Avatar franšiza napreduje i prodire i u prostor za video igre. Avatar: Frontiers of Pandora je predstojeća akciono-avanturistička igra otvorenog sveta zasnovana na seriji filmova Avatar Džejmsa Kamerona. Igru trenutno razvija Ubisoft Entertainment. Ali postoji još jedna igra koja se razvija kao rezultat partnerstva između Diznija i Tencentove Archosaur Games.
Avatar: Reckoning je ambiciozan MMORPG naslov koji dolazi na Android i iOS gde će se nekoliko Na'Vi klanova boriti protiv trupa Uprave za razvoj resursa Resources Development Administration (RDA) a koje žele da iskoriste resurse iz domovine Na'vi.
Igrači će moći da iskuse sadržaj u solo, kooperativnim i „dinamičkim patch-evima za više igrača“. Racije u tamnicama za više igrača će oblikovati suštinski deo MMORPG iskustva. Archosaur Games je isti studio koji je razvio Dragon Raja, koji je veoma uspešan mobilni MMORPG, a očekivanja od dev tima su veoma velika.
Ukoliko niste pogledali nijedan sadržaj Avatara i niste upoznati sa predanjem o univerzumu, evo vrlo kratkog pregleda.
U svetu Pandora otkrivamo civilizaciju Na'Vi. Iako na prvi pogled izgledaju primitivno, oni su evoluirana bića. Među njima su i Avatari koji su genetski modifikovana stvorenja koja imaju i ljudsku i Na'vi DNK. Svrha ovih avatara je da istraže Pandoru bez uticaja otrovne atmosfere. Oni takođe mogu da komuniciraju sa Na'vi starosedeocima. Avatari su odgovorni za rad na terenu za ARR, koja je jedna od najstarijih i najvećih kvazi-vladinih entiteta. RDA nastoji da stvori tranzitni sistem koji bi omogućio čitavoj populaciji da se kreće stotinama hiljada kilometara. Konflikti nastaju kada Avatari odluče da stanu na stranu Na'vija i razotkriju planove RDA da iskoriste Pandoru.
Iako se vrlo malo zna o Avatar: Reckoning, znamo kakav je svemir Avatar i kako su Archosaur Games postupale sa svojim prethodnim MMORPG Dragon Raja. Možemo očekivati da će Na'vi biti podeljeni u zasebne klase ili plemena. Dragon Raja to postiže tako što nudi potpuno prilado]avanje za vaše likove i postoji više klasa koje možete izabrati. Nešto slično možemo očekivati i u Avatar: Reckoning. Kada je reč o samom zvaničnom predanju, u univerzumu ne postoje jasno prepoznatljive klase. Međutim, programeri su dodali klase Guard, Scout, Combat Medic i Engineer u beta verziji i možda ćemo videti još klasa prilikom pokretanja.
Obzirom da je Pandora neprijateljsko okruženje za Na'vi, mogli bismo videti neke elemente igre preživljavanja koji se implementiraju u igricu. Otrovni vazduh je opasan za ljude i za Na'vi podjednako i programeri su potvrdili da ćemo biti deo plemena Na'vi.
Upravljanje vašim resursima i jačanje toksičnog vazduha može dodati još jedan sloj izazova koji čini da se petlja igranja čini mnogo zanimljivijom. Što se tiče Archosaur iskustva sa njegovom Dragon Raja MMORPG, borbeni sistem će verovatno biti manje-više isti u Avatar: Reckoning. Pošto je igra dizajnirana za mobilne uređaje, borba Dragon Raja ne postaje previše fensi i prekomplikuje stvari. Veoma je funkcionalan i pritiskate dugmad da biste izvukli posebne veštine i kombinacije. Pošto nema verzije za PC ili konzolu na vidiku, verovatno je da će borbeni sistemi biti jednostavni i brzi, umesto da se koriste tradicionalnijim i složenijim sistemima. Ako niste ljubitelj auto-borbe ili auto-potraživanja, ova igra možda nije za vas.
Obe karakteristike su prisutne u Dragon Raji i to u suštini razbija uranjanje u igru. A pošto ovi sistemi postoje u Dragon Raji, igra je optimizovana na način da igrači mogu automatski da rade sve. Sa mnogo igrača na serverima koji igraju na auto, ljudska interakcija između igrača je smanjena. Iako ima dovoljno igrača koji komuniciraju, automatizovane funkcije su šteta, a ne poboljšanje kvaliteta života u celini.
Avatarova Pandora je jedan od najlepših svetova ikada stvorenih u filmu i sigurno je da bi ga radijeigra;i doživeli sa stvarnim igračima umesto „botovima“. Iako ovi sistemi nisu zvanično potvrđeni, oni su veoma dobro funkcionisali za Dragon Raju i neće biti iznenađujuće ako su i oni glavni u Avatar: Reckoning.
Ali... tu je i deo koji mnoge plaši.
Gacha je prisutan u Dragon Raji i sa obzirom na to koliko je metoda monetizacije popularna na globalnom nivou zahvaljujući igrama poput Genshin Impact i Tower of Fantasy, vrlo je verovatno da će i Avatar: Reckoning imati nešto slično. ja ih ne volim. Plaćate nasumične nagrade i mnogo vremena vas nasumične nagrade mogu ostaviti veoma frustriranim. Iako je potpuno moguće da igre imaju gacha mehaniku i da i dalje nude odlična iskustva, metoda monetizacije može se osećati kao vadi para u MMORPG okruženju. Na kraju krajeva, MMO su iskustvo za više igrača i ako u igri postoje PvP elementi i neko bi mogao da kupi bolju opremu, to baš ne bi bilo pošteno. Dragon Raja ima i prodavnicu gotovine i gacha sistem u čemu je glavni problem. Imati samo jednu od dve metode monetizacije je u redu, ali ako igra ima oba oblika monetizacije u Avatar: Reckoning, ljudi će biti nezadovoljni.
Monetizacija igre svakako brine. Ipak, ako posmatramo rezultate Archosaur Games, nemoguće je a da ne budete uzbuđeni zbog Avatar: Reckoning. Ako niste zabrinuti za PvP liste lidera, besplatno iskustvo igranja može se pokazati odličnim.
Sa Diznijevim brendom koji je uključen u izdavanje igre, možemo očekivati visokokvalitetno iskustvo. Na kraju krajeva, ispostavilo se da je Disney Dreamlight Valley solidna igra i ima mnogo funkcija koje bi osramotile Animal Crossing. Najbolje je biti oprezan optimista po pitanju Avatar: Reckoning prvenstveno zbog monetarizacije, ali osim toga, Archosaur Games mogu ponuditi visokokvalitetnu grafiku i solidnu priču i nadamo se da će rezultati ostati isti s obzirom na to koliko je franšiza Avatar važna za obožavaoce dela Džejmsa Kamerona.