God of War je igra koja je stekla svoje fanove od prvog dana objavljivanja.
God of War: Ragnarok, zvanično predstavljen za PS4 i PS5, samo je povećao interesovanje. Ipak, među fanovima je od starta postojao osećaj da bi Kratosova priča mogla da se približava svom vrhuncu. Ako proročki murali koji su predstavljeni na kraju igre 2018. nisu bili dovoljni, Santa Monica Studio se potrudio da šalje te iste vibracije. Studio je preventivno otkrio da će predstojeća igra završiti priču o norveškom mudracu iz franšize nakon samo dva naslova.
Ova informacija je navela neke obožavaoce da spekulišu kako bi Kratos mogao da dođe do svog vrhunca u toku God of War: Ragnarok. Posle 8 glavnih serija i skoro dve decenije priča i razvoja likova, to bi imalo puno smisla. Jedna linija dijaloga koja je bila istaknuta u trejleru PlayStation Showcase igre prošle godine je najveći pokazatelj da će bivši Spartanski general uskoro biti primoran da se suoči sa sopstvenom prošlošću.
Kratos je često istican kao drugačiji kada su u pitanju igre sa ovakvom tematikom. To jest, barem iz perspektive karakterizacije. Iako se ne može poreći da je hakovanje i probijanje kroz drevni panteon bilo zabavno iz perspektive igranja, protagonista serije često je na pogrešan način tretirao fanove. U određenoj meri, mogli bi čak da kažemo da je to bila namerna odluka studija Santa Monika. Kroz originalnu trilogiju God of War i njene sporedne igre, Kratos je namerno prikazan kao osoba usijane glave. Pošto su ga grčki bogovi izdali i manipulisali toliko puta, igrači su dobili priliku da kontrolišu lik tokom njegove nasilne i često ubilačke potrage za osvetom. Dok je Studio Santa Monika izbegavao da prikaže grčke bogove kao spremne za neku vrstu saosećanja, takođe je izbegavao da ovog glavnog lika prikaže kao pravog heroja.
Ovo je delimično bio način na koji je Santa Monica Studio uspeo da dovede Kratosove nasilne postupke do krajnih granica. Bilo je tu prolaznih trenutaka lakomislenosti, kao u njegovom i Pandorinom odnosu u God of War 3, ali je većina njegovih odluka emitovana na mračnoj strani morala.
Između slučajnog ubistva njegove porodice i smrti miliona nevinih ljudi nakon kolapsa grčke mitologije, Kratosova prošlost definisana je tragedijom, nasiljem i besom.
Dijalozi u trejleru God of War: Ragnarok prikazanom na PlayStation Showcase sugerišu da će Kratos biti primoran da se direktno osvrne na svoju prošlost tokom ovog nastavka. Kao odgovor na odbijanje grčkog boga rata da se direktno angažuje sa nordijskim panteonom, Atrej se može čuti kako zahteva da njegov otac posmatra situaciju kao general. Bolno svestan kako je taj mentalitet izazvao ogromnu patnju i uništenje u prošlosti, Kratos reaguje sa veoma vidljivim besom. Kako je ranije iskoristio svoj bes da vodi rat, sada je nepokolebljivo protiv rata iz straha da bi se njegov stari ja mogao ponovo pojaviti. Deo Kratosove karakterizacije u grčkoj sagi bilo je njegovo spartansko vaspitanje i rang u njegovoj vojsci. Biti general je u suštini bila iskra koja je dovela do njegovog sukoba sa bogovima carstva na prvom mestu i krvoprolića koje je usledilo.
Odluka studija Santa Monika da na takav način prozove likove iz prošlosti navodi da će igrati veliku ulogu u God of War: Ragnarok. Način na koji Kratos razbija svoj sumorni stav i ljutito reaguje može se čak protumačiti kao suptilno navođenje na zloglasni spartanski bes ovog lika. Slično, i linija dijaloga koja se kasnije može čuti od Tora u trejleru sugeriše isto. Način na koji se nordijski bog obraća Kratosovom očiglednom smirenom i razumnom držanju zvuči kao pokušaj da se ovaj drugi natera da slomi taj stav. Pošto je Tirova soba za trofeje otkrila da je nordijski panteon donekle upoznat sa Kratosovom prošlošću, logično je da Tor zna šta njegov protivnik krije u sebi.
To bi moglo značiti da će deo potrage nordijskog panteona da zaustavi Kratosa biti podstaknut željom da se suoči sa njegovim nedelima iz prošlosti.
Otkako smo dobili uvid u Atreusovu ulogu u Ragnaroku, igrači su se plašili sukoba između mladog poluboga i njegovog oca. Zahvaljujući referencama na Lokija i muralu Kratosa koji naizgled umire od ruke svog sina, postojao je osećaj da je prošlost Spartanskog generala na putu da ga sustigne. Iz narativne perspektive, ovo bi definitivno imalo smisla. Iako je Kratos preduzeo vidljive korake da pokuša da se iskupi za ono što je učinio, suočavanje sa prošlošću je veliki deo obezbeđivanja istinskog iskupljenja. Atrej, koji namerno ili nenamerno proziva Kratosovu mračnu prošlost tokom te jedne linije dijaloga, sugeriše da će on sam igrati značajnu ulogu u potrazi svog oca.
Na osnovu dosadašnje istorije franšize God of War, neki fanovi su spekulisali da bi sukob između njih dvojice mogao da bude nasilan i krvav. Na kraju krajeva, do sada su Zevs i Kratos već uspostavili tradiciju očeoubistva u svojoj porodici. U nekim aspektima, ciklus koji se održava bi kao rezultat bio skoro prikladan narativno. Međutim, drugi razgovori između Kratosa i Atreja sugerišu da prošlost prvog neće dovesti do porodičnih sukoba. Jasno je da Atrej očajnički traži odgovore u odnosu na to kuda ide njegova sudbina. Može se čuti kako moli oca da promeni svoju taktiku i testira svoje strpljenje referencama na Fej, između njih nema baš loše krvi. Kako je Kratos primoran da se bori sa svojom prošlošću, može se sve završiti unutrašnjom borbom, a ne fizičkom.
Moguće je da bi ideja da je Atreus ubio Kratosa mogla biti pametna greška sa strane studija Santa Monika. Čini se isto tako verovatnim da će sinovljevo insistiranje da njegov otac primeni svoju stariju taktiku biti katalizator koji će ga na kraju ubiti.
Borba protiv prošlosti mogla bi biti i simbolična i pozvati sve na mir.... u svetu... u nama samima... Mir nam je potreban, zar ne?