Januar je u industriji igara uvek bio crna ovca ukoliko ocenjujemo izlazak novih naslova. Prvi mesec u godini najčešće je rezervisan za igre koje su, nekim čudom, bile odložene sa kraja godine. Baš zbog nedostatka novih naslova u ovom mesecu, te igre mogu poslužiti kao dobra zabava do kraja februara, marta ili čak aprila. Rainbow Six Extraction, nova igra koja nam dolazi iz Ubisofta je doživela baš tu sudbinu. Odložena je sa kraja prošle godine do početka ove, a prethodnih nedelja smo imali prilike da učestvujemo u preview eventu koji je organizovan od strane Ubisoft tima, kako bi preneli utiske o novoj igri u ovom 20 godina starom serijalu.
Rainbow Six franšiza je jedna od onih koja je uspela, makar u nekom obliku, da kroz mnoge igre koje su izlazile u proteklih dvadeset godina, zadrži originalnu viziju prvog naslova. Igru karakteriše takozvani hiper realizam, „one shot, one kill“ sistem, borbe organizovanih svetskih sila protiv terorista, a malo poznata stvar je da je baš prvi naslov u franšizi bio inspiracija za mnoge taktičke pucačine nalik Counter Strikeu, Delta Force, SWAT naslovima pa čak i Call of Duty naslovima. Baš ta težnja ka realizmu je ono šta je odvajalo ovaj naslov od ostalih.
Odmah nakon inicijalne najave na E3 sajmu 2019 godine, fanovi ove franšize nisu bili oduševljeni, jer se Ubisoft tim odmakao od realnosti, ili bolje rečeno, ubacio vanzemaljce u celu priču, što totalno odskače od svega šta je Rainbow Six bio u proteklih dvadeset godina. Isto tako, Ubisoft se udaljio od svoje Multiplayer Only filozofije koja je prisutna u Siege naslovu i Extraction naslovom pokušava da preuzme kooperativni deo kolača na tržištu igara. Pored svega toga, igra je zaista izgledala samo kao dodatna modifikacija već postojeće igre, te igrači nisu bili baš toliko zainteresovani za nju nakon prve najave.
Šta onda, mi igrači, možemo očekivati 20. januara, kada ova igra i zvanično izađe na svim aktuelnim konzolama, sem Nintendo Switch konzole?
Jednostavni odgovor na to pitanje nakon desetak sati provedenih uz igru sa našim kolegama je: dovoljno raznolikosti spakovanih u skoro istoj mehanici koja će baciti u dilemu mnoge stare igrače i fanove serijala.
Sa druge strane, sigurno će pridobiti srca onih novih pridošlica u franšizi koji traže uzbudljivu, napetu i horor atmosferu u igrama.
Igra će zahtevati:
Low (1080p)
- CPU: Intel i5-4460 / AMD Ryzen 3 1200
- GPU: Nvidia GeForce GTX 960 4GB / AMD RX 560 4GB
- RAM: 8GB
- Prostor na disku: 85GB
High (1080p)
- CPU: Intel i7-4790 / AMD Ryzen 5 1600
- GPU: Nvidia GeForce GTX 1660 6GB / AMD RX 580 8GB
- RAM: 16GB
High (1440)
- CPU: Intel i5-8400 / AMD Ryzen 5 2600X
- GPU: Nvidia GeForce RTX 2060 6GB / AMD RX 5600CT 6GB
- RAM: 16GB
Ultra (2160p)
- CPU: Intel i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X
- GPU: Nvidia GeForce RTX 3080 10GB / AMD RX 6800XT 16GB
- RAM: 16GB (Dual-channe)
- Prostor na disku: 85GB (+9GB HD teksture)
Extraction je sve ono šta pravi R6 fan nije očekivao od sledećeg naslova. Igra preuzima ideje iz drugih popularnih igara po pitanju napredovanja, razvijanja i dobijanja novih likova u igri. Extraction je u osnovi kooperativna survival horor pucačina sa do tri igrača u društvu koja se oslanja na otključavanje dodatnog sadržaja preko što češćeg igranja i ispunjavanja određenih ciljeva i zadataka na raznolikim mapama.
Sada, ovim smo opisali praktično većinu današnjih igara, što je ujedno i problem ove igre, ali o tome ćemo više u opisu, a sada ćemo pomenuti nekoliko stvari zbog kojih vredi igrati ovaj naslov 20. januara ove godine.
Rainbow Six Extraction je jako sličan Siege igri iz 2015. godine i to po sledećim stavkama: grafički izgleda skoro identično, mehanika je uglavnom ostala ista, što je ujedno i dobra stvar jer zašto menjati nešto šta je već dobro. Ovo saznanje je korisno starim Siege igračima jer će period prilagođavanja ovom naslovu biti nepostojeći. Za potrebe ove igre, koja koristi iste likove, oružja i njihove dodatke, Ubisoft tim je napravio nove, raznolike i odlične mape na kojima mogu da pretoče svoje ideje o survival horror izvođenju u realnost.
Jedna stvar koja se odvaja od svih je poprilično dobra survival horor atmosfera. Na svakom nivou ćete imati određene zadatke, od prikupljanja tkiva vanzemaljaca za istraživanje, preko uništavanje njihovih gnezda, do navođenja teških protivnika do mesta za evakuaciju radi eksperimenata na njima. Igra će vam nasumično dodeljivati kombinaciju od tri zadataka po mapi, od postojećih dvanaest. Jedan ceo nivo se sadrži od tri segmenta. Ukoliko pređete sva tri u jednom pokušaju, dobićete dodatne iskustvene poene kao i šansu da otključate nove mape, operatere, dodatke za oružja kao i gedžete koji vaš operater može koristiti.
Poenima ćete otključavati i Milestone Level, a njegovom progresijom i nove lokacije po svetu gde će vaši Operateri nastupiti kako bi otkrili, spasli ili pronašli određene informacije koje će pomoći u uništavanju ove vanzemaljske vrste koja je okupirala planetu.
Generalno, počevši od 20. januara, u Extractionu vas očekuje dosta izazova, borbe protiv vanzemaljske rase koje zahtevaju visok nivo koordinacije i komunikacije sa vašim timom. Napeta i uzbudljiva atmosfera koja će vas vremenom uvući u ovaj, voleo bih da nazovem, paralelni Rainbow Six univerzum. Extraction može biti početak jedne jako kvalitetne kooperativne igre, koja će uz dobru podršku razvojnog tima moći da se prilagodi zajednici, na isti način kao što je i Rainbow Six Siege učinio davne 2015. godine.
Za više informacija o igri i detaljnijem pogledu, sačekajte naš opis koji će biti objavljen kada budemo bliži dvadesetom januaru.