Težak je život kada si kauboj. Još je teže kada vam neko ukrade dušu. Upravo je takva sudbina Gina Cartera u Hard West 2.
Dok Gin i njegova banda upadaju u voz duhova u pokušaju da pronađu skriveno blagu, oslobađaju pakleno prokletstvo, tu počinje borba da spase njihove duše nakon što se zapetljaju s neizrecivim zlom. Znate, uobičajene stvari koje su pogrešne u pljački. Rezultat je uzbudljivo taktičko iskustvo koje je, uprkos nekoliko nedostataka u dizajnu borbe i razvoju likova, među velikanima žanra.
Napad na voz duhova je interesantna postavka igre, ali Hard West 2 zapravo nije zainteresovan ni za dramu Divljeg Zapada ni za natprirodni horor van upotrebe kao osnovice. Prilika da se ovo pretvori u taktičku igru bogatu naracijom je definitivno postojala. Ipak, ono što Hard Westu 2 nedostaje u dubokom ili zanimljivom razvoju naracije, to nadoknađuje tonom i atmosferom.
Ginova banda uključuje Flynna, majstora stealtha, i Laughing Deer, koji je još uvijek karikatura Indijanaca, i postepeno regrutujete sve više boraca kako priča napreduje. Jedan od velikih poteza Hard Westa 2 bi trebao biti balansiranje lojalnosti vaše ekipe donošenjem teških, ali pravednih odluka u kritičnim tačkama. Izgradite dovoljno lojalnosti s jednim članom i oni će naučiti nove veštine, ali ako im se nađete na lošoj strani, mogli bi otići. To je poznat sistem. Igre u taktičkom stilu, od Final Fantasy Tactics do Surviving the Aftermath, uključuju slične slojeve strategije usredsređene na isti koncept, čineći teške izbore da svoju veselu grupu odmetnika održite na okupu.
Hard West 2 želi da se istakne tako što će ove izbore učiniti više vođenim karakterima, ali likovi jednostavno nemaju dovoljno dubine ili razvoja da bi to funkcioniralo. I to je u redu, zaista. Osim ako niste Valkyria Chronicles, možete klizati s nerazvijenim likovima i zapletom koji je uglavnom blesav. Ono što je važno u taktičkoj igri koja je bazirana na timu je, pa, taktika, a Hard West 2 daje moćne rezultate na tom frontu.
Kao i druge igre bazirane na odredu, vi kontrolišete tim likova s jedinstvenim sposobnostima, koristeći zaklon i postupno puzeći napred kako biste uništili neprijateljske snage. Hard West 2 ima sistem rikošeta koji dodaje pametnu novu dimenziju planiranju vaših poteza. Da li je bolje probiti zaklon i upotrijebiti moćnu veštinu ili se držati sigurnog puta i odbiti dobro postavljeni udarac od zid kako biste ubili jednog neprijatelja? Obično je ovo drugo najbolji izbor.
Šta je zagrobni život bez malo rizika?
Mape Hard West 2 su uglavnom brilijantne. Iako većina njih ne dostiže sasvim iste uzbudljive visine kao početak sa vozom, opšti raspored i ono što zahtevaju više nego nadoknađuju relativno blag dizajn. Zamislite mape iz Desperadosa ili Shadow Tactics, ali umesto toga zasnovane na potezima. Ne možete zauvek izbjegavati neprijatelje, tako da su prepreke i zaklon više od zgodnih načina da izbegnete uočavanje. Oni su pravi spasioci života i vitalni alati za rješavanje svakog izazova.
Svaki lik ima ograničene akcione poene koje može potrošiti na kretanje, normalne napade i veštine. Ako niste pažljivi, lako je ostati zarobljen i preopterećen nakon nekoliko nerazumnih izbora. Srećom, iako se čini nemilosrdnim, Hard West 2 ima nekoliko funkcija koje pomažu u održavanju ravnoteže. Bravado sistem vam omogućava da ponovo delujete pod određenim okolnostima kada vaš merač Bravado dođe do maksimuma i svaki lik koji pogine u borbi bude oživljen u sledećem susretu.
Taktičke igre vas očigledno teraju da pažljivo izračunate svaki potez. To je DNK žanra. Ali sistemi pokrića i rikošeta Hard Westa 2, ograničene akcije karaktera u svakom potezu i više čine da se svaka pobjeda oseća zaista zarađenom. Jedina mana je što dizajn često zaluta u teritoriju Valkyria Chronicles. Mape se često čine namenski napravljenim da potaknu jednu specifičnu strategiju, možda dve, više kao slagalicu nego bilo šta drugo. Nije loša stvar. Pronalaženje pravog rešenja je zadovoljavajuće u većini slučajeva, ali s dubinom borbe i mogućnostima koje ona predstavlja, cenio bih malo više slobode i prostora za eksperimentiranje.
Zaključak:
2022. neočekivano postaje godina taktičkih igre. Uprkos tome što sam uživao u igri, nisam očekivao da će me Hard West 2 toliko privući kao Triangle Strategy ili slične Tactics Ogre. Međutim, ako ste ljubitelj strategije, Hard West apsolutno zaslužuje vašu pažnju.
Preneto sa Respawn.ba