Vesti/Najnovije
26.04.2022.

SEĆAMO SE ... Edukacione igre

I dalje ima onih koji misle da su reči igre i učenje nespojivi!

Tokom protekle decenije je došlo do porasta prihvatanja učenja zasnovanog na igricama u školama, ali igranje igrica u učionici nije ništa novo. Obrazovne igre su uobičajeni deo iskustva od početka 1980-ih, sa ranim naslovima koji uvode učenike u osnovne koncepte matematike, istorije i rešavanja problema, baš kao što to čine igre danas. Iako grafika možda nije bila sjajna, igre su pomogle da se generacija dece angažuje sa tehnologijom i postavile čvrste temelje za obrazovne igre koje su kasnije stigle. Stvari su se od tada mnogo promenile, ali jedno je ostalo isto, najbolje obrazovne igre nisu samo alati za podučavanje.

Najbolje edukacione igre pokazuju deci da obrazovanje može biti zabavno i usađuju ljubav prema učenju koja će se nastaviti tokom njihovog života. Evo i nekoliko neverovatnih ranih obrazovnih igara, od kojih se neke igraju i danas, a druge su pomogle da inspirišu kasnije edukativne igre.Kažu da se učenje pomoću igre nikada ne zaboravlja.

 

Logo Programming (1967)

Logo je možda čudan naslov na listu listu punu igara, jer je zapravo programski jezik, ali njegova rana primena u obrazovanju i upotreba kao zabavan način za podučavanje programiranja i matematičkih koncepata zaslužuju mu solidno mesto na bilo koju listu osnovnih kompjuterskih programa u obrazovanju. Učenici će prvenstveno pamtiti Logo kroz upotrebu ikone u obliku kornjače, koja se može pomerati i menjati. Kroz unos komandi, u suštini vrlo osnovnih programskih kodova, učenici su mogli da koriste kornjaču za crtanje geometrijskih oblika, od krugova preko zvezda do spirala. Dok je upotreba Logo-a dostigla vrhunac sredinom 1980-ih, on je ipak bio ključan u razvoju obrazovnih programa, podučavajući generaciju dece da programiranje nije samo dostupno, već može biti i zabavno.

 

The History of Turtle Bots – Logo! « Adafruit Industries – Makers, hackers,  artists, designers and engineers!

 

Lemonade Stand (1979)

 

Napravljena 1973. i dovedena na Apple II platformu 1979., Lemonade Stand je jedna od najstarijih i najpopularnijih obrazovnih igara svih vremena. Igra je varljivo jednostavna. Igrači pokreću štand za limunadu, biraju količinu sastojaka za kupovinu, kako da se reklamiraju i po kojoj ceni limunadu. Svi ovi izbori, kao i faktori koji se ne mogu kontrolisati, kao što je vreme, utiču na to koliko profita donosi štand za limunadu. Uprkos osnovnoj premisi, igra je zapravo podučavala igrače složenim lekcijama o poslovanju i ekonomiji i bila je jedna od prvih koja je za to koristila platformu za igre. Lemonade Stand, i druge rane igre zasnovane na ekonomiji kao što je MULE, inspirisale bi veliki broj budućih igara ovog tipa.

 

Screenshot of LEMONADE STAND simulation game | Download Scientific Diagram

 

Snooper Troops (1982) 

Snooper Troops je bio jedan od nekoliko popularnih i uspešnih obrazovnih naslova koje je objavio Spinnaker Software. Tu su bili i FaceMakerKidwriter i The Story Machine. Sastoji se od dve epizode: Slučaj duha granitne tačke The Case of the Granite Point Ghost i Slučaj delfina koji nestaje The Case of the Disappearing Dolphin. Igrači češljaju ulice tražeći tragove, ispituju svedoke, istražuju domove dok su stanari odsutni i koriste SnoopNet kompjutere za rešavanje zločina. Igre su zabavne, zanimljive i podstiču rešavanje problema i veštine kreativnog razmišljanja dok uče decu kako da prave beleške, organizuju informacije i proširuju svoje znanje o radu policije. Iako serijal nije dugo živeo, igranje kroz rešavanje problema namenjeno deci je inspirisalo mnoge igre kasnije.

Computer Game Museum Display Case - Snooper Troops: The Disappearing Dolphin

 

 

Oregon Trail (1985)

Ovo je možda obrazovna igra koja se sa radošću pamti. Prvobitno razvijena za studente u Minesoti sredinom 1970-ih, igra se nije pojavila na širem tržištu sve do 1985. godine kada je objavljena ya Apple II. Bio je to trenutni uspeh i od tada je ponovo objavljena, modifikovana, izdvojena i ažurirana mnogo puta. Sama igra je prilično jednostavna. Traži od igrača da uspešno vode porodicu doseljenika duž staze Oregon, boreći se sa nabujalim rekama, slomljenim osovinama i strašnom dizenterijom na tom putu. Rana grafika je bila prilično rudimentarna, ali igra je bila među prvima koja je pokazala koliko zanimljiva igra sa obrazovnim kontekstom može biti.

 

 

Oregon Trail (1985) - Unboxing & Gameplay - YouTube

 

Where in the World Is Carmen Sandiego? (1985)

Programer igara Gary Carlston, osnivač Broderbunda, želeo je da geografiju učini zabavnom za učenike, pa je predvodio ovaj rani obrazovni projekat. Reći da je bio uspešan bilo bi malo jer je iznedrio brojne nastavke. Igrači su mogli da prate Karmen kroz SAD, Evropu, pa čak i vreme,  i šou igricu početkom 1990-ih. Igra je uključivala proganjanje glavnog lopova, istoimene Karmen širom sveta i tačno odgovaranje na geografska pitanja kako bi se izvukli predmeti i osujetili njeni planovi. Uspeh igre nije bio samo u popularnosti. Dokazao je da su igre idealan medij za pravljenje gotovo bilo koje obrazovne teme, čak i onih koje obično nisu uzbuđivale decu, zabavne i zanimljive.

 

Lore Check: Where in the World is Carmen Sandiego | by Sigurlina  Ingvarsdottir | Bonfire Studios

 

Reader Rabbit (1986)

Reader Rabbit je među najuticajnijim i najuspešnijim obrazovnim igrama svih vremena. Počevši od izdavanja originalnog Reader Rabbit-a 1986. godine, igra je naučila brojne mališane i mlade studente kako da čitaju i speluju kroz jednostavne, ali zabavne mini-igre. Tokom godina, The Learning Company je dodala mnogo više naslova u seriju Reader Rabbit. proširili su se na nivoe matematike i viših razreda. Neki od njih su i danas popularni obrazovni naslovi u domovima i školama.

Reader Rabbit je bio jedan od prvih obrazovnih brendova igara koji su postale poznate i sa novim naslovom za Nintendo Wii koji je objavljen 2011. godine.

 

 

Reader Rabbit | ClassicReload.com

 

 

Math Blaster (1987)

Miniranje koje je  dodalo zabavan element časovima matematike. U stvari, ovaj popularni koncept je doveo do brojnih kasnijih iteracija, omogućavajući studentima da razbiju sve, od algebre do čitanja. Kao i Number Munchers, Math Blaster je pomogao da dosadne matematičke vežbe pretvore u nešto čemu bi učenici mogli da se raduju, pomažući da se obrazovna gejming scena promeni na bolje. Blaster serija igara bila je neverovatno uspešna i danas je lako pronaći varijacije na temu koje pokrivaju širok spektar tema i nivoa.

 

Math Blaster Plus! gameplay (PC Game, 1987) - YouTube

 

GeoSafari (1987)

GeoSafari nije video igra već samostalni sistem za obrazovne igre. Sistem se sastojao od laminiranih kartica sa različitim temama poput istorije, zoologije, astronomije, matematike i geologije i mašine u koju su bile učitane. Učenici su odgovarali na pitanja na kartici uparujući tačan odgovor. Varijacije sistema postojale su tokom 1990-ih. Sistem je bio prilično uspešan uprkos visokoj ceni.

Iako se GeoSafari više ne pravi, inspirisao je brojne obrazovne igračke koje su slične po prirodi, iako znatno naprednije, poput LeapFrog sistema.

 

Amazon.com: GeoSafari Multimedia Game Platinum Edition - History,  Geography, Science (Macintosh edition CD-Rom)

 

SimCity (1989)

SimCity je zamisao legendarnog dizajnera igara Will Wright-a i bila je prva od mnogih uspešnih igara koje je objavila softverska kompanija Maxis. Igrači preuzimaju ulogu gradonačelnika zamišljenog grada, ili stvarnog, koji upravlja svakodnevnim poslovima planiranja, trošenja i raspodele resursa. Prirodne katastrofe, revoltirani građani i neočekivane prepreke činili su igru izazovnom, pomažući igračima da u tom procesu izgrade ozbiljne veštine rešavanja problema. Dobitnik brojnih nagrada, SimCity je dokazao da igre ne moraju da se osvajaju da bi bile i zabavne i poučne. Danas postoji na desetine Sim naslova koje igrači mogu da biraju i bezbroj igara inspirisanih otvorenim igrama koje je baš ova igra uvela.

 

 

SimCity (1989 video game) - Alchetron, the free social encyclopedia

 

 

Nastavićemo...

 

 

Povezani proizvodi

Sačuvano u omiljne
PS4 igre PS41199
PS4 Minecraft Starter Collection sadrži 700 Minecoins Starter Pack DLC
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
3.999,00 RSD
Vrsta
Nova
3.999 ,00 RSD
Korišćena
2.999 RSD
Sačuvano u omiljne
Switch Goat Simulator - The Goaty
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
2.999,00 RSD
Sačuvano u omiljne
XBOX ONE igre XBO435
XBOX ONE Farming Simulator 19 D1 Edition
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
2.499,00 RSD
Sačuvano u omiljne
PC
PC igre PC02219
Dosegni zvezde i postani poznata ličnost u The Sims 4 Get Famous.
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
999,00 RSD
Trenutno nema komentara

Slični članci

21.
Dec.
2022.
Vesti/Najnovije
Ples je igra, a igra sa muzikom i plesom je nekada bio najčešći izbor mnogih. Šta se to promenilo pa su ove igre izgubile na svojoj popularnost...
25.
Apr.
2022.
Vesti/Najnovije
Kakav video i radio zvezda... Google je mnogo toga promenio a pitanje je da li je sve bolje.
08.
Apr.
2022.
Vesti/Najnovije
Sećate li se koliko je bio popularan Guitar Hero i sve one propratne opcije za porodični bend sa gitarama i bubnjevima? A sećate li se kada ste poslednji put...