Mislim da je nepotrebno objavljivati insajderske informacije pre vremena koje odradi izdavač. U ljudskoj prirodi je da budemo znatiželjni ali ne na tuđu štetu. Industrija video igara je u poslednje vreme pretrpela dosta štete zbog onih koji su nekako uspeli da dođu do informacija koje su kasnije ili dobro unovčili, ili ih jednostavno pustili u etar zato što im se moglo.
Jedna od najočekivanijih igara svih vremena je Grand Theft Auto 6. GTA franšiza ima reputaciju koja lako privlači milione obožavatelja. O čekanju na bilo kakvu informaciju o Grand Theft Auto 6 smo pisali, i svi znaju da se čeka odavno. Toliko a su neki igrači postali nestrpljivi. Kada su video snimci igre procurili na internet 2022. godine, to je verovatno bila dobra vest za neke fanove koji su želeli da saznaju više o predstojećoj igri, iako je to bio više nego brutalan udarac za Rockstar Games. Otkrivena je osoba koja stoji iza toga i sada suočava sa mogućim pravnim posledicama. Izazivati globalnu pometnju je verovatno bilo uzbudljivo za likera, ali izgledi za suočavanje sa zakonom i besom kompanije vredne više milijardi dolara su mnogo manje zabavni.
Take 2, koja je Rockstarova matična kompanija, priznala je da je curenje GTA 6 bilo neverovatno loše iskustvo za programere. Iako je veliki deo sveta igara krenuo dalje od momenta curenja informacija, liker će se verovatno neko vreme baviti posledicama.
Gejmeri su primili sitne informacije od novinara o video igricama, Džejsona Šrajera, i iako nijedna od njih nije bila zvanična, Šrajerov rekord je pouzdan. Liker je napravio korak dalje i objavio 90 video snimaka GTA 6, od kojih je većina potvrdila Šrajerove tvrdnje. Ogromno curenje je iznenadilo svet igara, a bilo je nekoliko teorija o njegovom izvoru. Na kraju je otkriveno da je liker bio sedamnaestogodišnjak pod aliasom teapotuberhacker i deo je hakerske grupe Lapsus$.
Napad na GTA 6 je pokrenuo istragu FBI, pošto je grupa takođe stajala iza velikog hakovanja Ubera. Napadi su se vrteli oko komunikacione aplikacije Slack, koju je grupa koristila za dobijanje poverljivih informacija. Čini se da je grupa bila motivisana isključivo finansijskom dobiti, pošto je oko procurelih informacija pokušala da pregovara sa Rockstar Games-om. Sedamnaestogodišnjak, koji je bio jedan od vođa, boravio je u Oksfordširu u Velikoj Britaniji, a uhapsila ih je policija londonskog Sitija. Liker se izjasnio da nije kriv za zloupotrebu računara. On se 24. septembra vratio na sud gde se izjasnio krivim za kršenje uslova kaucije, zbog čega je bio smešten u zatvorski centar za mlade. Njegov trenutni status u zatvoru nije poznat.
Uvek je bilo buntovnika, onih koji se bore protiv sistema i pojedinaca koji jure lični interes. Ipak, čini se da je sve više onih koji misle da je virtualni svet sposoban da ih sakrije od toga da budu prepoznati i da odgovaraju za svoje postupke. Mladost ludost ali i neverovatna doza oholosti i nedostatka svesti o tome da postoje postupci koji nas mogu skupo koštati. Svi misle da sve znaju i da sve mogu a urade. Ali...
Curenje GTA 6 je jedno od najvećih u industriji igara i imalo je ogroman uticaj. Otkrio je protagoniste igre i to da ćemo imati i prvog ženskog protagonistu GTA. Nakon curenja, Šrajer je istakao da bi likovanje moglo da utiče na radna mesta u industriji igara i da dovede do kraja hibridnih radnih mesta, jer uvodi bezbednosne rizike.
Take 2 je priznao da je curenje GTA 6 bilo bolno i to je lako razumeti. Zamislite da se bez stanardne ceremonije tizovanja otkrije višegodišnji rad svetu pre nego što je bio spreman.
Kompletne posledice curenja GTA 6 tek treba da se vide.
Igrači vole likove jer pružaju uvid u predstojeće igre. Međutim, mogu biti prilično razorni za programere, a do curenja se ponekad dolazi na nezakonit način. Povremeno postoje jasni slučajevi, kao što je curenje GTA 6, gde je liker očigledno prekršio zakon i moraće da se suoči sa ozbiljnim pravnim posledicama, što bi trebalo da posluži kao upozorenje svima ostalima koji žele da urade isto.
GTA jeste igra o kriminalu ali se u pravom životu kriminal kažnjava.