Sony je upravo patentirao AI sistem za preporuku muzike u igricama.
Sony je i poznat kao muzički i gejming gigant, tako da nije veliko iznenađenje videti momenat i kompaniju koja pokušava da spoji obe industrije zajedno u inovativnom projektu. Sony nastupa kao jedan od najvećih proizvođača elektronike, ali i kao jedan od najvećih izdavača video igara. Osim toga, poznat je i po svojim muzičkim i filmskim poduhvatima u Sony Entertainment Inc.
Ovo možda nije prvi put da konglomerat zadirkuje nešto slično. Ranije je Sony već nagovestio mogućnost novog sistema za generisanje muzike za PS5 putem patenta podnetog u maju 2020. U tom patentu pod nazivom Dinamic Music Creation in Gaming, sistem bi prikazivao pozadinsku muziku na osnovu onoga što se dešava u igrici. . AI bi analizirao scenu, lokaciju i okruženje. Takođe se podrazumevalo da čak i emocije igrača bile uzete u obzir prilikom generisanja zvukova.
Sony treba da potvrdi da li su ovi patenti povezani.
Prema najnovijem patentu “Audio preporuka zasnovana na tekstualnim informacijama i video sadržaju,” elektronski uređaj bi primio tekstualne informacije i obradio ih. Zauzvrat će umetnuti audio datoteke koje će odrediti AI. Dokument detaljno opisuje postupak korak po korak. Iz onoga što je napisano, zvuči kao pomalo komplikovan proces slanja signala na osnovu označenih informacija za preporuku zvuka. Iako patent nije bio previše specifičan u vezi sa kontekstom njegove upotrebe, postoji mnogo mogućih upotreba ove tehnologije. Pošto je Spotify dostupan na PS5, možda će se umetnuti integracija sa aplikacijom.
Kada je igrač u igri, muzika može pomoći da se plejer postavi pravo u scenu. Bilo da se radi o smeštanju igrača u Hogworts (moj omiljeni trenutno) ili o korišćenju muzike za izgradnju sveta, kao što je ne baš tako fenoemnalan Forspoken, važno je biti u stanju da se dinamički proceni situacija koja se dešava na ekranu i priloži najbolji zvuk.
Sada uzmite taj koncept i dozvolite AI generacijskim alatima da personalizuju to iskustvo za svakog korisnika, i to potpuno menja način na koji muzika funkcioniše u video igrama. Zamislite simfoniju koja postaje sve intenzivnija kako radnja nastavlja da dostiže vrhunac. Mogućnosti su skoro beskrajne.
Ukoliko ste bar povremeno na društvenim mrežama, sigurno ste zapanjeni instrukcijama i informacijama o raznim Al programima koji bi trebalo da nam unaprede život, olakšaju stvari ali i promene mnogo toga… Zavisi od načina na koji se koriste, zar ne?
Kako AI nastavlja da se integriše u svakodnevno društvo, kompanije istražuju različite načine za inovacije. Softver poput TokMod-a, koji analizira govor na mreži i moderira korisnike na osnovu reči, samo je jedan primer korišćenja veštačke inteligencije kako bi se igračima pružilo personalizovano iskustvo, a da kompanije ne troše dodatne resurse. Aplikacije kao što su Spotifz i Netflik već daju preporuke korisnicima na osnovu ličnih preferencija, mada kod mene često zakažu. Možda se patent može koristiti ne samo u igri, već i kao deo pretraživača ili kontrolne table.
Lični ukusi bi mogli biti malo poboljšanje kvaliteta života koje bi promenilo način na koji muzika igra ulogu u igrama, zar ne?
Preneto sa bloga Indijanka Danka