Da se odmah razumemo, endgame u Diablu je beskrajni grajnd. Samo je pitanje momenta kada će taj grajnd da vas slomi i natera da odustanete. Jer, kroz decenije ovog serijala samo najveći zaljubljenici i oni najuporniji ostaju uz igre mesecima nakon što one izađu. Diablo 2 je bio hit na kućnim lan partijima dosta dugo, Diablo 3 je sezonama produžio svoj život neslućeno dugo, naročito posle lošeg starta. Hajde da vidimo gde stoji četvorka sa endgame sadržajima.
Novitet su PvP zone u koje je moguće slobodno ušetati u bilo kom trenutku, pošto su ravnopravan deo mape. Ne morate da ubijate druge igrače i biće jasno da to ne želite ako ne aktivirate takozvani Mark of Blood. Ali, drugi igrači koji imaju žig aktiviran će moći da vas napadnu i ubiju. Zone su svakako natrpane i PvE sadržajima koje zapravo treba rešavati da bi se skupila ekskluzivna PvP novčana jedinica koja služi za otključavanje raznih kozmetika. Da biste tu valutu izneli sa sobom morate da pokrenete svojevrsnu ekstrakciju, kad će vas svi ostali igrači veselo napdati, kako bi vas ubili i opljačkali. Dobar hint za PvP je da su zone odlične za farmovanje u hardcore modu, pošto niko ne želi da rizikuje gubitak HC lika.
Tokom beta vikenda upoznali smo Ashavu, jednog od tri World Bossa. Ogromna stvorenja sa intereseantnim napadima i brdom healtha, za koje je preporučljivo skupiti maksimalnih 12 igrača kako bi bitka bila iole ravnopravna. Ashava je bila dosta zeznuta tokom poslednjeg vikenda, ali su bossevi priličan flop kada je finalna igra u pitanju. Avarice i Wandering Death su slabiji i imaju manje zabavne mehanike od Ashave, a sva tri čudovišta ne izdrže duže od 3 minuta protiv iole ozbiljnijih igrača. Šteta. Bar daju dobre loot chestove jednom nedeljno (svaki boss po jedan), pa ih ipak vredi povremeno isfarmati. Spawnuju se nekoliko puta dnevno u random intervalima.
Tokom kampanje upoznali smo bizarno Three of Whispers, koje je ključno za Whispers of the Dead. Na mapi ćete konstanto viđati pokazivače za specijalne misije koje radite za Drvo. Nisu to ništa teže stvari nego redovno čišćenje mape uz klasične stvari kao što su mali world eventsi, podrumi ili dungeoni, ali uz poneki mini twist. Svaka aktivnost donosi neki broj poena, a kada ih skupite 10, možete od Drveta da uzmete paketić sa nekim predmetima, koji uz malo sreće mogu i dobro da izrolaju statse.
Helltide je još jedan od noviteta, trenutno verovatno i najbolje mesto u endgameu. Ne toliko zbog sadržaja, pošto je i to standardni deo otvorenog sveta, na koji povremeno naleti invazija iz pakla, tako da su aktivnosti iste kao što je uobičajeno. Međutim, postoje dve stvari koje izdvajaju Helltide – jedna je gomila elitnih protivnika, pa ćete tako dobijati mnogo više expa nego što ste navikli, a druga su chestovi razbacani po mapi koji su dosta dobar izvor legendary oružija i oklopa.
Potencijalno najbolja stvar su Nightmare Dungeoni. Tokom igre dobijaćete sigile koji mogu da bilo koji od postojećih dungeona pretvore u verziju iz noćne more, odnosno da povećaju nivo protivnika i dodaju razne efekte od kojih je jedan pozitivan po vas (npr. veći damage protiv nekog tipa neprijatelja), a nekoliko ih je negativno. Negativni efekti su dosta zabavni, kao npr kamenčuga koja vas prati i povremeno oko sebe ispaljuje električno pražnjenje, koje će vas oneshotovati, ili eksplozije koje ostaju iza skoro svakog ubijenog protivnika, a koje će vas, pogađate, oneshotovati.
Nightmare Dungeon sa 20ak nivoa jačim protivnicima ume da bude zahtevan, naročito pošto imate samo 4 ponavljanja (preporuka je igrati u grupi, jer članovi se mogu međusobno oživljavati, pa tako štedite živote), i zapravo je trenutno najzabavniji sadržaj. Pritom, što je viši nivo dungeona, to su veće šanse da vam padne neki item visokog nivoa. Negativna strana je što trenutno lvl 100 nightmare dungeon daje isto EXPa kao isti taj dungeon na klot Torment nivou težine. Blizz je najavio da će se to promeniti, pa da će Nightmare Dungeoni ubrzati i levelovanje, koje negde od 60og nivoa postaje ubistveno sporo.
Za sada nas Helltide i Nightmare Dungeoni dosta fino drže vezane uz Diabla IV, naročito kada igramo co-op i očekujemo da će to potrajati još neko vreme.
Sledeća stvar vezana za endgame biće, naravno, više puta najavljivane sezone, ali više o njima ćemo pisati sredinom jula.