Od 1. septembra Ubisoft će ukinuti onlajn funkcije odabranih starijih igara. Evo liste PC igara na koje se to odnosi, datumi njihovog objavljivanja i koje funkcije će biti uklonjene:
- Anno 2070 (2011): multiplayer, povezani nalozi, online opcije
- Assassin's Creed 2 (2009): multiplayer, povezani nalozi, online opcije
- Assassin's Creed 3 (2012): multiplayer,povezani nalozi, online opcije, pristup DLC
- Assassin's Creed Brotherhood (2010): multiplayer, povezani nalozi, online opcije, pristup DLC
- Assassin's Creed Liberation HD (2014): multiplayer, povezani nalozi, online opcije, pristup DLC
- Driver San Francisco (2011): multiplayer,povezani nalozi, online opcije, pristup DLC
- Far Cry 3 (2012): multiplayer, povezani nalozi, online opcije, pristup DLC
- Prince of Persia: The Forgotten Sands (2010): co-op multiplayer,povezani nalozi, online opcije, pristup DLC
- Silent Hunter 5 (2010): multiplayer, povezani nalozi, online opcije, pristup DLC
- Space Junkies (2019): "Kao jedina samo multiplayer igra, nećete moći da je više igrate."
- Splinter Cell: Blacklist (2013): multiplayer,povezani nalozi, online opcije
Ubisoft navodi da "Zatvaranje onlajn usluga za neke starije igre omogućava da se fokusiramo naše resurse na pružanje sjajnih iskustava za igrače koji igraju novije ili popularnije naslove."
Možda neko i razme ovaj argument, sigurno je da nema mnogo gejmera koji još uvek igraju onlajn multiplayer Splinter Cell: Blacklist. Pored toga, remaster verzije navedenih igara zadržaće onlajn funkcije.
Međutim, ukidanje DLC-a i, u jednom slučaju, cele igre je zabrinjavajuće!
Space Junkies, VR pucač za više igrača, koštala je 40 dolara po objavljivanju i ostaje dostupna za prodaju na Steam-u, bez obaveštenja da će za dva meseca biti onemogućena za igranje.
Kada vidimo da Ubisoft u potpunosti ukida ove usluge sve se čini nekako apsurdno. Šta se dešava sa tom investicijom zasnovanom na blokčejnu kada se igra za koju je vezana isključi, a san o jednom NFT-u koji se koristi u više igara nikada nije ostvaren? Ovaj masovni prestanak rada takođe pokazuje probleme očuvanja koji su svojstveni onlajn uslugama.
I dalje možete uživati u onlajn igrama znatno starijim od navedenih zahvaljujući njihovoj podršci za privatne servere. Vredi zapamtiti da će svaka živa online igra jednog dana prestati da dobija zvaničnu podršku i na kraju će se ugasiti. Overwatch, Destiny ili Rainbow Six Siege... proći će možda godine, možda decenije do momenta kada su njihovi serveri budu isključeni i nećete moći da im se vratite.