Audio-Technica je nedavno održala prvi Masterlass o podkastu, i to globalni. Imala sam tu čast da budem prvi predavač. Moja tema je bila „Zbog čega je dobro biti content creator, i da vam to bude posao“. Nadam se da će se podkast uskoro naći na nekoj od redovnih platformi i da ćete biti u mogućnosti da čujete sve o čemu sam govorila. Ali šta je osnovno šta treba da znate o kreairanju sadržaja?
KREATOR SADRŽAJA JE ODGOVORAN ZA IDEJU I KREIRANJE SADRŽAJA KOJI POVEZUJE BREND ILI ENTITET SA NJEGOVOM POTENCIJALNOM PUBLIKOM.
Ko su sve kreatori sadržaja? Youtuber, streamer, bloger, podcaster…
Šta radi kreator sadržaja?
ANALIZA BRENDA – Procena brenda od vrha do dna uključujući njihov ton i glas, stil dizajna, prednosti, slabosti, strategije konkurenata i potencijalne strategije sadržaja sa najvećom vrednošću na osnovu izračunavanja ROI sadržaja.
UPRAVLJANJE PROJEKTOM – Mnogi proizvođači digitalnog sadržaja imaju zadatak da upravljaju projektima kojima pomažu da se kreiraju, skupom veština koji će poslužiti u mnogim različitim scenarijima.
COPYWRITING & ISTRAŽIVANJE – Kopirajterstvo obuhvata širok spektar tipova sadržaja, od angažovanja titlova na društvenim mrežama, preko dugih postova na blogu, do sintetizovanja jednogodišnjih studija u jasnu studiju slučaja.
DESIGN AND VISUALS – Odličan dizajn & fotografije su ključne za podizanje sadržaja i stanja sa onim [to brend predstavlja.Dizajn može da napravi ogromnu razliku u deljenju sadržaja.
VIDEO – Platforme kao što su YouTube ili TikTok otvorile su nove načine za povezivanje sa vašom publikom, rangiranje i povezivanje sadržaja direktno sa proizvodima putem video demonstracija i recenzija.
EDITING – Ključna veština koja se primenjuje na pisanje tekstova, videografiju & dizajn.
SEO AND PROMOTION – SEO nije samo igra za kopiranje, optimizacija video snimka i slika pomažu da se sadržaj bolje rangira. Kada se kreira sadržaj, uverite se da dostiže što je moguće više relevantnih ciljeva.
Šta uraditi pre nego počnete? Definišite odgovore na sledeća pitanja
ZAŠTO? Zbog novca ili zato što to volite da radite.
ŠTA VOLITE A ŠTA NE? Nikada ne skačite u neku temu ako niste stručnjak ili je samo u trendu.
PUBLIKA Definišite svoju ciljnu publiku i pronađite svoju nišu
BRAND Definišite svoj brend
NAPRAVITE PLAN Za neke uspeh dolazi odmah, dok je drugima potrebno vreme. Budite strpljivi
BUDITE SPREMNI DA KONSTANTNO UČITE Digitalna era je brza i nikada ne možete reći da znate sve. Rastite sa svojom publikom.
Veštine potrebne za uspeh
ZNAJ SVE Naučite prošlost, sadašnjost i budućnost svoje industrije.
ISKUSTVA Razmišljajte van okvira za inventivne načine za prenošenje informacija i ideja. SEO i korisničko iskustvo u saradnji.
KOMUNIKACIJA Komunicirajte, komunicirajte jasno i podržite dokaznim podacima
ORGANIZACIJA I ANALIZA Isprobajte različite taktike i vidite šta vam najbolje odgovara. Uspeh se meri mnogim stvarima, uključujući povećanje saobraćaja, stopu konverzije, vrednost saobraćaja, broj veza koje generiše i još mnogo toga.
Zašto je ovo dobar posao?
POVEĆANJE POTRAŽNJE Postoje tržišta koja nemaju dovoljno kreatora sadržaja, ali postoje i industrije koje se na ovaj način još uvek ne promovišu adekvatno .
MOBILNOST Možete putovati i raditi svoj posao ako imate odgovarajuću opremu. Još bolje, možete pronaći sjajne ideje i širiti ih bez čekanja da se vratite kući.
BEZ VELIKIH ULAGANJA Možete početi sa osnovnim proizvodima , a zatim nadograđivati dok se I vi sami razvijate. Audio-Technica ima par noih proizvoda koji garantuju Kvalitet po više nego povoljnoj ceni.
ZABAVITE SE Radite i uživajte u onome što radite.
Šta je podkast?
Podcast je audio program, baš kao i Talk Radio, ali se pretplatite na njega na svom pametnom telefonu i slušate ga kad god želite. Podkast je serija izgovorenih reči, audio epizoda, sve fokusirane na određenu temu ili temu, poput vožnje bicikla ili startapa. Možete se pretplatiti na emisiju pomoću aplikacije na telefonu i slušati epizode kad god želite na slušalicama, u automobilu ili preko zvučnika.
STARA STVAR U NOVOM ODELU!
NEKADA Pisma, povelje, obaveštenja, radio, TV
SADA Društvene mreže, striming, pocast, Youtube…
AKO ONI MOGU, MOŽETE I VI!
Od kako je 2004. godine podcast postao zanimanje, ne postoji poznata osoba koja nije okušala sreću u komunikaciji sa svojim pratiocima. Od Ronalda Regana 2005. godine do Hideo Kojime.
NE PLAŠITE SE VEĆ UČITE!
Prihvatite novitete! – Svaka noa stvar je u svoje vreme plašila ljude. Od inekcije penicilina, preko bioskopa do društvenih mreža. Toliko ih je da ih ne možemo ni nabrojati a čini se da je svaka od njih unapredila naše živote. Ovo su novi trendovi i samo je potrebno da se upoznamo sa razlikama u odnosu na ono što već znamo.
Podcast ili striming su samo ažurirana verzija starih medija. Ako mene pitate , možda je jedan od prvih podcasta bio 30. oktobra 1938. godine koji je uradio Orson Welles, kao i epizodu za Noć veštica radio serije The Mercury Theatre on the Air, kao adaptaciju romana HG Wellsa The War of the Worlds (1898). Sigurna sam da svi znate šta se dogodilo tada.
ZBOG ČEGA PODKAST?
Pogodan je za sve industrije
Razmena mišljenja na kulturan način čak i kada ne mislite isto
informacije o uspehu i novinama ne samo ličnim već i firme, projekta ili nečega na čemu radite
Učenje
Zabava
Istraživanje
Povezivanje
Pomoć
I najbitnije od svega ukoliko poželite da se ovim poslom bavite – BUDITE VI!