Legenda o Zeldi The Legend of Zelda je jedna od najstarijih i najcenjenijih Nintendovih franšiza i nastavlja da živi uspešnim životom skoro 30 godina od prvog izdanja.
12.maj se polako približava i pre nego zaigramo najnoviji naslov The Legend of Zelda – Tears of The Kingdom, bio bi red da se podsetimo svih o sada objavljenih Zelda igara, a Vi proverite koje bi bilo dobro odigrati do maja.
Legenda o Zeldi je fantastična akciona avanturistička video igra kreirana od strane japanskih dizajnera Shigeru Miiamoto i Takashi Tezuka.
Zelda je započela svoj život na Nintendo Famicom konzoli, na kojoj je objavljeno prvo izdanje The Legend of Zelda i poznata rečenica koju i danas izgovaraju fanovi: „Opasno je ići sam! Uzmi ovo” “It’s dangerous to go alone! Take this”.
Voljeni i poznati širom sveta po odličnoj muzici, opasno divnim zagonetkama i šarmantnom svetu Hyrule; Zelda i Link zauzimaju posebno mesto u srcima mnogih. Priča o Zeldi je ciklična i govori o reinkarnaciji kroz priču o tri glavna lika: Linku, Zeldi i zlom Ganonu – ponekad poznat i kao Ganondorf, čije su sudbine isprepletene mitskom snagom Tri sile.
Svaka igra se bavi pričom na drugačiji način, pa čak i ako ste tek počeli sa Breath of the Wild iz 2017. godine, vraćanje na starije igre je obavezno, a videti kako se priče, likovi i sistemi razvijaju tokom vremena je uzbuljivo.
The Legend of Zelda, Famicom (1986)
Legenda o Zeldi je prvi deo serijala Zelda.
Upoznao nas je sa dečakom po imenu Link, koji je postao centralni heroj u svakoj budućoj igri, zajedno sa Zeldom i zlim Ganonom tj. Ganondorfom. Od istraživanja na zemlji, čišćenja tamnice do prikupljanja specifičnih predmeta i opreme za napredak, ovaj naslov je postavio temelje za svaku sledeću igru i ostavio je jedno od najvećih nasleđa u istoriji vieo igara.
Od svog prvog izdanja na Famicom-u, ponovo je objavljena nebrojeno puta i ako posedujete Nintendo Switch, možete je igrati danas preko Switch Online pretplate.
Legenda o Zeldi je sama popularizovala i verovatno stvorila žanr akciono-avanturistički igranje uloga puzzle, role-playing action-adventure game.
Zelda II: The Adventure of Link, Famicom & NES (1987)
Zelda II je odbacila klasični pogled odozgo nadole top-down na originalnu igru i umesto toga prešla na igranje sa bočnim pomeranjem side-scrolling. Sam ovaj razlog bio je dovoljan da se ljudima ne dopada, ali je Zelda II definitivno jedan od boljih ranih unosa.
Toliko je odstupio da se obično smatra crnom ovcom čitave serije zbog promena u igrivosti koje je uveo, poput više RPG mehanike.
Nintendo je očigledno želeo da pokuša da uradi nešto drugo sa njim i možda je uspeh Maria ranije, koji je koristio isto pomeranje sa strane, bio uticajan na to. Na kraju dana, međutim, pogled odozgo nadole na stare Zelda igre je savršen i mnogima je drago što je Nintendo odlučio da se vrati na to za buduća izdanja.
A Link to The Past, Super Nintendo Entertainment System (1992)
Veza sa prošlošću je bila povratak u formu za Zelda igre nakon odstupanja od Legende o Zeldi II Legend of Zelda II. Ovo je treća Zelda igra koja je izašla i nastavila put iz prethodne dve igre.
Sistem koji je ovaj naslov istakao je uključivanje Tamnog i Svetlog sveta Dark and Light worlds, što je promenilo mapu Hyrule novim i različitim lokacijama u zavisnosti od toga na kojoj ste bili. Za mnoge ljude, vraćanje na vrh, pogled na donji ekran iz prve igre je bio veoma cenjen. Zelda II je imala mapu koja se pomera sa strane i jednostavno nije bila tolikouticajna kod ljudi. Možete je igrati danas ako imate Nintendo Switch i Nintendo Online članstvo, što svakako vredi pokušati ako je nikada ranije niste igrali.
Link to the Past Veza sa prošlošću je značajna igra u produženoj vremenskoj liniji Zelde koja je prva stavljena u “Downfall” podeljenoj vremenskoj liniji uvedenoj u Ocarina of Time.
Prema zvaničnoj enciklopediji Zelda igara, ova postavlja neposredne nastavke Link’s Awakening i Oracle of Ages and Seasons, od kojih su svi isti Link.
Link’s Awakening, Game Boy (1993)
Urbana legena kaže da je ovo bila mnogima prva Zelda igra koju su ikada igrali zbog prenosive prirode Game Boy konzole.
Uvodni intro igre je mnogima i dan danas neverovatno divan i nezaboravan jer vidite Linka kako se bori da zadrži svoj čamac na površini tokom oluje. On će se srušiti na ostrvu Koholint Koholint Island i probudiće ga devojka po imenu Marin, odatle se pred vašim očima odvija putovanje čiste radosti i izvrsnosti.
Sve u vezi sa igrom od priče, dijaloga i prezentacije ostrva bilo je tako neverovatno neprevidivo u to vreme i njena popularnost se jasno vidi.
Igra je u potpunosti prerađena za Nintendo Switch prošle godine i verovatno je jedna od najvažnijih video igara svih vremena.
Ocarina of Time, N64 (1998)
Ocarina of Time je sigurno jedna od najboljih igara ikada napravljenih!
Ocarina je širom sveta omiljena od strane obožavalaca serijala i često se smatra najboljom u njoj. Prva potpuno renderovana 3D Zelda igra ikada i imala je svoje mesto na Nintendo N64 sistemu koji su mnogi obožavali.
Igra je ostavila izuzetno veliki trag u istoriji igara. Donela je toliko promena, od priče do igre, koje su ranije bile izražene samo u 2D prikazu odozgo nadole, prevodeći ih majstorski u živi svet koji diše, ispunjen trenucima za pamćenje, užasima i likovima. Cela igra je zaista čudo koje je takođe predstavilo prvu instancu putovanja kroz vreme koje je podelilo Zeldinu vremensku liniju, od kojih jedna vodi ka Majorinoj maski Majora’s Mask.
Navi je zaista neverovatan saputnik, i nikada se obožavaoci igre neće umoriti od povika ‘hej!’ i ‘pogledaj!’ prilikom istraživanja ili borbe.
Link u ovoj igri se naziva The Hero of Time.
Majora’s Mask, Nintendo 64 (2000)
Poznato je a je N64 učinio neverovatne stvari za Zelda franšizu kada je predstavio prvu potpuno 3D Zelda igru sa Ocarina of Time. Majora’s Mask je koristila isti motor i predstavljala je početak podele u originalnoj Zeldinoj vremenskoj liniji. Može se zamisliti i onaj “Šta bi bilo kada bi bilo“? scenario.
Ova vremenska linija je legitimna kao i svaka druga u širem Zelda univerzumu i istražuje priču o mladom Linku koji pokušava da spase svet od Skull Kid-a i džinovskog, zlog meseca. Jedinstvena za bilo koju Zelda igru čak i sada, Majora’s Mask koristi vremenski sistem koji obuhvata tri dana, što znači da ste uvek bili pod pritiskom vremena koje neumitno teče i sata koji otkucava. Majora’s Mask je jedan od mračnijih ulazaka u seriju Zelda jer naglašava dosta propadanja i sumornosti unutar osnovne priče koja je potpuno neizbežna.
Ova veza se naziva Heroj vremena Hero of Time, isti lik kojim kontrolišete u Ocarina of Time.
Legend of Zelda: Oracle of Ages, Game Boy Colour (2001)
Oracle of Ages i Oracle of Seasons su objavljeni u isto vreme i bile su poslednje Zelda igre na Game Boy Colour.
Svaka počinje isto, ali priča brzo prelazi na drugačiji narativ, čineći obe igre potpuno različitim.
Ages, ima veći naglasak na igrivosti orijentisanu na zagonetke, dok Seasons ima više akcije. Kroz igru, Link koristi Harfu da putuje kroz vreme, što menja izgled mape između prošlosti, budućnosti i sadašnjosti. Sistemi su odlični jer pomažu da se stvari menjaju i prate ubedljivu priču i ogledaju se u godišnjim dobima pri čemu Link menja način na koji se oblasti pojavljuju prelaskom između godišnjih doba. To je odličan način da se ispriča priča.
Ova dva naslova je razvio Capcom umesto Nintendo, ali magija zaista leži u tome kako dve igre međusobno deluju. Hronološki, Oracle of Ages se dešava nakon Oracle of Seasons i povezivanjem dve igre zajedno, i priče se povezuju i formiraju jedan linearni narativ za razliku od dve odvojene.
Legend of Zelda: Oracle of Seasons, Game Boy Colour (2001)
Rekla sam već a su igre različite ali povezane. Postoji i mnogo stvari koje ostaju iste, a klasično istraživanje Zelde, čišćenje tamnice i priča su se činili privlačnijim nego u Ages.
Oracle of Season je mnogima raža od ove dve zbog svih različitih i lepih promena vremena i mape kada prelazite između svake sezone.
Ove dve igre su napominjem još jednom, namenjene za uživanje u jednom paketu i, ako ste ovo propustili tokom prvog izdanja, toplo preporučujem da pogledate i odigrate ove dve.
Four Swords, Game Boy Advance (2002)
Link to the Past je prenet na Game Boy Advance, a sa ovom igrom je došla i potpuno nova ekspanzija za više igrača pod nazivom The Four Swords.
Ponovno izdanje je imalo nekoliko izmena u glavnoj igri, ali najbolja stvar u ovoj verziji bila je avantura Four Swords. Mogli ste da se zabavljate sa još tri prijatelja i preuzmete potpuno kooperativnu priču o Legendi o Zeldi i to je bilo izuzetno dobro urađeno. Nije pratila istu vrstu ciklusa igranja kao normalna Zelda igra i umesto toga je koristila mapu sveta koja vas je vodila na put do lokacija, uz čišćenje nivoe i tako dalje.
Four Swords je imamo izuzetno duboko igranje kao što je Zelda sa prijateljem što je u to vreme bilo potpuno neverovatno iskustvo. Samostalna verzija The Four Swords je takođe objavljena na GameCube a možete koristiti svoj Game Boy da je igrate kao da je kontroler.
The Wind Waker, GameCube (2002)
Wind Waker je drag svakom obožavaocu Zelde i to sa dobrim razlogom.
Zahvaljujući bezvremenskoj cel-shaded grafici i predivnim okruženjima koje istražujete u igrici, The Wind Waker nudi jedan od najboljih svetova u istoriji Zelde. Tu je i jedan od najslađih vodiča u celoj franšizi u obliku čamca koji govori, samog Kralja crvenih lavova The King of Red Lions.
Plovidbu morima i promenu pravca vetra pratilo je i neverovatna muzika. Od skromnih, spokojnih početaka ostrva Outset Outset Island do potonulog hrama Hirule Temple of Hyrule, osećaj čuda i istraživanja u Wind Waker je bio bez premca. Mogli ste da istražujete izuzetno ogroman svet čamcem dok posećujete nova ostrva i izvlačite tajne iz okeana.
Ovo je sigurno jedna od najboljih Zelda igara svih vremena i još uvek u Zela zajednici vlaa nada da se pojavi na Switch konzoli. Naravno, priželjkuje se i nastavak priče.
Link se u ovoj igri se zove Heroj vetra The Hero of Wind.
The Minish Cap, Game Boy Advance (2004)
Premisa je jednostavna i dovoljno simpatična: Linkov zaštitni znak, zeleni šešir, je zamenjen bićem po imenu Ezlo, koje je zapravo deo mitske rase ljudi poznate kao Picori. Ezlo skače na Linkovu glavu i, osim što je neverovatno moderan, pomaže Linku da se smanji na minijaturnu veličinu, veličinu naroda Picori [to mu omogućava da se kreće određenim delovima zemlje.
Bila je to neverovatno dobra mehanika koja je dodata, i čini se da je ova ideja evoluirala u budućem izdanju A Link Between Worlds, u kojem ste prešli sa 2D oblika na 3D.
Ima klasični Zelda osećaj i ima koristi od ažurirane grafike GameBoy Advance, čineći toliko aspekata Minish Cap-a zaista šarmantnim i prijatnim.To je još jedan naslov u kojem je Zelda izbačena iz igre neverovatno rano kada se pretvorila u kamen. Vaati je podsećam jedno veliko i loše zlo iz avanturističke igre Four Swords, tako da ima neka tajna veza između njih dvoje.
Twilight Princess, GameCube (2006)
Još jena urbana legena kaže da je nemoguće izabrati između The Wind Waker i Twilight Princess koja je bolja.
Twilight Princess ima znatno mračniju temu i priču od modernih Zelda igara, uglavnom sa svojim prikazom Hyrule koji je tmuran i tužan u poređenju sa uzavrelim svetom Wind Waker.
Link je od početka zreliji lik i to se savršeno odražava u njegovom opasnom dizajnu, kao što je lančić ispod tunike i dobar umetnički stil. Sve, od uglađene borbe do istraživanja sveta je bilo savršeno. I naravno, zvučni zapis novog nivoa koji je veličanstveno istakao vaše putovanje.
Jedan od najupečatljivijih trenutaka pored fenomenalno hladnih finalnih bitaka, bio je spokoj bez premca tokom pecanja u skrivenom raju u blizini jezera Lake Hylia.
Phantom hourglass, Nintendo DS (2007)
Phantom Hourglass je direktan nastavak filma The Wind Waker, koji je svet gejminga upoznao sa poplavljenom verzijom Hyrule. Ova priča direktno sledi dešavanja dok Tetra i Link istražuju mora u potrazi za brodom duhovima. Naravno, Tetra nestaje i Link mora da je spasi!
Slično kao i Wind Waker, iako u manjem obimu, igra ima dva glavna faktora: plovidbu morima na svom brodu i istraživanje ostrva i tamnica na koje naiđete peške.
Na žalost, nikada zaista nije uhvatio istu magiju koju je imao Wind Waker i to je verovatno imalo mnogo veze sa tim što je bio na Nintendo DS-u, dok je Wind Waker bio daleko napredniji tehnološki na Nintendo Gamecube konzoli.
Verovatno najbolja stvar u vezi sa Phantom Hourglassje njegova radnja u budućnosti istog sveta kao i Spirit Tracks, što je bila sledeća Zelda igra koja je izašla na DS.
Legend of Zelda: Spirit Tracks, Nintendo DS (2009)
Ovo je jedna od možda neopravdano zapostavljenih Zelda igara!
Spirit Tracks je zapravo fenomenalna igra. Ovo je bila jedna od prvih igara u kojoj su Link i Zelda putovali zajedno i radili sve kooperativno i ravnopravno. Naravno, Zelda je bila u obliku duha, ali je i dalje imala ogroman narativni luk u priči i gledanje dva lika u interakciji. Spirit Tracks prikazuje Zeldu u jednoj od njenih najdetaljnijih i najiznijansiranih uloga. Kao i kod Skyward Sword, bilo jetu nekog flertovanja između njih dvoje i zabavnog nadmudrivanja oko toga koliko je onaj drugi tvrdoglav. Tu je i više nego fantastična muzika koju čujete dok istražujete svet vozom. Ovo je takođe Hyrule pre nego što će biti poplavljena, ista ona koju istražujete u vremenskoj liniji Wind Waker.
Link se u ovoj igri zove The Hero of Tracks ili Heroj staza.
Skyward Sword, Wii (2011)
Definitivno će se pamtiti po magičnom kratkom trejleru koji se u potpunosti vrti oko Linka i Zelde, sa pratećom pesmom pod nazivom Romance in the Air.
Ovo je lako bila definitivno jedna od najboljih prodaja. Bila je to onaj detalj koji tera ljude koji vole Zelda igre da je kupe. Jedna od najočiglednijih referenci da bi mogao postojati neki oblik romantične veze između dva lika, o čemu su spekulisali i nagoveštavali fanovi same igre godinama.
Ipak, bilo je onih koji nisu uživali u igri onoliko koliko su želeli. Najveća zamerka je zbog njegovog potpunog oslanjanja na kontrole pokreta Wii, što se videlo kroz kontrolu pokreta Linkovog mača i druge radnje koje su se dešavale zamahom Wii motion kontrolera .
Ako sve navedeno ostavimo po strani, priča je prelepa i svet je veoma detaljan. Kanonski je nešto kao priča o poreklu za celu vremensku liniju Legende o Zeldi.
Skyward Sword nikada nije imao pravu šansu da u njemu uživa veća publika, ali sa najnovijim informacijama o ponovnom izdanju za Switch konzolu, postoji nada da bi ova igra napokon mogla dobiti priznanje koje zaslužuje.
Link se u ovoj igri zove The Hero of the Skies.
A Link Between Worlds, 3DS (2013)
Definitivno jedna od modernijih Zelda igara koja je bila jedna od poslednje dve koje su izašle na Nintendo 3DS.
Igra je ponovo donela novu dinamiku koja je omogućila Linku da pređe u 2D perspektivu spajanjem zidova, omogućavajući novi način istraživanja zemlje i rešavanja zagonetki. Link Between Worlds takođe ima tradicionalno igranje odozgo nadole koja je korišćena u ranim igrama. Ovde je značajno poboljšana da bi igri dala prelep stil.
Najbolji deo ovog naslova je faktor nostalgije, jer je to bio indirektni nastavak A Link to the Past, koji je izašao 1992, sa istom verzijom Hyrule.
Breath of The Wild, Switch & Wii U (2017)
Ova igra je donela dosta noviteta. Mnogo novih i sjajnih karakteristika je stiglo u Zeldu a to je potpuno promenilo jezgro igre i napredovanja. Neka od ovih odstupanja nisu bila tako obro prihvaćena. Tamnice, u obliku četiri božanske zveri su bile savršene, ali svaka se nekako osećala kao da se ponavlja i sve svetinje su bile nekako bezlične.
Ove dve karakteristike su zamenile klasične tamnice i lokacije iz prošlih Zelda igara. BoTV je doneo jednu od najlepših verzija Hyrule koje smo bez sumnje ikada videli i pozitivno isijava vizuelnim stilom koji je sličan Studio Ghibli, sa osećajem iznenađenja i istraživanja koji mu odgovara.
Iako je zaista fenomenalna igra, opšte je mišljenje i želja da ćemo videti više klasičnog Zelda osećaja, muzike i svega toga u sledećoj igri zajedno sa Zeldom koja će jednom preuzeti ulogu glavnog protagonista umesto Linka.
Na blogu INDIJANKA DANKA imate i kod za 10% na sve Zelda proizvode i to do 12.05.2023.