Pre par dana je Ubisoft novinarima ponudio četiri sata igranja Star Wars Outlaws, i internet je odjednom poludeo za igrom. Kao da su svi kritičari rešili da zakopaju ratne sekire sa Ubisoftom i daju šansu ovoj nesvakidašnjoj igri.
Kako je Indijanka Danka prikupila najinteresantnije delove tekstova eminentnih portala i novinara, mi ćemo preneti njihova razmišljanja.
Star Wars Outlaws je igra koja od samog starta izaziva podeljena mišljenja. Obični smrtnici su se radovali a onda su magovi kritike rešili da igru “pokopaju” komentarima. Ubisoft se očigledno nije potresao jer sitno broje do D1 igre a od juče samo beleže pozitivne komentare onih srećnika koji su igru dobili na testiranje, Ja sam rešila da prikupim neke od komentara relevantnih novinara širom sveta i nadam se da će Vam to pomoći da donesete odluku – Kupiti ili ne Star Wars Ourlaws?
IGN – Ryan McCaffrey
Izgleda neverovatno da je Star Wars Outlaws prva open-world Star Wars igra, ali to je zaista tačno. S tim prvim dolaze mnoga očekivanja, ali i puno uzbuđenja – posebno kada je studio koji radi na projektu Massive Entertainment, talentovani developeri The Division. Govoreći lično, priznajem da se ne uzbuđujem često zbog previše open-world igara ovih dana, osim onih koje pravi Rockstar – jer se na njih može računati da podignu standard svaki put – ali sam bio prilično uzbuđen zbog Outlaws. Uostalom, radnja je smeštena nakon Empire Strikes Back, igrate kao prevarant kalibra Han Solo umesto još jednog Jedi viteza, i imate sjajnog vanzemaljskog ljubimca po imenu Nix-a pored sebe sve vreme, koji obećava da će uticati na gameplay, a ne samo pratiti našu heroinu Kay Vess unaokolo i biti sladak. Drugim rečima, na papiru ima mnogo toga što ide u njegovu korist.
I dok se čini da Outlaws neće podići standard kao Rockstar, nakon što sam igrao skoro završnu verziju četiri sata kroz dva različita dela gameplay-a, mogu reći da je to još uvek jedna od mojih najanticipiranijih igara koje tek treba da izađu u zauzetoj drugoj polovini 2024. godine, i oseća se vrlo Star Wars na sve prave načine.
Ali jedna od stvari koja me impresionirala kod Star Wars Outlaws je da nisam imao osećaj da samo ispunjavam zadatke kako bih se približio 100% kompletiranju igre. Nemojte me pogrešno shvatiti – u Outlaws ima puno toga za raditi, ali ti sporedni zadaci i aktivnosti deluju mnogo prirodnije nego u drugim igrama izdavača. Na primer, dok sam lutao gradom Mirogana na planeti Toshara, prošao sam pored mini-igre u arkadi. Prišao sam i odigrao partiju.
Takođe sam naišao na kladionicu gde sam mogao da se kladim na hologramske konjske trke. Imao sam sreće da se kladim na pravog konja, što me je nasmejalo kasnije kada sam pronašao datapad negde u blizini koji mi je dao snažan nagoveštaj na koga da stavim svoj novac. Takođe sam naišao na kockarskog zavisnika koji je molio za novac. Udovoljio sam mu, omogućavajući mu njegov porok i otišao sa obećanjem da će podeliti svoj dobitak sa mnom ako ponovo bude imao sreće. Naravno, tu je i kantina, pa sam čak video i sto za Sabacc, ali nisam imao dovoljno sredstava u tom trenutku da se pridružim igri.
Sve ove opcione aktivnosti deluju veoma prirodno na planetama i u gradovima Outlaws, što je delimično zbog odlične umetničke režije koja čini da svaka lokacija isijava Star Wars autentičnost. Od osvetljenja i arhitekture do NPC-ova koji se kreću, Massive je, na osnovu onoga što sam do sada video, odlično postavio autentičnu Star Wars scenu.
Massive je, na osnovu onoga što sam do sada video, odlično postavio autentičnu Star Wars scenu.
Izvor: Link
PC GAMER – Morgan Park
Star Wars Outlaws nije pokazao svoj pravi potencijal kada sam ga igrao na Summer Game Festu. Taj demo obuhvatao je sve što radite u Ubisoftovom novom open-world naslovu: prikradajte se, hakujte, pucajte i letite. Bilo je u redu, ali previše poznato, i nisam mogao da se otmem osećaju da igram Outlaws na potpuno pogrešan način. Ubisoft je preokrenuo taj SGF demo naopačke na posvećenom Star Wars Outlaws preview događaju koji je održan ranije ovog meseca u Orange Countyju. Bez tajmera na ekranu, bez segmentiranih misija—igrao sam skoro pet sati Outlaws, i veliki deo tog vremena proveo sam razgovarajući sa mnogo NPC, prihvatajući sporedne zadatke od frakcija koje se međusobno mrze, i skačući sa najvećih stena koje sam mogao da pronađem na Toshari, planeti sa dubokim kanjonima i pustinjskom vegetacijom gde se odvijaju uvodni sati igre.
Ovaj demo je razjasnio nešto što sam se pitao o Outlaws—ne provodite mnogo vremena leteći. Uvek sam bio ograničen na orbitu planete, područje koje je funkcionalno čvorište lebdećih ostrva, a letenje između njih nikada nije trajalo više od minut-dva. Igra je mnogo složenija nego što sam očekivao. Skoro svaka misija koju sam igrao pomerala je reputaciju Kay gore ili dole, bilo zato što sam bio unajmljen od strane jedne bande da sabotiram drugu, ili me je sred misije nateralo da stanem na jednu stranu u borbi teritorija u kojoj Kay nema interesa.
Takav je “scoundrel fantasy” Star Wars-a, kako Ubisoft i LucasArts često opisuju u intervjuima. Kay Vess se kreće kroz galaksiju u suprotnosti sa njenim pravednim, iritirajuće plemenitim Jedi savremenikom Cal Kestisom. Ona će rešavati probleme za svakoga ko ima kredite, sklapati dogovore sa korumpiranim zvaničnicima Imperije i neće se ustručavati da puca prva. Ali, držeći se Han Solo šablona, Ubisoft je pažljivo ugradio Kay moralni kompas—nije ubica, oprezna prema strancima ali saosećajna sa svojim ljubimcem-partnerom u kriminalu, Nixom. Ona je u tome zbog novca, ali samo kao sredstvo za bekstvo od dometa Imperije.
Jedno prijatno iznenađenje tokom mog produženog vremena sa Star Wars Outlaws bilo je otkriće koliko je igra stealth.
Da, možete da se probijete kroz većinu susreta, ali sam u demo verziji provodio vreme prikradajući se pored Stormtroopera, pokrećući distrakcije i obarajući povremene gangstere. Mnogo sam se zabavljao igrajući Outlaws kao što bih igrao Watch Dogs, ili još dalje na Ubisoftovom stealth porodičnom stablu, Splinter Cell. U vreme kada se stealth tretira više kao funkcija nego kao žanr sam za sebe, Outlaws naglašava izbegavanje ograničavanjem Kay ofanzivnih opcija. Njeno teže kretanje je prepreka u borbi, ali čini prikradanje zanimljivijim. Hodanje u čučećem položaju je dovoljno sporo da me je ohrabrilo da ustanem i šmugnem pored čuvara uz veći rizik od otkrivanja. Takođe, cenim što je Ubisoft primenio suzdržanost sa stun režimom blastera. Stun metak može da onesposobi čuvara izdaleka u hitnim slučajevima, ali ima dug vremenski period hlađenja, pa ne možete samo tiho da obarate tela poput Solid Snake-a sa tranq pištoljem.
Što se tiče hakovanja, odmah sam postao fan Outlaws-ovih verzija otključavanja i računarstva “slicing.” Kay otključava brave koristeći isti ključ uređaj koji vidimo kada R2D2 otvara vrata, ali je Ubisoft gamifikovao tu tehnologiju u brzu ritam mini-igru. Dok se koncentrični krugovi zupčanika okreću, slušate beepove, pamtite ritam, a zatim ga ponavljate nekoliko puta da biste otvorili bravu. To je vrsta sitne osvete koju mogu da podržim, naročito kao pauzu od ozbiljnosti nedavnih Star Wars sporednih priča. Tokom skoro pet sati Outlaws-a nisam video ni jednog lika kojeg prepoznajem iz filma, i niko nije pominjao Silu. To samo po sebi čini ovu igru najzanimljivijom Star Wars stvari koja se trenutno dešava.
Nakon 5 sati istraživanja galaksije i prikradanja pored Stormtroopera, Star Wars Outlaws me konačno osvajaju.
*„Scoundrel fantasy“ se može prevesti kao „fantazija o skitnici“ ili „fantazija o prepredenom tipu“. U Star Wars se odnosi na likove koji su umereno moralno dvolični i često nepoštuju zakon.
Izvor: Link
EUROGAMER – Ian Hikton
Kada je naš šarmantni zamenik urednika, Chris Tapsell, isprobao Star Wars Outlaws u junu, ostao je razočaran zastarelim igranjem koje je doživeo tokom tri linearne misije koje je igrao. Kao da je želeo da pobije taj pregled velikim “pa pogledaj ovo”, Ubisoft me je pozvao na četvorosatnu sesiju pregleda koja je umesto toga obuhvatila veliki deo akcije u otvorenom svetu, gde su igrači mogli da istražuju po svojoj volji.
Iskoristio sam sve ove elemente igranja, zajedno sa malo Uncharted-stila penjanja, da se infiltriram u oblast koja pripada Pyke Syndicate-u, i tu je počeo klasičan Far Cry obrazac preuzimanja utvrđenja. Prvo sam koristio dvoglede da označim neprijatelje, zatim sam se prikrao oko te oblasti, eliminisao neprijatelje pre nego što je jedan od njih aktivirao alarm koji je doneo pojačanja. Sve je to prilično predvidljivo ako ste igrali više od nekoliko Ubisoft igara, ali istovremeno sam se prilično uživeo u sve to. Delovalo je i novo i poznato u isto vreme i dok mogu da vidim kako ovo figurativno kopirano igranje može biti zamorno za mnoge, meni je delovalo kao dobijanje udobnog para Star Wars papuča za Božić.
Umesto da se sastoje od ogromnih mapa na nekoliko Star Wars planeta, ovo definitivno izgleda kao igra koja će vam ponuditi puno planeta za sletanje, ali će te planete imati mnogo manje otvorene oblasti koje funkcionišu kao ‘uzorci’ sveta na kojem se nalazite.
Takođe sam isprobao malo svemirskog leta i veoma mi se svidela pop-up poruka ‘pritisnite palice za ‘Punch It” na ekranu pre neizbežnog skoka u hiperprostor.
Stvarni svemirski let se ipak činio pomalo razočaravajućim, sa nekim mlakim borbama i misijama prikupljanja tereta koje su prekidale putovanje od tačke do udaljene tačke.
Nije baš Star Wars GTA koji su mnogi očekivali, ali ako tražite poznatu, neuvredljivu verziju Star Wars-a, mislim da ova igra neće promašiti cilj.
Uprkos tome što je očigledna mešavina svih stvari koje Ubisoft nudi, Star Wars Outlaws deluje kao pravi Star Wars avantura.
Izvor: Link
GAMESPOT – Phil Cornshaw
Glavna stvar koju sam dobio iz produžene sesije igranja „Star Wars Outlaws“ je novo razumevanje njegovog fokusa.
Većina Star Wars igara su akcione igre, u kojima se boreš u velikim, iscrpljujućim okršajima protiv mnoštva neprijatelja koristeći blastere, svetlosne mačeve, termalne detonatore i razne vozila. „Star Wars Outlaws“, s druge strane, je stealth igra, gde je najbolje izbegavati borbu, a izlazak iz situacije pucanjem je paničan i očajan poduhvat koji često ne završava dobro.
Borba u Outlaws je zanimljiva po tome što se oseća značajno drugačije od borbe u većini Star Wars igara. Kay je izuzetan strelac i, iako možeš nadograditi njen blaster delovima da se brzo menja između različitih tipova pucnjeva koji su dobri za specifične funkcije, poput gađanja organskih neprijatelja, gašenja droida ili onesposobljavanja ljudi sa stun pucnjem, njen pištolj nije posebno moćan. Srećom, možeš takođe da uzmeš oružje od neprijatelja koje si oborio, što ti omogućava kratkotrajnu nadogradnju na automatsku ili snajpersku pušku dokle god ima municije. Takođe imaš sposobnost koja se zove Adrenalin, koja se puni dok si u borbi. Njeno korišćenje omogućava usporavanje vremena kako bi označio nekoliko neprijatelja i zatim ih eliminisao u jednom brzom pucanju, slično kao u Splinter Cell: Blacklist.
Borbe nisu posebno teške, kako je Jordan Ramée otkrio u svojoj SGF sesiji, ali su za mene postale opasne jer, barem na početku, Kay ne može da izdrži mnogo udaraca. Jedini način da ostaneš živ je da se držiš za zaklon, biraš trenutke i koristiš Nixa da skače na neprijatelje i privremeno ih ometa, kako bi ih mogao eliminisati. Puno arena deluje kao da su pretrpane eksplozivnim buradima, tako da te ohrabruje da pronađeš malo kreativnije načine da pobediš neprijatelje nego samo pucanjem. Identifikovanje načina za izjednačavanje šansi je važno jer su neprijatelji u gotovo svakoj pravoj borbi bili dovoljno precizni da me pogode svaki put kada sam se pojavio da pucam.
Ovo je bio samo kratak pogled na ogromnu igru, međutim, tako da je pitanje kako će Outlaws uspeti da spoji ove elemente za igrača dok te uči kako da igraš kroz tutorijale i bolje objašnjenje šta se dešava. Stvari poput nadogradnji karaktera i oružja i novih veština koje moraš da potražiš i naučiš takođe će verovatno promeniti ravnotežu, čineći elemente poput borbe više održivim delom igre i čineći sakrivanje i navigaciju malo intuitivnijim.
Najviše od svega, međutim, „Star Wars Outlaws“ mi je delovao ogroman, i postoji zabava i puno potencijala u gubljenju u prostranom Star Wars podzemlju.
Nakon četiri sata sa Ubisoftovom open-world Star Wars igrom, imamo bolje razumevanje kakva vrsta igre Outlaws pokušava da bude.
Izvor: Link
THE WASHINGTON POST – Gene Park
Star Wars je bila prva ljubav mog života, ali više ne mogu da podnosim brend.
Jedan sam od mnogih koje su razočarali Disney filmovi i TV emisije o galaksiji daleko, daleko od nas. Umorio sam se od Jedi psihotračarenja, remiksovanih arhetipova Džozefa Kembela i nemogućnosti istraživanja novih narativnih tema. “Star Wars Outlaws”, koji izlazi 30. avgusta za PlayStation 5, Xbox i PC, izgledao je kao još jedno isto, sa skandalom i radnjom smeštenom u godinu nakon “The Empire Strikes Back.” Pored toga, nedavni naslovi izdavača Ubisoft ponekad su delovali zastareli zbog uticaja koji je njihova formula otvorenog sveta imala na industriju igara. “Ubisoft otvoreni svet” postao je standardni opis za igre po šablonu.
Ali divim se radu kreativnog direktora Massive Entertainment, Džulijana Džerajtiја, koji je uspešno vodio multiplayer seriju “The Division.” Kada sam čuo da vodi ovaj projekat, morao sam da obratim pažnju. Nakon što sam igrao dva sata “Star Wars Outlaws”, šokiran sam da izvestim da se moja strast za Star Wars ponovo raspalila.
Radi se o jednostavnosti koncepta.
Nikada nije postojao single-player Star Wars digitalni doživljaj koji vam omogućava da se opuštate u njegovom neprekidnom otvorenom svetu. Kada sam uveo našu heroine Kay Vess u kantinu i počeo da razgovaram sa članovima bande, visoka vizuelna i audio fidelnost činila je stvarnu razliku.
Uostalom, Star Wars je franšiza koja je koristila visokotehnološke specijalne efekte da zauvek promeni popularnu zabavu. Dok još nisam otkrio da li će ova igra istražiti nove narativne teme, barem pogađa prave delove nostalgije na načine koji ne deluju kao pandering.
Džerajti je rekao da je “Outlaws” učio iz druge Ubisoft igre, “Starlink: Battle for Atlas” iz 2018. U toj igri, svemirski brodovi bi neprekidno putovali između tri planete.
Poput političke sfere, industrija video igara je pogođena diskursom i pogrešno usmerenim gnevom oko raznovrsnosti i reprezentacije. Ubisoft je nedavno bio meta sa svojim nadolazećim “Assassin’s Creed Shadows” u kojem se pojavljuje istorijski crni ratnik Yasuke u feudalnom Japanu. Kay, s druge strane, je kritikovana zbog svog izgleda.
“Kay je zamišljena kao pristupačna, mala kradljivica koja na kraju prolazi kroz ovu priču, donoseći loše odluke i okružena mnogo humorom, skromnošću i čvrstoćom, to je ono što mi je važno. I lepa je, hajde,” rekao je Džerajti. “Nema smisla za mene i nije vredno angažovanja. Ako se angažujete sa ljudima loših namera, nema nijanse i nema mogućnosti stvarnog dijaloga. Dakle, sve što možemo da uradimo je da napravimo najbolju moguću igru.”
Lutajući kao Kay Vess pruža “opuštajući” osećaj koji je ređi u Star Wars video igrama.
Istina je da Kay deluje kao sjajan posmatrač, gurajući kroz otvoreni svet. Igrač može da stvara saveze i izdaje ih. Dinamika frakcija poput odnosa bandi u GTA Trilogiji “Grand Theft Auto: San Andreas”, nedostajala je u formuli otvorenog sveta nekoliko godina, i uzbudljivo je videti to u Star Wars okruženju.
Nakon što sam završio pregled, nastavio sam svoj dan na poslu. Kada sam se vratio kući, bio sam uzbuđen da igram više “Star Wars Outlaws” i saznam šta se dešava kada izdam tog kriminalnog vođu koga sam upravo pomogao, ili možda nadogradim svoj speeder bicikl. Onda sam shvatio da zapravo nemam igru još uvek — uhvatio sam se u “bubu”. Lepo je ponovo biti uzbuđen za Ubisoft otvoreni svet igru, i za Star Wars.
Izvor: Link
PlayStation Blog – Corey Brotherson
Kay-in krzneni i preslatki partner Nix (“nije ljubimac,” naglašava njegov glasovni glumac, Dee Bradley Baker) već je stekao obožavaoce. Da, Merqaal sa očima poput jelena je zaista koristan, od ometanja čuvara svojom slatkoćom (ili izazivanja eksplozija), podizanja oružja, do pokazivanja interaktivnih elemenata u okruženju… ali to su Nixovi mali potezi koji će osvojiti obožavaoce širom galaksije.
Ako poboljšate performanse svog speeder-a, Nix je primoran da se bori za život, njegov mali rep i zadnje noge lepršaju u vazduhu. Ako usmerite Kayin blaster na njega, on će nestašno glumiti da je pogođen i prevrnuti se da se pretvara da je mrtav, što će Kay naterati da se nasmeje i podrži njegovu predstavu. Outlaws realizuje open-world Star Wars sa stilom, pružajući bogato i responzivno okruženje koje je živahno i radostno za istraživanje. Lebdeće mreže za ribolov talasaju na vetru. Slomljeni delovi svemirskih brodova raštrkani su po jezerima, planinama i farmama vlage. I da, možete da pomazite… pa, životinje mnogo egzotičnije od pasa, pa čak i da nahranite neku od fauna koja je autohtona za Toshara.
Ubisoft Massive je takođe kreirao otkrivene vidikovce gde možete da se zaustavite i posmatrate prelepi, ali smrtonosni svet. Pitoreskne scene su dovoljno upečatljive da podstaknu igrače da ih sve potraže. Tim Star Wars Outlaws zna da je velika stvar postaviti svoju igru između The Empire Strikes Back i Return of the Jedi, i išao je preko očekivanog kako bi taj osećaj bio autentičan prema izvoru materijala.
U tu svrhu, možete izabrati poseban 21:9 filmski režim koji stvara širokougaoni efekat i replicira objektive koje je Lucasfilm koristio prilikom snimanja Epizoda 4 do 6. Rezultat je grub, nostalgičan vizuelni šum sa modernim visokodefinisanim udarcem.
Bilo da ste spremni da iskoristite svoj blaster ili više volite da istražujete Outer Rim, postoji mnogo nevaljalih legla i zla koje možete istraživati kada Star Wars Outlaws stigne na PS5 30. avgusta.
Izvor: Link
Igra izlazi 30. avgusta 2024 godine, a može se kupiti u GameS online shop-u i prodavnicama u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu, uz dostavu na kućnu adresu za sledeće platforme:
- PlayStation kao PS5 Star Wars Outlaws - Gold Edition
- XBOX SX/ u verzijama XBOX Series X Star Wars Outlaws - Special Day 1 Edition i XBOX Series X Star Wars Outlaws - Gold Edition.