Moda je moda i znamo da je ono što je popularno ono što većina pravi i prodaje kako bi se novac čim pre obrnuo. Gejming industrija nije ni malo drugačija od ostalih industrija po tom pitanju.
PS5 je trebalo da bude hit, a i dalje je hit i činjenica da se sada može napokon lakše kupiti čini PS5 igre najtraženijim. PC kao najstarija platforma je tu odavno ali se čini da se sve više zapostavlja u odnosu na sve druge platforme. Postoje razne informacije i nagađanja zbog čega je to tako ali koliko god bili tačni, nisu nužno i opravdani.
PC gejmeri se retko raduju kao ostali, i čini mi se da je Cyberpunk 2077 jedna od retkih igara koja je PC gejmere možda stavila iznad ostalih. Opšte je mišljenje da je CDPR možda trebalo samo tu i opciju da objavi na D1. U poslednje vreme se PC gejmeri pitaju da li je neke igre uopšte trebalo objaviti za PC ili ih i dalje usavršavati.
Poslednja u nizu je Star Wars Jedi: Survivor koji je lansiran prošlog petka, a i u zavisnosti od toga koju platformu koristite, imaćete potpuno drugačije iskustvo. E to je ono što nikako ne bi trebalo da se dozvoli! I dok je verzija za konzolu prilično stabilna i sa malo grešaka, PC verzija je prilično nemoguća za igranje za mnogo igrača. EA je krajem prošle nedelje objavila izjavu u kojoj se izvinjava zbog problema i obećava da će se oni rešavati. Nekako mi se čini da to nije dovoljno i da ne bi trebalo da se ide onim "Reći ćemo Izvinite i sve će biti OK".
Ovo je trend koji ne posustaje i od kojeg su se mnogi umorili već. PC je potpuno drugačija priča i način igranja u odnosu na konzolu. Već je utvrđeno da ako igra radi na PS5, verovatno će funkcionisati na svim opcijama. PC za razliku od njih uopšte nije platforma. Postoji beskonačan broj delova, konfiguracija i specifikacija koje računar može da ima i to može biti izazovno kada je u pitanju optimizovanje igre za svako moguće podešavanje računara. Programerima je to problem koji treba da reše, ali kupac koji kupuje proizvod od određene kompanije očekuje da nešto savršeno radi kada za to izbroji ne mali iznos najčešće.
EA izjava se bavi nekim od situacija koje izazivaju probleme za PC igrače. Ggluposti tipa računari dizajnirani za Windows 11, po rečima EA, bore se da pokrenu igru u operativnom sistemu Windows 10, dok sistemi sa vrhunskim grafičkim karticama upareni sa procesorima niže klase izazivaju značajan gubitak frejmovaa. Jedi: Survivor često nudi je ono što ljudi nazivaju lošom optimizacijom. Igra je dizajnirana i testirana korišćenjem određenog hardvera, a čini se da tek sada EA uči da postoji širok spektar hardvera za koji nije optimizovana. Ostatak izjave dalje objašnjava koliko je ovaj problem komplikovan za rešavanje što onoga ko je dao novac ne treba da interesuje.
Mene izluđuje bahatost nekih kompanija koje naplate dobre iznose za igru a onda očekuju da igrači budu strpljivi!
Ovo se dešava stalno! Daj pare a onda očekuju da budemo strpljivi i saosećajni prema jadnim programerima koji sada pokušavaju da reše probleme. Ako problema ima, zašto se igra prodaje?
Naravno, nisu sve ige i svi publisheri isti. Uncharted 4, Gotham Knights i Dead Island 2 su recimo odlični ta PC igranje. Teško je optimizovati igru za PC, ali EA bi želela da verujemo da neuspešno lansiranje dolazi sa teritorijom što jednostavno nije tačno. Neke kompanije ulažu vreme i energiju da usavrše svoje PC portove pre nego što krenu u prodaju, a druge to ne rade. Ne treba očekivati od kupaca da se bave ovim pitanjem. Kašnjenja ne vole igrači a posebno akcionari, pa su se kompanije kao što je EA možda previše opustile da objavljuju loše proizvode i da ih krpe kasnije, nakon što su prikupile novac. Lako je dati opravdanje i tražiti razumevanje ali nisam sigurna koliko su i oni spremni na tako nešto.
Znam kako je teško praviti igre. Imam za njih gomilu opravdanja kada se povlaše neosnovane kritike ali treba negde i podvući crtu. Igru je teško napraviti ali je i kupcu teško da izbroji novac i odvoji vreme da je igra, zar ne?
CDPR je recimo imao problem sa konzolama starije generacije jer nisu čekivali da ćemo imati nestašicu PS5. Opravdano? Pa i ne! A opravdanja je lako dati samo ih je ponekada te[ko rayumeti jer nekima vre]aju inteligenciju! Jedi: Survivor ne radi loše na PC-u jer je PC tako komplikovana platforma već jednostavno loše radi zbog lošeg planiranja, upravljanja i korporativne pohlepe za novcem! Lakše je manipulisati sa igračima nego akcionarima, zar ne?
Odlaganje je nekada bolje ša čak iako se pretrpi kritika od prodavanje igre koja ne funkcioniše kako treba.