Da li ste prometili kako se u poslednje vreme sve češće spominje termin soulslike?
Jedna od igara koje pretenduju da budu iznenađenje i oduševe nas je i Lies of P koja u svom opisu ima soulslike. Soulslike je izraz koji se koristi samo u industriji video igara jer ne postoji nešto poput filma nalik na souls ili knjiga koje može da se svrsta u ovaj žanr.To je dragocen izraz za one koji su bili svedoci porasta popularnosti nišnog žanra pošto je FromSoftware objavio igre kao što su Demon's Souls, Dark Souls, Bloodborne i noviji Elden Ring.
Sa svakim naslovom, se eksperimentisalo sa formulama a svaka je bila jedinstvena. Bilo da je to bio Bloodborne više orijentisan na akciju ili Elden Ring otvorenog sveta, što je dovelo do uspona Soulslike žanra čiji su uticaji bili očigledni i specifični.
Sada postoje 2D Soulslike igre, Soulslikes fokusirane na borbu na daljinu, pa čak i Soulslike u popularnim IP adresama kao što su Ratovi zvezda, Final Fantasy i Darksiders. Ali predstojeća Soulslike igra Lies of P je nešto drugačija. Očigledno je iz demo verzije objavljene ranije ove godine kako Lies of P pažljivo uzima inspiraciju iz različitih Soulslike igara, čak i obraćajući pažnju na to kako detalji poput okruženja izazivaju određene emocije. Lies of P's glavna postavka grada Krata odaje Bloodborne vibracije, ali je narativ ono što se zaista ističe. Nijedna prethodna igra Soulslike nije bila toliko ugrađena u bajku poput Lies of P, koja prilagođava iganju delo Karla Kolodija Avanture Pinokija. Baš kao što odaje počast imenu Soulslike sa intrigantnim okruženjem i izazovnom borbenom mehanikom, podjednako se klanja i kalodijevom delu.
Ovih dana je internet preplavljen intervjuima ljudi koji su radili na ovoj igri i sa svakom novom informaciju raste interesovanje za istu.
Činjenica je da su generacije i deneracije odrasle uz Diznijevu priču o nevaljalom dečaku po imenu Pinokio koji na kraju shvata da se ne iplati biti loš. Ipak, Pinokijevo poreklo je mnogo mračnije nego što mnogi mogu da pretpostave, ali čini se da je tako sa većinom bajki. Kolodijevo delo je zgnječilo i ubilo Cvrčka, Pinokiju su u jednom trenutku izgorele noge, prijatelj po imenu Candlewick biva pretvoren u magarca i na kraju umire, i to' je samo vrh ledenog brega. Sećam se da je pre par godina u regionu bilo roditelja koji su tražili da se ova knjiga izbaci sa spiska obavezne lektire zbog delova koji nisu u skladu sa Diznijevim filmom i koji mogu za decu možda biti i potresni.
Bilo je nekoliko filmskih adaptacija Kolodijevog Pinokija, kao što je vernija verzija Giljerma del Tora, ali Lies of P zauzima posebno mesto jer je video igra. Kao što prikazuje demo Lies of P, fanovi mogu da vide očigledne veze sa Pinokiom, Đepetom i Blizancima, ali to ide dublje sa Plavom vilom/Sofijom, Eugeniom/Eugenijem i još mnogo toga.
"Kada smo odlučili da napravimo Soulslike igru, prepoznali smo ćinjenicu da će i narativ i okruženje igrati ključnu ulogu u igri," rekao je direktor Choi, a to je dovelo tim do "ideje da se iskoristi globalno poznata priča, a zatim da se ona preoblikuje na način koji bi prkosio konvencionalnim očekivanjima, čime je podstakao osećaj intrige i fascinacije."
Dok su konceptualizovali Lies of P, programeri su takođe tražili nešto što je zrelo, nešto što bi odjeknulo kod odraslih igrača i nešto što bi moglo da prikažei široku postavu ubedljivih likova. Kako bi reditelj Choi nastavio da objašnjava, " ovom kontekstu, "Pinokijeve avanture" pojavio se kao besprekoran spoj, besprekorno ispunjavajući sve ove kriterijume. Čitajući originalnu priču, otkrili smo njen fascinantan kontrast bajke sa okrutnim i šarmantnim elementima. Za nas, koji živimo u modernoj eri, otkrili smo da su komponente crne komedije i ironije u priči pokrenule našu inspiraciju da ponovo interpretiramo priču u kontekstu video igrice.
Bajke i igre su uvek bile interesantan spoj, ali ovoga puta sve dobija jednu drugu, zlokobniju dimenziju prilagođenu starijim igračima. Pinokio ovde nije samo Pinokio!
Prilagođavanje osnovne priče u bajku ili Diznijevu verziju ne bi bilo toliko ubedljivo, čak i sa elementima soulslike dodatih u Lies of P. Zbog toga igrači, ostavite po strani svoja očekivanja. Kalodijevo delo je jasna inspiracija za Lies of P, ali bi fanovi trebali da očekuju da će ovaj naslov biti nepredvidiva alternativa originalnoj priči, što znači da u svetu u kojem dominiraju istina i laži, igrači ne bi trebalo NIKOME DA VERUJU.
Od početka projekta, namera developera je bila da se prikaže alternativni i drugačiji luk od originalnog narativa. Težili su ideji da predstave nepredvidive narative i priče o likovima kroz igru. Pridruženi producent H.Sun Choi je objasnio da se moralne lekcije Lies of P razlikuju od bajke. Original je nastojao da bude upozorenje deci koja se loše ponašaju, ali Lies of P nije igra za decu. To je igra koja nastoji da izazove odrasle kritičnim lekcijama kroz igru, kao što je „Šta definiše stvari kao moralno pravedne? Šta ćete izabrati kada se suočite sa teškim odlukama? Šta znači biti čovek?" H. Sun Choi i dev tim se "nadaju se da igrači mogu da pronađu sopstvene odgovore kroz svoje iskustvo igranja."
Grad Krat je nekada bio definisan ljudskom inovacijom, prosperitetom i raskoši, s tim da je poneo titulu najprosperitetnijeg grada na svetu. Pozadina ovog grada je preuzeta iz perioda Belle Epoque, koji je trajao od 1871-1880 do Prvog svetskog rata 1914. Kao i Krat, ovo je bio period optimizma, mira, prosperiteta, ekspanzije i inovacija kao kulture, u oblasti nauke, i sa naprednom tehnologijom. Otkrivena je radioaktivnost, počeo je rani bioskop, pa čak i skuteri i mopedi potiču iz ove ere. Ali, u pokušaju da oživi Belle Epoque u Lies of P, umetnički direktor Noh je objasnio da je najvažnija stvar koju treba uhvatiti inherentna dualnost. Iako je postojalo mnogo romantičnih predstava o raznim napretcima.
Baš kao što uzima inspiraciju iz Kalodijeve bajke i žanra Soulslike, ali sa sopstvenim obrtima, Lies of P čini isto sa periodom Belle Epoque. Iako je bilo mnogo istraživanja i rekreacije određene arhitekture i struktura tog doba, čak i oslanjajući se na period da bi se stvorili vizuelni elementi grada, mnogo je izostavljeno ako se nije uklapalo u pedantno izrađen svet Lies of P. .
Koncepti vođeni elektronskim putem zamenjeni su složenijim mehaničkim metodama i dodirom fantazije, kao što je izmišljeni Ergo koji služi i kao životna suština za manijakalne lutke i kao valuta u igri. Ali sav taj prosperitet nije mogao da spasi Krat od njegove sudbine.
Na Velikoj izložbi Krata Krat Grand Exhibition, proslavi njegovog dostignuća, gde je grad nastojao da svoje otkriće Erga i lutkarske industrije podeli sa svetom, bolest okamenjenja Petrification Disease je izbila i brzo se proširila. Očas je zahvatila ceo grad, i kao da jedna katastrofa nije bila dovoljna, počelo je Lutkarsko ludilo Puppet Frenzy. I tu se budi glavni lik Pinokio u Lies of P, u ruševinama nekada raskošnog grada, pokušavajući da spase ono malo što se može spasiti. Lies of P dodaje, ali se na kraju pridržava, standardnoj Soulslike borbi.
"Zašto ga popravljati ako nije pokvaren" zvuči kao nešto što bi Đepeto rekao, a igrači će to uskoro dobiti po prvi put, a izbor između tri borbena stila Lies of P-a definiše njihov napredak. Postoje tri izbora: Path of Bastard, Path of Sweeper i Path of Cricket. Cilj svakog od ovih, kao i drugih borbenih karakteristika Lies of P, je „da se udovolji preferencijama pojedinačnog igrača. Pokušali smo da idemo dalje od sistema niveliranja, dodajući aspekte kao što su Legion Arms, P-Organ, Weapon Assemble sistem i još mnogo toga kako bismo omogućili igračima da personalizuju svoj lik kako bi što više odgovarali njihovom željenom stilu igre."
Path of Bastard će omogućiti igračima da koriste okretan i agilan stil borbe. Ovaj put ima više izdržljivosti od drugih staza, zbog čega igrači više napadaju i bolje izbegavaju rizik. Međutim, ovaj put se ne poklapa dobro sa teškim oružjem koje može napraviti značajnu štetu u jednom udarcu. Takođe, šteta od njihovih neprijatelja bi bila kritičnija. Preporučujemo ovaj put igračima koji uživaju u brzim potezima i blistavim kontrolama.
Path of Sweeper je sušta suprotnost Path of Bastard. Igrači sa izdržljivošću, koja zahteva od igrača da donose odluke o svojim akcijama svakog delića sekunde u borbi. Ovaj put se ističe sa oružjem koje je teško, sporo i ima visoke sposobnosti napada i čuvanja. Štaviše, veći kapacitet sa ove staze omogućava igračima lakši pristup raznovrsnom oružju i oklopu.
Path of Cricket traži ravnotežu između. Igrači koji koračaju ovim putem doživljavaju stabilniju poziciju. Odlučite se za nju ako niste sigurni koji vam stil najbolje odgovara. Počevši od ovog puta može poslužiti kao strateški pristup, omogućavajući vam da identifikujete svoj preferirani stil, a zatim prema tome prilagodite svoje nadogradnje statusa. Ovaj stil je posebno povoljan za one koji traže svoj jedinstveni borbeni identitet.
Stil borbe je samo jedan od problema, jedan korak sa kojima ćete se nositi.
Kako igrači budu napredovali kroz Lies of P, oni će otključati Fable Arts, specijalne ofanzivne i odbrambene sposobnosti oružja koje su vezane za Blade i Handle, respektivno. Oni su možda ključni za preživljavanje nekih od izazovnijih borbenih susreta Lies of P, a igrači imaju mnogo izbora. Kao što je direktor Choi objasnio, u igri postoji više od 60 Fable Arts-a, a ni to nije ograničavajući faktor za izgradnju u Lies of P. U stvari, funkcija Fable Arts poboljšava izgradnju u igri. Choi je rekao: „Imamo sistem sastavljanja oružja u Lies of P, koji vam omogućava da rastavite i rekombinujete sečiva i ručke, praveći personalizovano oružje. Fable Arts je uveden u igru da bi naglasio ovaj sistem.
Povrh toga su slojevi Legion Arms, funkcija "dizajnirana da proširi raznolikost u borbi za igrače." U Lies of P postoji osam Legion Arms, a neki primeri su žica koja može da privuče neprijatelje bliže, oružje na daljinu i napadi elementima. Ovo je da bi se poboljšala borba poput Soulslike kako za novajlije tako i za veterane, pri čemu studio uzima u obzir oba podskupa obožavatelja kada kreira ovu borbu. Nekoliko funkcija, poput načina na koji Ergo funkcioniše, sistem pulsnog punjenja i još mnogo toga, dizajnirano je da pomogne novopridošlicama u žanru, pri čemu se tim nada da će to pomoći igračima da se lakše pronađu. Zaista, mnogi borbeni elementi Lies of P su dizajnirani za ovo, s tim da se misli da novopridošlice „mogu da iskoriste ove sisteme da shvate suštinu žanra i lakše se bave njime." Majstorstvo neće doći tako lako, a Choi je izrazio svoje uzbuđenje na pomisao da vidi kako veterani koriste borbenu dinamiku i karakteristike koje se nalaze u Lies of P. Verujemo da će Lies of P ponuditi ogroman izazov onim veteranima sa visokim stepenom borbene slobode i složenosti koji će staviti njihove veštine na test."
Sve ovo se uklapa u dva kritična elementa Soulslike žanra: izgraditi raznolikost i izgraditi dubinu. Iako nije neuobičajeno videti određene "meta" konstrukcije da se pojavljuju u igri nalik Souls, uvek je važno da postoji mnoštvo načina na koje igrači mogu da se uključe u borbu i da naprave svoju konstrukciju. Soulslike nisu tako zabavne ako su igrači uvučeni u igru na određeni način umesto da pronađu ono što im odgovara, dok se dubina izgradnje odnosi na modularnost načina na koji neko sastavlja tu konstrukciju. Ako se konstrukcije svode na jednu ili dve stvari, bez obzira koliko je raznolika, to nije tako zadovoljavajuće u borbi u stilu Soulslike. A ponekad Soulslike igra može da se koleba na ovaj ili onaj način pri čemu je ovo donekle teško balansirati.
Prepoznajemo značaj i raznolikosti i dubine u igri Soulslike. Ako postoji samo raznolikost bez dubine, to je manje privlačno igračima, pa smo želeli da se uverimo da igra nudi i jedno i drugo što je više moguće. Ova ravnoteža je bila centralna za našu filozofiju dizajna. Naravno, i konstrukcije se vremenom menjaju. Bez obzira da li se radi o ranoj igri Lies of P ili u završnici, producent H. Sun Choi je objasnio da igrači uvek moraju da budu pažljivi sa svojim gradnjama: "Kako igrači napreduju kroz igru, oni će obično provoditi više vremena uzimajući u obzir gradnju koju koriste." I ovo se odnosi na nečiju drugu igru Lies of P, njihovu treću i dalje. Choi je objasnio da je njegov omiljeni način igranja kombinacija svega što je dostupno u igrici, opisujući sebe kao "čovek od alata."
Iako svakako postoje neke sličnosti u borbi između Lies of P i Bloodborne, mnogi fanovi su ukazali na ovo drugo kao referentnu tačku za opštu estetiku, vibraciju i okruženje Lies of P. U ranoj fazi razvoja, programeri su objasnili da Bloodborne poređenja nisu bila namerna sa njihove strane, ali tim se sastoji od tvrdokornih Soulslike fanova.To znači da su svakako svesni nasleđa koje igra preuzima, hteli to ili ne, ali to ih nije učinilo plašljivijim. To ih je inspirisalo, motivisalo i podstaklo dok su radili na projektu koji je očigledno strastven. Bloodborne je veoma ubedljiva i dobro napravljena igra. Videti kako igrači prave poređenja između Lies of P i cenjenih naslova kao što su Bloodborne i Elden Ring je zaista zadovoljstvo i inspirisalo je tim da napravi igru koja je vredna poređenja sa njima. Motivisalo ih je da usmere koncentraciju ka razvoju Lies of P u najbolju moguću verziju.
Lies of P nije Bloodborne; međutim, Lies of P i njeni programeri imaju neophodno poštovanje prema žanru kako bi ovu igru učinili zaista nečim posebnim. Njegov uticaj i nasleđe tek treba da se vidi, ali kada Lies of P stigne u ruke igrača, i oni će se naći uronjeni u svet inspirisan velikanima a definisan i izdvojen sopstvenim mahinacijama.
Lies of P stiže na više platformi i zahteva:
- Xbox Series X/S, Xbox One: 36GB
- PlayStation 5: 34.7 GB
- PlayStation 4: 29.1 GB
- PC: Najmanje 50GB slobodnog prostora
Prema rečima direktora igre Jiwon Choi-ja, Lies of P će biti potrebno oko 30 sati da se pobedi za "iskusne Souls igrače." Oni koji žele da iskuse sve što igra nudi mogu da očekuju bliže 50 sati igranja.
Pridruženi producent H. Sun Choi kaže da je cilj tima sa Lies of P bio „stvaranje i usavršavanje ubedljivog iskustva za jednu igru." Zbog toga, Lies of P neće imati nikakav sadržaj za više igrača.
Da bi zadržali "napeto i impresivno iskustvo," Lies of P neće implementirati funkciju pauze.
Da li ste izvršili preorder igre?