Kada sam pre par meseci govorila da tipujem na igru STRAY, iako iskreno tada nisam mnogo znala o njoj osim da je glavni lik mačka u cyberpunk budućnosti, mnogi mi nisu verovali. D1 igre je postigao neočekivani rekord a definitivno je najbolji koji je Annapurna ikada imala. Samo je Steam zabeležio 63.000 igrača prvog dana. Razloga za ovakav uspeh je više.
Zabava je postala mnogo raznovrsnija poslednjih par godina. Čini se da više i nema ideje koja negde i nekako nije obrađena. Vidimo ljude iz svih različitih sredina predstavljenih u serijama i filmovima, bez obzira na njihovu boju ili religiju. Industrija video igara nije naravno izuzetak i tu se vidi veliki napredak. Danas su glavni likovi u igricama različiti. Mnogi visokobudžetni AAA naslovi velikih kompanija sada imaju ženske protagoniste, što je ranije bilo retko. Mada, da li ih je dovoljno, o tome nekog drugog puta. Dakle, iako ima još mnogo toga da se uradi, vidimo različitu zastupljenost u ovoj industriji. Raznolikost je toliko napredovala da neki likovi sada nisu ni ljudi. Postoji toliko mnogo igara koje prikazuju životinje kao svoje protagoniste, a igrači ih vole.
Spyro ili Crash Bandicoot su samo neke od starijih igara zasnovanih na životinjama koje skoro svaki igrač voli. Životinje u bilo kom obliku medija su uvek donosile uspeh. Tom i Jerry ili Scooby-Doo. U igrama, međutim, životinje čine neke od najpopularnijih franšiza u industriji. Sonic je legendarni serijal i teško je biti nesvestan ove megauspešne franšize u kojoj se pojavljuje plavi jež. Međutim, ove igre sadrže životinje koje mogu da govore i stoga su antropomorfne.
Nedavno smo videli neke popularne igre koje prikazuju životinje u njihovom prirodnom obliku, a ovi naslovi su bili veoma uspešni u prodaji i prijemu kritike. Untitled Goose Game i Stray su dva takva naslova koja prikazuju životinje i koja su postala veliki favoriti igrača. Obe ove igre se bez sumnje razlikuju, ali imaju protagoniste slične vrste i popularnosti. Poput životinja u stvarnom svetu, ovi likovi takođe ne mogu da govore i nemaju ljudske karakteristike. Sve ovo nas navodi na razmišljanje, da li kompanije treba da prave više igara zasnovanih na životinjama?
Odgovor je jasan - DA!
Ali zašto baš STRAY da pokrene sve?
Glavni razlog za to je krzneni glavni lik igre, mačka. O igri smo pisali i pre izlaska a imamo i recenziju ukoliko poželite da pročitate. U igri morate da rešavate zagonetke i da se vratite svojoj porodici i sve to koristeći sposobnosti mačke. Iskreno, ne vidimo često da ovakav koncept oživljava, i nije čudo da su igrači zaista želeli da ga isprobaju. Dakle, igra je postala veliki uspeh, a brojke govore same za sebe. Strai je igra sa najvišim ocenama u 2022. za PC-u, na Steam prodavnici, sa više od 98% pozitivnih kritika. Pobedila je igre kao što je God of War u osvajanju ove titule, a znajući koliko je Sony naslov iz 2018. godine uzor mnogima, ovo je veliko dostignuće. Pošto je bio dostupan prvog dana na PlayStation Plus-u, Stray je postao veliki hit i na PlayStation konzolama. Sav ovaj uspeh otišao je korak dalje kada je postao viralan na internetu. Ljudi koji nisu imali veze sa video igrama su objavili postove popularne nove igre mačaka. Otuda je mala indie igra Annapurna Interactive postala kulturni fenomen širom interneta, a sve ovo je bilo zbog jednog glavnog razloga, protagonista igre je divna životinja.
Ovo nije prvi put da igra zasnovana na jednostavnim životinjama zaista dobro funkcioniše. Podsećam Vas da je Panic objavio Untitled Goose Game još 2019. godine, a glavni lik je životinja, i to veoma specifična.
Zaista se postavlja pitanje, da li kompanije treba da prave više igara zasnovanih na životinjama ako znamo koliko koliko su uspešne?
Pravljenje igara sa protagonistima životinja je win-win situacija u kojoj dobijaju svi. Mnoge senzacionalne franšize video igrica, kao što su Sonic, Star Fox, Spiro i mnoge druge, popularne su zbog protagonista životinja. Čini se da igrači vole takve igre i najbitnije, izdavači zarađuju prihod, tako da bi trebalo daih bude više. Ako nam uspeh Stray išta govori, to je da će igrači uzeti sve što ima neku životinju i što je pristojno. Igrači vole da se igraju kao njihovi omiljeni kućni ljubimci ps su šanse da takve igre ne uspeju takođe male, i to je razlog zašto je Sony kupio ekskluzivnost za svoje konzole. Stoga, pravljenje više igara u kojima je životinja glavni likovi zvuči kao dobitna situacija za igrače i kompanije.
Pravljenje više igara u ovoj niši biće činjenje usluge igračima i pristojan način za zaradu, jer većina ljudi voli životinje. Dakle, zaista se nadam da ćemo u budućnosti videti još više igara sa životinjskim protagonistima. Ja lično maštam o igri koja će imati psa protagonistu, možda malamuta, i jedva čekam da se to dogodi.
I da ne zaboravim, postoji tu još čitava jedna niša gadgeta koji mogu da se urade sa protagonistima životinjama, od standardnih privezaka, šolja i pop figura do velikih plišanih likova... Mogućnosti su bezbrojne, a ostalo je na developerima, zar ne?