Novogodišnje akcije su pravo vreme da pronađete savršen poklon za vaše najbliže, ali i da sebi priuštite nešto posebno. Praznična sezona donosi nezamenjivu priliku da pronađete proizvode koji će vas oduševiti, bilo da je u pitanju najnovija tehnologija, omiljena igra ili savršena oprema za vaše hobije. Kroz pažljivo osmišljene ponude, želimo da vam pomognemo da uštedite i izaberete ono što je najbolje za vas, bez kompromisa u kvalitetu. Neka ove praznična akcije postanu prilika da obradujete sebe i svoje voljene, uz proizvode koji će trajati i dalje, van novogodišnje magije.
Black Friday ili Nova godina i Božić?
U ovom periodu se uvek vode polemike da li je bolje iskoristiti promocije za Crni petak ili Novogodišnje i Božićne ponude. Kada je reč o odabiru najboljeg trenutka za kupovinu između Black Friday i novogodišnjih rasprodaja, postoji nekoliko stvari koje treba uzeti u obzir.
Ako govorimo o količini proizvoda na popustu, Black Friday obično izlazi kao pobednik. S obzirom na to da mnogi trgovci učestvuju u ovom događaju koji traje sada tokom celog novembra, broj ponuda koje možete pronaći tokom Black Friday je zaista neverovatan. Za sve one koji traže velike popuste, ovo je pravi trenutak da uštede, jer su popusti na mnoge popularne proizvode često veći nego tokom novogodišnjih rasprodaja. To je obično zato što trgovci računaju na kupce koji će poslednjeg trenutka kupovati poklone, pa su spremni da ponude veće popuste kako bi zadovoljili tu potrebu. Međutim, treba napomenuti da tokom Black Friday popularni proizvodi i oni koji su na najvećim popustima mogu brzo nestati, što može biti frustrirajuće za kupce. Bombardovani ste brojnim promocijama i marketingom.
S druge strane, novogodišnje akcije mogu biti malo lakše za snalaženje, jer su mnogi kupci kod kuće sa porodicom, pa je gužva manja, iako, budimo iskreni, prodavnice postaju prilično pune pred Božić! Mene lično frustriraju saobraćajne gužve koje su svake godine sve veće. Što sam starija to me gužve više nerviraju.
Ako tražite poklone za gejmere, možda je pametno početi sa kupovinom već tokom Black Friday-a, jer ćete tada imati dovoljno vremena da pronađete alternative ako ne uspete da nađete ono što želite. Ako ne pronađete savršen popust, možda ćete ga pronaći u novogodišnjoj kompletnoj ponudi tokom novogodišnjih rasprodaja.
Praznične rasprodaje
Novogodišnje i božićne rasprodaje predstavljaju vrhunac kupovine. Pored toga što je ovo vreme najvećeg ekonomskog stimulansa za mnoge zemlje, praznična sezona je postala nezaobilazni deo života za sve. Neka od poslednjih istraživanja pokazuju da u 2024. godini, osam od deset Amerikanaca planira da proslavi Božić, dok manje od deset posto nije nameravalo da učestvuje u prazničnim aktivnostima. Statista procenjuje da će ukupna prodaja tokom praznične sezone u 2024. godini dostići rekordnih 973 milijarde dolara.
Praznična kupovina: u prodavnici ili online?
Trend online kupovine tokom praznične sezone naglo je porastao 2020. godine, uglavnom zbog uticaja COVID-19. Ovaj trend nastavlja da raste, pa se predviđa da će online prodaja tokom praznične sezone 2024. godine dostići rekordnih više od 280 milijardi dolara. Više od 70% potrošača u Sjedinjenim Američkim Državama izjavilo je da će u 2024. godini verovatno kupovati poklone putem online trgovina. Trendovi sve brže dolaze kod nas i krajnje je vreme da možda i vi razmislite o online kupovini.
Planovi potrošnje tokom prazničnih dana
Praznična sezona kupovine u nekim zemljama može početi već u septembru, a neki potrošači počinju još ranije. U 2024. godini, više od trećine kupaca i najvećim regionima je izjavilo je da će započeti kupovinu u novembru (Crni petak), dok je manje od 10% planiralo da to učini u decembru. Kod nas se čini da sveostaje po starom i da će se kupovine planirati posle Svetog Nikole.
Direktor jedne kompanije u kojoj sam radila je imao običaj da kaže "Do Svetog Nikole se miruje, posle se luduje". I definitivno je taj period bio najnaporniji u retailu jer su radnje pune, a distributeri se jure za nove dopune. Činjenica je da sve radimo u poslednji momenat.
Ono što je promena je prosečan iznos koji se troši, i sada je već u skladu sa trendovima u svetu. Kupuju se najjeftinije i najskuplje stvari, pa prosečan iznos raste. Mislim da se nekako mnogo lakše odlučimo da nagradimo sami sebe i nama najdraže onim što nismo mogli da kupimo tokom godine.
Prema istraživanjima, više od polovine potrošača izjavilo je da im je najvažniji faktor pri kupovini tokom prazničnih rasprodaja – postizanje najbolje vrednosti za uložen novac. Očekivanja potrošača za 2024. godinu pokazuju da će dve trećine njih tokom praznične sezone više nego obično tražiti akcije i popuste.
Trendovi u svetu: Karakteristike najprodavanijih božićnih proizvoda
Različiti proizvodi ostvaruju različite rezultate tokom praznične sezone, a neki segmenti se izdvajaju po popularnosti. U nastavku su navedene karakteristike koje čine proizvod idealnim za prodaju tokom Božića i Nove godine.
Pogodno za poklone:
Nova godina i Božić simbolizuju darivanje, pa su proizvodi koji su pogodni za poklone često među najtraženijima. Klasični primeri globalno uključuju:
- Nakit
- Sveće
- Igre i Društvene Board games
- Igračke i Kolekcionarske figurice
- Mirisne bombice za kupanje
- Knjige
Digitalne poklon kartice - Vaučeri ili Poklon kartice definitivno ove godine dobijaju na popularnosti jer 87% potrošača planira njihovu kupovinu do 2025. godine. Nakon praznika, januar beleži još jedan rast prodaje jer mnogi koriste poklon-vaučere koje su dobili. Dakle, ne brinite da ćete ostati bez poklona jer kod nas se poslednjih godina u januaru beleži odlična prodaja.
Unikatni proizvodi - Ljudi vole da poklanjaju nešto posebno i drugačije. Neobični i originalni predmeti često imaju veću šansu za prodaju, jer pružaju osećaj autentičnosti.
Personalizacija - Proizvodi koji omogućavaju dodavanje ličnih elemenata, poput imena, slika ili prilagođenih boja, postaju sve popularniji. Zbog toga se nemojte čuditi kada vas kupac u radnji pita o omiljenim bojama, hobijima ili pesmama pre nego preporuči poklon.
Održivi proizvodi - Ekološki prihvatljivi pokloni su u porastu globalno. Kupci sve češće biraju proizvode koji su napravljeni od recikliranih materijala ili dolaze u održivim pakovanjima. Kod nas još nije stigao ovaj trend ali ako se boritmo protiv Rio Tinta, treba da se borimo i za sve ostalo i radimo na unapređenju ekološke svesti. Podsetiću vas da Razer i Trust imaju savršene akcije i proizvode koji doprinose očuvanju planete.
Najpopularnije kategorije i proizvodi za prodaju u 2024/2025.
Prema istraživanjima, sledeće kategorije i predmeti dominiraće tokom predstojeće praznične sezone:
Top kategorije:
- Odeća: Džemperi s božićnim motivima, praznične pidžame i tematski modni komadi.
- Poklon kartice: Tražene među svim generacijama, posebno u digitalnom formatu.
- Igračke: Klasične igračke, edukativne igre i popularne akcijske kolekcije Board igara.
- Knjige i Video-igre: Najprodavaniji naslovi i noviteti, posebno u žanrovima fikcije, trilera i biografija.
- Hrana i slatkiši: Gurmanski paketi, sezonske poslastice i specijalne bombone.
Ovi globalni trendovi mogu poslužiti kao inspiracija za kupovinu u GameS radnjama i online shop-u, jer ćete u novogošinjim akcijama pronaći sve sem hrane i slatkiša sa ove liste.
Kompletnu ponudu proizvoda na novogodišnjim akcijama u GameS-u možete pogledati OVDE.
Zato, bez obzira na to da li ste ranije započeli s kupovinom ili ste u poslednjem trenutku u potrazi za savršenim poklonom, praznična sezona pruža vam priliku da obavite najbolju kupovinu, iskoristite popuste i obradujete sebe i svoje voljene.
I dok trenutno pišem predloge za najbolje poklone u okviru vrednosti ponuđenih poklon kartica (što i jeste moja preporuka za osnovni poklon), sledeće nedelje ću vam predložiti i nekoliko proizvoda koji su na akciji i vredi ih kupiti u poslednjem momentu!
Srećan šoping!