Preuzeto sa Indijanka Danka bloga
Godina već pišem i nerviram se o reklamama kod nas i u svetu kada je u pitanju gejming. Razumem da su količine koje se kod nas prodaju smešne u odnosu na neke druge zemlje ali zar nema nešto i u onome "Koliko para toliko i muzike" ili jednostavno u činjenici da ukoliko nekome ne pokloniš pažnju i neki napor da nešto promenis, ništa se neće ni desiti?
Avioni, kamioni i prodaja na lopate se ovde nikada neće desiti, ali ono što je sigurno, dobra ponuda, poverenje, poštovanje i neka vrsta odanosti franšizama i developerima će biti tu ako malo neka pogleda i na ovaj deo regiona. Setimo se koliko je sve ovde bilo lošije u odnosu na recimo Hrvatsku ili neke druge zemlje u regionu kada su u pitanju nove konzole, novi naslovi ili neke periferije. Pitanje je dokle?
Nintendo tek sada pušta svoje korene u Srbiji i neki naslovi postaju popularni, ali Pokemoni su popularni godinama. Da li ste videli neku reklamu za Pokemon Legends: Arceus ? Šta ste pročitali o ovom naslovu (a da nije objavljeno na Games blogu?) sa par časnih izuzetaka koji su pretežno prenosili njihove tekstove? Znam, skoro pa ništa! Da li bi hype oko igre promenio mnogo, verovatno da ne. Da li bi povećao prodaju, sigurno da.
U zemljama u kojima ima interesovanja za kupovinu Pokemon Legends: Arceus reklamiranje je odavno krenulo a sada se samo zahuktava. Činjenica da ova obečava velike promene a i da se Pokemoni pojavljuju u stvarnom svetu više načina a ne samo u igrama sa proširenom realnošću kao što je Pokemon GO, dovelo je do toga da se odabrani vozovi podzemne železnice remontuju kako bi proslavili novo izdanje. Pokemon Legends: Arceus poziva igrače da zakorače u prošlost sveta Pokemona, dajući po prvi put uvid u rane dane treninga Pokemona.
Sve do sada objavljene recenzije i materijal prvenstveno izgledaju više nego dobro, i sve što je preostalo je da igrači dobiju igru. Za igrače na Tajvanu, čekanje nekoliko dana pre Pokemon Legends: Arceus lansiranja je možda postalo malo teže ili kako se meni čini, uzbudljivije. Sistem metroa kod njih je dobio specijalne vagone sa temom Pokemona na liniji Bannan. Vozovi su od plafona do poda ukrašeni slikama i kolažima Pokemona pored reklama za novu igru Switch. Nejasno je koliko dugo će ove reklame ostati, tako da se očekuje da će fanovi u okolini uložiti trud i vreme da ih vide. Međutim, nekoliko slika je takođe podeljeno za fanove koji ne mogu sami vide kako to izgleda.
Ogromna popularnost Pokemona širom sveta je u ovom trenutku neosporna. Iako su mnogi možda pomislili na Pokemone kao na još jednu prolaznu modu, serijal je samo rastao u popularnosti i svesti o brendu od objavljivanja davne 1996. Obožavaoci i igrači sada mogu da uživaju u Pokemonima bilo kada, bilo da žele da igraju mobilnu igru, da nose Switch sa sobom, opuste se uz anime ili pokupe naizgled beskrajnu raznolikost Pokemon proizvoda za koolaboracije. Ovo inače nije prva saradnja Pokemona sa nekim vidom prevoya. Pokemon avioni se ponavljaju već neko vreme, a Pokemon je čak izašao sa službenim Pikachu automobilom pre mnogo godina. Pokemoni su postali deo svetske kulture, do te mere da čak i oni koji sebe ne smatraju obožavaocima ili igračima serijala verovatno mogu da navedu neke od stvorenja iz kolekcije. Iako prosečan korisnik javnog prevoza možda neće reagovati na reklamu, Tajvan ima mnogo obožavatelja franšize koji će verovatno biti oduševljeni. Poynato je da su ubrzo nakon objavljivanja Pokemon GO, fanovi serije objavili su vest jer su hiljade njih trčali u trgovačkom okrugu u potrazi za Snorlax-om. Možda nije slučajnost što je Snorlax prisutan tačno usred podnog kolaža podzemne železnice.
Možda ja preterujem sa kritikama ali iskreno, mislite li da bi bolja reklama i poštovanje igrača kod nas mogli da poboljšaju i prodaju?