Sledeći Gearbox naslov u širem kanonu Borderlandsa, Tiny Tina's Wonderlands, je još malo pa spreman za igranje.
Zajednica je uzbuđena zbog ovog novog spin-off-a koji spaja visoku fantaziju sa komičnim sadržajem po kojem je Borderlands poznat svih ovih godina. Iako može izgledati dovoljno jedinstveno spolja u odnosu na prethodne Borderlands naslove, pitanje je da li je to dovoljno da se zadovolje fanovi Borderlandsa koji traže nešto novo?
Borderlands 3 je promenio mnogo osnovnih formula igre kako bi stvari učinio dosta jedinstvenijim nego do sada, što predstavlja ogroman pomak u onome po čemu se Borderlands ističe. Od uvođenja klasa koje bi mogle dopuniti višestruke akcione veštine do novih slotova za opremu koji su otvorili raznolikost gradnje do nivoa koji ranije nije viđen, četvrti i sada najsnažniji glavni Borderlands do sada je postavio granicu oko toga šta bi trebalo poboljšati ili promeniti.
Kako bi Wonderlands dovoljno mogao da se razlikuje da bi izgledao kao naslov koji stoji sam za sebe, a ne kao još jedno kopiranje i dodavanje Borderlanda sa zmajevima umesto robotima?
Za početak, naglasak na raznovrsnoj opremi.
Čak i ako Borderlands reklamira igru sa bukvalno milijardu opcija oružja, to ne znači da svi izgledaju drugačije. Grupa arhetipova oružja u stvarnosti se čini malom sve dok opcije ne počnu da se otvaraju za specijalne Anointing efekte gde statistika utiče na specifične sposobnosti vaše klase ili opšte efekte. Na primer, kada vam istekne sposobnost klase. Međutim, većina oružja se može podeliti na samo nekoliko arhetipova i opštih kategorija u okviru njihovih proizvođača. Ovo očigledno stvara ponekad veoma homogenu raspodelu opreme u celoj igri, a samo legendarno oružje izražava najveću količinu raznolikosti u smislu jedinstvenog ponašanja predmeta. Wonderlands se nada da će malo promeniti stvari tako što će promeniti dva slota za opremu na vašem liku. Modifikacije klase i artefakti su izbačeni u korist prstenova i amajlija. Kako ih opisuje Gearbox Software na zvaničnom sajtu Wonderlands, Prstenovi i amajlije su suštinski delovi oklopa koji poboljšavaju građu vašeg Fatemaker-a sa raznim uticajnim efektima, buffovima i povećanjem karakteristika. Najvažnija promena je da će igrači moći da opremaju dva prstena i jednu amajliju, efektivno dodajući novi slot za opremu kao celinu. Prstenovi neće pružati onoliko specijalnih efekata kao što bi to činili legendarni predmeti, već će nuditi jednostavnija ravna poboljšanja statistika kao što su trajanje akcionih veština ili kapacitet municije za određene vrste oružja.
Iako nije sasvim precizirano da li postoje prstenovi legendarnog tipa, u zvaničnim opisima ima naznaka da bi mogli da budu u igri. Dodavanje legendarnih efekata u slot opreme, kao što je Prsten, može biti lak način da se poveća raznovrsnost opreme i omogući da klase zablistaju povećanjem sposobnosti u ovom slotu. Blizzard je u svom World of Warcraft to uradio sa odličnim efektom sa prstenovima koji su pojačali specifične klasne sposobnosti, ili skupom od dva prstena koji bi nudili bonuse ako bi bili zajedno opremljeni, oslobađajući više različitih efekata koji pripadaju oružju, amajlijama ili delovima oklopa.
Pomeranje bonusa od sposobnosti ka predmetima može teško za uspostavljanje ravnoteže, jer bi to moglo rezultirati homogenom završnicom u kojoj su samo određene stavke obavezne, a ne razmatranje nekoliko veština kao izbor. U Wonderlands, Gearbox bi mogao da crpi inspiraciju iz ovoga i ima razne legendarne setove predmeta koji zahtevaju više delova kako bi postigli najveći efekat.
Ograničene aktivnosti
Ovo je najveća mana u Borderlands igrama koja nikada nije bila pravilno adresirana, za sve vreme postojanja franšize. Kada igrači završe sa krajem glavne kampanje, raznolikost aktivnosti postaje veoma ograničena. Možete ili pronaći boss-ove koji se ponovo pojavljuju, obaviti neke sporedne zadatke ili možda učestvovati u prazničnom događaju uživo ako igrate Borderlands 3. To je to! Druge igre usmerene na pljačke kao što su Diablo 3, Outriders i Destiny sadrže petlju aktivnosti u kojima igrači mogu da učestvuju „posle igre“, a koje ne uključuju ponavljanje kampanje ili resetovanje vašeg napretka. Umesto toga, igrači se upoznaju sa novom petljom nagrada i višeslojnom strukturom težine koja se može dinamički ili na zahtev povećavati što automatski povećava nagrade, raznolikost neprijatelja, a ponekada nudi i potpuno drugačija iskustva. Ovaj nedostatak petlje ili post-game loop je uvek bio velika mana kada takmičari u sličnim igrama imaju pravu ideju o tome kako da tretiraju završnicu. Blizzard je u prošlosti ovo rešio na veoma jedinstven način uvodeći Adventure Mode u Diablo 3 sa ekspanzijom Reaper of Souls iz 2014. Ponovnom upotrebom otvorenog sveta sa sjajnim sistemom misija koji je dodao ciljeve na mapu na različitim lokacijama, igrači bi nadograđivali do konačnog susreta sa jedinstvenim boss-om na kraju niza zadataka. Sa mapom Wonderlands sveta koja funkcioniše kao društvena igra, roguelike elementi mogu da zablistaju, posebno sa random sistemom za određivanje staza, lokaliteta i zadataka koji se postavljaju na sve strane nakon završetka glavne kampanje.
Još jedan primer u kom pravcu treba ići je People Can Fly’s Outriders. Umesto samo obnavljanja istog sadržaja, uvodi se potpuno nova mapa zajedno sa dugotrajnom putanjom aktivnosti pod nazivom „Ekspedicije“ Expeditions, što je bila dugoročna aktivnost na kraju igre odvojena od ostatka igre dostupna tek nakon završetka glavne kampanje.
Sa svojom Dungeons & Dragons inspiracijom, Wonderlands može imati koristi od uvođenja igrača u petlju završne igre u kojoj izrada i oprema postaju glavni oslonac za strimovanje i hardcore igrača. Tako daju dubinu igri tamo gde je najpotrebnija i može da joj produži životni vek bez stalnog DLC ciklusa sa dodavanjem jednokratne kampanje. Prava petlja završne igre omogućava najveći rast izvan misije i boss/ova i daje igri puno prostora za disanje na vrhunskom nivou bez žrtvovanja širine sadržaja. U svom trenutnom stanju, Borderlands 3 se uglavnom oslanja na opremu i nadogradnju za prevazilaženje izazova na najvišim nivoima. Zajedno sa modifikatorima Mayhem Moda viđenim u Borderlands-u 3, ranije poznatim kao OP nivo u Borderlands 2, prava petlja u završnici bi obezbedila mnogo duži vek tamo gde je najpotrebnija.
Traži se i uravnotežena igra na svim nivoima.
Najveća slabost Borderlands 3 je odgovarajuća ravnoteža, i čak nekoliko Borderlands igara pati od ovog problema. Na početku, ponekad određene stvari i veštine nadmašuju sve ostale i možete se osećati kao da ništa drugo ne može biti jednako sve dok ne prodje dosta igre. Težine imaju vrhunce i padove svuda, a ponekad se čak i najteže aktivnosti mogu činiti trivijalnim ili sa određenom građom na početku ili na najvišem nivou igre. Predmeti Borderlands 3, stabla veština, pa čak i modifikacije Mayhem Mode-a nisu pratile ono što se naziva „stepeništem“ stair step na nivou nivoa. Umesto toga, ponekad bi poteškoća bila svuda u zavisnosti od susreta, gradnje, pa čak i na kom ste nivou Mayhem Moda bili. Uprkos tome, kada je Gearbox izbacio patch-eve za promenu određenih stavki, susreta i sposobnosti, ove promene su mogle u velikoj meri da utiču na celu igru na najgore moguće načine. Wonderlands bi u velikoj meri trebao da se pozabavi ravnotežom i da uzime u obzir mnogo pažljiviji pristup progresiji snage i težine. Uverenje da postoji jasna podela moći kako igrači napreduju do najvišeg osnovnog nivoa, a zatim ulazak igrača u završnicu petlje, uz mnogo više slobode za izgradnju svog karaktera, umesto da stavljaju jači naglasak na teoriju i stvaranje raznolikosti gde zajednica Borderlands uživa najviše.
Wonderlands već izgleda kao solidan ulazak u Borderlands franšizu, čak iako je jasno da Gearbox želi da ova igra bude samostalna, a nikako da se smatra direktnim srodnikom njihove najpopularnije franšize. Promene poput veće raznolikosti klasa, jedinstvenijeg oružja, pa čak i obilaska sveta već izgledaju kao pozitivni skokovi u poređenju sa prethodnim.
Hoće li Gearbox to isporučiti?
Saznaćemo koliko ovoga marta.
Tiny Tina's Wonderlands izlazi 25. marta 2022. za PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X | S.