Kada se spomene reč fijasko u gejming industriji, mnogima je prva asocijacija Cyberpunk 2077.
Tu su priče o preteranim očekivanjima, neispunjenim obećanjima, preteranim kritikama i bagovima. Mnogo je tu bilo preterivanja i sticanja popularnosti preko pljuvanja na hiljadu načina, ali i činjenice da je CDPR trebalo da sačeka sa izdavanjem dok sve ne bude kako su zamislili. Po ko zna koji šut ću reći, trebalo je izbaciti PC opciju i obradovati pomalo zanemarenu grupu PC igrača a ostale varijante objaviti par meseci kasnije. Kako bilo, igra je upravo obeležila 2 miliona prodatih primeraka što je cifra koju nisu dostigle neke neverovatno hvaljene igre.
Podsetimo se da je ambiciozni naučno-fantastični FPS nastajao dugi niz godina, a fanovi su bili pripremljeni za ekspanzivno iskustvo koje podiže adrenalin kada je Cyberpunk 2077 konačno lansiran 2020. Ali ono što su umesto toga dobili je bila igra puna grešaka i nedostajalo je nekoliko očekivanih karakteristika. razočarenje i povlačenje sa PS store je nateralo igrače da kritikuju inače pristojan naslov pa je Cyberpunk 2077 video brz pad prodaje, recenzije pune napada i druge naizgled dugotrajne uticaje na njen uspeh. Igre dobijaju samo jednu šansu kada je u pitanju prvi utisak, i mnogima je teško da izađu iz senke svojih neuspeha, ali čini se da je Cyberpunk 2077 možda izuzetak. I neverovatno mi je drago zbog toga.
Nakon godina rada razvojnog tima na obezbeđivanju patch-eva, poboljšanju funkcija i radu na izdavanju ogromnih DLC-ova, Cyberpunk 2077 je počeo da menja svoju reputaciju. Sada, uglavnom zahvaljujući potpuno novoj anime seriji Edgerunners koja je ovog meseca stigla na Netflix, Cyberpunk 2077 doživljava preporod koji bi mogao imati veliki uticaj na budućnost CD Projekt Red-a.
Loš početak i njegov negativan prijem su oborili cenu akcija CD Projekt Reda skoro preko noći i primorali programera da menja svoje planove. Posao je odmah prebačen na ispravke grešaka i popravku štete, umesto da se gledalo unapred na bilo koji uzbudljiv novi sadržaj koji je tim za Cyberpunk 2077 možda planirao. Sada, skoro dve godine nakon što je igra prvi put lansirana, Cyberpunk 2077 beleži ogroman porast u svojoj bazi igrača dok se igrači vraćaju u Night City. Pošto je septembar obezbedio i ažuriranje Edgerunners koje je donelo više ispravki za osnovnu igru i mračno zabavnu anime istog imena, pokazalo se da je sada obećavajuće vreme za franšizu.
Anime je dobro prihvaćen i ohrabrio je igrače da se vrate ili da se upoznaju sa neverovatnim svetom Cyberpunk 2077. Programer je takođe postavljao temelje za predstojeći DLC Phantom Liberty, koji je izazvao interesovanje mnogih fanova pred lansiranje sledeće godine. Kao rezultat toga, budućnost Cyberpunk 2077 konačno izgleda onako kako je od starta planirano.
I znam da sada neki vrte glavom i komentarišu kako je to nemoguće ali činjenice govore drugačije.
Čini se da je sve ovo što se trenutno dešava pozitivan trenutak za CD Projekt Red nakon perioda jake borbe, oživljavanje Cyberpunk 2077 moglo bi imati nekoliko zanimljivih implikacija za programera i njegovu budućnost. U početku je odgovor na Cyberpunk 2077 više ličio na upravljanje krizom tzv. krizni marketing, i to loše urađen, a misli o povećanju franšize su stavljene na čekanje ili se čak činilo da su trajno napuštene. Sada kada stvari napreduju, a igra ima veću bazu igrača, CD Projekt Red će možda poželeti da razmisli o tome kako bi trebalo izgleda budućnost franšize, sa većim DLC-ovima ili možda čak i nastavkom. U početku, programer je nameravao da udvostruči svoju omiljenu Witcher franšizu kao odgovor na manje od idealnog lansiranja Cyberpunk 2077, a sa potpuno novom sagom na putu, činilo se kao da bi igrači mogli biti spremni na mnogo godina Witcher sadržaja preko bilo koje nove serije ili samostalnih naslova. Witcher franšiza se i dalje čini sigurnijim poslom, naročito ako imamo u vidu reakcije na serijal, ali promena u prihvatanju i dešavanjima oko Cyberpunk 2077 mogla bi značiti da CD Projekt Red preispituje ovaj pristup.
Cene akcija CD Projekt Red se vraćaju na gore i uz obnovljeno interesovanje za njegovu proizvodnju, nije u toliko strašnom položaju kao što je bio u ovo vreme prošle godine. Programer možda i dalje nije sklon riziku, ali se pokazalo da je spreman da se potrudi i uloži u svoje igre, što bi moglo uveliko da povrati poverenje igrača.
Iako se čini da će sledeća igra Witcher biti glavni fokus programera neko vreme, ona bi i dalje mogla da razmotri još jednu originalnu IP adresu s obzirom na to koliko je Cyberpunk 2077 uspeo da promeni mišljenje i vrati fanove.
Ko od Vas do sada nije odigrao Cyberpunk 2077 i da li planirate da je igrate?