Probao sam Pačvork (Patchwork) dosta kasnije od većine ljudi jer me, iskreno, tema nije baš zainteresovala. Mislim, ko još želi da krpi jorgane osim baka i poslednjeg jorgandžije sa Dorćola? Dobro, priznajem da sam uvek više gajio simpatije prema Jorgandžijama (Atletico Madrid) nego prema skupocenim Galaktikosima, ali to je ipak zbog Simeonea. El Cholo je ipak legenda. Sa druge strane, Patchwork je dizajnirao Uve Rozenberg, legenda u svetu društvenih igara, i možda je zbog njega ovo vanvremenska i genijalna igra.
Patchwork je deo čuvenog triliga Patchwork – Jaipur – 7 Wonders Duel. To su tri najbolje društvene igre za parove tj.dva igrača.
Patchwork je igra samo za dva igrača. Zadatak je da svaki igrač popunjava svoju tablu prekrivača veličine 9 x 9, komadima zakrpe koji neodoljivo podsećaju na Tetris. Partija traje 30 minuta ili čak i kraće. Igrači mogu izabrati jedan od tri komada zakrpe za pokrivač koji se nalaze pred njima i dodati ga svom jorganu ukoliko to mogu priuštiti. Svaki komad košta određeni broj dugmića i rezultiraće time da igrač pomera svoj vremenski marker na vremenskoj tabli za igru. Tabla za igru služi kao tajmer za igru, ali i kao opcija za postizanje šansi za igrače da dobiju više dugmića, što im omogućava da kupe više komada, a to im dalje omogućava da nastave da završavaju svoje jorgane.
Uprkos svojoj jednostavnoj mehanici, Patchwork ima dosta strategije i teži je nego što dizajn njegove kutije ukazuje. Kada stignete do cilja, i ukoliko pobedite imaćete sjajan osećaj postignuća.
Komadi zakrpa su veoma šareni, a različiti oblici vas stavljaju pred teške odluke o tome gde da ih postavite. Takođe, interesantan je ekonomski sistem sa dugmićima jer dok je potrebno kupiti nove zakrpe, od kojih će neki sami generisati dugmiće, dugmad su i pobednički poeni koje igrači ostvaruju na kraju igre, tako da se ne mogu baš neozbiljno trošiti.
To je veoma zanimljiva mehanika koja vam se prikrada kako igra napreduje. Komadi koje želite a koji će se savršeno uklopiti u vaš jorgan možda neće biti pristupačni ako ne pokažete dobro strateško upravljanje dugmićima.
Mehanizam kretanja u igri je posebno zanimljiv. Delovi koje kupujete su možda jeftini u smislu dugmića, ali vas mogu pomeriti dalje duž table nego što to želite. Posebnost ove igre je u tome što igrač koji je pozadi na vremenskoj tabli za kretanje, može da odigra dovoljno poteza da prođe drugog igrača, dakle dva ili čak tri poteza zaredom. Uz strateško vreme kupovine možete da maksimizirate svoj potencijal, tako što možete kupiti više komada zakrpe na svom potezu.
Zadatak igrača je i da se trude da pravilno i maksimalno iskoriste prostor da popune svoj jorgan, ali na kraju će izgubiti dva boda za svako prazno, nepopunjeno mesto na svom jorganu. Ovi brojevi se brzo sabiraju i mogu stvarno da vam naškode rezultatu.
Postoji i bonus zakrpa koju jedan igrač može zaraditi popunjavanjem kvadrata 7 x 7 na svojoj tabli prekrivača.
U moje prve dve partije sam tražio ovu pločicu kao da je to glavni dobitak, ali je to na odgovarajući način pokvarilo moju strategiju. Obe partije sam završio sa negativnim saldom! U svojoj trećoj igri sam odlučio da samo pokušam da smanjim prazna mesta na mojoj tabli. Iznenađujuće, ovo mi je zapravo omogućilo da ipak zaradim bonus. Dodatno sam i minimizirao sam svoje negativne poene na kraju igre. Ipak, nije da se ne pitam kako će se ova strategija pokazati kroz neka sledeća igranja.
Na kraju, jasno mi je zbog čega je Patchwork toliko hvaljen!
Čini mi se da strateške mogućnosti rastu sa svakom igrom. Mehanika igre je inovativna, a opet veoma jednostavna. Možda malo zvuči apstraktno, ali na kraju svake partije sam bio ponosan na svoj jorgan. Svaki put kada sam je igrao, trebalo mi je dobrih 30-tak sekundi da zastanem i divimse svom radu na kraju igre.
Kako da ovo kažem a da me shvatite ozbiljno? Nemojte biti kao ja! Nemojte misliti da je ovo igra za bake. Pogrešićete i propustićete dobru zabavu.
Da li je neko od vas za jedan Patchwork?