Two Point Campus je poboljšan u odnosu na svog prethodnika i donosi više opcija za prilagođavanje nego ikada prie. Postoji više kurseva koje možete isprobati i različite ličnosti učenika koje svaku godinu mogu učiniti izazovnom na svoj način. Igrao sam oko dvadeset pet sati ovu igru, što je verujem dovoljno da dam poštenu ocenu o igrivosti, grafici i uopšteno koliko sam uživao u njoj. Imajući sve to na umu, evo kako sam prošao sa Two Point Campusom.
GAMEPLAY
U Two Point Campusu imate zadatak da vodite univerzitet, sa ciljem da usrećite studente, dajete im dobre ocene i zaradite novac.
Ovo kulminira u simulatoru tipa menadžmenta, gde sam bio odgovoran za izgradnju svog univerziteta od temelja, a zatim dizajniranje studentskih domova i učionica kako bi najbolje odgovarali potrebama mojih studenata. U ponudi je nekoliko različitih univerziteta, a svaki se otvara nakon što završite dovoljno misija na prethodnom univerzitetu.
Igrao sam kroz Freshliegh, Piazza Lanatra, Mitton University, Noblestead i Spiffinmoore, a svaki je donosio nove studentske ličnosti. Svaka jedinica takođe dolazi sa funkcijama koje trebate zaobići; Miton je bio previše hladan za većinu učenika, pa sam otkrio da moram da nastavim da postavljam radijatore, dok sam morao da obučavam Janitore u Noblestedu kako da se bore, jer bi nas nekoliko puta godišnje napadali.
Zaista sam uživao u tome koliko se svaki univerzitet osećao drugačije, od zemlje na kojoj gradite do kurseva s kojima ste se upoznali, i mislio sam da vam profesija stvorena na svakom univerzitetu omogućava da naučite nove veštine i bolje se upoznate s različitim mehanikama igre.
Tu je i Sandbox mod u koji možete ući umesto toga ako želite testirati svoje vještine bez potrebe da brinete o naknadama i rokovima. Isprobao sam ovaj način rada u kreativnom modu, što je značilo da ne moram brinuti o finansijama i sve je već bilo otključano.
Iako sam uživao u ovom načinu rada i bilo je zabavno graditi i igrati bez obaveza, više sam voleo imati zadatke i izazove koji su dolazili uz normalnu kampanju. Svidelo mi se da uronim u Sandbox mod da budem eksperimentalniji i da vidim kako zanimljivo mogu učiniti svoj kampus da izgleda, ali za strukturiranije iskustvo, preporučio bih kampanju.
PRILAGOĐAVANJE
Two Point Campus se takođe fokusira na aspekt prilagođavanja, jer morate osigurati da vaš univerzitet ispunjava standarde ne samo u pogledu objekata već i atraktivnosti i čistoće.
Za početak, morao sam dizajnirati svaki univerzitet tako da ima odgovarajuće učionice, ali sam takođe morao uzeti u obzir mnoge druge prostore: kupatila, tuš kabine, dvorane za predavanja, sobe za osoblje, studentske domove, studentske sindikate, studentske salone, studentske biblioteke i još mnogo toga.
Žongliranje sa svim ovim prostorima bilo je zanimljivo, a bio je i veliki izazov naučiti koje su sobe vitalnije na početku godine i šta očekujete da će studentima trebati na duge staze. Studenti će takođe imati lične ciljeve koje zatraže, kao što je zabava u Studentskoj uniji, pa sam smatrao da je važno imati nešto viška novca za finansiranje događaja i potencijalno čak izgraditi prostoriju za zabavu.
Jednom kada ispunite zahtev učenika, dobijate više XP bodova i novca, a to poboljšava ukupni merač sreće. Tokom prve godine na Univerzitetu Mitton, borio sam se da uravnotežim atraktivnost i toplinu svojih soba, što znači da su neki studenti odustali ili odbili da plate školarinu. Međutim, kada sam poboljšao prostor i počeo da vodim događaje, otkrio sam da je zadovoljstvo studenata počelo da raste.
Uživao sam u raznim artiklima u ponudi u smislu prilagođavanja. Osim standardnih predmeta koji su vam potrebni u učionici, kao što su vrata ili radni sto, u ponudi je više stvari koje daju prostoru više osobnosti. Tu su saksije za biljke, kaktusi, zanimljivi posteri i automati koji se mogu postaviti u mnogim građevinskim prostorima, a drveće i klupe možete postaviti napolju.
Moja kolekcija predmeta samo je rasla što sam duže igrao, kako sam nastavio da otključavam ili kupujem predmete, što je značilo da se svaki univerzitet u koji sam otišao osjećao drugačije i imao je prepoznatljivu estetiku, koja je održavala osjećaj svežine.
A budući da provodite toliko vremena dodajući novi dekor i sobe, bilo mi je drago videti kako je bilo lako stvoriti novi prostor ili prilagoditi sobu. Preporučio bih da ovo igrate na PC-u, jer ne mogu zamisliti da bi mi kontroler pružio isto dinamično kretanje ili mogućnost brzog kretanja po predmetima.
Jedan od mojih najvećih problema sa Animal Crossings: New Horizons je koliko sporo i bolno ukrašavanje može biti, pa mi je bilo drago vidjeti kako je ovde bilo neprimetno i jednostavno. Imao sam nekoliko slučajeva kada je poruka o grešci tvrdila da je stavka pogrešno postavljena bez naizgled ikakvog razloga, što znači da nisam mogao staviti više predmeta u tu prostoriju. Međutim, to se nije događalo prečesto i otkrio sam da bi brisanje i ponovna kupovina artikla to obično rešenje.
Uprkos tome na koliko menija treba da pazite, nikada se nisam osećao preopterećeno ili zbunjeno. Nivo tutorijala na početku igre vam pokazuje kako možete upravljati svojim kampusom i ključnim veštinama koje su vam potrebne, a ja sam osetio da postoji prirodan napredak. Činjenica da takođe možete pauzirati vreme ili ga ubrzati bila je idealna, jer sam mogao pauzirati da upravljam krizom i ubrzam kada sve ide glatko.
KURSEVI, STUDENTI I OSOBLJE
Jedan od najzanimljivijih delova Two Point Campusa je raznovrsnost dostupnih kurseva.
Počeo sam sa VR-om i naukom, ali kako je igra napredovala otvaralo se više kurseva. Kursevi kuhanja i kurs za vitezove bili su moji lični favoriti, jer mi je bilo zabavno vidjeti kuvara kako prolazi kroz biblioteku ili viteza na putu do tuša.
Morate biti sigurni da su vaši kursevi nadograđeni, što se može učiniti nakon što napravite istraživačku sobu i navedete osoblje da istražuje teme. Ovo otvara više stavki za određene sobe i pomaže u boljoj oceni učenika.
Tokom mog boravka na Piazza Lanatri, nisam imao sredstava da izgradim Sweet Kitchen, što je rezultiralo nekim ljutitim studentima i niskim ocenama. Zanimljivo je vidjeti kako su dodatne sobe i dodatni sadržaji imali trenutni učinak, i bilo je zaista zadovoljstvo videti učenike kako odjednom dobijaju petice nakon što sam uspeo nadograditi svaki prostor.
Svaki kurs ima svoju specifičnu estetiku. Gledajte kuhinjske učionice dovoljno dugo i videćete studente kako prave ogromne hamburgere, dok možete videti i vitezove kako se nadmeću i bore jedni protiv drugih na terenima kampusa. Voleo sam da umanjujem i gledam kako moj kampus vrvi od života, čineći celokupno iskustvo privlačnijim i kao da gledam ljude kako žive svoj stvarni život.
Osim nadogradnje studijskih područja, bilo je važno uzeti u obzir ličnost studenata. Osobina klovna značila je da su određeni studenti uživali u šali. To me je ohrabrilo da kupim Klovnov kovčeg za spavaonice, dok je to što sam vidio studente Goth značilo da sam se opskrbio Gotičkim ormarićem za knjige, što mi je dalo više poticaja da razmišljam o tome šta kupujem.
Ali ne morate paziti samo na studente, već morate uzeti u obzir i svoje osoblje. Izgradnja sobe za osoblje je prvi korak, ali morate biti sigurni da imate dovoljno različitog osoblja, bilo da su to nastavnici, pomoćnici ili domari. Na primer, potreban vam je asistent za vođenje biblioteke ili posluživanje hrane i pića, baštovan za zalivanje biljaka i odbijanje uljeza, a nastavnici da budu prisutni u predavaonicama i učionicama.
Otkrio sam da su plate osoblja najveći izlazni izdatak, što znači da morate paziti koga zapošljavate i koliko koštaju. Možete obučiti osoblje u prostoriji za obuku da razvije više veština ili nauči nove, što će mom pomoćniku bibliotekaru omogućiti da posjeduje veštine iz mehanike ili inspirativnog razgovora, što ih čini vrednijim.
Možete čak i prilagoditi odeću koju nosi vaše osoblje, a za koju sam otkrio da olakšava praćenje ko je radio u kojem odjelu. Kao i sa mnogim sekcijama ove igre, svidelo mi se koliko sam opcija imao i koliko mi je slobode bilo dano da univerzitet učinim svojim, i bilo je zadovoljstvo vidjeti moje osoblje i studente kako postaju sretniji i ispunjeniji dok sam opskrbljivao kampus njihovim potrebama.
GRAFIKA I AUDIO
Zaista sam uživao u celokupnom stilu ove igre. U dizajnu svakog učenika ima puno osobnosti, a zumiranjem možete videti male detalje, poput smeća na podu ili umrljane košulje kuvara. U učionicama se obično vidi puno aktivnosti, a učenici u interakciji jedni s drugima i svojim okruženjem.
Ovo je učinilo da se igra učini dinamičnijom i zanimljivijom za gledanje, dodajući celokupni šarm. I iako muzika nije najzanimljiviji deo igre, svidelo mi se kako se pozadinska muzika menja u zavisnosti od toga na kom ste univerzitetu, pri čemu je mračni univerzitet Mitton imao više jezive energije od energične muzike koja je svirala na Noblesteadu.
Kampus Tannoy je takođe zaista smešan. Uz reklame za lažno meso i spikerku koja je redovno podsećala studente da ona nije njihova mama, to je učinilo da ova igra bude još bolja.
Zaključak:
Uživao sam igrati Two Point Campus. Bilo je lako i zabavno stvoriti svoj savršeni kampus, uzimajući u obzir potrebe učenika i osoblja, bilo da se radi o dodavanju dodatne prostorije za osoblje ili postavljanju nečijeg omiljenog postera. Raznovrsnost kurseva je takođe bila radost, jer možete videti kako svaka soba vrvi od života dok gledate školsku godinu. Različita estetika i stilovi svake učionice, pa čak i svakog učenika, bili su impresivni, i bilo je zabavno vidjeti različite ličnosti u interakciji jedna s drugom. Jedini problem koji sam imao je povremeno pojavljivanje nevažeće stavke bez razloga, pa čak i to samo povremeno. Ton, grafika i zvuk su bili šarmantni i privlačni, i vidim sebe kako provodim sate na kraju poboljšavajući svoj univerzitet.
Preneto sa www.respawn.ba