , i PRINCE OF PERSIA: THE LOST CROWN TRAJE 25 SATI

 

Ovaj novi Prince of Persia je ne samo jedna od prvih novih igara u 2024. već je  prva igra u seriji za poslednjih 14 godina. Internet je prepun onih koji su mogli da malo ranije igraju igru a koji ne kriju da su impresionirani ne samo osnovnom petljom igranja u naslovu, već i svim načinima na koje se unapređuje  i proširuje žanr Metroidvania.

Ono što je jedna od najinteresantniji novina je da Princ napokon ima ime! 

Ova odluka je savršeno bila u skladu sa izborom da igrači ne preuzimaju ulogu princa, već ratnika koji treba da ga spasi. Neophodno je bilo jasno identifikovati ova dva lika, dati im identitet, put i izgraditi njihov odnos kako bi ojačali ulog avanture.

Ono što nije bila laka odluka je oduzeti Princu glavnu ulogu i dodeliti je drugome, ali o tome kasnije u tekstu.

 

Prince of Persia: The Lost Crown je iskovao u franšizi nešto novo ali poznato. Stvaraoci igre tvrde da nove igre ne bi bilo da svaka od prethodnih nije iznedrila nešto novo. Ukoliko pokušavate da prizovete prethodne naslove, to bi izgledalo ovako:

  • 1989 - Prince of Persia,
  • 1993 - Prince of Persia 2: The Shadow and The Flame,
  • 1999 -  Prince of Persia 3D,
  • 2003 - The Sands of Time,
  • 2004 - Warrior Within,
  • 2005 - The Two Thrones,
  • 2008 - Prince of Persia,
  • 2010 - The Forgotten Sands.

Predstavici Ubisofta navode da je umetnost koja okružuje Sargon zasnovana na različitim Nekketsu shonen anime/manga radovima. Oni tipično, ali ne uvek, prikazuje siroče ili napuštenu centralnu figuru sa naivnim, jakim osećajem za pravdu koja se iz potpuni ničega uzdiže do velikog heroja. Često uz pomoć magijskih veština i moći.

Novi pristup

Prince of Persia: The Lost Crown nije povezan sa prethodnim igrama.Reditelj naracije i animacije Jacques Exertier  je o tome izjavio: Od prvih epizoda, brend Prince of Persia je izgrađen na stubovima koji su brzo postali njegov potpis. Apsolutno smo želeli da budemo deo ovog nasleđa i da poštujemo ove stubove koje su igrači voleli. Ravnoteža između borbe, akrobacija i zagonetki podržana snažnom pričom u persijskoj fantaziji. Tema vremena je takođe jedna od istorijskih prednosti brenda. Želeli smo da poštujemo ovaj jedinstveni DNK i da mu ponudimo novi pristup.

Princ od Persije iz 1989. pokrenuo je nešto posebno i upoznao je igrače sa neimenovanim princom koji je nastojao da spase zarobljenu princezu od velikog vezira Džafara. Koncept je bio jednostavan ali je dobio priznanje i pohvale kritike i pokrenuo žanr bioskopskih platformera. Mnoge igre, kao što su Another World, Flashback, Tomb Raider i druge su crpele inspiraciju iz ovog naslova. Princ od Persije je izodio novi žanr i inspirisao je mnoge.

The Shadow and The Flame iz 1993. je direktan nastavak u kojem Jaffar preuzima prinčev izgled, preuzima tron i dovodi princezu u neki oblik smrti. Baš kao što je narativ pomerio vreme unapred, tako je i nastavak, ostvarivši ono što svaki nastavak ima za cilj: da nadmaši svog prethodnika.

Prince of Persia 3D je naišao na mešoviti prijem. Mnogi fanovi nisu bili zadovoljni celokupnom igrom a naslov je bio pun grešaka pri lansiranju. Ipak, njegova uloga u nasleđu Princa od Persije se ne može potceniti. Upravo je reakcija igrača na ovaj naslov, između ostalog, navela kreatora serije Jordan Mechner-a da proda odeljenje za zabavu svoje kompanije Ubisoftu. Kasnije će pristati da ponovo pokrene Prince of Persia sa Ubisoftom, što je dovelo do jednog od najuticajnijih naslova u franšizi i industriji, Prince of Persia: The Sands of Time.

Warrior Within iz 2004. nastavlja The Sands of Time kontinuitet, ali ovaj put bez Mehnera. Verzije za PS2 i Xbox su uglavnom bile dobro prihvaćene. Borba je dobila najviše pohvala, ali i dizajn nivoa i priča. Ali... nije svima odgovarao mračniji ton u odnosu na prethodnika. Značajno je promenio Princa, pri čemu su ti elementi izazvali pomešane reakcije, uključujući i Mehnera. To nije bilo vizualno i jasno poboljšanje kao što je doneo The Shadow and The Flame, ali je neosporno poguralo franšizu napred.

Nakon ovoga stižu Sands of Time: The Two Thrones iz 2005., direktan nastavak Warrior Within, i The Forgotten Sands iz 2010., koja se dešava između Sands of time i Warrior Within.

The Two Thrones je bio dobro prihvaćen završetak trilogije, dok je The Forgotten Sands dobio zadovoljavajuće kritike na većini platformi osim na PSP i DS.

Prince of Persia iz 2008. bio je reboot koji je pokrenulo sopstveni kontinuitet, dobijajući generalno pozitivne kritike u tom procesu. Neočekivano, dobio je samo jedan spin-off u obliku Prince of Persia: The Fallen King za Nintendo DS. Na kraju je poslužio kao drugo ponovno pokretanje franšize, prikazujući tri različita kontinuiteta: originalnu trilogiju, kontinuitet Sands of Time i onu iz 2008.

 

 

Metroidvania

Ne bi trebalo da bude iznenađenje da žanr Metroidvanije savršeno odgovara franšizi Princa od Persije,ako imamo u vidu njene korene, ali možda ne na način na koji svi to očekuju.  Prince of Persia: The Lost Crown se poredi sa drugim modernim naslovima Metroidvanije kao što je recimo Hollow Knight, a sve do sada viđeno i pročitano pokazuje da se The Lost Crown izdvaja kao sopstvena jedinstvena Metroidvanija dok se i dalje pridržava formula svih velikih i bitnih naslova ovog žanra.

Prince of Persia: The Lost Crown je u razvoju već neko vreme i nije igra koja je tek tako iznedrena. Viši producent Prince of Persia: The Lost Crown, Abdelhak Elguess je izjavio da je uvođenje žanra Metroidvania u franšizu bio cilj za Ubisoft već neko vreme, zahvaljujući njegovom prirodnom uklapanju u kontekst serije i gameplay.  Ovaj žanr nam omogućava da zaista spojimo suštinu onoga što je princ od Persije. Omogućeno je raditi borbe, platforme i zagonetke na veoma visokom nivou. I kao što je u Princu od Persije, uranjanje u svet centralno, mogućnost istraživanja i slobodnog putovanja u različitim biomima se činila centralnom i poštovala slobodu koju je studio želeo da da igračima.

Ukoliko se i dalje pitate kako se Prince of Persia uklapa u Metrodvania svet i obrazac, možda je najbolji odgovor na to dao režiser Mounir Radi. On je objasnio da  je The Lost Crown, kao i svi njeni prethodnici, pre svega akciona avanturistička igra koja koristi Metroidvania kodove da podigne svoju formulu. Ovo je žanr koji teži da istakne svetsku strukturu, kojom upravlja mehanička progresija, svet zatvoren sposobnostima. Najbolji način da se klasifikuje ovaj naslov bi bio da je to igra Prince of Persia 

Mounir je izjaio "Kada radite na seriji kao što je Prince of Persia, važno je da počnete sa stubovima...Prince of Persia su za mene akciono-avanturističke igre, koje nude pametan balans između naracije, akcije, platforme i zagonetki, a isto važi i za Princ of Persia: The Lost crown. Igra je inspirisana žanrom Metroidvania, ali sam pojam pre svega predstavlja strukturu sveta i pravila koja omogućavaju igraču da se u njemu razvija."

 

Sargon i Princ

U ovoj igri vi ste Sargon!

Igranje u liku ratnika po imenu Sargon je samo jedan od mnogih načina na koje Ubisoft vodi franšizu u novom pravcu. I dok su prethodne igre bile u potpunosti fokusirane na putovanje princa da spasi princezu i zaštiti Persiju, on je sada postao onaj kojeg treba spasiti. Princ zvani Gasan Ghassan je sada kidnapovan i odveden na planinu Kaf Mount Qaf, a na Sargonu i redu besmrtnika order of Immortals je da ga spasu.

Ovde imamo dva problema. Prvi je da antagonista poseduje moćni pesak vremena što je još jedan prekid za franšizu. Drugo, planina Kaf je prokleta i niko ko je u nju ušao u proteklih 30 godina nije se odande vratio živ.  Potrebni su hrabrost i bezobrazluk da se neko uputi naplaninu Kaf, ali to je dužnost koja se postavlja pred Sargona. 

Ubisoft Montpellier je u ranoj fazi razvoja doneo ključnu odluku koja je dovela do stvaranja Sargona i imenovanja princa Gasana - izbor da ne utelovljuje Princa Persije, već jednog od ratnika poslatih na planinu Kaf da ga spasu. Zbog prinčevog nasleđa i načina na koji je franšiza nazvana po njemu, Ubisoft je morao da Sargonu i Princu da njihove sopstvene identitete, sopstvena putovanja i sopstvene odnose. Put kojim Gasan hoda i put kojim hoda Sargon nisu isti! To ne znači da nemaju ništa zajedničko. Sargon deli sa princom iz prethodnih serija izvanredne fizičke sposobnosti koje mu daju izuzetnu agilnost i savršeno majstorstvo u borbi. Međutim, on se bitno razlikuje po ličnosti koja je oblikovana ratničkim obrazovanjem koje je stekao, daleko od raskoši palate. Njegova prošlost sadrži senke koje će igrač otkriti.

Neko bi rekao da je Sargon siroviji, malo grublji od Princa, a Ubisoft je dizajnirao njegovo poreklo, prošlost i putanju kroz Prince of Persia: The Lost Crown. Ni sam Sargon nije potpuno svestan svoje prošlosti. Ne samo da će igrači otkriti ove tajne i senke prošlosti već će nauči šta ga pokreće.

Sargon je dobio strogo vojno obrazovanje od Anahite, svog učitelja, i kao rezultat toga postao izuzetno talentovan ratnik. Iz nekog za sada nepoznatog razloga, Sargon ima veoma dubok i veoma nasilan bes koji ga pokreće, a Anahita ga je naučila kako da to kontroliše i kanališe. Čini se da je to povezano sa nečim iz njegove prošlosti, nečim čega on sam nije svestan. Njegov stil borbe se ogleda u tome da može da bude malo preteran i direktan, ali to dolazi više od njegove stroge obuke. Sargon je, očekivano, ostao siroče i od tog dana je bio oblikovan i učen da postane smrtonosno oružje za Persijsko carstvo. To je sve što je u životu naučio, a njegove veštine u borbi donele su mu nadimak Rašabar - Crni vetar The Rashabar - the Black Wind. On je najmlađi od besmrtnika, što samo još više dokazuje njegovu vrednost.

 

Besmrtnici The Immortals

Ulazak Sargona među Immortals je važan aspekt njegovog životnog puta i puta njega kao ratnika. Ipak, mnogima ovo postavlja pitanje - ko su besmrtnici?

Ovaj najnoviji Princ nije toliko blizu istorije ili mitologije kao Assassin's Creed, ali Immortal su uzeli inspiraciju iz prave elitne snage istoimene persijske vojske. Oni su štitili zakone Persije i bilo ih je oko 10.000. Ime potiče od stvarne procedure a to je da čim jedan od njih umre, odmah bude zamenjen tako da im snaga nikada nijepadala.

Besmrtnici u igri Prince of Persia: The Lost Crown su malo drugačiji. Ovih Immortals ima 7 i već su osvojili hiljadu pobeda na bezbrojnim ratištima. Čini se da ništa ne može da ih pobedi. Igrač ulazi u lik Sargona, najnovijeg među njima. On će među njima pronaći porodicu i sa svakim razviti jedinstven odnos. Porodica nije nešto što je Sargon ikada imao i zaista poznavao. Sada su Vahram, Menolias, Orod, Artaban, Neith i Radjen porodica koju je pronašao.

Vahram - Vođa Immortals, poznat kao The White Lion, odgovoran direktno Queen Thomyris.

Menolias - nekada bio strelac za iznajmljivanje, koristeći svoje veštine za onoga ko mu plati. Vahram ga je regrutovao nakon što su se borili za suprotstavljene frakcije na bojnom polju. 

Orod - velika varvarska figura Besmrtnika. Pre nego što im se pridružio, bio je član Persijske mornarice.

Artaban - čovek koji uvek ostaje miran, ali stalno razmišlja. Poznat je po tome što je previše spreman i po prilično intelektualnom pristupu životu i borbi.

Neith - kao i njena braća, ona se pridružila perzijskoj vojsci nakon što se njena porodica preselila u Persepolis. Ovo je dogodilo nakon što je izbila borba između Persije i njihovog kraljevstva Kušita, pri čemu je Persija pobedila u sukobu i zauzela deo teritorije Kušita. Neith je regrutovana u Besmrtnike nakon što je završila vojnu akademiju, gde je smatrana najboljim ratnikom nakon Vahrama.

Radjen - izgleda malo drugačije u poređenju sa svakim drugim besmrtnikom jer je assassin. Mora da su imali priličnu reputaciju, jer uprkos tome što nisu uspeli u atentatu i osuđeni su na smrt u Persiji, Vahram ih je regrutovao.

 

Qaf

Igra i priča nas vode na kultnu lokaciju iz persijske mitologije. Na vrhu planine Kaf Quf počiva Simurgh, kojeg Ubisoft prikazuje kao ogromnu božansku pticu koja štiti kraljevstvo. Na planini Kaf, igrači će moći da istražuju lokacije kao što su Citadela znanja Citadel of Knowledge, Donji grad pun nemrtvih i putovanja Lower City, Svete arhive Sacred Archives koje čuvaju svo ljudsko znanje, bujne jesenje šume pune flore Autumnal forest, ponore planine Kaf i Gornju citadelu Darijusa Upper Citadel of Darius, kralja nad kraljevima. Iznad poslednjeg su, naročito, magovi koji bi mogli da prizovu Simurgh za zaštitu.

Planina je okovana prokletstvom već tridesetak godina u momentu kada igra počne, što znači da se oni koji su se odvažili da odu na nju nikada više nisu vratili. Ovo dodaje osećaj opasnosti spasilačkoj misiji princa Gasana, jer testira čak i moćne besmrtnike.

Njegov pad je oslabio Persiju, uticao na poljoprivredu i naterao Simurga da beži, napuštajući persijski narod.

Mitologija

Princ Persije: Izgubljena kruna udvostručuje sve ranije mitološke zveri! Tu su Simurgh, Manticore i Azhdaha. Persijska mitologija, njen bestijarij i njen panteon su skoro neiscrpno bogatstvo. Oni su za kreatore bili izuzetan izvor inspiracije. Ubisoft navodi da su Lamashtu, Anzu, Djinn, Akoman, Elik i Nasu kao početni narativni građevnski blokovi koji bi se lako mogli ugraditi u priču igre, ali i kao izvori inspiracije za sposobnosti u igri.

 

Iskoristite promo popuste i poručite ovu igru unapred! 

 

 

Povezani proizvodi

Sačuvano u omiljne
PS4 igre PS41488
Uleti u modernu i uzbudljivu akciono-avanturističku igru smeštenu...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
3.999,00 RSD
Vrsta
Nova
3.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
PS5 igre PS50383
Uleti u modernu i uzbudljivu akciono-avanturističku igru smeštenu...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
3.999,00 RSD
Vrsta
Nova
3.999 ,00 RSD
Korišćena
2.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Uleti u modernu i uzbudljivu akciono-avanturističku igru smeštenu...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
3.999,00 RSD
Vrsta
Nova
3.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
XBOX ONE igre XBO1000
Uleti u modernu i uzbudljivu akciono-avanturističku igru smeštenu...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
3.999,00 RSD
Vrsta
Nova
3.999 ,00 RSD
Korišćena
3.999 ,00 RSD
Trenutno nema komentara

Slični članci

07.
Jan.
2024.
Vesti/Najnovije
18. januar nam se približava pa je sasvim normalno da nam pristiže sve više informacija o igri.
05.
Jan.
2024.
Playstation
Ubisoft je najavio da će Prince of Persia: The Lost Crown na PS5 raditi bez problema na 4K/120 FPS za sve verzije Sony konzole.
18.
Sep.
2020.
Vesti/Najnovije
Ubisoft je mnoge obradovao najavom rimejka dugo zapostavljenog serijala Prince of Persia: The Sands of Time.