16.08.2024.
Autor: Danica Manojlović

Recenzija filma OSMI PUTNIK ROMUL i pregled video igara inspirisanih franšizom

Strah kao inspiracija

Alien: Romulus - Saga se nastavlja

„Alien: Romulus“ ili kako su naši preveli, „Osmi putnik Romul“ je prvobitno zamišljen kao film za Hulu platformu, ali su svi bili oduševljeni prvim kadrovima, te je doneta odluka da film ide u bioskope. I bili su u pravu! Plašila sam se da će film biti samo još jedan pokušaj zarade na staroj slavi originala iz 1979. godine, ali sam uživala u nešto drugačijoj viziji poznate priče.

Znamo da filmski nastavci često vode serijale u novim pravcima, ali i da neki od njih samo popunjavaju praznine, služeći kao most između filmova i kao način da se franšiza održi živom. Najnoviji film iz serijala „Alien“ dokazuje da franšiza nije iscrpela sve ideje, i donosi sasvim adekvatnu priču koja se razlikuje od prethodnih delova, sa fokusom na mlađe likove.

Ridley Scott je svog „Osmog putnika“ oživeo i prikazao zastrašujuće 1979. godine. Serijal je doneo mnogo straha, sluzi, kiseline, i veliki broj žrtava. Sigourney Weaver je zahvaljujući ovom filmu postala ikona, a svaki novi film iz serijala dokazao je da je original remek-delo. Iako nastavci nisu svi jednako uspešni, vizuali i režija su često bili upečatljivi, sa stalnom igrom oko pitanja života i smrti.

Mlađi likovi i nova perspektiva

Film se razlikuje od prethodnih delova jer je fokusiran na mlađe likove. Iako priča nije direktno povezana sa starijim filmovima, nagoveštava se da životi ljudi na kolonijama, poput Jackson’s Star, omogućavaju misije poput one na Nostromo. Surova realnost prisiljava mlade protagoniste na očajnički plan da pobegnu na napuštenu svemirsku stanicu Renaissance, nadajući se boljoj budućnosti. Naravno, stvari ne idu po planu.

Mala posada od njih 6, siroče Rain (Cailee Spaeny), njen „brat“ android Andy (David Jonsson), njen bivši Tyler (Archie Renaux), njegova sestra Kay (Isabela Merced) i par Bjorn (Spike Fearn) i Navarro (Aileen Wu), beži na napuštenu svemirsku stanicu sa hibernacionim komorama potrebnim za početak novog života. Otkrivaju da je napuštena a njena posada je zbrisana od strane ksenomorfa sa šiljatim repovima, dugim kandžama i glavama u obliku… recimo krastavca.

Pored bežanja kroz sablasne metalne hodnike od ovih čudovišta, moraju da brinu o zalihama goriva, dok svemirska stanica kreće ka asteroidnom pojasu koji će je u roku od nekoliko sati potpuno uništiti. Odbrojavanje vremena kao u nekim trilerima gde bežite od poludelog ubice koji je ovde užasno biće, ograničeno vreme ubrzo postaje još kraće a problemi sve veći.Misija se menja kada posada stigne na stanicu, i shvate da nisu sami.

Iznenađenje, meni nekako neprijatno, u filmu je i digitalno oživljeni Ian Holm kao Ash!

Nepretenciozna scenografija i atmosferičnost

Ovo leto je prepuno filmova o herojima, horora sa spektakularnim efektima, ali „Alien: Romulus“ osvaja sa vizuelnim dizajnom i praktičnim efektima. Film uspeva da nas vrati u svemir, gde niko ne može da čuje vaš vrisak – osim, možda, ako niste vi poput mene koja je par puta poskočila u stolici. Zahvaljujući režiseru Alvarezu i njegovoj očiglednoj ljubavi prema serijalu, ovo je neočekivano dobrih 119 minuta.

Što manje znate o „Alien“ filmovima, to ćete više uživati u onome što može izgledati kao originalni elementi u ovom filmu. Ovo je veliki kompliment kada imamo ovako dugotrajne franšize. „Alien: Romulus“ nije savršen film ali je po mom mišljenju jedan od najboljih nastavaka.

Da li se sećate da smo ove godine već pisali o vazemaljcima u video igrama i to na Svetski dan vanzemaljaca?

Kada je Ridley Scott 1979. godine predstavio film Alien ljubiteljima filma, verovatno niko nije pomislio da će ovaj film pokrenuti franšizu koja će preuzeti prvo mesto vanzemaljskih horora. Danas, franšiza i dalje uživa veliki uspeh, osvaja bioskope, stripove, romane, društvene igre, akcione figure i, naravno, video igre.

S obzirom na to da je Alien: Romulus Fede Álvareza imao premijeru ove nedelje, čini se da je pravo vreme da se upustimo u more video igara koje su nastale iz istoimene  filmske franšize.

Postoji mnogo igara, zvaničnih i ne baš zvaničnih. U ovom tekstu ćemo se fokustirati na zvanične igre koje su direktno povezane sa franšizom Alien, dok ćemo naslove Alien vs. Predator po strani.

Alien za Atari 2600 iz 1982 godine

Početak i to za video gejming deo 20th Century Fox. Igru je dizajnirao Doug Neubauer i u velikoj meri preuzevši inspiraciju od Pac-Man, Alien za 2600 Vam omogućava da trčite po lavirintima vaše svemirske letelice. Napomnućemo da nigde nije  navedeno da je ovo Nostromo. Potrebno je da uništavate sva jaja dok prikupljate predmete za poene. Na brodu se nalaze naravno - Xenomorfi. Možete ih ili izbeći, ili koristiti plamen da ih privremeno parališete. Ukoliko uspete da uzmete Pulsar, tri u svakoj fazi, Xenomorfi oslabe i postaju plavi. Kretanjem vašeg lika preko njih ćete ih uništiti.

Kritičari su primetili asocijaciju i ideju kakosmo već naveli ali su u isto vreme hvalili osećaj panike koji imate kada vas progonjuju Xenomorfi. To je igru činilo privlačnom ali danas je moramo priznati, dosadna!

Aliens: The Computer Game za Commodore 64, Apple II, ZX Spectrum iz 1986 godine

Klasik Jamesa Camerona iz 1986. godine, Aliens: The Computer Game ima zanimljivu istoriju.

UK ogranak Activisiona, Electric Dreams Software, nezavisno je izdao svoju verziju ove igre pod istim naslovom kao jednostavnu akcijsku igru. Kao rezultat toga, Activision je morao da preimenuje svoju igru za evropsko tržište u Aliens: US Version.

Pored promene imena, za razliku od verzije Electric Dreams Software, koja je bila jednostavna akcijska igra, Aliens: The Computer Game nudi šest mini igara koje su povezane dijalozima i slikama iz filma. Dve su akcijske sekvence u kojima igrač koristi tim od četiri marinca kako bi pronašao put kroz kompleks na LV-426. Druge sekvence uključuju sletanje broda sa Sulaca, pronalaženje puta kroz lavirint vazdušnih kanala, borbu protiv hordi Aliensa kao Ripley i konačni susret sa Kraljicom vanzemaljaca. Kritičari su tada hvalili prezentaciju, dok se šest mini igara nije pokazalo baš u najboljem svetlu.

Aliens za Arcade iz 1990 godine

Pre nego je Capcom izbacio Aliens vs. Predator, Konami je pokušao sa Aliens licencom i uspeli su! Igrači su kontrolisali dva lika, ili plavušu Ripley ili narednika Hicksa, a zadatak im je bio da prolaze kroz Hadley’s Hope, dok pucaju na Xenomorfe i pronađu put do Kraljice naravno, vanzemaljaca.

Igranje ove igre je i danas zabavno! Aliens uzima malo umetničkih sloboda kada su u pitanju Xenomorfi i događaji iz filma. Počinjete sa pametnim oružjem koje možete nadograditi na plamenik, raketni bacač ili trostruki metak koji se vraća u Contra. Postoje momenti kada Contra menja perspektivu, tako da se suočavate sa boss-ovima koji dolaze s vrha ekrana. Bitka sa Kraljicom Alien-a unutar mašine za punjenje snage je tu a vi radite na izbacivanju Kraljice kroz vazdušni otvor.

Alien 3 za Nintendo Entertainment System, Game Boy, Sega Genesis, Super Nintendo Entertainment System, Game Gear  iz 1993 godine

Ripleyjev brod se urušava na planetu zatvorske kolonije Fiorina 161. Tamo, ona i naoružani zatvorenici moraju da pronaću način da prežive Xenomorfe koji terorišu koloniju... dok pomoć ne stigne. Kao Ripley, igrači moraju da prolaze kroz nivoe lavirinta spašavajući zatvorenike i uz put se bore protiv Xenomorfa. Igra je vremenski ograničena i moraćete da se oslonite na računare tokom nivoa kako biste pronašli mesta na kojima se nalaze zatvorenici. Morate biti brzi i sa Xenomorfima, jer znate i sami koliko su brzi.

Ponekad je izuzetno lako izgubiti orijentaciju u vezi sa putem kojim treba da idete da biste izašli iz nivoa, a brzina Xenomorfa može učiniti da njihovo ubijanje bude vi[e nego  frustrirajuće. Tu je i teško izbegavanje udaraca.  Alien 3 je odličan platformer kada se usavršite u strategiji. Svaka verzija Alien 3 je malo drugačija uz različite nivoe i rasporede za svaku platformu.

Za razliku od ostalih portova, verzija za Game Boy igra se iz gornjeg ugla.

Alien 3: The Gun za Arcade iz 1993 godine

Dugo pre nego što je Sega pristupila franšizi Alien u 2010-im, njihov tim je napravio jedinstvenu verziju priče Alien 3. Prebacujući fokus sa Ripley i Hicksa, vi ste deo tima marinaca koji je poslat da istraži zašto Sulaco nije stigao nakon završetka Aliens. Ono što pronađete na brodu je neka nova verzija Xenomorfa koja brzo uništava tim sve dok ne ostanu samo dva neimenovana marinca a to ste vi i prijatelj. Nakon čišćenja broda, vi se rušite na Fiorinu “Fury” 161, koja je takođe postala košnica istih. I naravno, vreme je za uništavanje insekata.

Alien 3: The Gun je zabavno iskustvo iako je tu dosta slobode u interpretaciji. Interesantno je kako Xenomorfi eksplodiraju, ostavljajući delove tela da se prevrću dok se raspršuju po palubi. Ovo se nastavlja u šest nivoa igre. Vi možete uzeti alternativne putanje u igri da biste ubacili malo raznolikosti. Snažna animacija, puno akcije uz odličan zvučni dizajn su upotpunjeni prilično sumornim završetkom koji je prikladan za zatvaranje tadašnje trilogije filmova.

Aliens: A Comic Book Adventure za PC iz 1995 godine

Ulazak Mindscape prebacuje priču na seriju Dark Horse Comics za A Comic Book Adventure, preuzimajući teme iz četiri broja serije Aliens: Labyrinth koja je trajala od septembra 1993 do januara 1994. Igrač je Lt. Col. Hericksen, bivši kolonijalni marinac koji je sada komandant tima od tri osobe za teraformisanje. Nakon što primi signal za pomoć sa udaljenog postrojenja B54-C, Hericksen putuje na planetu da to istraži.

A Comic Book Adventure je standardni point-and-click avanturistički naslov, sa nekoliko zagonetki zasnovanih na inventaru. Tu he i malo borbe dosadne na mreži. Vaš tim nije baš odkoristi jer dok vas možda i slede, oni vas neće uvek sačuvati od neprijatelja. Svi brkovi i bradati i to je tipična karakteristika vojnih jedinica.

Alien: Isolation za PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One konzole iz 2014 godine

Ako obožavate najvažniju atmosferu franšize Alien, onda je ovo najbolja igra za vas. Alien: Isolation vraća sve na korene originala Ridley Scott-a. Kao Amanda Ripley, ćerka Ellen Ripley, istražujete Sevastopol, napuštenu svemirsku stanicu i brod na ojem je nestalazagonetno vaša majka. Tokom igre, niste samo u opasnosti od Xenomorfa već i od preživelih ljudskih neprijatelja. Kroz svoje borbe napete hororom, morate da rešavate zagonetke i koristite ostatke tehnologije da biste preživeli sve dok ne pronađete odgovore koje tražite. Izazov se povećava zbog činjenice da je gotovo nemoguće ubiti Xenomorfa.

Alien: Isolation je poznat po svojoj izuzetnoj atmosferi što može biti frustrirajuće za one koji traže brzu akciju. Igra ima za cilj da vas uplaši i natera da se osećate nesigurno, i u tome baš uspeva. Alien: Isolation nije savršena, neke mehanike su zbunjujuće, borba je slabija ali uspeva da zadrži nivo napetosti i horora.

Mi smo igrali XBOX ONE Alien Isolation - Nostromo Edition i definitivno možemo reči da je ovo jedna od najboljih igara iz Alien franšize.

Aliens: Fireteam Elite za PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X|S, Xbox One iz 2021

Sa radnjom smeštenom u ikoničnom Alien univerzumu, Aliens: Fireteam Elite je kooperativna pucačina iz trećeg lica, koja vas i vaš tim marinaca stavlja u očajničku borbu da suzbijete pretnju Xenomorpha. Sa preko 20 vrsta neprijatelja, uključujući 11 različitih Xenomorpha na evolutivnoj skali od Facehuggers do Praetorians, igra nudi izazovne talase borbi i strategijsku dubinu. Kreirajte i prilagodite svog Kolonijalnog Marinca, birajte iz bogatog asortimana klasa, oružja, opreme i prednosti, dok se borite da preživite u ovom uzbudljivom iskustvu preživljavanja.

Mi smo se slatko ispucali i zabavili u co-op režimu igranja, a Aliens: Fireteam Elite naslov smo nabavili u GameS-u, za konzole:

Alien: Dark Descent za PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X|S, Xbox One iz 2023

Alien: Dark Descent ima mnogo bolje ocene u pogledu borbe i preživljavanja u poređenju sa prethodnim verzijama igara. Vi preuzimate ulogu komandanta tima marinaca koji istražuju planetu Lethe i istražujete misteriozni signal dok se borite sa povratkom Xenomorfa. Kao prvi naslov u franšizi koji koristi real-time strategiju, igra pruža nove izazove u planiranju i borbi. Bitke sa Xenomorfima i taktički elementi čine ovu igru uzbudljivim iskustvom koje se odlično uklapa u franšizu.

GameS web tim preporučuje svim fanovima Alien franšize i pravim ljubiteljima horor gejming žanra, da obavezno odigraju Aliens: Dark Descent na svojim PS4, PS5 ili XBOX One/Series X konzolama:

Alien franšiza je ostavila dubok uticaj na video igre. Svaka igra nudi jedinstven uvid u svet Alien-a i doprinosi njegovom bogatom univerzumu. Od prvih pokušaja u video igrama, do uzbudljivih iskustava koje su doneli naslovi poput Alien: Isolation i Alien: Dark Descent, svet Alien-a nastavlja da fascinira igrače širom sveta.

A koja je Vaša omiljena Alien igra?