Da li mislite da nam fali nova Indiana Jones igra?
Bilo je nekih sjajnih igara, uključujućiIndiana Jones’ Greatest Adventures, Indiana Jones and the Infernal Machine, i LEGO Indiana Jones. Uglavnom su ove igre lako padale u zaborav i nismo sigurni koliko se danas igraju. Bethesda je objavila da rade na novoj video igrici Indijana Džons, ali to je dosta daleko. U međuvremenu, postavlja se pitanje šta obožavaoci mogu da igraju. Posteje neke igre koje mogu da se preporuče ali nemaju u nazivu ime ovog avanturiste, Indijana Džons.
Ipak, i za ovu drugu su mnogi čuli i zove se Uncharted! Sigurni smo da je Nathan Drake najbolja verzija Indijane za igranje dok Bethesda ne ponudi nešto novo i nadamo se dobro.
Ključni elemenat koji stoji iza uspeha Indijane Džonsa je sam glavni lik, čovek glumac. Harison Ford je šarmantan, grub i duhovit na najbolji mogući način. Osvaja od prvog momenta. Srećom, i Nathan Drake je. Od samog početka, Nejtan osvaja igrače svojim šarmom. Tokom cele igre, Drejku ne nedostaje šale i duhovitosti u vezi sa svime što se dešava oko njega. Povrh svega, on savršeno odgovara grubosti koju ima Indijana. Nema nikakvih problema da se uprlja u hramovima ili da se baci sa bilo kim ili na bilo šta na putu. Ključ svake velike priče o potrazi za blagom su likovi, a Nejtan je jedan od najboljih. On je lik kojeg ne možete a da ne volite. Ako nova video igrica koju bethesda sprema uzima bar malo od Nejtanovog karaktera, imamo čemu da se dobrom nadamo.
Ono što je Indijanu odmah stavilu na listu drugačijih su lokacije! Ako postoji jedna stvar u kojoj se Indi filmovi ističu, to je broj uzbudljivih lokacija. Uncharted omogućava igračima da lutaju po svetu baš kao Indi i da uživaju u svim prelepim prizorima. Bilo da se radi o prekrasnom ostrvu, mračnoj pećini ili senovitom baru, ove igre imaju sve. Ne postoje dve iste lokacije, a svaka je maksimalno ispunjena mestima za istraživanje i stvarima koje treba uraditi. Možda postoje primarne lokacije, ali Uncharted ne primorava igrače da traže blago na jednom mestu. Broj lokacija koje igrači mogu da posete daleko prevazilazi one koje uključuje bilo koja zvanična video igra Indiana Jones. Uncharted je serija igara koja omogućava igračima da zaustave i pogledaju pejzaž.
Ono čemu se obožavaoci uvek raduju u filmu o Indijani Džonsu su akcioni delovi. Čak i najgori filmovi imaju zadivljujuću scenografiju za koju mnogi obožavaoci smatraju da je vrhunac avanture. Od samog početka, Uncharted isporučuje isto. Igrač se upoznaje sa Nathanom koji radi ono što najbolje radi: traži blago. Nije u stanju da slavi i odmara dugo, jer ga neprijatelji gotovo odmah presreću i on mora da se izbori za izlaz. Ovo je samo vrh ledenog brega. Od skakanja iz aviona koji se ruši do bežanja od neprijatelja po krovovima, delovi seta u ovim igrama izgledaju kao da bi se uklapali kao kod kuće u svetu Indijane Džonsa.
Intenzivan lov na blago bez nekih zagonetki koje zadirkuju razmišljanje je osužen na propast. Srećom, u Uncharted ih ne nedostaje. Postoji mnogo hramova i tamnica koje treba istražiti, a svaki je ispunjen izazovima koji će naterati igrače da treniraju mozak. Nejtan obično sa sobom ima dnevnik Frensis Drejk, knjigu na koju se igrači mogu pozvati kako bi pronašli tragove za određene zagonetke. To zaista čini da se igrači osećaju kao da su Indijana. Zvanične Indijana igre imaju zagonetke, ali su najčešće jednostavne. Čini se da su zagonetke Uncharteda pravo iz filmova, što tera igrače da razmišljaju van okvira i testiraju svoj intelekt. Još jedna napomena za Bethesdu na šta da obrati pažnju.
Kada razmišljamo o Indijani Džonsu, akcija je mnogima najvažnija stvar. Od borbe protiv nacista do bežanja od ruševina koje padaju, filmovi su puni uzbudljive akcije. I Uncharted takođe ima svoj deo akcija. Bioskopski delovi nisu jedini uzbudljivi delovi igre. Praktično sve vreme, Nejtana prate ljudi u potrazi za istim blagom kao i on. Takođe, poput Nejtana, oni su voljni da učine sve da to i dobiju. Postoji mnogo prepucavanja i konfrontacija koje zahtevaju od igrača da se izbore za izlaz. Igrači imaju pristup širokom spektru oružja koje mogu koristiti da se izvuku iz rizičnih tačaka. Kao u filmovima o Indijani Džonsu, zagonetke su samo mali deo izazova sa kojima se Nejtan Drejk mora suočiti. Od istraživanja hramova do borbe za život, retko postoji trenutak da se igrači dosađuju tokom ovih igara.
Ako priča o potrazi za blagom nema intrigantnu misteriju iza sebe, da li je zaista vredno toga? Srećom za Indijanu Džonsa i Nejtana Drejka, njihove franšize imaju dosta misterija. Uvek postoji glavni artefakt koji igrači traže, a misterija da li je to stvarno ili ne nadvija se nad čitavom pričom. Dok Nejtan pronalazi tragove i mape za neverovatno blago, fanovi su u mogućnosti da razotkriju misteriju zajedno sa njim. Narativ je dovoljan da zadrži igrače zainteresovane dok se tajne koje se nalaze u igri polako otkrivaju. Kao i Indijana filmovi, misterija je jedan od najvažnijih aspekata priče.
Brojni neočekivani obrti koji će gledaoce držati na ivici su obavezni za ovakve igre i filmove. Ovo važi za Indijanu Džonsa kao i za Nejtana Drejka. Sa ovakvim pričama, glavni lik ne može da zna ko je saveznik a ko pritajeni neprijatelj. Igrač mora konstantno biti na oprezu jer nikada nije siguran ko će mu pomoći i ko će mu zabiti nož u leđa. Pored toga, blago koje Nejtan traži je retko ono što očekuje. Sve što misli da zna će se promeniti do kraja igre, a to takođe menja viziju igrača o tome šta može da očekuje.
Muzika je osnov svakog filma i igre. Ono što daje dodatno uzbuđenje i napetost. Tematska pesma Indijane Džonsa je jedno od najpoznatijih muzičkih dela u svetu filma. Partiture Džona Vilijamsa pomaže da se filmovi uzdignu i postanu legendarni. Uncharted možda neće moći da se takmiči sa glavnom temom, ali igre i dalje imaju neverovatne melodije. Tematska pesma igara je skoro jednako povezana sa lovom na blago kao i Vilijamsova partitura. Greg Edmonson je odgovoran za muziku igara. Jedna je stvar otići u neverovatnu avanturu, ali je potpuno drugačije iskustvo imati odličan zvučni zapis koji ga prati. Bethesda, vodi računa o ovome!
Šta smo do sada saznali o novoj Indiana Jones igri?
Bethesdina predstojeća igra Indiana Jonesa biće ekskluzivna za Xbox i PC. Pete Hines, Šef globalnog izdavaštva u Bethesdi, potvrdio je ekskluzivnost tokom slučaja FTC protiv Microsofta. Indijana Džons će takođe biti dostupan prvog dana na Xbox Game Pass-u.
Igra je prvobitno najavljena 2021. godine, samo nekoliko meseci pre nego što je Microsoft finalizirao ugovor vredan 7,5 milijardi dolara za kupovinu ZeniMax Media, matične kompanije Doom i Fallout studija Bethesda Softworks. Igru Indiana Jonesa razvija MachineGames, isti studio koji stoji iza franšize Wolfenstein. Kreira se pod novom etiketom Lucasfilm, što je deo povećanog fokusa na Diznijeve igre.
Sve što smo do sada videli je teaser video i nema detalja o tome kada će se igra pojaviti, a nedavno smo saznali vest o tome na kojim platformama će se igrati. Hajns je ispitan kao deo svedočenja na saslušanju FTC protiv Majkrosofta, pri čemu je advokat FTC-a otkrio da je Dizni imao ugovor za više konzola i da je ugovor izmenjen nakon Microsoftove akvizicije Bethesde kako bi bio samo za Xbox konzole. Upitan zašto je Majkrosoft promenio Indijanu Džonsa u ekskluzivu za Xbox, Hajns je objasnio da se Bethesdi dopala ideja da se ukloni rizik od strane programera igara i da ga prenese na Xbox Game Pass.
„Primarno po mom mišljenju je ono što sam rekao o smanjenju rizika i pokušaju da se dođe do određenog stepena sigurnosti“, rekao je Hajns. „Imate posla sa davaocem licence koji će imati gomilu povratnih informacija o tome šta radite, što dodaje mnogo vremena vašem rasporedu.“
Microsoft je takođe učinio Starfield i Redfall iz Bethesde ekskluzivnim nakon njegove akvizicije. FTC tvrdi da bi se ovo ponašanje moglo preneti na Activision Blizzard igre ako bi Microsoft zatvorio svoju predloženu akviziciju vrednu 68,7 milijardi dolara. FTC je podneo zahtev za preliminarnu zabranu i blokiranje Microsoft-a da zatvori svoj Activision ugovor do zaključenja sopstvenog administrativnog procesa.
Indijana ili Nejtan, koji je Vaš izbor?