PlayStation nekako uvek ume da nam ponudi dobre igre. Nekima se uvek vraćamo, a neke držimo na polici i čekamo pravi momenat da ih zaigramo. Ove godine nam je za praznike PlayStation ponudi svoje najbolje naslove po akcijskim cenama.
Uncharted: Legacy of Thieves Collection
Naughty Dog je unapredio iskustvo iz tehničke perspektive, a istovremeno je dodao i neka značajna unapređenja u pokušaju da opravda cenu igre.
Kao što sugeriše slika na reklamnom paketu sa glumcima, Uncharted 4 i Uncharted: The Lost Legacy su nosioci sadržaja koji je uključen u kolekciju Uncharted: Legacy of Thieves Collection. Prvobitno objavljani ya PS4 i to 2016. godine i 2017. godine, priča svake igre za jednog igrača se u celini pojavljuje u okviru predstojeće kolekcije. To osigurava da su Naughty Dog i njihov zaštitni znak pripovedanja priča i bioskopsko umeće u potpunosti prikazani u paketu, zajedno sa nekim od najstrožih mehanika igranja u istoriji franšize. Kada je reč o prijemu kritike, nema mnogo igara zasnovanih na pričama iz odlazeće generacije konzola koje su tako visoko oceniku i fanovi i kritičari.
Osnova priče, Uncharted 4 predstavlja trenutni kraj avantura Nathan Drake-a u potrazi za blagom. U naraciji za koju je potrebno više od 15 sati da se završi, igrači će istražiti mnoštvo lokacija širom sveta dok pokušavaju da pronađu legendarnu gusarsku koloniju Libertalia. Zahvaljujući želji Naughty Dog da završi Dreke-ovu priču, prateća Uncharted: The Lost Legacy je prva igra u seriji koja se ne vrti oko svog originalnog protagoniste. Umesto toga, u kraćoj priči koja je i dalje jednako uzbudljiva kao i one koje je Drake predvodio, vodi omiljena Chloe Frazer. Iako se u svakoj igri može uživati bez prethodnog znanja o prošlosti franšize, kolekciju Uncharted: Legacy of Thieves treba posmatrati kao nastavak Uncharted: The Nathan Drake Collection koja je lansirana na početku životnog ciklusa PS4. Dok će fanovi razumljivo biti razočarani jer originalna trilogija igara nije uključena u ovu najnoviju kompilaciju, posao koji je Bluepoint Games uradio prilikom ažuriranja tih igara se odlično drži čitavu generaciju konzola kasnije.
Kada je u pitanju remastering prvih Sony partnerskih franšiza, fanovi su očekivali određeni nivo poboljšanja i prefinjenosti. Igre poput nedavno objavljenog Ghost of Tsushima: Director's Cut bile su hvaljene u to vreme. Kao rezultat toga, nije posebno šokantno da igre uključene u kolekciju Uncharted: Legacy of Thieves takođe ispunjavaju ovaj standard. I Uncharted 4 i The Lost Legacy izgledaju znatno bolje od svojih originalnih PS4 izdanja zahvaljujući naporima Naughty Dog-a da iskoristi prednosti 4K rezolucije koje postaju standard širom sveta. Povećana vizuelna verodostojnost je samo deo jednačine, pošto je Naughty Dog takođe uradio podjednako impresivan posao poboljšavajući performanse obe igre. Igrači će kasnije moći da igraju naslove uključene u kolekciju Legacy of Thieves u tri različita režima.
Fidelity Mode, koji cilja na brzinu kadrova od 30 fps, biće dostupan igračima koji žele najoštrije 4K vizuelno iskustvo. Pored ovoga, biće prisutan standardni režim performansi Performance mode koji cilja na brzinu kadrova od 60 fps. U prvom redu za studio, Performance+ Mode će zaokružiti trio i može da cilja brzinu kadrova od 120 fps i rezoluciju od 1080p.
Otkako je Sony predstavio DualSense kontroler za PS5, fanovi su spekulisali o tome kako bi studiji kao što je Naughty Dog iskoristili njegove haptičke povratne informacije i adaptivne okidače. Izlaskom kolekcije Uncharted: Legayi of Thieves, na ta pitanja će konačno biti odgovoreno po prvi put. Ljuljanje na kanapima, udaranje neprijatelja i vožnja 4x4 vozila, sve je studio opisao kao prefinjena i nadograđivana iskustva za uživanje u igranju na PS5. Uključivanje bržeg vremena učitavanja i prostornog 3D zvuka su bonusi koji će nesumnjivo pomoći da igra izgleda još realnije.
Horizon Forbidden West
Horizon Forbidden West prati put kojim je išao i stazu koju je ostavio njegov prethodnik, Horizon Zero Dawn iz 2017. To je igra otvorenog sveta smeštena nekih hiljadu godina od sada, u jednoj verziji Amerike prekrivenoj rđom, ruševinama i dinosaurusima robotima. U svojim avanturama čistite desetine ispostava razbojnika, otvarate stotine sanduka sa blagom, pravite sebi opremu za borbu i pomažete raznim ljudima kojima je pomoć potrebna i to na različite načine. Sve ovo radite kao mlada žena po imenu Aloy (glas Ashly Burch), čije besprekorne veštine streljaštva čine osnovu akcija.
Sve ovo ste radili ranije ali da ne bude zabune... Uprkos svojim poznatim karakteristikama, Horizon Forbidden West je težak. Njegov veliki otvoreni svet je živ i sa opipljivom snagom o kojoj mnoge igre otvorenog sveta mogu samo da maštaju. Mnogi će pomisliti da još od The Witcher 3: Wild Hunt nisu igrali sporedne zadatke tako dobre kao ove. U trenucima odmora, Forbidden West ima potpuno opcionu taktičku mini-igru koja je toliko zadivljujuća da ćete potrošiti mnogo više vremena nego što možete i da pretpostavite. U trenucima gužve i akcije, tu su trčanje, skakanje, penjanje, strah i oduševljenje robo dinosaurusima, zatim je tu gađanje tih robo dinosaurusa inventivnim arsenalom lukova i strela. Napeta avantura od početka do kraja! U svakom kadru, Horizon Forbidden West je umetnost, barem na PlayStation 5. I biće momenata kada ćete jednostavno morati da uradite po koji screenshot. Ipak, ponekada će vam se činiti da možda više nije uvek mnogo bolje. I mehanika i narativ ponekada izgledaju kao da su pali pod teretom svojih ambicija i možda se previše trude da budu veličanstveni, povremeno gubeći iz vida svoje snažno i predivno srce koje gradi svet i priča. Ali to nije mnogo i ne utiče na igru i to je i dalje svet Aloy, onaj u kome smo uživali da provodimo vreme. Svet koji ćemo svakako još dosta istraživati je za razliku HZD koji nam je svima bio otkrovenje, ovaj nastavak je unapređenje.
PS5 daje igračima neverovatnu slobodu na njihovom putovanju na zapad dok istražuju prelepe pejzaže prepune džinovskih sekvoja, prostranih jezera i ruševina koje je progutao pustinjski pesak. Forbidden West čak omogućava igračima da istražuju ruševine stvarnih američkih gradova koje propadaju. Ovi orijentiri naglašavaju priču Forbidden West o klimatskim krizama i ekscesima vladajuće klase. Iako se poslednja igra završila borbom protiv divljeg AI Hada, pobeda čovečanstva nije popravila smrtonosne mašine koje su prvobitno bile deo projekta teraformiranja koji je trebalo da spase Zemlju. Sistem koji je van upotrebe stvorio je nestabilne vremenske obrasce, uništena poljoprivredna zemljišta i zagađene vodene tokove. A kroz predstavljanje Zapadne obale od strane Guerrilla Games imamo uverljivu projekciju naše klimatske degradacije u stvarnom svetu.
Gran Turismo 7
U svojoj tradiciji predstavljanja čari sveta automobila, Gran Turismo 7 je pokazao jasnu inicijativu da uplete entuzijaste ne samo za brzu vožnju, nego i ljubitelje fotografije, pejzažne arhitekture, dizajnere, mehaničare, pa i kolekcionare automobila.
Prva misija igre je da igrače, posebno nove, upozna sa mehanikama vožnje i simulacijom posebnih asistencija, od automatskih kočnica do detaljnog upoznavanja sa stazama, i sve to iza volana Porsche Carrera Speedster ’56 uz fantastičan izbor muzike. Od checkpointa do checkpointa za određeno vreme je jedini cilj tokom koga se razvijaju potrebne veštine za ostale misije.
Svi mogući stari i novi elementi se mogu iskusiti već u prvih par sati igre, u zavisnosti od broja odnetih pobeda na trkama, obavljanja misija u menijima itd. nakon čega najvrsniji igrači mogu da se oprobaju u High Speed Ring šampionatu, kao i da pristupe novoj sekciji Brand Central, sa širokim izborom realističnih automobila od preko 50 proizvođača. I to je tek početak. kako se napreduje kroz igru, otvaraju se nove opcije, meniji i mogućnosti, od reparacija i kozmetičkih elemenata za vozila, sve do novih staza, krajolika i do sada neviđenog photo moda koji će auto-estete posebno obradovati.
The Last of Us Part 1 Remake
Igra koju mnogo obožavaju. Ukoliko je niste igrali, tople preporuke.
The Last of Us Part I je sigurni smo najlepša verzija ove kultne igre, ali možda bez konkretnih promena. Jesu tu grafičke promene koje su odlične. The Last of Us Part I definitivno dodaje još nekoliko slojeva grafičke lepote prelepoj igri i to se odmah primeti. Svi modeli likova i zamalo pa svi lokaliteti u igri su dobili blagi redizajn. Oni ne izgledaju potpuno različito ali imaju dodatne detalje ili pak sitnije vizualne promene. Drugače teksture ili osvjetljenje donekle obogađuju ugođaj u određenim scenama. Bilo je očekivano da developeri iskoriste snagu PlayStationa 5 za unapređenje svega što se događa na ekranu. Osvetljenje jednostavno daje novu dubinu igranju ove igre. Unaprešen je i Al ali najblje bi bilo da uzmete i odigrate igru.
Ghost of Tsushima Directors Cut
Ghost of Tsushima je vrhunska igra od D1. Multiplayer je samo kasnije unapredio. Ali, od tada, igra nije doživela veća unapređenja osim može se reći površinskog unapređenja koji je doneo rad u 60 FPS-a na PS5. Director’s Cut nam donosi nekoliko bitnih poboljšanja i sa novom generacijom konzola ali i ostrvo Iki. Tehnička unapređenja nisu mnogobrojna ali su primetna. Japanski lip-sync je nekima najviše smetao i sada je to rešeno mada daleko je od savršenog. Podrška za haptički fidbek i prilagodljive triggere na PS5 kontrolerima nije nešto što u potpunosti menja iskustvo igranja, ali je ova implementacija dosta bolja nego kod drugih PS5 igara. To se najviše vidi ako obratimo pažnju na borbe i jahanje. Zvuk je bio i ostao savršen.
Dužina igre je nekima razočarenje jer je glavna priča dugačka svega par sati. Ali... dodatni sadržaj je odličan. Iki donosi potpuno novog antagonistu, napetiju atmosferu, mongolsku vojsku vođenu šamankom po imenu Eagle. Priča baca drugačije svetlo na glavnog lika a mi Vam preporučujemo da igru odigrate ukoliko niste do sada.
Death Stranding Directors Cut
Mislim da se sa sigurnošću reći da je Death Stranding iz 2019. bila, i još uvek jeste, najčudnija igra režisera Hidea Kojime do sada. Postapokaliptični simulator isporuke koji ima ono što je u suštini poštar koji putuje širom Amerike da bi isporučio pakete istovremeno izbegavajući pretnje iz zagrobnog života. To je igra koja deli podele koja je pružila jedno od najpolarizovanijih iskustava igre u prošloj generaciji.
Death Stranding se dešava godinama nakon što je naslovni događaj zbrisao većinu života na Zemlji. Čovečanstvo je izolovano i prinuđeno da živi pod zemljom odvojeno od spoljašnjeg sveta. Nosači imaju ključnu ulogu u donošenju zaliha i resursa sa jedne ispostave na drugu. Nakon što je odlaganje tela pošlo naopako, glavni lik Sem putuje na zapad preko Amerike da ponovo poveže ispostave i dovede ih u mrežu Chiral kako bi pomogao u obnovi infrastrukture zemlje. Osim što je to bila relevantna priča u današnjem svetu, bila je to samo bizarno čudna priča koja je bila puna misterije, intrige i klasičnih Kojima „šta dođavola“ trenutaka koje smo zavoleli. Međutim, nije bila bez svojih nedostataka, oslanjajući se previše na neverovatno teške ekspozicije i likove van glavnih zlikovaca koji jednostavno nemaju dovoljno šanse da zablistaju. Priča je veoma identična u režiji, ali sa nekoliko ekstra manjih scena i dodatnom misijom. Suštinski način igre Death Strandinga i dalje je podeljen do danas. Neki ljudi to vole, a drugi mrze. Svodi se, u suštini, na simulator hodanja u kojem Sem prelazi preko opasnog terena kako bi isporučio pakete ljudima širom Amerike. Reke, planine, sneg i kiša će vas usporiti. Dok MULE žele da ukradu pakete za sebe, a BT (Beached Things) predstavljaju natprirodnu pretnju kada počne da pada kiša, ostavljajući oko sebe kratere kad god ubiju nekoga. Na vama je kako da izvršite ove isporuke i da se uhvatite u koštac sa ovim pretnjama.
Vizuelno, ovo je i dalje prilično ista igra od pre nekoliko godina i izgleda fenomenalno. Ogroman otvoreni svet je i dalje impresivan sa nekim prizorima koji oduzimaju dah i nekim od najboljih modela likova koje smo ikada videli u igrici. Ultraširoka podrška je još uvek tu i radi kao san, sa samo manjim zastojima koji se retko dešavaju. Ali imamo i poboljšani DLSS 2 i AMD-ovo sopstveno rešenje za skaliranje sa FSR-om i Intelovim sopstvenim XeSS.
Isti je posao i sa dizajnom zvuka. Glasovna gluma je solidna sa impresivnom glumačkom postavom Troy Baker, Mads Mikkelsen, Norman Reedus i Lea Seydoux koji rade sjajan posao u portretisanju svojih likova. Mads i Troy rade posebno sjajan posao oživljavajući svoje negativce. S druge strane, zvučni zapis možda neće biti po svačijem ukusu, sa numerama poput indi izvođača Low Roar, CHVRCHES,i sada Woodkid koji se dodaju u miks. To nije svačija vrsta muzike, ali je teško poreći da odlično funkcioniše za ovakvu igru. Ako vam se nije svideo Death Stranding kada je prvi put izašao, onda ovaj Director's Cut neće učiniti ništa da reši bilo koji problem u igri umesto vas!
Ponekad je i dalječudna, malo predugačka, za neke previše zbunjujuća. Međutim, ako ste bili obožavatelj originalnog lansiranja, onda ovde ima dovoljno novog sadržaja da opravda nadogradnju. Savršen izgovor da počnte novo čuvanje i uživate u ovim potpuno novim dodacima.
Ratchet & Clank: Rift Apart
Ovo je igra koja izgleda fenomenalno!
Ovo je igra koja neke starije generacije vraća u neka divna vremena.
Ovo je igra koju morate odigrati!
Mogao bi se ceo jedan tekst pisati samo o fenomenalnoj grafici Rift Aparta. Ali, tu je i priča. Rift Apart se nastavlja na R&C: Into the Nexus sa PS3 konzole, ali više je fokusiran na postavljanje smera za budućnost serijala nego na povratak u prošlost. Zaplet je jednostavan, Clank popravi uređaj za putovanje kroz dimenzije kako bi Ratchet mogao da upozna druge pripadnike svoje vrste. No, zli i odvratni doktor Nefarious krade takozvani dimensionator te ih sve zajedno prebacuje u alternativnu dimenziju u kojoj je on apsolutni vladar. Svaki lik u toj dimenziji ima svoju alternativnu verziju, a u slučaju Ratcheta to je Rivet. Zvuči interesantno? Bolje je kada igrate!
Returnal
Koliko je filmova i serija koji su inspirisani vremenskom petljom? A koliko je igara? Returnal je prvenstveno jako hrabra igra. Mali studio i prva PlyStation 5 ekskluziva. Ogroman poslovni rizik, kako za Housemarque tako i za sam Sony. Ipak, dobili smo tako sasvim novu igru koja izlazi iz okvira komfora na koji nas je Sony naučio. Neki bi rekli i da nas je razmazio. E ovima rayma\enima se Returnal verovatno neće dopasti. Returnal nije igra za svakoga. Returnal je prilično teška igra. Returnal je frustrirajuća igra... U isto vreme je to i savršenstvo igrivosti i umetnosti. Igra je posebnna i uvlači vas sve više i više kako je igrate. Znate da vas tamo negde čeka smrt ali Vam to nije bitno jer uživate. Niste je odigrali? Iskoristite Novogodišnji popust!
Demon's Souls
Za neupućene, Demon’s Souls Remake se odvija u kraljevstvu Boletaria, zemlji obavijenoj neprobojnom maglom. Kralj zemlje, Allant, probudio je Old One obnavljanjem Soul Arts, oslobađajući horde demona koji će polako uništavati zemlju ukolikoOld One ne bude uspavan. Kao ratnik iz zemlje izvan magle, igrači se probijaju kroz Boletariju prepunu demona u nadi da će Old One ponovo zaspati. Ovo je lakše reći nego učiniti.
Izdavanjem varijante za potpuno novu konzolu, nesumnjivo je da će igra steći mnogo novih igrača, onih željnih da isprobaju novi hardver sa naslovom dizajniranim da ga u potpunosti iskoristi. Biće tu i onih koji odlično poznaju serijal ali nikada nisu uspeli da igraju original. Bez obzira na sve, obe ove grupe moraće da računaju na činjenicu da je ovo ne samo ramake jedanaestogodišnje igre, već je i modernizovana i očišćena na mnogo načina. Iako govori više o kvalitetu originala, a manje o samom rimejku, možda je najupečatljiviji deo Demon's Souls Remake koliko se dobro drži, ako ne u obimu ili uglađenosti, u najmanju ruku u tome koliko je jedinstven po svom identitetu. Čak i usred brojnih igara koje su izašle posle, ova se izdvaja.
Marvel’s Spider-Man Miles Morales
Ovo je igra koja od samog starta treba da pokaže, i prikazujem sve lepote PS5 konzole. Iako je igri zamereno da je kraća od očekivanog, uživaćete u svakom momentu. Priča se nastavlja na igru iz 2018. godine, ali se ovoga puta radnja vrti oko Miles Moralesa. On je simpatičan Afroamerikanac iz Njujorka, i naravno, ujeda ga genetski modifikovan pauk, i on dobija moći slične pravom Spajdermenu. Spajdermen i Morales naravno i očekivano kreću u borbu protiv zloća širom Njujorka. Vremenom, Piter Parker odlazi na zasluženi odmor, a njegov Morales ostaje kao jedini pravi zaštitnik grada. Radnja igre je postavljena u standardan i očekivan kalup superherojskih igara i filmova. Iako ponekada poznato i očekivano, sve što se u igri dešava je vredno pažnje i savršeno odrađeno.
Sackboy: A Big Adventure
The Last of Us Part II
Nioh 2
Spider Man
God of War HITS