Primetno je da igrači sve više žele da njihovi virtuelni likovi izgledaju dobro, pa čak i kada je njihova jedina misija da ostanu živi. Virtuelna kozmetika kao što je odeća, kosa i šminka kojima prilagođavate svoj lik postaju važni aspekti svake igre. Akcije ili igre fokusirane na hororu kao što su svima znani Grand Theft Auto, popularni Dead by Daylight ili Fortnite sve više se okreću modi. U pitanju je novi trend koji će umreti već postaje sve popularniji.
Objašnjenje je jednostavno, to je za igrače vrsta izražavanja i uranjanja u igru. Oblačenjem svog lika onako kako želite pomerate granice malo dalje.
Gejming brendovi koriste ovaj rastući apetit za modom tako što isporučuju ekskluzivne virtuelne komade odeće napravljene u saradnji sa dizajnerima ili poznatim ličnostima. Fortnite je, o tome smo već pisali, bila jedna od prvih platformi za igre koja je zaista spojila visoku modu i igre. Oni su se udružili sa Arijanom Grande kako bi objavili Rift Tour kao posebni događaj ograničenog izdanja na kojem su igrači mogli da igraju kao sama Ariana i da se obuku u holografske mini haljine i ponesu njen prepoznatljivi visoki konjski rep.
Balenciaga je takođe sarađivao sa igrom Fortnite kada su u okviru igre likovi mogli da se oblače u Triple-S patike i rančeve sa potpisom brenda. Interesantno je da ovo nije prvi put da je Balenciaga ušao u svet igara. Da bi debitovao u kolekciji za jesen 2021, dizajner Demna Gvasalia je objavio svoju sopstvenu video igru pod nazivom Afterworld: The Age of Tomorrow, u kojoj su likovi u igrici modelirali njegove nove komade. Nakon kreiranja te igre, Gvasalia je počeo da razmišlja o saradnji sa Fortniteom.
Photo: Balenciaga
Ranije su H&M, Moschino i Diesel pravili digitalnu odeću za Sims. Dizel je imao svoje ostrvo u preteči metaverzuma PlayStation 3, Home. Tu su i Balenciaga i Ralph Lauren u Fortnite-u, Balmain u Need for Speed, Tommi Hilfiger i Gucci u Roblox-u, Marc Jacobs i Valentino u Animal Crossing, Lacoste i Burrbery u Minecraft-u...
Poljski brend za street ili uličnu odeću MISBHV udružio se sa Grand Theft Auto V na virtuelnoj odeći. MISBHV je dizajnirao dukserice i majice s kapuljačom koje u igri nosi nemačka DJ grupa Keinemusik.
Cyberpunk 2077 je pokrenu čitav jedan novi trend garderobe koju su izbacili brendoi širom sveta. Od patika do čarapa, a najprodavanije su bile majice. A u igri je situacija isto interesantna. Širom sveta se prave liste najboljih komada koje protagonisti nose.
Čak je i H&M pre par godina ušao u svet video igara. Posle Sims-a i nakon uspešnog lansiranja H&M Looop Island u popularnoj Nintendo igrici Animal Crossing: New Horizons, H&M je rešio i da lansira virtuelnu modnu kolekciju sa fokusom na njenim veganskim akreditivima. Sastojala se od odabranih komada ženske i muške odeće iz Innovation 'Co-Exist Story', modne kolekcije prilagođene životinjama koja je u potpunosti odobrena od strane PETA. Ovi virtuelni modni komadi su bili lansirani zajedno sa ažuriranjem u igrici za Looop Island, pretvarajući ga u destinaciju prilagođenu veganima za igrače. H&M prva virtuelna modna revija u Animal Crossing je otkrila virtuelne stilove.
A večno moderni teksas, kako je on predstavljen u igrama (pored limitiranih Levis Super Mario farmerica o kojima samo možemo da sanjamo)?
Pored GTA, Watch Dogs je igra poznata po likovima koji nose odlične street wear komade i džins koji bi mnogi poneli. Jedna od stvari koje igrači vole kod Watch Dogs 2 je raznovrsnost dostupnih stvari kada oblače svog lika. Tu su produžene majice, uske farmerke ali i pantalone sa spuštenim strukom.
SIMS 4
Već spomenuti Gucci i odlični komadi koje biste nosili u stvarnom životu.
Da li ste odigrali The Fancy Pants Adventures?