Preko 300 zaposlenih napustilo je Twitch 2021. godine. Za dva meseca ove 2022. godine je otišlo još 60, od kojih su šest na visokim položajima. Među tim vrhunskim zaposlenima su glavni direktor za sadržaj i šef razvoja kreatora, a mnogi tvrde da su otišli zbog toga što kompanija nije razumela zajednicu i kulturu Twitch-a.
"Išli smo putem Silikonske doline, angažujući sa Fejsbuka, sa Twitter-a," bivši šef razvoja kreatora Marcus Graham je objasnio. "Novi rukovodioci nisu bili voljni da saznaju i upoznaju šta je ova zajednica i zbog čega je posebna."
"Kupac je bio kreator sadržaja," dodao je bivši zaposleni. „Ako niste strastveni u vezi sa svojim proizvodom, onda ga zapravo ne gledate iz perspektive kupca. I tako nemate isti nivo empatije."
Postoji sukob na radnom mestu između zaposlenih veterana i novih rukovodilaca, evidentan iz ovih citata, ali je takođe evidentan u novijim politikama koje se guraju. "Twitch rukovodstvo se oseća neprijatno zbog zaposlenih na srednjem i nižem nivou koji se zalažu za promene," dodao je zaposleni. Na primer, korisnici koji strimuju 40 sati mesečno mogu da prikazuju oglase na svom kanalu, ali ovo je bila kontroverzna promena na platformi. Slično tome, Twitch dodaje funkciju koja omogućava gledaocima da plaćaju da reklamiraju svoje omiljene strimere, nešto drugo što je naišlo na odbijanje.
„Služenje zajednici koja je tako dinamična kao što je Twitch znači da ne postoji uvek jedno jasno rešenje ili odgovor, i kao rezultat toga, uvek smo verovali u to da treba da budemo eksperimentalni i inovativni – čak i kada to znači pokretanje hrabrog proizvoda ili eksperiment koji može imati kratkoročne rizike, ali će nam na kraju pomoći da izgradimo najbolje moguće rešenje," odgovorio je Twitch. "Zajednička nit za sve zaposlene je želja da služe našoj zajednici - od članova osoblja koji su i sami počeli kao strimeri do onih koji se integrišu u Twitch kulturu kada dođu na Twitch."
Amazon je kupio Twitch za milijardu dolara 2014. godine, a mnogi ga porede sa situacijom kada je Google kupio Youtube 2006. godine. Videli smo još integracija sa Amazonovim uslugama kao što je nedavno dodata Luna, pa je postao je daleko komercijalizovaniji na bolje i gore, u zavisnosti od toga koga pitate, ali izgleda kao da iako postoje problemi ispred kamere između strimera i zajednice, isto toliko ih ima i iza kamere u direkciji Twitch kompanije.
Ono što meni nikada nije bilo jasno je zbog čega se radnici i rukovodstvo koji naprave rezultate, ulože vreme, rad i trud da proguraju nešto novo, tako lako kasnije menjaju "izvikanim" imenima iz nekih drugih kompanija? Toliko puta sam videla direktore koji naodanije i najvrednije puštaju niz vodu i dovode rukovodioce iz kompanija koje su oni sami pregazili na tržištu. O raznim šefovima koji su prodavali kiselu vodu i čokoladice koji odjednom misle da mogu da budu magovi IT i gejminga i da ne govorim. Tolika potreba da promeniš nešto što si kupio jer je imalo rezultate je neshvatljiva. Osnove trgovine ili usluge su u suštini isti ali postoji toliko toga što treba razumeti, voleti i shvatiti.
Plašim se da se i kod nas u poslednje vreme odjednom pojavljuje veliki broj onih koji bi da rade nešto u gejmingu jer su shvatili da je to potencijal i novac, a nisu osetili potrebu da shvate šta je to što gejmere i celu industriju čini drugačijom.
I da, plašim se da će na kraju tolika želja za profitom učiniti mnogo više loših nego dbrih stvari. Nadam se da grešim....