Horor igre su postale fenomen poslednjih godina, razvijajući se iz jednostavnih napetih iskustava u psihološke vožnje koje testiraju naše najdublje strahove. Kroz ovakve igre, često se postavlja pitanje: Zašto volimo horor igre?
Odgovor nije jednostavan, ali osnovna privlačnost je u tome što horor igre omogućavaju igračima da dožive opasnost, adrenalin i strah u kontrolisanoj sredini. Kroz te igre, mi postajemo heroji, suočavamo se sa svojim najdubljim strahovima, ali na kraju, mnogi od nas žele jedan, barem simboličan, srećan kraj.
Iako horor igre postaju sve intenzivnije, sa sve realnijim prikazima užasa, ključni element ostaje univerzalna želja za preživljavanjem i pronalaženjem zatvaranja. Popularnost horor žanra, naročito u poslednjim godinama, svedoči o tome da ljudi uživaju u iskustvu suočavanja sa strahom, a ipak, najviše od svega žele da prežive. Evo nekoliko horor igara koje svakako ne smete propustiti, rangiranih abecednim redom.
Amnesia: The Bunker
Usred Prvog svetskog rata, Henri beži od neprijateljskih bombardovanja u mračni bunker, ali ono što se nalazi unutra možda je još strašnije. Henri mora da upravlja ograničenim gorivom kako bi održavao bunker osvetljenim, jer u suprotnom postaje ranjiv na napade zveri, strašnog stvora koji se krije u senkama.
Nakon iscrpljujućeg iskustva preživljavanja u bunkeru i suočavanja sa Zverkom, Henri na kraju beži na površinu, bez obzira na sudbinu stvora. Pada u krater pun leševa dok neprijateljske trupe dolaze, što verovatno znači da je njegova sudbina zapečaćena. To je sumrani kraj koji ne donosi nikakvu sreću ni sigurnost za Henrija, ni unutar bunkera, ni izvan njega.
BioShock
Džek se nađe u potopljenom podvodnom gradu Rapture nakon što se avion sruši u more, i jedini orijentir je svetionik. Ovaj nekada skriveni raj za gornje slojeve društva odavno je pao u zaborav. Prestižna klasa ljudi koji su tu živeli sada su postali splicer-i, dok su jedini preostali oblici života strašne Male Sestre i opasne Veliki Tate.
Poslednja dva faktora igraju ključnu ulogu u tome kako će se završiti Džekova priča. Uništenje Malih Sestara rezultira lošim krajem, u kojem Džek preuzima kontrolu nad Rapture-om i krade nuklearno oružje. Bolji kraj dolazi ako se spasu Male Sestre, pa vidimo Džeka i spasene sestre koji beže na površinu i vode dobar život. Posle svega što su prošli, to je ono što ti likovi zaslužuju.
Ukoliko niste već, obavezno nabavite Bioshock - The Collection koji donosi remasterizovane verzije tri izvanredne igre - BioShock, BioShock 2 i BioShock Infinite - pružajući poboljšanu grafiku i bogatije iskustvo. Ova kolekcija zadržava jezivu atmosferu, duboku priču i jedinstvenu kombinaciju pucačine i RPG elemenata koji su ove igre učinili kultnim klasicima. Povratak u podmorski grad Rapture i lebdeći grad Columbia je bolji nego ikad, sa dodatnim sadržajima (DLC) koji obogaćuju narativ i gameplay.
Dakle, Bioshock je "Must-have" za sve ljubitelje serijala i nove igrače koji žele da istraže ovu mračnu, ali fascinantnu avanturu.
Dead By Daylight
U ovoj horor igri, strah od nepoznatog je prepoznatljiv kroz ulogu u kojoj igrač mora da preživi i da pobegne. Iako je prilika za preživljavanje minimalna, igrači stalno tragaju za izlazima i načinima kako bi preduhitrili ubice u igri. Igra se završava tek kada svi Preživeli ili pobegnu ili umru; dakle, dok neki Preživeli mogu da pobegnu i završe ranije, oni koji ostanu unutra moraju da nastave da igraju. Igrači koji su pobegli ili umrli imaju mogućnost da prelaze između perspektiva preostalih igrača kao posmatrači ili da se vrate u glavni meni.
Dead By Daylight - Special Edition je remasterizovana verzija popularne horor igre gde je u multiplayer režimu jedan igrač ubica, koji traži ostale igrače koji su u ulogama preživelih. Igra kombinuje napetost, taktiku i strategiju dok preživljivači pokušavaju da popravljaju generatore i pobegnu, dok ubica pokušava da ih spreči. Iako ima neke tehničke greške, igra pruža uzbudljivo iskustvo za ljubitelje horor i asimetričnih borbi.
Ukratko, Dead by Daylight: Special Edition je još jedan dobar izbor za one koji traže napet i uzbudljiv horor gameplay.
Haunting Ground
Duhovita i jeziva igra u kojoj igrač preživljava kroz zagonetke u zamku, otkriva tajne svoje prošlosti i bori se sa mentalnim prijetnjama. Njeno "pravo" završno otkriće donosi težak, ali sa aspekta igre, pravedan zaključak. Ova igra, nastala tokom razvoja Resident Evil 4, prati Fionu dok pokušava da pobegne iz tamnice zamka i izbegne njegove mračne stanovnike uz pomoć psa po imenu Hju. Fiona može učiniti samo toliko, pa prijateljstvo sa Hjuom često predstavlja razliku između života i smrti.
Little Nightmares 2
Obožavaoci originalnog Little Nightmares sigurno su bili oduševljeni što su videli Seš ponovo u nastavku. Ovaj nastavak, Little Nightmares 2, stavlja igrače u ulogu novog lika po imenu Mono, koji se suočava sa užasima Pale City-ja. Na svom putu, Mono će upoznati Seš i oboje će pomoći jedno drugom da prevaziđu prepreke i pobegnu od stravičnog Visokog Čoveka.
Ova avantura bi trebalo da ih veže zauvek kao bliske prijatelje, ali ni taj odnos nije bio dovoljan. Nakon što spasi Seš, oboje skaču preko jame - Seš prva, a zatim Mono koji jedva uspeva da ne padne. Seš ga uhvati, ali ga zatim pušta, dopuštajući mu da padne u tminu i otkrivajući tamnu tajnu o karakteru. Ispostavlja se da je Mono zapravo bio Visoki Čovek celog vremena. Ovo otkriće, upareno s Sešinom izdajom, čini ovaj kraj jednim od najšokantnijih u istoriji horor video igara, i sigurno će ostati u sećanju obožavalaca na dugo.Ali...
Postoji tajni završetak sa srećnijim krajem koji morate da otkrijete. Ili ćemo vam možda mi pomoći uskoro sa savetima!
Parasite Eve
Parasite Eve kombinuje naučnu fantastiku i psihološki horor, nudeći igračima fascinantno istraživanje mitohoidne biologije, povezano sa pričom o tugi, gubitku i prihvatanju. Igra upoznaje igrače sa Ajom Brejom, rookie policajkom iz NYPD-a, koja se našla u borbi protiv entiteta zvanog Mitohondrija Iva. Iva je izuzetno moćno biće koje kontroliše „Neo-mitohondrijska stvorenja“, životne forme stvorene iz evoluiranih mitohohondrija. Ivin krajnji cilj je da stvori „savršen svet“ u kojem bi ona vladala, a Aja, koja otkriva da poseduje „parazitsku energiju“ (tajanstvenu moć povezanu sa njenim mitohohondrijama), mora da zaustavi Ivin plan i spasi čovečanstvo.
Na kraju igre, Aja uspeva da pobedi Ivu u njenoj ultimativnoj formi, ali zadržava svoje mitohohondrijske moći, koje se prenose u nastavke igre. U New Game Plus režimu, Aja doživljava emotivno ponovno okupljanje sa svojom blizankom Majom, koja je preminula pre događaja iz igre. Otkriva se da je Maja „Originalna Iva“, a kada Aja konfrontira ovu verziju svoje sestre, Majina svest na kraju bori i izbaci Ivin ličnost, ali po cenu njihovih života.
Ovaj dirljiv trenutak predstavlja Aju koja se konačno suočava sa smrću svoje sestre i označava kraj njenih mitohohondrijskih moći, koje je koristila da spasi svet više puta. Susret sa Majom u Parasite Eve je kako doslovno, tako i metaforički oslobađanje, jer simbolizuje Aju na njenom ličnom putu ka izlečenju od tuge, čineći to jednim od najkompleksnijih i najemotivnijih trenutaka u igri.
Resident Evil Village
Resident Evil serijal je napustio upotrebu tipičnog heroja kao glavnog lika u sedmom nastavku, uvođenjem Ethana Wintersa. Resident Evil Village ga vraća, istražujući udaljeno rumunsko selo u potrazi za njegovom bebom Rosemary. On bukvalno žrtvuje život i ruke kako bi je spasio od Četiri Gospodara i vođe sela, Majke Mirande, koja planira da je koristi u ritualu kako bi oživela svoju kćerku.
Na kraju, on naravno spašava svoju ćerku, baš kao što je spasio Miju u prethodnom delu, ali zna da mora da zaustavi megamycete zauvek. Da bi spasio Rose, on aktivira bombu i žrtvuje sebe kako bi spasio svoju porodicu. To je tužan kraj, ali istovremeno i simbol ljubavi koju Ethan ima prema svojoj kćerki, ostavljajući prostor za novog ili povratnog lika u Resident Evil 9.
Post-kredit scena iz RE Village prikazuje odraslu Rosemary Winters kako autobusom odlazi da poseti Ethanov grob na njegov rođendan. Rose nosi očevu jaknu, onu koju je Ethan omotao oko nje neposredno pre svoje konačne žrtve, kao i Majinu burmu, koju smo ranije videli u halucinaciji koju je stvorila Donna Beneviento. Nakon što je položila cveće na njegov nadgrobni spomenik, Rosein emotivni trenutak grubo prekida osoba koja deluje kao agent BSAA. Agent je podrugljivo naziva „Eveline“, što razbesni Rose, pa mu preti koristeći „moći za koje čak ni Chris ne zna“.
Kao što se vidi u scenama, Rosemary je očigledno pod strogim nadzorom BSAA, jer tokom njenog susreta s agentom čujemo snajperistu koji kaže da ima "čist pogled" na eliminaciju Rose ako bude potrebno. Međutim, njih dvoje brzo razjasne nesporazum, uđu u automobil i odvezu se dok agent primećuje neobičnu sličnost između Rose i njenog pokojnog oca. Scena se završava kada vidimo usamljen siluetu kako polako ide ka automobilu.
Ako igrač koristi Foto Mod tokom ove završne scene i zumira misteroznu figuru, otkriće da se zapravo radi o modelu Ethana Wintersa bez jakne, kako prilazi vozilu. Da li je ovo urađeno namerno, još uvek je nepoznato, jer je sasvim moguće da je Capcom želeo da iskoristi siluetu generičkog lika prosečne visine. Ovo postavlja pitanje: da li bi Ethan možda mogao biti "živ"? S obzirom na to da je tehnički bio mrtav tokom cele igre, to je definitivno moguće.
Silent Hill 2
Na kraju Silent Hill 2, lik James Sunderland nalazi svoj emotivni mir. Bez obzira na monstruoznosti koje je doživeo, završna scena donosi otpuštanje, pružajući spokojni izlaz za njega i igrače.
Postoji ukupno osam završetaka u remakeu Silent Hill 2, s tim da su dva nova završetka dodata šest postojećih, koji su bili dostupni u različitim izdanjima Silent Hill 2. To uključuje četiri originalna završetka i dva čuvena "šala" završetka. Proučavali smo Silent Hill 2 kako bismo prikupili sve informacije o zagonetkama, priči i završecima, kako bismo sastavili sve što vam je potrebno da otključate sve završetke.
"Leave" Završetak
Ovo je završetak koji igrači najverovatnije dobijaju i smatra se "dobrim" završetkom, koliko god neki završetak u Silent Hill 2 mogao biti dobar. Ovaj završetak prikazuje Jamesa koji dolazi do pomirenja sa svojom situacijom i napušta Silent Hill sa Laurom.
Kao i u originalnoj verziji Silent Hill 2, tri glavna završetka igre čini se da zavise od vašeg ponašanja tokom igre. Pravi zahtevi za "Leave" završetak mogu biti pomalo nejasni, ali kao i u igri iz 2001. godine, obično se traži da James pokaže posvećenost Mary, a ne Maria. Provodite što manje vremena sa Marijom, nemojte je posećivati često i možda nemojte pokazivati previše želje da je spastite kada bude u nevolji. Takođe, treba da pokušate da James bude u punom zdravlju kad god je to moguće, a možda će vam pomoći i ako nekoliko puta pregledate Maryinu fotografiju u vašem inventaru tokom igre.
Signalis
Signalis se dešava u totalitarnom budućem svetu, gde su stvorene replike za radnike i vojnike. Igrači kontrolišu jednu od ovih replika, tehničarku broda koja se budi posle nesreće i kreće da pronađe Ariane, osobu kojoj je obećala nešto važno. Odlučujuće odluke tokom igre mogu da utiču na koji će kraj igrač doći, a može ih biti više, uključujući lažni završetak.
Tajni završetak (Artifact) se dobija ispunjavanjem određenih ciljeva tokom igre. Preostala tri završetka se računaju na osnovu vrednosti koje igra prati. Ti završeci su "Memory", "Promise" i "Leave".
Kada svi ključevi budu prikupljeni, igrači treba da ih iskoriste kako bi otključali prolaz neposredno pre poslednjeg bossa u Rotfortu. Unutra će se nalaziti ormar sa Lilly cvetom. Sve dok igrači drže ovaj cvet u svom inventaru, završetak igre u Signalis-u će zameniti sve druge mogućnosti. Elster će iskoristiti cvet kako bi promenila stvarni svet i stvorila beskrajni krug u kojem ona i Ariane mogu živeti u miru.
The Evil Within 2
Iako The Evil Within 2 igra za PS4 ima mračne momente, završava se pozitivno. Sebastian se pomiruje sa sopstvenim demonima i spasiće svoju kćerku, dok će igrači doživeti pomalo srećan kraj, iako sve do tog trenutka, neizvesnost i strah ostaju u jeku.
Nakon tipične borbe sa "pucaj u svetle delove" bossom, mutirana Myra je poražena i vraća se u ljudski oblik. Iscrpljena, kaže Sebastijanu da spasi Lily i obećava da će je pratiti. Sebastijan nalazi Lily u njenoj sobi u kući i spreman je da je ukloni iz simulacije, kada Myra stiže da ga obavesti da ne može da je prati. Kao deo plana da uništi Mobius, Myra je ušla u STEM kako bi zauzela Lilyno mesto kao Jezgro koje će emitovati signal koji će okončati simulaciju i ubiti sve agente Mobius-a putem implantiranog čipa u njihovim mozgovima. Sebastijan i Myra se pomire, a Sebastijan izlazi iz simulacije sa Lily.
Ovo je sve prepleteno sa dešavanjima u stvarnom svetu, gde agent Kidman krši naređenja da uništi Sebastijanovo telo i umesto toga pomaže Sebastijanu i Lily da pobegnu. Myra potom aktivira signal i svi Mobius agenti su ubijeni, uključujući Administratora. Kidman, koji je prethodno uklonio mikročip, je sigurna. Zajedno, troje njih napušta objekat.
...ali to nije sve!
Tokom post-kreditne scene, Sebastijan i Lily se opraštaju od Kidman. Shvativši da je prihvatanje jedini pravi odgovor na prevazilaženje bola, Sebastijan je spreman da nastavi dalje i započne novi život. Zatim prelazimo na napušteni Mobius objekat, gde se otkriva da je STEM sistem ponovo oživeo.
The Last Of Us
The Last of Us vas vodi kroz post-apokaliptični svet, gde je ljubav između Joela i Ellie stvorila je snažnu povezanost. Igra se završava tragičnom, ali ipak srećnom odlukom, kada Joel odlučuje spasiti Ellie, uprkos svom unutrašnjem moralu. Njegova žrtva podseća igrače da ni najcrnji dani nisu uzaludni.
U svetu post-apokalipse zaraženih, obećanje o leku je najpoželjnija stvar. Ono nudi šansu da se infekcija koja je preplavila svet preokrene i možda čak vrati civilizaciju u stanje kakvo je bilo pre izbijanja epidemije. Upravo to obećanje tera Džoela da, uzdajući se u Eli, krene na put sa njom kako bi je odveo do laboratorije gde treba da napravi vakcinu.
Njihov odnosi se razvija tokom igre, sve do trenutka kada postaju poput porodice, a Džoel postaje očinski lik u Eliinom životu. Ono što Džoel ne sazna do trenutka kada je donese u bolnicu je da ona mora da umre kako bi se napravio lek, pa Džoel odlučuje da spreči operaciju, boreći se kroz bolnicu i spasavajući Eli. Nisu svi igrači saglasni sa Džoelovim izborom, ali nema sumnje da je to čvrst dokaz njegove ljubavi prema Eli, tjerajući igrače da se zapitaju šta bi oni uradili u istoj situaciji.
The Legend of Zelda: Majora’s Mask
Iako Majora’s Mask ima više avanturistički karakter, sveži ton mračnih i horor elemenata čini ovu igru jedinstvenom. Kroz cikličnu prirodu igre, Link mora da preživi prevratnu borbu protiv Majora, sa jednim od najmračnijih krajeva koji ostavlja gorki, ali ipak osvežavajući šapat.
Ako prikupiš svaku masku i zameniš ih za najbolju masku na kraju, a pre toga odradiš određeni sporedni zadatak, dobićeš najbolji kraj. Međutim, ako propustiš bilo koju masku, neki od scena tokom kredita biće zamenjeni sa maskom koju si propustio, gde će samo maska rotirati i blokirati samu scenu.
Horor igre danas nisu samo test našeg straha, već i sposobnosti da se nosimo sa tom nesigurnošću. Bez obzira koliko bile strašne, te igre nam takođe omogućavaju da doživimo olakšanje i nadu za bolji kraj. Razvijene su do te mere da nas drže na ivici stolice, a opet, kako bi bile kompletne, najčešće nam trebaju nagrade u obliku moralnih ili pozitivnih krajeva. Kroz likove kao što su Ethan Winters, Simon Jarrett, James Sunderland i mnoge druge, horor igre ostaju snaga koja nas podseća da čak i u najmračnijim svetovima, ljudi traže izlaz.