Ovo nije prvi RPG naslov od ovog developera, stoga su kombinovali ideje svog prethodnog projekta – Battle Chasers: Nightwar, sa LoL-om i tako okupili gomilu likova koji simbolišu Riot na neki način. Riot je proveo preko decenije radeći na svojoj najpopularnijoj igri dodavajući različite i jedinstvene karaktere, ali se to promenilo u novembru 2021. godine. Prvo su tu tradiciju prekinuli sa animiranom serijom zvanom Arcane, a nakon toga sa Ruined King igrom.
Ruined King: A League of Legends je RPG igra sa borbom na poteze u kojoj kontrolišemo do 3 championa iz LoL-a. Ovo je prva singleplayer igra u LoL univerzumu, radnjom smeštena posle Burning Tidesa, u regiju Bilgewatera i Shadow Islesa. Sa zapletom se baca fokus na predstojeće buđenje kralja Viegoa od strane Thresha koji planira da preuzme svet Runeterre sa sledećim Harrowingom (sila koja pustoši svet). Priča se svodi na to da dobri likovi pokušavaju da zaustave zlikovca na putu planiranog uništenja sveta. Sva sreća, predvidivost priče je prikrivena odličnom glasovnom glumom koja je donela dozu autentičnosti i posebnog šarma od prvog momenta kada pokrenete igru.
PRIČA SE SVODI NA TO DA DOBRI LIKOVI POKUŠAVAJU DA ZAUSTAVE ZLIKOVCA DA UNIŠTI SVET
Možda ste iz dosadašnjeg čitanja dobili utisak da je priča dobra samo za poznavaoce LoL univerzuma, ali to nije slučaj jer je ona dobra za sve, čak iako nemate nikakvog predzanja. To je što se tiče glavne priče, ali mnogi sporedni likovi imaju nastavke već utemeljene priče, tako da je tu ipak potrebno neko predzanje. Za glavnu kampanju je potrebno oko 30 sati, dok, ako želite i sporedne stvari da završite, trebate izdvojiti još oko 10 sati.
Jedna stvar koja dodatno poboljšava priču jeste to što karaktere upoznajemo jednog po jednog, samim tim, ostavljen je mnogo veći prostor za karakterni razvoj, a i sve postane mnogo bolje da otkrijete njihove pozadinske priče, kao i same motive. Vaše odluke neće imati veliku odluku, niti će stvarati neke nove preokrete.
PROLOG POČINJE NIZOM PRIJATNIH TUTORIJALA U BORBI SA BRZIM TEMPOM
Igra počinje zanimljivo dok se Miss Fortune bori sa već pomenutom crnom maglom i tada vas uči neke osnovne mehanike. Ovde nema pravljena karaktera, već igrate sa unapred dizajniranim, i nema menjanja nakon klika na dugme start. Kao i u sličnim igrama, i ovde ćete istraživati lokacije iz ptičije perspektive. Postoje zagonetke koje trebate rešiti kako biste napredovali ili došli do zlata ili nekog materijala.
Dobijate mogućnost igranja do 6 heroja. Tih šest se redom nazivaju: Miss Fortune, Yasuo, Illaoi, Pyke, Braum, Ahri. Svako od njih ima svoje uloge i svako od njih ima stvari po kojima je poseban. Yasuo, na primer, daje jaku štetu neprijatelju u borbi na blizinu i kreće se vrlo brzo i vrlo je precizan. Samim tim, on ima najveću sansu da uradi kritičan udarac koji povećava štetu za odeđreni procenat. Sa druge strane, Braum može da hiluje i štiti saveznike.
KORIŠĆENJE MAPE ZA PRONALAŽENJE RUTE NIJE OD POMOĆI KOLIKO BI TREBALO DA BUDE
Zbog veličine, lako je se izgubiti u Bilgewateru i nažalost mapa ne pomaže u snalaženju koliko bi trebala. Ona prikazuje sve podeljene oblasti, ali definitvno igri fali fast travel sistem. Zapravo, začudila me odluka da to nisu dodali. Umesto toga, postoji sistem gondole koji vam omogućava da brzo pređete preko grada, ali gondoli možete pristupiti samo sa određenih tačaka na mapi i možete biti isporučeni samo do istog skupa tačaka. Ovo je samo jedan mali nedostatak.
Što se tiče grafike, igra izgleda dosta dobro, a stil grafički je kao i u original LoL-u. Malo “ozbiljniji” cartonish stil koji se lepo uklapa i dočarava ovaj svet.
BORBENI SISTEM JE MESTO GDE JE RUINED KING ZAISTA ODLIČAN
Vaši likovi mogu da napadnu na jedan od 3 načina: trenutni, “lane” napad i ultimate. Trenutni su sposobnosti koje imate u svakom trenutku i koji pune skalu za ultimate i neke druge pogodnosti. Lane napadi su možda i glavna atrakcija ovde. Vidite, borba se zasniva na trakama koje čine borbeno polje. Lane sistem je predstavljen sa tri trake u donjoj trećini ekrana, sa slikom svakog saveznika i neprijatelja koja se negde pojavljuje na njoj. Svaka od tri trake ima svoju oznaku: gornja traka je brzina, srednja balans, a donja je snaga. Lane napadima se bira jedna od ove tri trake i tada izabrana trača utiče na jednu od 3 navedene sposobnosti.
Na primer, ako uzmite traku brzine, heroj će da dođe brže, ali će naneti manje štete, dok će, ako izaberete traku snage, uraditi baš suprotno. Balans traka, kao što i ime kaže, predstavlja sredinu između ove 2. Naravno, ne bi bila poštena borba da i protivnici nemaju istu mogućnost. Opasnosti se kreću od nanošenja štete i loših efekata, pa sve do vraćanja zdravlja. Pogođeni su svi koji se nalaze u toj zoni kada se ona aktivara.
Najbolji deo cele igre predstavlja sistem rizika i nagrade, gde vi odlučujete da li ćete udarati brzo, ali uz manju štetu ili ćete se vratiti na početnu stranu. Zbog ovakvog sistema, pre svake borbe morate da smislite i uspostavite taktiku, ali morate uzeti u obzir i vaš i položaj neprijatelja na stazi. Postoje i napadi koji vam omogućavaju da odgurate neprijatelja ili saveznika napred ili nazad. Zvuči kao originalni League of Legends? Upravo je to i najimpresivnije, to kako su uspeli da modifikuju iskustvo koje nudi original i ponude potpuno novo u potpuno novom žanru.
TEŽINA VARIRA, IGRA NAKON NEKOG VREMENA POSTAJE PRELAKA
Ja, iako sam čovek koji obožava izazove, moram da kažem da, posebno u kasnijoj igri, stvari postaju previše lake. Bilo bi lepo kada bi ovo bilo malo teže iskustvo. Čak su i šefovi u kasnoj igri ponudili mnogo manje izazova nego što se očekivalo, čineći poslednjih nekoliko poglavlja brzim i lakim za prelazak. Ako samo malo više obratite pažnju na jačanje heroja, oni postanu prejaki. Da budem iskren, osećao sam se kao svemoćno biće i nekad se dešavalo da dobijem preveliko samopouzdanje i da tako uletim u borbu misleći da ću da počistim teren ubrzo, ali od toga nastane borba za preživljavanje.
Dobijanjem bitaka dobijate isksutvo i samim tim morate razmišljati o setu veština za svakog heroja. Da biste napravili odličnog borca, morate se baciti u razmišljanje i pažljivo odabrati. Opremu možete da kupite ili nađete u tamnicima i nju možete menjati i u hodu. Kako dobijate sledeći nivo, dobijate poene sposobnosti za svaki jedinstveni skup poteza, kao i rune koje se mogu dodeliti za povećanje karakteristika.
RAZMISLITE O ČUVANJA ZLATA I POSLE PRAVLJENJA SAVRŠENIH RATNIKA JER JE SISTEM ČUVANJA UŽASAN
Ovo je prva mana koja je zaista problem. Sistem automatskog čuvanja može biti užasno brutalan. Zamislite situaciju da prelazite jednu tešku tamnicu i pređete dobar deo i onda ponovo uđete u igru i vraćeni ste na početak tamnice bez ikakavih resursa koje ste nabavili u toku prelaska. Sistem ručnog čuvanja vam bar sačuva sve kovčege koje ste otvorili, iako vas i ono zna vratiti na pogrešno mesto. No, ni ručno čuvanje vas neće sprečiti od ponovne borbe sa neprijateljima koje ste već sredili. Aktivniji sistem automatskog čuvanja bi nas poštedeo mnogo frustracija.
Pored toga, postoji i solidan broj bagova, kao i manjih tehničkih poteškoća. Smanjen je broj od izlaska, ali još postoje i vredno je pomenuti. Dešavalo se da se igra zakoči i ugasi se, ali samo jednom. Srećom, ni jedan od bagova vam neče uništiti igru već sve što treba uraditi je vratiti se na zadnju sačuvanu tačku.
ZAKLJUČAK
Ako do sada niste uspeli doneti odluku da li igra vredi novca ili ne, odgovor je da. Nisam fan LoL-a, čak bi se moglo reći da ga mrzim, ali ova igra mi je pružila jedno zabavno iskustvo koje, iako ima svoje probleme, neću tako lako zaboraviti. Fanovi League of Legendsa ne treba uopšte da razmišljaju, već treba odmah da kupe igru, a drugi mogu i sačekati neki blaži popust, ali sam svakako siguran da se neće pokajati.
80
SJAJNA
POZITIVNO
- Fantastičan borbeni sistem
- odlična priča koja svim heroijma daje život
- Odlično dizajniran svet pun sadržaja
NEGATIVNO
- bagovi
- nedostatak pravog fast travel sistema
Preuzeto sa Respawn.ba