Atelier je JRPG serijal za one koji se nisu do sada susreli sa ovim naslovom.
Činjenica je da nije uspeo da stekne popularnost kod igrača na zapadu kao što je to bio slučaj sa Final Fantasy, Dragon Quest ili pak Tales of Cold Steel igrama.
Pre dve godine, 2019. Koei Tecmo izdaje Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout koja nekako uspeva da se dopadne širim krugovima igrača. Znate već kako to ide kada nešto pokušavate i kada vam uspe, hvatate talas i idete dalje. Zbog toga smo sada dobili i nastavak pomenute igre.
Koei Tecmo u saradnji sa Gust Co. Ltd. studijom donosi Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout
Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy se odvija tri godine nakon dešavanja iz prvog dela. Ponovo vodimo glavnu junakinju, alhemičarku Reisalin Stout ili Ryza-u koja je logično nešto starija u odnosu na prethodni deo.
Avantura počinje pomalo generično što je tipično za ovakav JRPG dok je najveći fokus na odnosu između likova. U svakoj interkaciji je izražena tema prijateljstva na jedan vrlo naivan način. Znate i sami da je to tipično za veliki broj anime serija. Nije loše ali može bolje.
Fanovi serijala znaju šta treba da očekuju od Ateliera. Većinu vremena igranja ćete provesti tako što ćete sakupljati neophodne resurseu cilju kreiranja raznih predmeta koji će vam pomoći u daljoj avanturi. Dok budete sakupljali resurse na mapi će vam se konstantno pojavljivati razni neprijatelji. Naravno da je bitno na koji način ćete se upustiti u okršaj sa raznim čudovistima. Preporuka je svakako da prvi započnete kavgu jer time dobijate određenu prednost u odnosu na neprijatelje. Ovakav sistem upuštanja u bitke pomalo podseća na Dragon Quest XI. Nakon što borba počne tu kreće opšti haos. Kombat sistem bih opisao kao sistem koji se nalazi izmedju Final Fantasy VII: Remake i Tales Of serijala. Okršaji su brzi i frenetični. U početku sam spamovao tastere na svom kontroleru kako bi nešto uradio, međutim, kasnije sam uhvatio ritam kako sistem tačno reaguje.
Mehanika ipak od igrača zahteva da se privikne na ovaj tip izvođenja. Imajte na umu da ni u jednom trenutku nemate pauzu da unapred razmislite šta ćete uraditi, svaki trenutak je ključan, naročito protiv jačih neprijatelja. Ovako koncipiran sistem nažalost vrlo brzo ume i da izmori igrača jer od vas konstantno zahteva da u pravom trenutku sa svim likovima izvodite lančane komboe kako bi maksimizovali štetu koju nanosite.
Kada je u pitanju istraživanje, ovi elementi su sada unapređeni. Ovoga puta imate na raspolaganju bića koja možete da jašete. Možete da se penjete, plivate ili ronite. Svi ovi elementi su jako bitni kako bi sakupili sve neophodne resurse koje igra od vas zahteva a da bi uz pomoć alhemije kreirali razne predmete kao što su oružja, napitci i razno oruđe koje će vam olakšati napredak u avanturi. Sistem je sam po sebi dosta složen i kada shvatite kako sve funkcioniše, postaje vrlo zabavan.
Priča i likovi ne ostavljaju preterano jak utisak. Karakteri su prilično mlaki i plitki a nedostatak supstance je evidentan. Verujem da ovo nije popularno mišljenje, ali drugi JRPG naslovi su me poprilično „razmazili“ te sam na ovom polju očekivao mnogo više. Isto se može reći i za priču koja konstantno „skače“ sa jedne teme na drugu što veoma utiče na imerziju. Sporedne misije su takodje problematične. Raznovrsnost istih gotovo da ne postoji. Sve se svodi na skupljanje resursa i eliminaciju malih i velikih protivnika. Vremenom se veliki broj ovih misija ponavlja jer će igra stalno od vas tražiti da iznova donosite iste resurse ili eliminšete iste neprijatelje, dok ćete zauzvrat dobiti nešto novca i skromnu količinu SP poena pomoću koje otključavate nove alhemičarske veštine.
Grafički gledano ovom naslovu zaista ne mogu nista da zamerim. Paleta boja je predivna i u određenim trenucima odaje utisak kao da gledate neku vrstu slice of life/fantasy animea. Ono što mi je u nekim trenucima zasmetalo jeste dizajn odeće likova koje vodite. Neki modeli su bili toliko čudni da sam se u par navrata naglas zapitao „na kojim psihoaktivnim supstancama su ovi ljudi bili kada su kreirali ovaj kostim?“. Muzika je pristojna i odgovara okruženju u kome se nalazite. Ukoliko ste u borbi čućete agresivnije tonove, dok ćete u gradu ili tokom istraživanja biti praćeni odgovarajućom ambijentalnmo muzičkom podlogom. Nažalost ni jednn tema se ne ističe kao nešto što bi slušao samostalno van igre.
Jako sam želeo da zavolim ovu igru, ali posle 25 sati provedenih uz ovo, Atelier Ryza 2 i dalje ne mogu da progledam kroz prste mnogim stvarima. Neki elemnti su vrlo dobro i vešto implementirani, dok su neki drugi eto, tu reda radi. Kao ljubitelj JRPG naslova, kako straih tako i novih, Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy jednostavno ne može da se nosi sa velikanima kao što su Final Fantasy, Dragon Quest, Persona i sličnim naslovima. Ukoliko Atelier serijal želi da se nađe u ovom elitnom društvu onda mora još mnogo da poradi na sebi.