12.05.2024.
Autor: Danica Manojlović

Recenzija serije Anthracite

Dve vremenske linije i jedan kult

Preneto sa bloga Indijanka Danka

Nema spojlera!

Bilborde za ovu seriju sam primetila na putu u Nici, i pošto nisam znala da li će se pojaviti u ponudi za Srbiju, skinula sam je za gledanje kod kuće. Ovi praznični dani su bili idealni za čitanje i gledanje pa hajde da vidimo da li ova serija dobar izbor za gledanje.

Početak prve epizode me je zamalo doveo do toga da izađem i ne pogledam je nikada više. Ali cela priča je bila tako promamljiva da sam rešila da se nateram da preživim koketiranje sa društvenim mrežama i podilaženje novim generacijama.

Ja sam ljubitelj misterioznih trilera a cela najavna priča ove serije je više nego primamljiva, interesantna i upakovana u šest epizoda.

Priča

SWAT timovi upadaju u jednu kuću, u francuskom alpskom selu Levionna. Kuća je sedište kulta koji predvodi Kaleb Johanson (Stefano Cassetti). On ostaje kao jedini preživeli nakon masovnog samoubistva. Kult je počeo da se istražuje nakon što je tinejdžerka pronađena prebijena sa crnim mrljama antracita na licu. Trideset godina kasnije, novinar Solal Hajlman (nesuđeni srpski zet Jean-Marc Barr) gleda stare vesti o smrti tinejdžera na opremi koju ima u skladištu. On razgovara telefonom sa svojom ćerkom Idom (Noémie Schmidt). Ida je influenserka i samoproklamovana web detektivka. U toku razgovora Solal biva nasilno kidnapovan. Pre nego što se telefon isključi, on upozorava ćerku da ne dolazi u Levionnu, ali naravno Ida potpuno ignoriše to upozorenje. Oba preuzima iz njegove hotelske sobe dosijee i odlazi u prodavnicu sa skijaškom opremom kako bi pronašla mladića čiju je sliku videla u fajlovima. To je Jaro (Hatik), koga je istražila preko društvenih mreža i online prisustvo. Jaro tvrdi da ne zna zašto bi njen tata imao njegovu sliku.

Priča se dalje odvija sa novim likovima, otmicama, ubistvima i tajnama. Ne bih da spojlujem!

Antracit na prvi pogled podseća ma True Detective: Night Country ali ostaćemo na podseća. Meni lično je bolja. Činjenica je da je prva epizoda malo mnogo za početak ali ostatak vredi gledanja. Glani lik u timu koji je radio seriju, Funny Robert i njeni pisci uvlače nas tako što nas upoznaju sa Idom i njenom mrežom web detektiva, a činilo mi se, i nisam pogrešila, njena glupost postavlja ton za seriju. Stvari nekako odmah postaju veoma ozbiljne i veoma brze. Ida i Jaro (ne svojom voljom u početku) počinju da se dublje upuštaju u istragu smrti tinejdžerke 1994. i njene veze sa ubistvom 2024. a koje se dešava odmah nakon Idinog dolaska. Sve dobija još jedan sloj ozbiljnosti kada Ida skida periku da pokaže da joj kosa ponovo raste nakon hemoterapije.

Svi ostali likovi su urađeni kao ozbiljni pa se povremeno Idino igranje sa društvenim mrežama čini simpatičnim i naviknemo se na to. Ta njena neobičnost povremeno ublažava neke od mračnijih delova priče, naročito kada u teškim momentima peva “What is love.. Baby don’t hurt me…”

Ono što vam je u glavi kada se sve otkrije je da je priča počela na jedan način, ponudila drugo, pa treće, a na kraju ste dobili nešto neočekivano i to je veliki plus jer je jako teško snimiti nešto intrigantno i drugačije.

Pejzaži

Moja konfuzija oko tona serije i Idinim ludilo nisu uspeli da umanje savršeno lep alpski pejzaž. Pisci su uradili dobar posao sa davanjem podataka o većini glavnih igrača, čak i ako neki od tih podataka možda nisu bili toliko relevantni za priču na duge staze. Dok budete pratili seriju, i dok otkrivate mra;ne priče ovog mesta videćete kako se i pogled na grad menja. Odjednom ćemo početi da primećujemo stare zgrade, propale projekte i nezadovoljne ljude.

O seriji

Ima mnogo uzbudljivih i šokantnih trenutaka koji će zadržati vaše interesovanje za ovu priču. Ima i preokreta u priči koji će vas iznenaditi. Komedija i gotska neizvesnost kombinovani su u seriji u njenoj jedinstvenoj fuziji žanrova. Čini se kao da nisu bili opterećeni time da naprave hit ali su uspeli.

Anthracite dokazuje u svakoj epizodi da dobra priča ne zahteva uvek velike budžete ili nikad viđene ideje već prilagođavanje sopstvenim limitima, uz zabavu i priču koja vas tera da gledate dalje,

Serija vam ne predstavlja ništa novo ili sveže ali je opet osveženje u gomili snimljenog materijala koji Netflix stalno objavljuje ali svi imamo problem da odaberemo nešto dobro. Ako ste gledali dovoljno misterija ubistva, onda čete svakako primetiti neke poznate vibracije i nema mnogo novog u zapletu. Likovi nisu preterano jaki, već su opterećeni svojim greškama i odlukama pa i nemaju mnogo moći da promene loše stvari koje im se dešavaju.

Glumci

Noémie Schmidt kao Ida Heilman se ističe kao glumica vredna pažnje. Možda u početku nervira i izgleda kao neki lud lik ali u priči ima više nivoa intrige zbog njenog neobičnog ponašanja, i pokazuje njen snažan mozak i upornost. Serija vešto suprotstavlja Jarovu agresivnu dispoziciju sa Idinim netradicionalnim pristupima, a njihova saradnja je izuzetno zanimljiva.

Giovanna, nepokolebljiva policajka koju glumi Cammile Lou, ispituje ubistva, što je stavlja u sukob sa svojim vršnjacima. Dobro poznata, ali vešto prikazana dinamika likova nudi snažan okvir za razvoj naracije ovo lika. Njena priča je mnogo dublja nego se čini.

Hatik, koji je najveća zvezda ovog filma, kao Jaro Gatsi je odličan.

Jean-Marc Barr nije mnogo prisutan ali je upečatljiv.

Kult

Enigma i priča čudnog kulta nudi zapanjujuće uvide koji vešto kombinuju nekoliko aspekata serije. Postoji nekoliko scena kada nam izgleda nejasno kuda se emisija kreće i šta je tačno kult propagirao. Ipak, tajne oko kulta vešto pokreću stvari tako što dodaju nove preokrete i iznenađenja. Možda je priča mogla da bude jasnija ali kada se serija zarši, bićete zadovoljni.

Kada poželite da bacite daljinski (ili miša) zbog lošeg izbora na Netflix-u, odaberite ovu seriju i nećete pogrešiti.

Antracit je ubedljiva i veoma interesantna serija koja uspešno spaja komediju, napetost i neke gotičke elemente u jezivom zimskom okruženju. Serija pleni svojom jedinstvenom fuzijom žanrova i dobro osmišljenim pripovedanjem. Izvanredna gluma daje dubinu i privlačnost likovima. Ova serija dokazuje da efektivno pripovedanje ne zahteva velike investicije, već uspeva u prihvatanju mešavine žanrova i pružanju zadivljujućeg i zabavnog iskustva za gledaoce. Uspešno istražuje mračne teme ostavljajući publiku zaintrigiranom, tako da je vredna gledanja.

STRIMUJTE!

Slike Netflx