Saradnja između kreatora Game of Thronesa George RR. Martina i legendarnog game direktora Hidetake Miyazaki je iznedrila pravu poslasticu za gamere. Elden Ring je prvi put predstavljen na E3 2019. godine i imaju'i u vidu da je FromSoftware poznat po impresivnoj doslednosti sa svojim naslovima, očekivanja od igrača poput mene bila su velika.
Proveo sam skoro 70 sati u veličanstvenom Elden Ringu, i što više igram, više sam zadivljenim novim naslovom FromSoftware-a. Ne nedostaje sadržaja za igrače koji žele da se zadube u zemlju lepote, horora, misterije i avanture. Ovaj gigantski RPG ne samo da je ispunio moja najčudnija očekivanja, već ih je i premašio.
Miyazaki i društvo su isporučili fantastični ep koji se probija u panteon igara kao što su The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Tony Hawk’s Pro Skater 2 i Grand Theft Auto IV i sa sigurnošću stoji kao jedan od najvećih RPG-ova svih vremena.
THE GREATER WILL NAS POZIVA DA USPOSTAVIMO RED
Igrači u Elden Ringu preuzimaju ulogu odabranih Tarnisheda. Ovi izgnanici i njihovi preci izgubili su svoju milost i bili su prognani iz The Lands Between. Nakon razbijanja Elden Ringa, the Greater Will je pozvala našeg heroja da pomogne u ponovnom uspostavljanju the Golder Ordera. Naš glavni cilj je loviti decu polubogova kraljice Marike Večne kako biste prikupili the Great Runes u nadi da ćete steći moć potrebnu da postanete sledeći Elden Lord.
Igrači upoznati sa FromSoftware-ovim prethodnim Soulslike igrama će se osećati kao kod kuće. Kontrolna shema, tok borbe i napredovanje karaktera su prilično slični Dark Souls 3 na mnogo načina.
Nakon što izađete iz pećine sa kratkim tutorijalom, dočekaće vas zadivljujući pogled na početno područje Elden Ringa Limgrave i prvi put ćete osetiti pravi razmere ove nove avanture.
Sledećih 60+ sati igranja Elden Ringa je bilo izazovno.
Prelazak na dizajn igara otvorenog svieta obogatio je dinamiku igranja iz trenutka u trenutak i pružio stalan tok zadivljujućih okruženja i nezaboravnih scenografija. Dok će dugogodišnji obožavatelji FromSoftwarea prepoznati neka poznata lica, u Elden Ringu postoji mnogo stvorenja i likova koje definitivno nećete videti nigdje drugdje.
Sa 10 početnih klasa, svaka sa određenim početnim stavkama i sposobnostima, daje vam fleksibilnost da igrate gotovo na bilo koji način koji smatrate prikladnim. Podešavanje primijenjeno na oružje, magiju, pa čak i potrošni materijal omogućava vam da kreirate lika po svojoj volji.
Više o svemu tome možete pročitati u tekstu koji smo objavili ranije.
Ono što me stalno iznenađuje u Elden Ringu je kako je uspeo da uzme sve ključne elemente iz svojih prethnodnika i proširi njihovu skalu smisleno. Ništa se ne gubi sa dramatično povećanom veličinom sveta. Zapravo, zapanjujuće guste lokacije potiču istraživanje na način o kojem drugi RPG-ovi otvorenog sveta mogu samo sanjati. Svaka struktura ili čudno stvorenje u daljini postaje nova misija. Suptilni, ali smišljeni detalji okoline mame igrača i uvek ćete se osečati nagrađenim. Fanovi FromSoftware-ovih igara će znati da je nije sve onako kako na prvu izgleda!
TORRENT JE VAŠ NAJBOLJI PRIJATELJ
Sa otvorenim svetom dolaze nove metode prelaska. Prva je sposobnost skakanja po volji. Ovo bi moglo zvučati kao relativno trivijalna karakteristika za igrače koji nisu upoznati sa Dark Soulsom. Potpuno nova mehanika je vaš Spektralni konj, mistični, kojeg možete prizvati po volji i pruža način za brzo prelaženje sveta bez preteranog oslanjanja na lokacije za brzo putovanje. Miyazaki i Souls tim su oduvek imali drugačiji pristup dizajnu životne sredine i pripovedanju priča. Bilo da se radi o građevini u daljini ili o hrpi spaljenih, raspadajućih tela, sve ima svoje mjesto i priču! Istraživanje ogromnog sveta Elden Ringa postaje puno zanimljivije sa vašim mističnim konjem.
VIZUELNA IZVRNOST ELDEN RINGA
Neki će kazati da su boje isprane, ali Elden Ring ima najbolji balans boja koji sam ikada video u video igrama. Okruženje raštrkano širom The Lands Between svedoči o tome koliko je ovaj tim posvetio pažnje bojama. Područja poput Limgravea nežno prikazuju nijanse zelene, dok druge lokacije poput jezera Lirunia imaju tamno plavo nebo sa mrljama. Ako mi ne verujete, zajašite Torrenta i uputite se u potragu za prekrasnim pogledima i zapanjujućim vidicima.
Vizuelna izvrsnost Elden Ringa proteže se donekle i na njegove unutrašnje lokacije. Tamne pećine i katakombe služe kao pogodno mesto za odlične svetlosne efekte. Uzbudljivo je gledati kako plavi odsjaji magija se rasipaju po zidovima tunela i katakombi. Međutim, dizajn tunela i katakombi u jednom trenutku postaje repetativan. Mnoge skrivene tamnice koje se nalaze po celoj mapi su šablonske. U suštini postoje tri glavna bioma za ove opcione tamnice: pećine, katakombe i rudnici. Gotovo svi se pridržavaju jedne od ove tri teme, a često ponavljaju hodnike ili čak susrete sa bossevima. Nažalost, osećali su se znatno manje uzbudljivo u odnosu na glavne lokacije.
BORBA SA SULUDO DIZAJNIRANIM ČUDOVIŠTIMA
Broj neprijatelja i bosseva u Elden Ringu je zaista fascinantan. Svakih nekoliko sati upoznajete sa različitim vrstama čudovišta. Kao neko je igrao i druge FromSoftware igre, prepoznao sam neke od njih, međutim, bio sam istinski zatečen koliko je novih tipova neprijatelja uvedeno.
Detaljne animacije tokom susreta sa bossevina kroz igru su izvanredni. Zastrašujući neprijatelji poput Margit the Fell Omen pažljivo mame igrače da napadnu ili izbegnu, da bi potom sledili razorni kontranapadi.
Sa više magije, oružja, opreme i alata nego ikad pre, Elden Ring pruža promjenjivi sandbox za uništavanje. Moj lik može bacati vatrene lopte i nositi dualhand mač. Otključao sam takođe mogućnost da svoje oružje prožem magijom za još više štete. Ova ogromna opcija prilago]avanja i fleksibilnost karaktera su pojačani nekim od najboljih akcionih borbi u žanru. Igrači mogu imati oružje i u levoj i u desnoj ruci, do tri po ruci. Različiti tipovi oružja će se pokazati efikasnijim protiv određenih neprijatelja. Elegantan balans usavršen u Elden Ringu je razumevanje vaših protivnika i odgovarajuća oprema za borbu.
Iako je veći deo mog vremena saovim ambicioznim RPG-om bio jedan od najboljih u mom iskustvu igranja igara, postoji nekoliko ključnih stvari o kojima treba razgovarati u vezi sa razočaravajućim elementima dizajna i uzrocima verovatne frustracije, posebno za igrače koji nikada nisu pokušali FromSoftware RPG pre u Elden Ringu.
PROBLEMI U ELDEN RINGU?
U toku igranja Elden Ringa sam nekoliko puta naletio na određene delove u kojima FPS pada. U razgovoru sa kolegama koji igraju verzije za PC i PlayStation 5 primetio sam da je na Xbox konzola to učestalije.
I ovo ne bi bila recenzija soulslike igre da ne govorimo o poteškoćama. Promene u igri kao što su povećana učestalost kontrolnih tačaka i mogućnost pozivanja pratilaca da pomognu u brutalnijim susretima dramatično ublažavaju celokupni izazov. Međutim, još uvek postoji nekoliko kritičnih susreta sa bossevima koji će vas apsolutno razbiti. Iako sam potpuno uživao u mnogim od ovih iscrpljujućih bosseva, potpuno razumem da nemaju svi strpljenja za taj nivo stresa. Dakle, dok se pripremate za nadolazeću avanturu Elden Ringa, samo zapamtite bezvremensku izreku: Pripremite se za smrt i pogledajte naš vodič.
ZAKLJUČAK
Elden Ring je igra koje je podelila internet. Sa jedne strane, ne može se poreći koliko je ovaj ep otvorenog sveta neverovatno osmišljen. Elden Ring uzima najbolje elemente Dark Soulsa, Bloodbornea i Sekiro: Shadows Die Twice, i prekrasno ih predstavlja potpuno novoj publici. Sa druge strane, poteškoće tokom nekoliko boss bitki nesumnjivo će biti previše intenzivne da bi ih povremeni RPG entuzijasti mogli savladati.
Za igrače koji su spremni prihvatiti izazov i poraziti naizgled nepremostive neprijatelje, Elden Ring je, bez sumnje, jedan od najvećih RPG-ova ikada napravljenih. The Lands Between je odmah postao jedan od mojih omiljenih svetova u igrama.
10 REMEK-DELO
POZITIVNO
- Open World
- Prelepo dizajniran i osmišljen svijet
- Sistem koji dozvoljava raznolikost likova
NEGATIVNO
- Tamnicama je potrebna veća raznolikost
- Pad frejmova