Vesti/Najnovije
22.09.2020.

Star Wars: Squadrons - Pre nego što kupite

Nova Star Wars igra nam stiže

Za franšizu koju većina ljudi pamti po duelima svetlosnim sabljama i epskim bitkama u svemiru, zaista dugo vremena nismo imali Star Wars video igru koja je bila posvećena upravo ovom drugom. Ruku na srce, poslednje dve Battlefront igre poseduju Starfighter modove, ali utisak je da su ti modovi, iako delimično zabavni, samo nakalemljeni na video igre čija su istinska srž velike kopnene bitke. Dakle, praktično od legendarnih X-Wing, Rogue Squadron i Starfighter serijala već više od decenije i po nismo imali ozbiljniju Star Wars video igru koja je je bila posvećena isključivo bliskim borbama lovačkih brodova… sve do sad.

Naime, ohrabren uspehom prošlogodišnjeg hita Jedi: Fallen Order, EA je najavio Star Wars: Squadrons - novu igru smeštenu u daleku, daleku galaksiju u kojoj ovaj put nećemo vitlati svetlosnom sabljom, već ćemo sesti u kokpite nekih od najčuvenijih Star Wars brodova i učestvovati u napetim borbama lovačkih letelica. Ova letačka simulacija iz prvog lica izlazi u prodaju za koju nedelju - 02.10.2020. - te ako nameravate da je isprobate, ovo su neke stvari koje bi valjalo da znate.

 

Postavka

 

Star Wars: Squadrons se dešava u godini nakon Povratka džedaja. Nakon Bitke za Endor, Pobunjenički savez je prerastao u Novu Republiku, a Imperija, iako ne još poražena, je na kolenima.

Igra će posedovati singleplayer kampanju koja će biti relativno kratka - glasine kažu da ne bi trebala da traje duže od 5-6 sati. Misije u kampanji će naizmenično biti iz imperijalne i novorepubličke perspektive. U imperijalnom delu ćete igrati kao član “Titan” eskadrile, dok ćete na strani Nove Republike leteti kao član “Vanguard” eskadrile. U kampanji će se pojaviti neki fanovima Zvezdanih ratova itekako poznati likovi kao što su Vedž Antiles, Hera Sindula i admiral Re Sloun.

 

Brodovi

 

Brodovi u Star Wars: Squadrons su raspoređeni u četri jedinstvene klase: Starfighter, Bomber, Interceptor i Support. Starfighter su dobro zaokruženi lovci, koji u odnosu na ostale klase nemaju neke mane, ali nemaju ni prednosti. Bomber klasa su, jelte, bombarderi - slabo su pokretljivi, ali imaju visok base health i veliku vatrenu moć. Interceptor klasa su lovci presretači - brzi, agilni, sa razornim primarnim oružjem, ali krhke građe. Support klasu pak najviše odlikuju sposobnosti da “leče” svoje saborce i dostavljaju im zalihe (municiju), te da “kače” negativne efekte na protivnike.

U ovom trenutku znamo da će u igri na izlasku biti osam letelica: X-Wing i TIE Fighter (Starfighter klasa), A-Wing i TIE Interceptor (Interceptor klasa), Y-Wing i TIE Bomber (Bomber klasa) i U-Wing i TIE Reaper (Support klasa). Iako developeri iz EA Motive-a nisu dali nikakvu iole konkretniju potvrdu, nadamo se da će u budućnosti biti dodavani novi modeli brodova. Bila bi prava šteta u roster ne uvrstiti još letelica iz velike palete koju Star Wars kanon nudi.

 

Power management

 

Jedna od ključnih mehanika igre će biti sistem upravljanja energijom i gorivom, tj. power management sistem, koji će igračima omogućiti da balansiraju ukupnom energijom letelice i po potrebi je preusmeravaju u jedan od tri ključna brodska sistema: štitove, motore i primarna oružja.

Kada se energija broda preusmeri u jedan od tri pomenuta sistem to čini da dati sistem radi bolje, međutim preostala dva sada rade slabije. Na primer, ukoliko vam se protivnik zakači za rep, možete da energiju broda preusmerite u štitove. U tom slučaju štitovi će biti jači, ali će brod biti sporiji i primarna oružja će nanositi manje štete. Uz to, postoji i opcija da se štitovi fokusiraju na prednju, odnosno zadnju stranu broda.

 

Takođe, ako se energija do kraja dovede u jedan sistem to na kratko otključava novu sposobnost broda. Na primer: Ako se energija motora dovede na 100%, to otključava speed boost. Kod primarnih oružja je to overcharge, dok je kod štitova to overshield.

 

U zavisnosti koliko precizno žele da preusmeravaju energiju broda, igračima će u settings-u igre biti dostupne tri sheme: osnovna, pojednostavljena i napredna.

 

Komponente

 

Komponente su stvar kod Star Wars: Squadrons koja je uplašila mnoge jer su pomislili da će preko njih EA (ponovo) pokušati da ugura sistem mikrotransakcija. Srećom to nije tako! EA Motive je bio izričit u tome da se ni komponente, ni kozmetika neće moći kupiti za prave pare - sve će se otključavati isključivo progresijom igrača u igri.

Nego, skoro svaki brod poseduje šest specifičnih slotova za po jednu od 50 komponenti koje su raspoređene u šest kategorija: Primary Weapons, Auxiliary, Countermeasures, Hull, Shields i Engines. Treba napomenuti da pojedini brodovi na strani Imperije nemaju slot za štitove, jer ti brodovi po Star Wars kanonu ni nemaju štitove, što su developeri želeli da ispoštuju.

Komponente ili pojačavaju pojedine brodske sisteme ili daju novu sposobnost/oružje koje brod inače nije imao. Npr. imamo komponente koje jačaju primarno oružje, a imamo i komponentu koja brodu daje mogućnost da po mapi ostavlja mine ili turret-e. Svaka komponenta na jedinstven način poboljšava brod, međutim one neretko dolaze sa cenom - npr. postoji komponenta koja će štitove učiniti otpornijim na udare lasera, ali sa njom su štitovi slabiji na udare torpeda.

 

Sekundarna oružja (mine, torpeda, itd.) se, za razliku od primarnih laserskih topova, ne recharge-uju i ima ih u ograničenom broju. Tu na scenu stupa Support klasa brodova koja saborcima po mapi ostavlja “pakete” koje oni mogu da pokupe i tako napune svoja sekundarna oružja.

 

Multiplayer

 

Srž video igre Star Wars: Squadrons će predstavljati dva 5vs5 multiplayer moda: Dogfight i Fleet Battles. Doduše, ukoliko ne uživate naročito igrajući se sa drugima, oba ova moda mogu da se igraju i u singleplayer varijanti gde umesto drugih igrača igrate sa AI-em.

 

Kao što se to može zaključiti iz njegovog naziva, Dogfight je suštinski team deathmatch. Na mapi nema taktičkih zadataka (objective-a), niti bilo čega sličnog - poenta je samo da vaš tim ubije što više protivnika. Ništa drugo.

Sa druge strane, Fleet Battles predstavlja, hajmo reći, “flagship” mod ove video igre. Mnogi za ovaj mod kažu da podseća na Breakthrough iz Battlefield-a 1 i V, međutim, Fleet Battles je za razliku od Breakthrough-a simetričniji - nema na startu definisanih napadača i branilaca, već oba tima počinju iz iste tačke.

 

Mapa je u Fleet Battles podeljena na pet segmenata i u zavisnosti koji tim je bolji u uništavanju protivnika i ispunjavanju zadataka težište se pomera iz jednog sektora u drugi. Segment u sredini, nazovimo ga “ničiji svemir”, je deo u kom se počinje. Tu dva tima ulaze u blisku borbu i ona strana koja bude uspešnija u tom dogfight-u prelazi u sledeću fazu u kojoj u susednom sektoru treba da uništi dva manja kapitalna broda protivnika. Druga strana, naravno, treba da spreči uništenje svojih kapitalnih brodova i ubije što više protivnika kako bi težište bitke pomerila na protivnički deo mape. Ako napadači pak budu uspešni i unište dva manja kapitalna broda, onda prelaze u sledeći sektor u kom treba da unište veliki kapitalni brod protivnika (na strani Imperije je to zvezdani razarač, a na strani Nove Republike monkalamarijska krstarica). Tim koji prvi uništi veliki protivnički kapitalni brod pobeđuje partiju.

I Dogfight i Fleet Battles će se igrati (makar kad igra izađe) na pet mapa: Yavin Prime, Esseles, Nadiri Dockyards, Sissubo, Galitan i Zavian Abyss. U Fleet Battles će pored igrača biti prisutan i određen broj AI saboraca, kako bi se stvorila atmosfera masivne, epske bitke.

 

Pre početka svakog meča naći ćete se u lobiju u kom 3D modeli vašeg pilota i pilota vaših saigrača stoje oko taktičke mape - tu ćete moći da se međusobno dogovarate oko strategije i da menjate komponente na vašim letelicama, a odatle ćete moći da odete u hangar da personalizujete izgled vašeg broda. Naravno, nakon partije igrači dobijaju xp koji određuje njihov ukupan nivo - prilikom matchmaking-a uparuju se igrači istog ili veoma sličnog nivoa, kako se ne bi desilo da igrate sa nekim ko je mnogo iskusniji ili, sa druge strane, sa nekim ko je po prvi put pokrenuo igru.

 

Zahtevnost

 

Star Wars: Squadrons izlazi u prodaju za PlayStation 4, Xbox One i PC 02.10.2020. Na PS4 i PC-ju Squadrons će se u celosti moći igrati u VR-u posredstvom PlayStation VR-a, odnosno određenih VR setova za PC. Ukoliko ovu igru planirate da igrate na ličnom računaru, ovo su minimalna i preporučena konfiguracija koju bi vaša mašina trebala da ima:

 

Minimalna konfiguracija:

OS: Windows 10

Processor (AMD): Ryzen 3 1300X

Processor (Intel): Intel I5-7600

Memory: 8GB

Graphics Card (AMD): Radeon HD 7850 or Equivalent

Graphics Card (Nvidia): GeForce GTX 660 or Equivalent

DirectX: 11

Multiplayer Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection

Hard Drive Space: 30GB

 

Preporučena konfiguracija, koja je istovremeno minimalna za VR:

OS: Windows 10

Processor (AMD): Ryzen 3 3200G

Processor (Intel): Intel I7-7700

Memory: 16GB

Graphics Card (AMD): Radeon RX 480 or Equivalent

Graphics Card (Nvidia): GeForce GTX 1060 or Equivalent

DirectX: 11

Multiplayer Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection

Hard Drive Space: 30GB

 

Zaključak

 

Deluje da Star Wars: Squadrons nastavlja stazom koju je pre više od dve decenije utabao legendarni X-Wing serijal, što je svakako dobro. Međutim, ipak postoji blaga bojazan.

 

Squadrons targetira jedan specifičan podskup igrača koji uživaju u letačkim simulacijama, a ta grupa, ruku na srece, nije naročito velika. Očigledno je da će postojati solidan “learning curve” i da će biti potrebno određeno vreme da se savladaju sve kontrole i mehanike i da se nauče mape, što će, uz činjenicu da je fokus igre prevashodno na multiplayer-u, u startu odbiti određen broj potencijalnih igrača. Sve to nas dovodi do zaključka da igračka populacija verovatno neće biti preterano velika.

 

Pored toga, deluje da je izbor igrivih brodova poprilično mali. Istina, brodovima se mogu menjati komponente što definitivno utiče na to kako će se datim brodom igrati, tako da je osećaj svaki put nešto drugačiji. Međutim, obe frakcije imaju samo po jedan brod iz svake od četri klase što deluje malo, te postoji realna mogućnost da, ako developeri ne dodaju nove brodove, igra postane ustajala i repetitativna.

 

Ipak, kada se sve sabere i oduzme, deluje da će publici koju cilja Star Wars: Squadrons pružiti i više nego solidnu zabavu. Igrači flight simova i ljubitelji Zvezdanih ratova će u ovoj igri sigurno naći nešto u čemu će uživati. Ako pak sebe i ne svrstavate u jednu od pomenute dve grupe pružite ovoj igri šansu - Squadrons će na izlasku koštati samo 4.999 dinara. Stoga, set your S-foils in attack position i vidimo se na bojištima Star Wars: Squadrons-a.

 

Vladimir Jaksić je osnivač i urednik portala holonetserbia.com. Od sredine 2000-ih uživa u loru i hronologiji Proširenog univerzuma Zvezdanih ratova. Pored HoloNet Serbia, Vladimir uređuje hronologiju na hrvatskom Star Wars portalu Mos Croatia Spaceport, pisao je za SF-Serbia, IGN Adria, Emitor i Autostoperski vodič kroz fantastiku.

Povezani proizvodi

Sačuvano u omiljne
Broj igrača: 1-2 (lokalno) Broj likova: 300 Broj misija: 45 (pokriva događaje iz svih 9...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
3.999,00 RSD
Vrsta
Nova
3.999 ,00 RSD
Korišćena
2.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
XBOX ONE igre XBO623
Vežite se i osetite adrenalin u borbama sa više igrača zajedno sa vašom e...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
1.299,00 RSD
Vrsta
Nova
1.299 ,00 RSD
Korišćena
599 ,00 RSD
Trenutno nema komentara

Slični članci

25.
Dec.
2024.
Vesti/Najnovije
Opustite se i prepustite Ubisoft-u da preuzme sve odluke u Assassin's Creed Shadows!
15.
Dec.
2024.
Vesti/Najnovije
Remake zadržava više završetaka iz izdanja 2001. godine, ali je promenio način na koji se otključavaju, uz dodavanje novih zavr&scaro...
14.
Dec.
2024.
Vesti/Najnovije
Pratili smo THE GAME AWARDS 2024! Ove godine ali i sledeće, očekujemo nove igre koje će nas oduševiti inovativnim gameplay-om, zapanjujućom ...