Animal Crossing New Horizons je ušla u istoriju kao najprodavanija igra u istoriji prvog meseca izdavanja. Za prvih 11 dana od D1 broj prodatih kopija je iznosio preko 11.77 miliona! New Horizons je simulacija života, lakši pandan ranijim naslovima tipa The Sims. Igru započinjete kupovinom paketa za bekstvo na napušteno ostrvo, naoružani samo šatorom i nekoliko osnovnih alata za kretanje prema kopnu. Iako morate slediti osnovnu priču, ono što ćete učiniti u svom novootkrivenom begu zavisi od vas. Neke od opcija su da odete u lov na bube, pokušate da ulovite retku i fascinantnu ribu, iskopate fosile, dizajnirate svoj dom, napravite bogate vrtove, pozovete prijatelje, sedite i gledate u noćno nebo, uživate u svemu oko vas.
Možda vam na prvi pogled igra uopšte neće izgledati interesantno i zapitaćete se da li da joj uopšte date šansu. Setite se onoga da nekada ne sudite po knjizi na osnovu korica već onoga šta nudi i kakva osećanja izaziva u onome ko je čita. Upravo to je slučaj sa Animal Crossing New Horizons. Na stranu činjenica da je igra osvojila bezboj nagrada i da je preporučuju kao dodatni alat za učenje za decu i kao opciju za smirenje u stresnim situacijama, jednostavno je dosta razloga zbog kojih igru treba pokrenuti.
Pa hajde da pokušamo da nabrojimo sve što ovu igru izdvaja od ostalih.
Stvarate dom po svojoj želji (dizajn)
Kada prvi put započnete igru, dobićete dom. U početku je to skroman šator ali na kraju možete nadograditi svoju kuću tako da uključuje četiri sobe na glavnom spratu, veliku sobu na drugom spratu i veliki podrum. Ono što mnogi sanjaju u stvarnom životu. Svaka soba može biti potpuno opremljena u bilo kom stilu po vašoj želji. Možete biti tradicionalisti sa dekorom seoske kuće ili savremeni guru dizajna sa modernim ukrasima ili mešanjem stilova. Možete biti potpuno hiroviti i stvoriti čak i akvarijum u svom podrumu ili faraonsku grobnicu (verujte nam da ima svega). Vaša želja, vaša odluka i vaš dom. Ogroman deo zabave je prikupljanje nameštaja, tapeta i podnih detallja koji se međusobno mešaju i stvaraju vaš savršeni dom. Ako želite da dekoraciju podignete na viši nivo, igra takođe ima " Happy Home Designer" sistem u kome će vaš stil dekorisanja dobiti ocenu zasnovanu na bodovima. Što je vaš rezultat veći, veća je verovatnoća da ćete dobiti ekskluzivne nagrade.
Stvarate ono što vam je potrebno (Sam svoj majstor)
Projekti uradi sam su uvek interesantni, pa makar i da samo gledate kako to neki drugi ljudi rade. Za vreme pandemije je i to bilo teško uraditi, ne koliko zbog mesta već je postojao problem inspiracija i zaliha. ACNH vam omogućava da stvarate bez trošenja novca i jurcanja po radnjama. Čak ne morate ni da čistite po stanu kada posao završite. Igrači mogu prikupiti uputstva za uradi sam i razne materijale na više ostrva kako bi napravili gotovo sve. Raznolikost ponude je ogromna, od jarkih lampi napravljenih od palmi do skromnih latica cveta trešnje. Svako ostrvo počinje sa jednim uradi sam radnim stolom, ali kako igra napreduje, igrači mogu postaviti praktične radionice po celom ostrvu. Sa većim pristupom materijalima dolazi i do pristupa zahtevnijim stvarima. Ne prođe mnogo dok se ne suočite sa uputstvima koji zahtevaju manje uobičajene materijale, poput grumena zlata. Potraga za retkim materijalima je takođe deo zabave!
Naše okruženje oblikuje naše raspoloženje
Dekoracija sopstvene male kuće je baš ono što se mnogima sviđa na početku igre. Vaš vrt sa belim ružama, pažljivo izabran nameštaj i tapete koje ste odabrali za svaku sobu posle dosta razmišljanja će vas učiniti čudno srećnim. I za razliku od stvarnog života, vaš nameštaj, police i stočić za kafu bukvalno nikada neće biti pretrpani i sudovi će uvek biti čisti. Istraživanja mnogo govore o važnosti našeg okruženja kada je u pitanju mentalno zdravlje. Sve, od boje vašeg zida i osvetljenja do biljaka koje imate, može uticati na vaše raspoloženje, nivo energije i opšti osećaj udobnosti. Zbog toga ne iznenađuje da nešto poput ACNH u kojem imamo gotovo potpunu kontrolu nad svojom okolinom, tako kompletno zadovoljava. Ako je boja zida neprijatna ili se u našem dvorištu čini da mu nešto fali, ništa ne košta da se stvari promene. Međutim, još uvek možemo uzeti neke od znakova iz našeg virtuelnog života na ostrvu! Kada nas pogodi osećaj teskobe, dodavanje nekoliko sobnih biljaka ili isključivanje sijalice može učiniti veću razliku nego što mislite. Samoleplljive tapete takođe mogu pomoći u promeni boja ormara ili zidova kojima nismo posebno oduševljeni. U igri možete uraditi sve ono što ste u tom momentu možda u pravom životu sprečeni da uradite.
Moda
Da li imate strast prema modi? Otvorite svoj NookPhone, pametni telefon po izboru za stanovnike ostrva, i idite na aplikaciju Custom Design. Aplikacija sadrži opciju koju možete koristiti za izradu dizajna, koji se može prikazati na odeći, natpisima, zidovima, pa čak i na tlu. Tokom igre možete nadograđivati aplikaciju na Pro verziju koja vam omogućava da stvarate svoje dizajne pomoću različite vrste odeće, uključujući košulje kratkih rukava, džempere, haljine, dukserice i kape. Ako volite da dizajnirate ili želite da nađete inspiraciju kod drugih, možete otići u prodavnicu odeće na ostrvu, Able Sisters. Tamo možete da objavljujete svoje dizajne i pregledate, ili preuzimate dizajne drugih igrača sa svih strana sveta. Mnogi poznati brendovi su u okviru igre napravili promocije svojih novih proizvoda i napravili prave male modne revije.
Putovanja
I dok se granice otvaraju i zatvaraju u zavisnosti od pandemije, uvode dodatni pasoši ili odobrenja uz obavezne testove, u igri je sve drugačije.To što igrači razvijaju napušteno ostrvo ne znači da su ograničeni samo na njega. Igrači mogu da skoče na ostrvo kupovinom ulaznica unutar igre, Nook Miles Tickets. Ove karte će vam omogućiti da se uputite na nasumično generisana ostrva koja imaju različite i intrigantne pejzaže. Oni se kreću od predivnih leptira do opasnih tarantula. Putovanja su takođe dobar način da pronađete retke ribe i bube, kao i da upoznate nove potencijalne seljane. Zamislite to kao odmor od odmora.
Interakcije sa drugim ljudima su bitne u životu
Jedna od prvih stvari koje većina radi u ACNH je da svakog dana brzo pozdravite sve komšije. To nikako nije uslov koji daje ova igra! Jednostavno postoji nešto lepo u obilasku i vođenju glupih, nevažnih razgovora koje smatramo utešnim. Mnogo ćete razmišljati o društvenoj integraciji dok budete igrali. Socijalna integracija se odnosi na osećaj pripadnosti osobe nekoj zajednici. Ovo je pojačano, pogađate, svakodnevnom razmenom i poznavanjem mesta. U stvarnom svetu, ovo je razlog zašto se konobar koji pamti našu omijenu kafu tipa double dutch sa pistaćima čini tako značajnim ili zašto viđenje istih prijateljskih lica u parku za pse može da nam podigne raspoloženje. Razlika između biti bilo gde i biti na svom mestu je društvena integracija na delu.
Istraživanje zapravo povezuje društvenu integraciju sa dužim i kvalitetnijim životom. Psiholog Susan Pinker dublje zalazi u ovu temu u svom TED Talk 2017., i napominje da to nisu samo naši bliski odnosi, već i smislene svakodnevne interakcije koje jačaju naše mentalno zdravlje. Šta nam je doneo život tokom pandemije? Nedostatak bliskih kontakta je mnogima zadao probleme lekari tvrde da se posledice ne samo još uvek osećaju već će se taj problem nastaviti jer smo promenili svoje navike. Ipak, ove rituale i dalje možemo sami stvarati. Virtuelni sastanci na kafi, prijateljsko prijavljivanje pre radnog sastanka i odvajanje vremena da barem jednom tokom dana izađete ispred naših ulaznih vrata mogu biti značajan deo povezivanja sa našim zajednicama.
Komponovanje
Svako selo ima svoju gradsku himnu. Kako stvarate ostrvo, tako ćete morati i da komponujete himnu.Postoji podrazumevana melodija, pa oni koji nisu talentovani za muziku ne moraju da brinu. Međutim, ako su svi raspoloženi, mogu da komponuju gradsku himnu od nule ili da pokušaju da ponovo stvore jednu od svojih omiljenih pesama. Priznajte da u svima nama čuči neki Enrique Inglesias koji samo čeka da zapeva.
Baštovanstvo
Vaš ostrvski svet je bujan i to možete iskoristiti tako što ćete stvoriti sopstveni rajski vrt. Zaista,celo svoje ostrvo možete pretvoriti u baštu ako želite. Postoji osam vrsta cveća: ruže, dan i noć, hrizanteme,lale, ljiljani, kosmos, zumbuli i anemone. Svaki cvet ima nekoliko boja. Ipak, tu nema granica. Pokušajte da budete kreativni sa sadnjom i da stvrite nove hibridne boje bi mogle početi da se pojavljuju. Savetujemo da posadite crvene ljiljane pored belih ljiljana za ružičaste ljiljane. Postoji i šest vrsta voćki za sakupljanje: trešnje, jabuke, breskve, pomorandže, kruške i kokos. Možete stvoriti prekrasne pejzaže voćnjaka, a ako imate viška voća, možete ga prodati za zvona. Ne bojte se isprobati nove kombinacije tokom praktikovanja vrtlarstva jer će neko cveće postavljeno jedno do drugog privući bube koje se obično ne bi pojavile. Sve je kao u pravom životu!
Ribolov i hvatanje insekata
Kao i sa stvarnim tropskim ostrvima, ostrva ACNH su naseljena mnoštvom šarene flore i faune. Riba i insekata ima svuda, a na vama je da ih ulovite. Naravno, stvorenja koja ulovite mogu se prodati za zvona (ostrvska valuta), ali imate i svoju zgodnu Critterpedi-ju. Ovo je spisak svake bube i ribe koju možete uloviti. Međutim, prazan je i možete ga popuniti samo vi. Sveukupno postoji preko 100 vrsta koje možete otkriti. Neki su svakodnevni poput gupija ili bubice, dok su drugi egzotični poput atlasovog moljca ili koalekanta. Kada ulovite plen, imate viša opcija Možete ih pustiti u divljinu, donirati ih muzeju ili prodati za zvona.
Naš mozak traži promene i nove situacije
Skoro svaki igrač će vam reći da ga ništa ne oduševljava kao poklon u igri. Postoji nešto u uzbuđenju neočekivanog poklona koji pada sa neba i donosi neizmernu količinu radosti. Deo onoga što igru čini tako jednostavnom i neodoljivom kao što je ACNH je nešto što nazivamo novinom, neočekivani događaji na trgu, novi predmeti u prodavnici i uzbuđenje koje donosi nepoznanica i očekivanje da vidite koju ribu ćete uloviti, čuvaju i drže naš mozak srećnim i angažovanim. Nije iznenađujuće što noviteti igraju važnu ulogu u funkcionisanju našeg mozga. Neurobiolozi su identifikovali novitete kao aktivator dopamina. Da, dopamin, neurotransmiter za dobar osećaj koji postaje važan za stvari poput učenja i pamćenja. Pandemija je donekle ukinula te opcije noviteta i to je napravilo probleme. Da, važno je imati doslednu rutinu, ali je isto tako važno imati nova, zanimljiva iskustva koja razbijaju monotoniju. Traženje načina da ovo utkate u svoju nedelju važan je deo našeg mentalnog stanja, bilo da se radi o spontanom Zoom događaju ili novom hobiju. Naši metaforični pokloni u igri mogu biti ozbiljna stimulacija mozga kada nam je najpotrebnije.
Odmor
Animal Crossing: New Horizons je poput velikog zagrljaja koji vam samo omogućava da oslobodite sav stres. Bilo da pecate, komponujete, dizajnirate ili bilo šta drugo, okruženi ste nasmejanim likovima, blagim povetarcem i optimističnom muzikom koja vas odvodi na vaše srećnije mesto. Ne postoje nikakva vremenska ograničenja koja treba ispuniti. Nema jezivih likova koji vas jure, osim ako ne računate povremene tarantule. Najviše od svega, nema sveznajućih ili svemoćnih likova koji vam stalno viču šta da radite. Opuštanje je ogroman potez za igrače koji nisu igrači i svakoga kome je samo potreban odmor od stvarnog sveta.
Promena obrazca ponašanja
Postoje ljudi koji imaju problem sa promenama ponašanja i teško im je da izađu iz stanova i suoče se sa svakodnevnim životom. Konstantno ponavljanje jednih te istih procesa uz postepeno dodavanje novih može pomoći da takva osoba počne da se suočava sa stvarima koje se dešavaju kada se izađe iz poznatog obrasca. Osobe koje imaju problem sa interakcijom sa drugim ljudima vremenom se kroz igru prilagođavaju i svataju da je promena moguća. Čak i uspešno gajenje drveta od sadnice do grana koje pružaju savršen hlad može pomoći da se bolje osećate.
Osećaj da nešto (mi) ima svrhu postojanja nam pomaže
Na prvi pogled, privlačnost ACNH možda nije odmah očigledna onima koji je nisu igrali. Prikupljanje sredstava za izgradnju nameštaja za izmišljeno ostrvo ne govori baš o uzbudljivoj avanturi. To je varljivo jednostavno. Kako jedna tako skromna igra uspeva da zadivi ljude a da ne postane dosadna? Prvo, igra se oslanja na ponašanje usmereno na cilj, dajući igračima zadatke koje treba da dovrše kako bi izgradili ugled i zajednicu na ostrvu. Ovo čini dosadu na primer izgradnje mosta smislenijom, jer se povezuje sa većom, važnijom svrhom i pričom. Svrha je zapravo predmet mnogih istraživanja u oblasti psihologije. Pokazalo se da život koji ima smisla ili je koristan smanjuje simptome depresije i gradi emocionalnu otpornost. Priča o zadacima koje preuzimamo često je važnija od samih zadataka. Ovo postaje posebno relevantno kada govorimo o pandemiji COVID-19. Nošenje maske, ostanak kod kuće i prakticiranje socijalne distance bili su opterećujući...
Investiranje vremena i misli u zemlju daje nam zamah koji bi nam inače nedostajao. To može biti jednostavno poput ovladavanja novim zanatom ili hobijem, blesavo poput renoviranja naših virtuelnih domova ili ambiciozno poput unapređenja na poslu. Ova ponašanja usmerena na cilj doprinose našem osećaju svrhe i jačaju naše mentalno zdravlje čak i kada smo u zatvorenim prostorima. Igra poput Animal Crossing može biti izvor utehe, posebno kada se čini da je svet zastao. Daje nam ciljeve a da nas ne opterećuje. Nudi osećaj povezanosti i novine sa kojima naš mozak napreduje. Vaše mentalno zdravlje je važno, a ako je ACNH ono što vam prija, uživajte. Kada primetite da posebno uživate u nečemu, nije loša ideja da malo istražite i vidite koji elementi igre bi mogli da se unesu i u vaš stvarni život. Možemo mnogo da naučimo, čak i na mestima na kojima se tome najmanje nadamo.
Druženje
U ovoj igri se sve zasniva na druženju. Igrači mogu sklopiti prijateljstva sa seljanima koji dolaze da žive na njihovom ostrvu. Činjenica je da igra podstiče druženje jer su igrači nagrađeni što su postali najbolji prijatelji sa svojim seljanima. Igra je obogaćena i posetom ostrvima vaših prijatelja iz stvarnog života. Na primer, setite se kako postoji šest različitih vrsta voćaka za sakupljanje? Pa, ostrvo svakog igrača počinje sa jednom vrstom voća, možda različitom od vaše. A jedan od retkih načina da nabavite drugo voće je poseta različitim ostrvima. Nintendo je takođe primenio različite načine druženja tokom posete ostrvima. Postoji funkcija ćaskanja u igri u kojoj igrači mogu da kucaju poruke svojim prijateljima. Postoji i funkcija u aplikaciji Nintendo (ova je na pravim pametnim telefonima, a ne na NookPhone -u) gde igrači mogu glasovno razgovarati.
Jednostavnost
ACNH igra je zaista zaintrigirala mnoge, posebno one sa ADHD-om, koji se bore sa koncentracijom čak i kada im je dobar dan. Pored svih novina koje igra pruža, što je odlično za održavanje angažovanosti, povećani fokus možda i nije tako slučajan. Postoji mnogo dokaza koji ukazuju na to da ljudski mozak nije stvoren na više zadataka. U velikoj meri smanjujemo svoju produktivnost i fokusiramo se kad se neprestano prebacujemosa jednog zadatka na drugi. ACNH je postalo zaista jedinstven podsetnik zašto jednostavnost i pristup rada jedan-po-jedan zadatak mogu delovati pozitivno na naš mozak, a ne protiv njega. Igra vas ne preopterećuje ciljevima i podstiče igrače da se bave zadacima jedan po jedan, podstičući svaki projekat i ograničavajući igranje kako biste bili na pravom putu. Razmislite o tome kako Tom Nook dodeljuje samo jedan veliki cilj. Takođe, to nije vrsta igre u koju možete efikasno igrati ako stalno proveravate svoj telefon ili mailove. Igra za nagradu je takođe važna komponenta motivacije. Jednostavno ponašanje zasnovano na nagrađivanju može nam pomoći da uhvatimo taj tok usredsređene pažnje. Drugim rečima, ako možemo da oponašamo ono što nas drži angažovanim u video igricama, i naš svakodnevni poslovni život bi mogao da postane mnogo produktivniji.