Rainbow Six Extraction, igra sa puno kontraverzi i pre nego što je izašla.
Ubisoft je dozvolio svojim razvojnim timovima da idu poprilično „široko“ u razvoju sledećeg naslova ove mega popularne franšize. Kada kažemo široko, mislimo totalno ludo, neočekivano i na kraju dosta hrabro. Franšiza koju je odlikovao hiper-realizam i realni scenariji svetskih vojnih konflikta je zamenila priča o vanzemaljskoj invaziji na planeti Zemlji. Okoreli fanovi franšize, koji su odrasli uz Rainbow Six naslove, bili su poprilično razočarani ovom vešću već posle prvih najava. To je dovelo do uglavnom negativnih diskusija na internetu. Ubisoft je sebi postavio poprilično nemoguć zadatak: realizovati svoju ideju i izbaciti igru uprkos okeanu nezadovoljstva na internetu i ubediti zajednicu da je ovo ipak dobar, ako ne i odličan naslov.
Nemogući zadatak praćen je herkulijanskim naporom Ubisoft tima u ostvarivanju istog.
Da li je nadrealnom mesto u Rainbow Six franšizi
Priča u Rainbow Six Extractionu je poprilično jednostavna i direktna, postavljena samo da bi služila svrsi ovog nadrealnog okruženja koje je Ubisoft smislio za nas. Takozvani The Outbreak Event se desio u New Mexicu, kada se neindentifikovana ruska Soyuz svemirska kapsula srušila i pokrenula epidemiju nepoznatog virusa. Rainbow Tim je ubrzo lansirao Operaciju Outbreak, kako bi prikupio podatke i ograničio širenje virusa. Ovaj događaj je pokrenuo pitanja o tome kako će se čovečanstvo boriti protiv budućih pretnji ovoga tipa. Odluka vojnih sila je da se oformi novi tim koji će biti zadužen za suzbijanje epidemije u svetu, nazvan REACT – Rainbow Exogenous Analysis and Containment Team. Dok su svi mislili da je dođagaj u New Mexicu bio izolovani incident, počele su da se pojavljuju nove zarazne zone na tlu Severne Amerike i tada je pretnja za ceo svet postala i više nego stvarna.
Rainbow Six Extraction je kooperativni survival horor pucačina sa do tri igrača u družini. Na vama je da oformite tim i učestvujete u misijama po Severnoj Americi kako bi otkrili nove informacije, prikupili podatke o svemu šta se dešava u zaraženim zonama, sa krajnjim ciljem suzbijanjem epidemije. Igra se oslanja na takozvani gameplay loop infiltracije i eksfiltracije.
Na svakoj mapi ćete imati tri od postojećih trinaest misija.
U igri je obrađeno dvanaest lokacija iz Severne Amerike, od ikonskog Kipa Slobode u New York-u preko kazina i odmarališta u San Francisku do ledenih lokacija na Aljasci.
Dosta poznato, ali definitvno ne i isto
Na prvi pogled, da, ovo definitivno deluje kao igra koja je derivat naslova iz 2015 godine. Isti operateri, ista oružja, iste animacije, čak i isto ponašanje oružja u svakom mogućem trenutku. Tu otprilike sve razlike i prestaju. Sve što sledi nakon toga je fundametalno drugačije iskustvo od onoga na šta smo navikli u Rainbow Six Siege naslovu. Ne znam da li je ovo dobra ili loša stvar, uzevši u obzir činjenicu da u nekim slučajevima videti poznate delove može da vam da taj familijarni osećaj: okej igrao sam ovo, znam šta treba da uradim. Inicijalna reakcija poznavanja mehanike igre i likova u njoj vam daje neku vrstu samopouzdanja. Sve dok ne krenete u vašu prvu infiltraciju i rešavanju prvih zadataka. Tada vidite koliko je sve drugačije, koliko je potreban totalno drugačiji prilaz za kompletiranje zadataka i ostvarivanje ciljeva.
Ukoliko krenete da igrate ovu igru kao Siege, poginućete bezbroj puta. Doćićete do trenutka kada ćete imati hiljadu pitanja, a premalo odgovora, što će dovesti do nezadovoljstva. Sa druge strane možda je to baš srž i poenta ovog naslova. Iako je „sve isto“ fokus je stavljen na totalno drugačiju mehaniku. Ono šta ste znali iz Siegea, zaboravite!
Iako je to multiplayer only igra i zahteva komunikaciju, nivo koordinisanosti među članovima vašeg tima nije ni blizu tog nivoa kao u Extractionu. U ovom naslovu vi morate da znate u svakom trenutku gde se nalazi vaš saborac, šta je naumio da uradi, da li može da vam pomogne ili vi njemu. Igra je građena na komunikaciji i apsolutnoj saradnji. Ukoliko igrate u društvu sa još dva igrača i ne komunicirate, vaša sesija će se pretvoriti u pakao, nebitno na kojoj težini igrate.
Tu dolazimo do drugog problema zbog te „poznate mehanike“. Ona je je praktično mač sa dve oštrice za sve igrače. Oni koji su igrali Rainbow Six Siege će imati neko predznanje o tome kako stvari funkcionišu, što je jednostavno super stvar. Problem su novi igrači i njihov prilaz igri sa ovako kompleksnom mehanikom. Takozvani Learning Curve,vreme prilagođavanja ovom naslovu je poprilično „oštar“. Konkretnije, ne postoji ni jedan valjani tutorijal koji bi vam detaljno objasnio kako igra funkcioniše, već bivate bačeni u vatru, praktično odmah na početku. Ovo takođe dovodi do frustracije kod igrača, najviše onih novih. U jednom trenutku naizgled uče o igri, u drugom treba da odrade zadatak, dok praktično još ne znaju kako se lik u osnovi pokreće. Ta komfor zona prilagođavanja na igru jednostavno ne postoji ovde, što je poprilično veliki problem za pridošlice u ovom serijalu.
Svako ko želi da nauči da igra, mora to uraditi sam, sa svojom upornošću i odlučnošću, jer igra neće gubiti vreme na vas da vas nauči kako da je savladate.
Inovativni survival horor ili kopija nečega...
Poprilično poznata stvar kod ovakvih igara, survival horor pucačina, je to da se vi borite protiv horde neprijatelja. Sve se svodi da pucate u sve šta se kreće ispred vas, bez nekog dubokog razmišljanja ili mozganja. Kod tih igara fokus je bačen na spontanost i brze reflekse. U Rainbow Six Extraction naslovu pažnja je usmerena na druge stvari. Taktički prilaz, planiranje i temelja analiza nivoa, svega šta se nalazi oko vas, pa čak i čišćenje neprijatelja. Ukoliko se odlučite za već dobro poznatu taktiku koju bi doneli iz drugih brzih survival horor naslova, svaku infiltraciju, svaki nivo ćete završiti brže i sa većim razočarenjem. Ovaj naslov morate igrati sporo, planski i često nečujno, sem ukoliko vam igra ne nalaže drugačije. Neprijatelji u Extractionu su nemilosrdni i to važi i za najnižu težinu koju možete odabrati. Levelovanjem operatera ćete otključavati nove gedžete koji će povećati vašu ubojitost na mapama, ali bez isplaniranog i kvalitetnog prilaza igri, to vam neće značiti previše. Zamislite old school Rainbow Six naslove, gde je strpljenje igralo ključnu ulogu u prelasku svakog nivoa. Planiranje je bio osnovni preduslov igranja svakog nivoa, a preciznost krucijalna stvar koja je odvajala uspeh od neuspeha. Nešto slično je odrađeno i u Extractionu, samo što se ovde, nažalost, ne borite protiv terorista ili pobunjenika, protiv normalnih ljudi ako bih mogao tako da kažem, već protiv vanzemaljaca. Rekavši to, Ubisoft je odlično preneo samu srž Rainbow Six serijala u ovo nadrealno okruženje. Ova rečenica prkosi postojanju Rainbow Six franšize, ali izgleda da je u 2022. godini sve moguće.
Ne potcenjujte Arkijanse...
Napredovanjem kroz igru i otvaranjem novih lokacija, igra će postajati primetno teža. Upoznavaćete nove vrste Arkiansa koji će vam popraviti poprilično veliki problem u ostvarivanju vaših ciljeva. U igri postoji odličan sistem progresije koji će vam pomoći da opremite vaše operatere za veće izazove. Nakon svake infiltracije i uspešne eksfiltracije, dobijaćete XP poene, a preko njih ćete otključavati nove operatere, zone, REACT tehnologiju kao i dodatke zaprilagođavanje. Otključavanjem REACT poena dobijate mogućnost kupovine određenih delova opreme ili gedžeta koji će vam pomoći u borbi protiv Arkijansa. Pored toga, dobijate i nova oružja sa njiihovim sopstvenim dodacima, sve u cilju prilagođavanja operatera baš za onakav način igranja kakav vama najviše odgovara. Kako vi napredujete, tako će napredovati i Arkijansi. U igri postoje četiri nivoa Arkijansa i ukupno deset vrsta.
Pored njih, imate i jedan oblik najtežih neprijatelja koje ćete susresti. Proteansi su Arkijanski koji su prihvatili oblik REACT operatora kao i njihovo ponašanje. Najbolje objašnjeno, Proteansi su kombinacija najboljih stavki iz najjačih Arkijans jedinica i REACT Operatera. Za sada u igri postoje tri Proteansa koji su preuzeli oblik Smoke, Alibi i Sledge operatera. Svaka Arkijans i Proteans jedinica ima svoju slabu tačku, takozvanu Ahilovu petu, a na vama je da ih otkrijete, locirate i eksploatišete dok ih ne uništite.
Extraction kao novo tlo za Ubisoft igrarije
Rainbow Six Extraction se odlučno bori protiv svega šta je franšiza predstavljala do sada. Po celoj priči deluje kao da je Extraction spakovan u zasebni Rainbow Six univerzum. Pametna eksploatacija franšize za neke nove avanture ne mora uvek da bude loša stvar. Extraction na lukav i interesantan način implementiše odlične, jedinstvene survival horor ideje u ovoj igri. Šta više, Extraction razbija već poznati dizajn i šablon survival horor naslova koji svi prate, i donosi nešto totalno novo ovom subžanru, a to je sve samo ne loša stvar!
Vidimo se u borbi protiv zajedničkih neprijatelja!
Očekujemo vaše komentare!