Pohlepa je već dugo deo ljudske istorije. Čini se da nekako uvek ide zajedno sa napretkom a dešava se i da imamo napredak zbog pohlepe velikih korporacija.
Sasvim je moguće da je pohlepa postala sve problematičnija od momenta kada su ljudi otkrili poljoprivredu, nastanili se i restrukturisali društvo. Socioekonomski faktori kao što su klasa, akumulacija bogatstva i nejednakost, ili podela rada. Oni koji imaju uvek hoće više, apitanje je samo gde su granice.
Cyberpunk 2077
Moja omiljena igra! Ko je igrao zna da je teško pobediti očigledne načine na koje se pohlepa manifestuje u distopijskom svetu Night City. Ne samo da razne korporacije nastavljaju da eksploatišu resurse i rad zarad profita u Cyberpunk 2077, već one često rade iznad zakona i kontrolišu praktično svaki aspekt života. Živeti raskošno i gomilati bogatstvo ovde nije dovoljno za Arasaka Corporation. Arasaka traži ono što biste verovatno mogli nazvati krajnjim oblikom pohlepe samo da bi zadržali moć - načine da učitate svoju svest i na taj način prevarite smrt na neodređeno vreme.
Resident Evil Serija
Umbrella Corporation bi po mnogima bila zadovoljna svojim širokim spektrom podružnica koje učestvuju i profitiraju od različitih sektora, uključujući farmaceutske proizvode, transport, industrijske mašine i njihove primene, potrošačke proizvode i turizam. Ali nisu u pravu jer je Umbrella morao da ode korak dalje. Počeli su da petljaju sa biološkim oružjem i prodaju gavojnicima širom sveta, i to onome ko ponudi najveću ponudu.
Možda Umbrella tehnički nijsu bili pohlepni za novcem ali su oni bili pohlepni radi postizanja specifičnih krajnjih ciljeva, kao što je projekat Wesker.
Borderlands 3
Oni koji su igrali Borderlands 3 znaju da se u tom univerzumu dešavaju dve odmah očigledne stvari. Prvo, uprkos namernom humoru, sve je prilično divlje i distopijsko, do tačke u kojoj se praktično svi i sve svađaju da bi preživeli. Drugo, ima tona oružja svuda okolo. Svako oružje ima određenog proizvođača, bilo da je to DAHL, Torgue, Jakobs ili bilo koji drugi entitet.
Na osnovu ovih informacija sasvim je logički zaključiti da ove kompanije namerno kapitalizuju sukob kako bi brzo zaradile.
The Outer Worlds
Budućnost je uvek neizvesna i teško je predvideti. Ono što nam se čini nemoguće može se ostvariti pre nego nešto što nam je očekivano i normalno.
2355. je i ljudi su počeli da kolonizuju planete u svemiru. Dobro zvuči ali nije ni malo dobra stvar. Tu je više od zamišljanja ovog novog, galaktičkog oblika divljeg zapada. Daleko je od Red Dead Redemption 2 u svemiru i problem je što svu tu kolonizaciju predvode hiperkorporativni subjekti i baroni razbojnici koji su ekonomsku klasu odredili kao jedini najvažniji faktor u društvu.
Ukoliko ne obezbeđujete, proizvodite višak vrednosti za ove entitete, poput recimo radnika u fabrici C&P Boarst Factory na planeti Monarch, niste im vredni!
The Ascent
Igra Ascent vas baca u distopijsku budućnost kao porobljenog radnika na Velesu. To je svet koji kontroliše mega korporacija pod nazivom The Ascent Group. Razlog zbog kojeg se na kraju svađate je zato što Ascent Group iznenada propada i stvara se vakuum snage. Sada, imate druge korporacije i sindikate, druge frakcije koje se sve bore za kontrolu. Kako se ispostavilo u ovoj igri, imati jednu džinovsku korporaciju koja upravlja svime može biti veliki problem, kako tokom njene vladavine tako i nakon njenog raspada.
Neki bi mogli reći da je to problem previše centralizacije.
Deep Rock Galactic
Možda nekima čudan izbor za ovu listu, ali dok je veći deo igre više fokusiran na borbu, rudarenje, opremu i napredovanje, na kraju dana, vi ste samo gomila patuljaka koji rade za rudarsku kompaniju Deep Rock Galactic. Tu je član višeg tela upravljanja koji emituje zadatke i komande u vaše uvo. ;Naravno, nije potpuno očigledno kakve ciljeve ili vrednosti ima ova intergalaktička rudarska kompanija, ali izvlačenje resursa zarad profita? Bez obzira na cenu, bilo da patuljci nemaju uspeha u svojoj misiji, ili moraju da eliminišu armije svemirskih buba, izgleda malo vi[e nego pohlepno.
Da li smo neku igru propustili?