Prvo je slučaj Fortnite privukao pažnju na poteze koje su velike kompanije povlačile kako bi došli do što bolje zarade i što više igrača. Poslednjih godinu dana Microsoft kupuje i troši a sada počinjemo da otkrivamo kako i zašto.
Tokom saslušanja za trenutni slučaj FTC-a protiv kompanije Microsoft, šef Xboy-a Phil Spencer objasnio je da je deo razloga zašto je kompanija kupila ZeniMax Media, holding kompaniju koja poseduje Bethesda Softworks, bio strah da Starfild možda neće doći u Xbox.
Podsećamo da je Bethesda klopila ugovor o ekskluzivnosti sa kompanijom Sony na vreme za dve svoje druge igre, što bi ih zadržalo van Xbox platforme godinu dana nakon objavljivanja. "Kada smo kupili ZeniMax, jedan od razloga za to je to što je Sony sklopio dogovor za Deathloop i GGhostwire [Tokio]... da plati Bethesdi da ne isporučuje te igre na Xbox,"; Spencer je naveo, preko The Verge. "Dakle, diskusija o igri Starfield kada smo čuli da će Starfield takođe potencijalno preskočiti Xbox, ne možemo biti u poziciji kao trećeplasirana konzola u kojoj dodatno zaostajemo u vlasništvu nad sadržajem, tako da morali smo da obezbedimo sadržaj da bismo ostali održivi u poslu."
Spenser je objasnio sudu da je objavljivanje igara na obe konzole donelo novac Sony-ju koji ga je potom koristio protiv svog konkurenta. "Svaki put kada isporučujemo igru na PlayStation... Sony zarobi 30% prihoda koji ostvarujemo na njihovoj platformi i onda koristi taj novac među ostalim prihodima koje moraju da urade kako bi pokušali da smanje Xbox-ov opstanak na tržištu," rekao je. "Pokušavamo da se takmičimo, ali kao što sam rekao, u poslednjih 20 godina nismo uspeli da to efikasno uradimo."
Na pitanje da li to znači da će The Elder Scrolls 6 biti ekskluzivan za Xbox i PC, Spencer je ostao neodređen. "Mislim da nam je bilo malo nejasno na kojim platformama se pokreće, s obzirom na to koliko je igra daleko,"; odgovorio je Spenser.
Prva Bethesda igra koja je preskočila PlayStation od kupovine bila je Redfall, objavljena u maju, što baš i nije bio težak udarac u ratu dva giganta, pri čemu se Spencer lično izvinio zbog svog "razočaranja" u lansiranje.
Amerika nije jedina zemlja koja drži pod znakom pitanja kupovinu Microsoft-a i cenu koju je predložio za Activision Blizzarda od 68,7 milijardi dolara. Trgovinske komisije u nekoliko zemalja su ili pokušale da blokiraju sporazum ili su ostale neodlučne o njemu.